Tietääkö joku miten saa kannettavan fn-napin pois päältä. Eli se on jäänyt mun läppärissä päälle sillä tavalla kuin esim. Caps Lock näppäin jää päälle. Kuulostaa aika uskomattomalta mutta näin näyttää olevan. Ei pysty kirjoittamaankaan kun muutamien kirjaimien näppäimistä tuleekin numeroita.
Läppärin fn-nappi?
18
21977
Vastaukset
- onpi
numlock päällä eikä fn-nappula. Painamalla fn ja samaan aikaan jotain F?? nappulaa se lähtee pois.
Kanone kirjoitti:
kokeileppa painaa uudestaan fn nappulaa..
ps. läppäreissä harvemmin on numlockkia.näköjään joissain läppäreissä fn f8 helpottaa tilannetta.
- ...osassa...
Kanone kirjoitti:
näköjään joissain läppäreissä fn f8 helpottaa tilannetta.
...kyllä on numlock...
- Jormaillaan
Kanone kirjoitti:
näköjään joissain läppäreissä fn f8 helpottaa tilannetta.
Mun tapletissa, jossa näppis, fn NumLk eli F11 toimi. Lähti pois päältä. :)
- MarjaMukiainen
Kanone kirjoitti:
kokeileppa painaa uudestaan fn nappulaa..
ps. läppäreissä harvemmin on numlockkia.Kyllä se NumLock läppäristä löytyy
https://i.postimg.cc/T2Dg7X4Y/num.jpg
- ghhfj
Painat sitä Fn:ää ja samaan aikaan oikeassa ylänurkassa Num(ß)-näppäintä, niin sillä se...
- mummo
Kiitos, täällä sama vika ja korjaantui tuolla : )
- Anonyymi
tämä jatkoon! Olin jo valmiina ostamaan uutta näppäimistöä. Itsellä oli siis tarkennuksena fn (oikeassa yläkulmassa "insert" -näppäin, jonka alapuolella pienellä luki "num lk")
- ...sitten...
...millään kannattanut kertoa läppärin merkkiä ja mallia? ja besserwissereille: eri merkeissä ja malleissa on omat tapansa saada num lock pois päältä...
- Näinkin-voi-olla
Mulla on numlok sattuman varasesti milloin missäkin. imuri vie leivän murut pois
- PerkeleenKeksintö
Mulla on Lenovon läppäri ja inhoan tuota Fn-näppäintä. Menee päälle usein vahingossa, ja sitten en saa toivottuja välimerkkejä näppäiltyä. Hyötykäyttöä en ole sille löytänyt. Tietääkö joku miten sen saa Lenovossa pois päältä? Aikaisemmissa läppäreissä/näppiksissä ei ole ollut tuota perkeleen nappia, jonka antaisin mieluusti pois, koska se on juuri sillä paikalla missä sormeni muistavat Ctrl-napin olevan kaikissa muissa laitteissani. Sekoittaa vain kiireessä.
- Vaihda_Fn_ja_Ctrl
Voit Lenovon BIOS-asetuksista vaihtaa Fn- ja Ctrl -nappien toiminnat, jolloin Ctrl on jatkossa Lenovossakin siinä alakulmassa, jossa se on kaikissa muissakin näppäimistöissä. Tuo voisi auttaa hieman ongelman kanssa. Tuo ei tietenkään vaihda tekstejä. :)
Vanhoissa Lenovo-läppäreissä (kuten Thinpad T61p) ei BIOS sisällä ko. asetusta, mutta niihin voi löytyä asennettava BIOS-image, johon on tuo vaihto tehty.
- kiitosavusta
Minulla sama ongelma, Lenovo T450s, auttoi Fn Esc -yhdistelmä.
- FNlockNappula
Itellä paloi valo fn -napissa enkä löytänyt mistä sen saa pois. Hetken pohdiskelun jälkeen tajusin caps lockin alla olevan ''fn lock'' näppäimen. niitä kun painoi samaan aikaan lähti valo pois. (hp:n probook käytössä) (fn:n ollessä päällä, eli valo paloi, mm. äänenvoimakkuus napit eivät toimineet ns. oikealla tavalla)
- Riittääsekin
Hm.. sama ongelma kai itselläkin. Onneksi huomasin katkaista virrat pois ottamalla töpselin irti seinästä. Tosin sen jälkeen toimii vain vainha varakone!
- Anonyymi
Itsellä NumLock palaa valo kun se on päällä ja muutoinkin näppäimistössä pimeällä helpottaa käyttöä.
- Anonyymi
Kokeilin ensin kaikki tän ketjun vinkit ja pari muuta tuloksetta, mutta nyt löytyi ratkaisu. Omassa Acerin koneessani saan Fn-näppäimistön päälle ja pois päältä painamalla yhtäaikaa pohjaan kahta vierekkäin olevaa näppäintä Num Lock ja Print Screen. Mulla näissä näppäimissä lukee siis: F12 NumLk ja PrtSc. Eli Fn-nappia ei tarvitse tässä koneessa painaa lainkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047