Läppärin fn-nappi?

quququ

Tietääkö joku miten saa kannettavan fn-napin pois päältä. Eli se on jäänyt mun läppärissä päälle sillä tavalla kuin esim. Caps Lock näppäin jää päälle. Kuulostaa aika uskomattomalta mutta näin näyttää olevan. Ei pysty kirjoittamaankaan kun muutamien kirjaimien näppäimistä tuleekin numeroita.

18

21977

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onpi

numlock päällä eikä fn-nappula. Painamalla fn ja samaan aikaan jotain F?? nappulaa se lähtee pois.

• kokeileppa painaa uudestaan fn nappulaa..
        ps. läppäreissä harvemmin on numlockkia.

• Kanone kirjoitti:

kokeileppa painaa uudestaan fn nappulaa..

näköjään joissain läppäreissä fn f8 helpottaa tilannetta.

• ...osassa...
        Kanone kirjoitti:

...kyllä on numlock...

• Jormaillaan
        Kanone kirjoitti:

Mun tapletissa, jossa näppis, fn NumLk eli F11 toimi. Lähti pois päältä. :)

• MarjaMukiainen
        Kanone kirjoitti:

kokeileppa painaa uudestaan fn nappulaa..

Kyllä se NumLock läppäristä löytyy

https://i.postimg.cc/T2Dg7X4Y/num.jpg

• ghhfj

Painat sitä Fn:ää ja samaan aikaan oikeassa ylänurkassa Num(ß)-näppäintä, niin sillä se...

• mummo

Kiitos, täällä sama vika ja korjaantui tuolla : )

• Anonyymi

tämä jatkoon! Olin jo valmiina ostamaan uutta näppäimistöä. Itsellä oli siis tarkennuksena fn (oikeassa yläkulmassa "insert" -näppäin, jonka alapuolella pienellä luki "num lk")

• ...sitten...

...millään kannattanut kertoa läppärin merkkiä ja mallia? ja besserwissereille: eri merkeissä ja malleissa on omat tapansa saada num lock pois päältä...

• Näinkin-voi-olla

Mulla on numlok sattuman varasesti milloin missäkin. imuri vie leivän murut pois

• PerkeleenKeksintö

Mulla on Lenovon läppäri ja inhoan tuota Fn-näppäintä. Menee päälle usein vahingossa, ja sitten en saa toivottuja välimerkkejä näppäiltyä. Hyötykäyttöä en ole sille löytänyt. Tietääkö joku miten sen saa Lenovossa pois päältä? Aikaisemmissa läppäreissä/näppiksissä ei ole ollut tuota perkeleen nappia, jonka antaisin mieluusti pois, koska se on juuri sillä paikalla missä sormeni muistavat Ctrl-napin olevan kaikissa muissa laitteissani. Sekoittaa vain kiireessä.

• Vaihda_Fn_ja_Ctrl

Voit Lenovon BIOS-asetuksista vaihtaa Fn- ja Ctrl -nappien toiminnat, jolloin Ctrl on jatkossa Lenovossakin siinä alakulmassa, jossa se on kaikissa muissakin näppäimistöissä. Tuo voisi auttaa hieman ongelman kanssa. Tuo ei tietenkään vaihda tekstejä. :)

Vanhoissa Lenovo-läppäreissä (kuten Thinpad T61p) ei BIOS sisällä ko. asetusta, mutta niihin voi löytyä asennettava BIOS-image, johon on tuo vaihto tehty.

• kiitosavusta

Minulla sama ongelma, Lenovo T450s, auttoi Fn Esc -yhdistelmä.

• FNlockNappula

Itellä paloi valo fn -napissa enkä löytänyt mistä sen saa pois. Hetken pohdiskelun jälkeen tajusin caps lockin alla olevan ''fn lock'' näppäimen. niitä kun painoi samaan aikaan lähti valo pois. (hp:n probook käytössä) (fn:n ollessä päällä, eli valo paloi, mm. äänenvoimakkuus napit eivät toimineet ns. oikealla tavalla)

• Riittääsekin

Hm.. sama ongelma kai itselläkin. Onneksi huomasin katkaista virrat pois ottamalla töpselin irti seinästä. Tosin sen jälkeen toimii vain vainha varakone!

• Anonyymi

Itsellä NumLock palaa valo kun se on päällä ja muutoinkin näppäimistössä pimeällä helpottaa käyttöä.

• Anonyymi

Kokeilin ensin kaikki tän ketjun vinkit ja pari muuta tuloksetta, mutta nyt löytyi ratkaisu. Omassa Acerin koneessani saan Fn-näppäimistön päälle ja pois päältä painamalla yhtäaikaa pohjaan kahta vierekkäin olevaa näppäintä Num Lock ja Print Screen. Mulla näissä näppäimissä lukee siis: F12 NumLk ja PrtSc. Eli Fn-nappia ei tarvitse tässä koneessa painaa lainkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe