Mun piti tulla tänne

ihan kysymään

erästä outoa tapahtumaa.
Nimittäin... kyse on siitä, että heräsin yks aamu, siis maanantaina 11.2.2008 (huom. oli tullut jo hieman valoisaa) TASAN klo '08:00'! Okei, kävin alakerran wc:ssä, laskin yhden kissoistani pihalle ja ajattelin mennä vielä vähäksi aikaa nukkumaan, koska ei ollut mihinkään kiire ja olin mennyt nukkumaan siinä yhden jälkeen yöllä. Okei heräsin, oli pimeää. Ensin ajattelin, että oonko tosiaan nukkunut koko valoisan ajan ja nyt on taas ilta. Ihmettelin mikseivät koirani tai kissani ole herättäneet minua hädälleen ja ruokailemaan???? Koirat kävi pissillä yöllä yhden aikoihin. OK, mutta katsoin kelloa!!!! Kello oli '06:00'!!!!!WHAT HELL!!! Sitten ajattelin, että ei hitossa ja avasin tietokoneen ja tarkistin että elin todellakin maanantaita. Jos olisi ollut ilta, niin kännykän ja tietokoneen kellon olisi pitänyt näyttää aikaa 18:00 eikä 06:00!!!

Siis.... Heräsin maanantaina 11.2.2008, 08:00 - menin uudestaan nukkumaan. Heräsin uudestaan samana päivänä maanantaina 11.2.2008, 06:00 pimeällä uudestaan ja koirani herättämänä.

Heräsin ensin valoisaan aikaan,
sitten heräsin pimeään aikaan kaksi tuntia aiemmin.
Olin laskenut valoisaan aikaan herättyäni kissan ulos, jonka otin sisälle pimeään aikaan kello 06:00!!!
Ja, tarkistin kellon 8:00 aikaan myös mikroaaltouunin kellosta alakerrasta!!!

VOISKO JOKU SELITTÄÄ TÄTÄ ILMIÖTÄ?
(En käytä mitään lääkkeitä tai alkoholia, tupakkaa, tai muitakaan huumaavia aineita.)

On pikkasen outo juttu.

15

1383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DarkNinjaHiiri

Jos sut kaappas humanoidit. Tarkasta onko kehossasi outoja jälkiä tai lähteekö hiuksia irti tavallista enemmän.

No oli miten oli niin olet kokenut aikahyppäyksen. Siitä käytetään myös nimitystä aikavarppi ja se on varsin yleistä jos on ottanut vettä väkevämpää tai vastaavaa.

Suosittelen että et kerro asiasta eteenpäin koska ihmiset ei vaan ymmärrä.. en ymmärrä minä etkä sinäkään.

• mutta... mutta kun...

minä en juonut kahvia väkevämpää!!!!!

• Rev

Ei kyllä mitään aavistusta miten voi päätyä tuohon. :-)

• Zos_9

Hei

Jos ymmärsin oikein, niin saattaisiko kyseessä olla valeherääminen? Se tarkoittaa sitä, että ihminen näkee unta, jossa hän herää ja toimii niin kuin normaalisti toimisi. Usein valeheräämisen keskeyttää jokin normaalista poikkeava ilmiö, esim. huoneen ovi onkin toisessa kohdassa kuin oikeasti.

Jos kissasi oli sisällä, valeherääminen selittää kokemuksesi ja se on ihan normaali uni-ilmiö. Jos kissasi oli ulkona, niin en osaa selittää asiaa.

• mr ufo

Ufot touhus lähettyvillä omia juttujaan, tais tulla huomatuksi joten he muuttivat aikaa,,ihan normaalia,,,,tekee niin vähän väliä , siksi ufoja nähdäänkin niin harvoin.yfot tulee pian rauhan aikeissa ja syö aivot.!1

• Rev

Varo ne voi syödä sinunkin!

• Idiootti

Jos tuo on totta, niin olen todella tyytyväinen maailman laatuun.

Kissas tais vähän pelleillä sun kanssas. Niillä kun on kuulemma jotain salasia voimia ... Se warppas ajassa että pääsis ulos, ja ehkä sekotti tahallisesti tai tahattomasti sun aikapoimujas. Ja koirat oli juonessa mukana (kai).

