Löytyykö husky/collie -yhdistelmää?

n122

Minulla on 5kk ikäinen husky/collie urospentu. Haluaisin tietää, minkäluonteisia ja -näköisiä ovat muiden tällaiset sekoitukset. Omani on perusluonteeltaan aika rauhallinen, tosin energinen muttei mikään höyrypää, nopea oppimaan ja todella ystävällinen kaikille!

Koira on ensimmäiseni, joten sen kehitys ja touhut ovat minulle jatkuvasti ihmettelyn aihe. Siksi olisikin kiva tietää, millaisia luonteita ja persoonia löytyy muista tämän rotuyhdistelmän edustajista.

12

2684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysy myös heiltä...

      eli helpointa olisi olla yhteydessä pentusi sisaruksiin ja miettiä mitä yhteistä/erilaista on koirissanne...

      Miltä muuten koirasi näyttää? onko pitkä turkki vai lyhyt ja minkälaiset korvat tai kuono...? entä silmät - siniset vai ruskeat? Varmaan hauska ilmestys..

      • n122

        Tuo on kyllä hyvä idea, jos löydän vielä entisen omistajan yhteystiedot jostain...!

        Rontti on rakenteeltaan ihan huskyn näköinen, mutta naama (kuono) ja turkin väri (tricolor) collielta.

        Noloa tunnustaa, mutta en tiedä onko kyseessä lyhyt- vai pitkäkarvainen collie! Jotenkin oletin että pitkäkarvainen, enkä siis älynnyt kysyä myyjältä tarkennusta... Karva on paikoin aika pitkää ja paksua, muttei niin pitkää että näyttäisi pitkäkarvaiselta collielta. Rinnassa ja hännässä karva on pidempää ja pöyheämpää.

        Korvat ovat huskylta, eli pystyt. Silmät ovat ruskeat.

        Poitsu on kyllä kaunis ilmestys, enemmänkin neitimäinen kuin äijä! :) on kasvanut aika hitaasti (mutta tasaisesti) ja en yhtään tiedä minkänäköistä siitä voi odottaa aikuisena. Painon ja koon pitäisi vielä tuplaantua.


      • yhteystietoja
        n122 kirjoitti:

        Tuo on kyllä hyvä idea, jos löydän vielä entisen omistajan yhteystiedot jostain...!

        Rontti on rakenteeltaan ihan huskyn näköinen, mutta naama (kuono) ja turkin väri (tricolor) collielta.

        Noloa tunnustaa, mutta en tiedä onko kyseessä lyhyt- vai pitkäkarvainen collie! Jotenkin oletin että pitkäkarvainen, enkä siis älynnyt kysyä myyjältä tarkennusta... Karva on paikoin aika pitkää ja paksua, muttei niin pitkää että näyttäisi pitkäkarvaiselta collielta. Rinnassa ja hännässä karva on pidempää ja pöyheämpää.

        Korvat ovat huskylta, eli pystyt. Silmät ovat ruskeat.

        Poitsu on kyllä kaunis ilmestys, enemmänkin neitimäinen kuin äijä! :) on kasvanut aika hitaasti (mutta tasaisesti) ja en yhtään tiedä minkänäköistä siitä voi odottaa aikuisena. Painon ja koon pitäisi vielä tuplaantua.

        Koira on ollut sinulla noin vähän aikaa,nytkö yhteystiedot hukassa?
        Itselläni on myös seropi,nyt jo ihan aikuinen koira.Me pidämme yhteyttä kaikkien pentujen omistajien,sekä myös kasvattajan kanssa.
        Oli pentutapaamisia ja nykyään kokoonnumme kesä,-sekä talvipäiville koko sakki vuosittain.
        Ihmeelle tuntuu minusta,ettette pidä yhteyttä.


      • hullua ole
        yhteystietoja kirjoitti:

        Koira on ollut sinulla noin vähän aikaa,nytkö yhteystiedot hukassa?
        Itselläni on myös seropi,nyt jo ihan aikuinen koira.Me pidämme yhteyttä kaikkien pentujen omistajien,sekä myös kasvattajan kanssa.
        Oli pentutapaamisia ja nykyään kokoonnumme kesä,-sekä talvipäiville koko sakki vuosittain.
        Ihmeelle tuntuu minusta,ettette pidä yhteyttä.

        minusta, kyseessä kun ei ole mikään kasvattaja eikä edes puolituttu, niin että yhteydenpito olisi itsestäänselvää. Puhelinnumero hävisi kun puhelin meni rikki; vahinkoja sattuu. Sähköpostiosoite on, mutta viestiin en ole saanut vielä vastausta.

        Myyjä tietenkin kehotti kyselemään neuvoja yms jos myöhemmin jokin koiran kanssa askarruttaisi, mutta ei ole sitten ensipäivien tullut asiaa ja nyt vasta aloin pohtimaan että olisi kiva tietää sisaruksista.


    • Eikku86

      Heippa! Meillä on husky/collie mix, aivan ihanan valloittava pentu. Syntynyt Hyvinkäällä 22.9.2008. Ota yhteyttä jos kiinnostaa vaihtaa kuulumisia :-) s. posti [email protected]

      • sirpukka 100

        heippa!minkälainen koira se on onko se hyvä kotikoira ja vaatiiko kovaa työtä kun meillä eioo ollut koskaan koiraa nytkin on 2 kissaa jotka on meidän ensimmäisemme.tv sirpa ja toni


    • Tinttuuu
    • hyskypoika

      Hei!
      Minulla on 2.5 vuotias husky-collie uros, Edu.Rauhallista luonnetta en ole veilä sillä nähnyt, mutta muut Sinun kuvailemasi luonteenpiirteet tunnistin hyvinkin.Minulla ei ole ennen ollut x-rotuista koiraa eikä uroskoiraa, mutta Edu on opettanut minulle enemmän koirista kuin yksikään sakemanneistani.........loistava persoona!

      • *toiveikas*

        Olisin todella kiinnostunut näistä teidän husky-collieistanne, oma koirani saattaa olla samasta pentueesta! Jos huomaatte tämän niin laittakaahan postia, [email protected]


    • Mirkkuv

      www.noyalteam.net löytyy husky-collie risteytyksiä

    • Anonyymi

      Moikka! Ketju ei enää voimissaan,mutta kirjoitanpa silti.Minun tästä pentueesta oleva tytteli nukahti 4.5.2023.Melkein 16v seurana tassutteli.

    • Anonyymi

      Nähnyt kolme. Erittäin vauhdikkaita, älykkäitä ja sympaattisia otuksia. Rakenne paras mahdollinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      197
      2033
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1396
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1155
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      64
      1086
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      153
      1042
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      979
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      83
      847
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      828
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      63
      765
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      749
    Aihe