ja siinä erinomainen tietoisku koirista ja niiden kasvatuksesta ym...Katsokaa ihmeessä keskiviikon uusinta klo 13.05 ohjelmasta:
http://ohjelmat.yle.fi/voimala/etusivu
Voimala
6
671
Vastaukset
- oli tosi hyvä!
Tärkeää asiaa!
- edustaa täysin erilaista ka...
kuin Tuire Kaimio:=)no vara valita kumpi parempi.:=)
- Eläköön se iso ero...
Kaimio ei korjaa koiria. Vilander korjaa. Eläköön se iso ero. Kaimio opettaa temppuja, Vilander ei halua että koira temppuilee. Vilander auttaa ihmisiä ja koiria, tiedän useita koiria jotka olis jo joutuneet piikille ilman Koirankorjauskirjan apua. Tossa ohjelmassa Vilander ei päässyt sanomaan sitä, ettei halua koirien osaavan "istua", vaan hän haluaa että koirat osaa käyttäytyä.
- löytyy..
Eläköön se iso ero... kirjoitti:
Kaimio ei korjaa koiria. Vilander korjaa. Eläköön se iso ero. Kaimio opettaa temppuja, Vilander ei halua että koira temppuilee. Vilander auttaa ihmisiä ja koiria, tiedän useita koiria jotka olis jo joutuneet piikille ilman Koirankorjauskirjan apua. Tossa ohjelmassa Vilander ei päässyt sanomaan sitä, ettei halua koirien osaavan "istua", vaan hän haluaa että koirat osaa käyttäytyä.
Ohjelma löytyy www.yle.fi/areena
kannattaa katsoa, mukana myös "tappaja"Jasu. Eläköön se iso ero... kirjoitti:
Kaimio ei korjaa koiria. Vilander korjaa. Eläköön se iso ero. Kaimio opettaa temppuja, Vilander ei halua että koira temppuilee. Vilander auttaa ihmisiä ja koiria, tiedän useita koiria jotka olis jo joutuneet piikille ilman Koirankorjauskirjan apua. Tossa ohjelmassa Vilander ei päässyt sanomaan sitä, ettei halua koirien osaavan "istua", vaan hän haluaa että koirat osaa käyttäytyä.
Nyt on kahdesta ihan eri ammatinharjoittajasta kyse,sillä Vilander on ongelmakoirakouluttaja,mutta Kaimio ammattimainen eläinnäyttelijöiden kouluttaja.Niitä muutamia ja arvostettuja,mitä on ;)
Kaimio ei siis opeta mitään tavallisia "temppuja",mitä ne lieneekin,vaan eläimiä käyttäytymään tietyllä tavoin sirkuksiin,elokuviin,mainoksiin ym.
Ala on erittäin vaikea,koska siinä täytyy olla ihmisellä ERITTÄIN hyvä kouluttamiensa lajien käyttäytymisen tuntemus.
Tuikku on myös kirjoittanut kirjoja,myös koirista.Niissä ei ole mitään tekemistä "temppujen" kanssa.Mm.viimeinen,koiran käyttäytymisestä kertova kirja on erittäin perustavaa oleva laatuaan,jollaista en ainakaan itse ole vastaavaa vielä nähnyt.
Hänen ensimmäinen kirjansa "pennun kasvatus" on eräs parhaista koiranperuskasvatukseen liittyvä kirja mielestäni.
Joten en ymmärrä kommenntiasi "Kaimio opettaa temppuja".
Se,että eläimet saa esim.elokuviin toimimaan ihmisen haluamalla tavalla,kertoo,että niitä kouluttava ihminen on siis erittäin taitava eläinten kouluttaja,sekä niiden "kielen" ymmärtäjä ;)- Etkö ymmärrä?
molossi kirjoitti:
Nyt on kahdesta ihan eri ammatinharjoittajasta kyse,sillä Vilander on ongelmakoirakouluttaja,mutta Kaimio ammattimainen eläinnäyttelijöiden kouluttaja.Niitä muutamia ja arvostettuja,mitä on ;)
Kaimio ei siis opeta mitään tavallisia "temppuja",mitä ne lieneekin,vaan eläimiä käyttäytymään tietyllä tavoin sirkuksiin,elokuviin,mainoksiin ym.
Ala on erittäin vaikea,koska siinä täytyy olla ihmisellä ERITTÄIN hyvä kouluttamiensa lajien käyttäytymisen tuntemus.
Tuikku on myös kirjoittanut kirjoja,myös koirista.Niissä ei ole mitään tekemistä "temppujen" kanssa.Mm.viimeinen,koiran käyttäytymisestä kertova kirja on erittäin perustavaa oleva laatuaan,jollaista en ainakaan itse ole vastaavaa vielä nähnyt.
Hänen ensimmäinen kirjansa "pennun kasvatus" on eräs parhaista koiranperuskasvatukseen liittyvä kirja mielestäni.
Joten en ymmärrä kommenntiasi "Kaimio opettaa temppuja".
Se,että eläimet saa esim.elokuviin toimimaan ihmisen haluamalla tavalla,kertoo,että niitä kouluttava ihminen on siis erittäin taitava eläinten kouluttaja,sekä niiden "kielen" ymmärtäjä ;)Siis et tajuu? No. Suora sitaatti Kaimion haastattelusta Animalian sivuilta: "Otan mielelläni koulutettavaksi tavallisia, hyvin pidettyjä eläimiä, joita ei aikaisemmin ole paljon koulutettu. Tällöin esimerkiksi koira ei mene koulutusmoodiin, kun yritän opettaa sille jotain temppua”, Kaimio kertoo.
Että siis Temppuja. Sitähän tuo kirjoittaja tarkoittaa, kun luet oikein hitaasti niin varmaan ymmärrät. Niitä temppuja Vilanderi ei tosiaan opeta, vaan ongelmakoirille käyttäytymistä. On muuten ihan uskomattoman hyvä siinä, ymmärtää koiria ilmiömäisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412