Vähän yksityiskohtia:
      1. Miten heräsit ensimmäisellä kerralla (unelias, pirteä, herätyskello, häiriöäänet)?
      2. Miten koira herätti sinut?
      3. Onko aiempaa kokemusta yliluonnollisesta?
      4. Onko suvussasi taipumusta yliluonnolliseen huuhaaseen?
      5. Miten vapaasti elukkasi pääsevät huoneeseesi? Voiko kissa herättää sinut "tavallisella" tavalla?
      6. Oletko tehnyt mitään erikoista viimeaikoina?
      7. Ikäsi?
      8. Onko suvussasi skitsofreniaa?

Vastaahan noihin niin voin ruveta spekuloimaan.

P.S: Vähemmän huutomerkkejä ja selvempää tekstiä, kiitos. Nyt näyttää siltä, että olet joko "halveksuttavan" nuori, innokas (mikä on ymmärrettävää) tai sarkastinen (joka viittaisi siihen, että keksit tuon päästäsi)

• tekstin aloittaja

Sun idioottimaisiin kysymyksiin en viitsi edes vastata. Tekstistäsi tuot esille oman persoonasi. Halveksit toisia ihmisiä ja olet narsisti. No, yhdestä asiasta olemme samaa mieltä... nimittäin siitä, että olet juuri tuo mainitsemasi, nimimerkki: Idiootti!!!!!!!!!!!!

• Idiootti
        tekstin aloittaja kirjoitti:

Sun idioottimaisiin kysymyksiin en viitsi edes vastata. Tekstistäsi tuot esille oman persoonasi. Halveksit toisia ihmisiä ja olet narsisti. No, yhdestä asiasta olemme samaa mieltä... nimittäin siitä, että olet juuri tuo mainitsemasi, nimimerkki: Idiootti!!!!!!!!!!!!

Miksi takerrut nimeeni noin raskaasti? Mitä yrität saavuttaa tällä aiheella? Onko tämä sairas vitsi?
        Suutuitko jostain? Luuletko tietäväsi kaiken? Oletko pettynyt ihmisiin tai elämään? Kadehditko minua? Tunnetko olevasi riittämätön?

Ei, en ole narsisti enkä halveksi ihmisiä. Geeneistäni johtuu, että olen suora ja kenties vaikutan tylyltä. Yritän kuitenkin välttää kaikkea sellaista. En halua loukata ketään muita kuin niitä, jotka ansaitsevat sen.

Viestini ja sen sisältämät kysymykset olivat puhtaasti tarkoitettu siihen, että asiasi valoittuisi erityisesti mulle ja muillekkin ihmisille. Kysymyksissäni pyrin etsimään totuutta, jättämättä vaihtoehtoja virhearvioihin. Etsin syitä, miksi kertomasi olisi tapahtunut, oli se sitten yliluonnollista tai häiriintyneen mielesi tuotosta.

Loukkaannuitko siitä, että kysyin skitsofreniasta sekä iästä? Onko ikä tai skitsofrenia sulle arka paikka? Jos sulla ei ole skitsofreniaa, niin loukkaannuitko siitä, että kysyin sellaista, jonka miellät outojen ja vähämielisten taudeiksi?

Peilaatko omia piirteitäsi muihin ihmisiin? Kenties olet itse narsistinen ja ihmisiä halveksiva. Ehkä olet katkera ihmisille. Kenties etsit iloa siitä, että jos saisit toiset ihmiset lähemmäksi sitä huonoa tuulta ja surua, jota itse koet. Ehkä tämä aihe oli keino nauraa tyhmille ihmisille, mutta kun aloin kyselemään yksityiskohtia, et saanutkaan siitä mitään iloa irti?

Yritätkö vastata viestiini? Vai päätätkö unohtaa minut kokonaan? Etsitkö uusia keinoja tuntea iloa ja kohota toisten yläpuolelle? Keksitkö syitä siihen, miksi et saanut niin osuvaa pilkkaa luotua minusta? Ehkä olet jo luovuttanut, etkä lue tätä viestiä. Kenties luet sitä vähän, mutta ajattelet, että "tämä on niin paskaa, en lue", ehkä sivuutat tämän viestin ja keksit uusia syitä mollata minua? Ehkä luet tämän viestin, mutta et keksi mitään vastausta, ja päätät olla silleen, ettet muka välittäisi koko viestistä.

Vastaa vain, minä kyllä vastaan takaisin.

• sivusta seuraaja
        Idiootti kirjoitti:

Miksi takerrut nimeeni noin raskaasti? Mitä yrität saavuttaa tällä aiheella? Onko tämä sairas vitsi?
        Suutuitko jostain? Luuletko tietäväsi kaiken? Oletko pettynyt ihmisiin tai elämään? Kadehditko minua? Tunnetko olevasi riittämätön?

Ei, en ole narsisti enkä halveksi ihmisiä. Geeneistäni johtuu, että olen suora ja kenties vaikutan tylyltä. Yritän kuitenkin välttää kaikkea sellaista. En halua loukata ketään muita kuin niitä, jotka ansaitsevat sen.

Viestini ja sen sisältämät kysymykset olivat puhtaasti tarkoitettu siihen, että asiasi valoittuisi erityisesti mulle ja muillekkin ihmisille. Kysymyksissäni pyrin etsimään totuutta, jättämättä vaihtoehtoja virhearvioihin. Etsin syitä, miksi kertomasi olisi tapahtunut, oli se sitten yliluonnollista tai häiriintyneen mielesi tuotosta.

Loukkaannuitko siitä, että kysyin skitsofreniasta sekä iästä? Onko ikä tai skitsofrenia sulle arka paikka? Jos sulla ei ole skitsofreniaa, niin loukkaannuitko siitä, että kysyin sellaista, jonka miellät outojen ja vähämielisten taudeiksi?

Peilaatko omia piirteitäsi muihin ihmisiin? Kenties olet itse narsistinen ja ihmisiä halveksiva. Ehkä olet katkera ihmisille. Kenties etsit iloa siitä, että jos saisit toiset ihmiset lähemmäksi sitä huonoa tuulta ja surua, jota itse koet. Ehkä tämä aihe oli keino nauraa tyhmille ihmisille, mutta kun aloin kyselemään yksityiskohtia, et saanutkaan siitä mitään iloa irti?

Yritätkö vastata viestiini? Vai päätätkö unohtaa minut kokonaan? Etsitkö uusia keinoja tuntea iloa ja kohota toisten yläpuolelle? Keksitkö syitä siihen, miksi et saanut niin osuvaa pilkkaa luotua minusta? Ehkä olet jo luovuttanut, etkä lue tätä viestiä. Kenties luet sitä vähän, mutta ajattelet, että "tämä on niin paskaa, en lue", ehkä sivuutat tämän viestin ja keksit uusia syitä mollata minua? Ehkä luet tämän viestin, mutta et keksi mitään vastausta, ja päätät olla silleen, ettet muka välittäisi koko viestistä.

Haluatko analysoida muita, koska tunnet itsesi riittämättömäksi tai et uskalla analysoida omaa sisintäsi?

Peilaatko omia piirteitäsi muihin ihmisiin? Kenties olet itse narsistinen ja ihmisiä halveksiva. Ehkä olet katkera ihmisille.
        Ehkä projisoit oman ketkeruutesi ja kovuutesi tosiiin, koska et ole itse saanut mielestäsi tarpeeksi rakkautta ja merkitseviä ihmissuhteita elämässäsi?

• Idiootti
        sivusta seuraaja kirjoitti:

Haluatko analysoida muita, koska tunnet itsesi riittämättömäksi tai et uskalla analysoida omaa sisintäsi?

Peilaatko omia piirteitäsi muihin ihmisiin? Kenties olet itse narsistinen ja ihmisiä halveksiva. Ehkä olet katkera ihmisille.
        Ehkä projisoit oman ketkeruutesi ja kovuutesi tosiiin, koska et ole itse saanut mielestäsi tarpeeksi rakkautta ja merkitseviä ihmissuhteita elämässäsi?

Haluan analysoida muita, koska osun yleensä oikeaan ja opiskelen psykologiaa. Lisäksi etsin täydellisyyttä ja haluan tuoda ilmi ihmisten ongelmat, jotta he voisivat itse keksiä mitä tekisivät niille. Tunnen joskus, että en tee parastani silloin kuin voisin, joten riittämättömyyttäkin ilmenee. Lisäksi tunnen joskus, että olen vastuussa muista ihmisistä ja koko maailmasta. Se on stressaavaa.

Peilaan piirteitäni, mutta yritän erottaa omat tunteeni oiikeasta tiedosta. Mun on vaikea erottaa esim. sarkastisuutta toisista ja olen itsekin sarkastinen. En ole narsistinen, vaikka pyrinkin ensisijaisesti omaan onneeni. Itseasiassa mä halveksin tyhmiä, valehtelijoita sekä auttamattomia. En ole katkera, sillä hyväksyn sen, että kukaan muu ei ole täydellinen.

En ole kova, vaan tyly, mutta sekin tahattomasti. Mun pitää henkisesti ponnistella, etten loukkaisi toisia ihmisiä. Rakkautta olen saanut tarpeeksi. Kun mietin tiettyjä ihmisiä, tiedän, että mun asiat menee paremmin kuin muilla. En siis valita.

Ärsytänkö sinua, sivustakatsoja? Olenko liian outo? Olenko alempiarvoinen kuin sinä? Onko tekstini saivartelua? Miksi kuljet valmiita latuja pitkin sen sijaan, että hiihtäisit oikeaan suuntaan? Vastauksesi on sellainen, että kuka tahansa olisi sen pystynyt tekemään.

• joutavia kysymyksiä
        Idiootti kirjoitti:

En takerru nimeesi, mutta kysymyksesi olivat epäystävällisiä ja viestissäsi paljastui halveksuntasi.
        En yritä saavuttaa mitään, mutta täällä saa vapaasti keskustella aiheesta joka liittyy magiaan tai siihen suuntaan.
        Missään nimessä en vitsaile. Ei ole sairas vitsi. Mitä sairasta vitsiä jutussa näet? Missä kohtaan?
        Minä en yleensä suutu, mutta loukkaannun kyllä epäasiallisia kysyvälle. Suuttuminen ja loukkaantuminen ovat eri asioita.
        En todellakaan luule tietäväni kaikkea. Kukaan ei tiedä kaikkea. SINÄKÄÄN ET TIEDÄ KAIKKEA, vaikka yrität itse sitä esittää.
        En todellakaan ole pettynyt ihmisiin ja elämään. EN TODELLAKAAN. Itse viestistäsi kuullostaa pettymys ihmisiin.
        Kahdehdinko sinua? Miksi pitäisi kahdehtia? Mitä minä voisin kahdehtia joltain tuntemattomalta ja minulle merkityksettömältä ihmiseltä? Miten ylipäätään voin kahdehtia ihmistä, josta en tiedä paljoa mitään ja joka loukkaa toisia ihmisiä kirjoituksillaan kuten nyt ja edellisessä viestissä. Miten voin kahdehtia sellaista ihmistä? Kertoisitko miten sellaisen ihmisen kahdehtiminen onnistuu?
        En tunne olevani riittämätön. Tunnetko itse olevasi sellainen?

Kyllä tunnut halveksivan ihmisiä ja olevan narsisti. Viittaan narsisti-ihmiseen myös tuossa jossa kuvittelet olevasi jotain niin suurta ja hienoa että sinua pitäisi kadehtia.
        Jaa että se on sitten sitä geeniperintöä tylyytesi jne. No, sen välttäminen ei onnistu ainakaan kovin hyvin sinulta. Ja siihen, ettet mukamas haluaisi loukata ketään, olet jo molemmissa viesteissäsi loukannut minua menemällä asioihin, jotka eivät sinulle todellakaan kuulu. Sukulaiseni terveydentilat ym. asiat ei sinulle kuten ei myöskään minulle kuulu. Olen ihminen joka ei utele toisten asioita. Sinun viesteistäsi huomaan sinun olevan sellainen ihminen, joka on hirmu utelias toisten ihmisten asioille, niillekin asioille jotka ei oikeasti sinulle kuulu.

"En halua loukata ketään muita kuin niitä, jotka ansaitsevat sen."
        Tässä sanomassa korotat itsesi muiden yläpuolelle. Olet kuin Jumala, sinun on valta ja oikeus päättää ketkä ansaitsevat loukatuksi tulemisen kohdaltasi. Se on sitä narsismiä myös.

"Kysymyksissäni pyrin etsimään totuutta, jättämättä vaihtoehtoja virhearvioihin. Etsin syitä, miksi kertomasi olisi tapahtunut, oli se sitten yliluonnollista tai häiriintyneen mielesi tuotosta."

Sovitaan niin, että sinun ei tarvitse etsiä mitään totuutta enään alkuperäisestä viestistäni. Se on ollutta ja mennyttä nyt. Elämä jatkuu ja siitä ei koitunut mitään haittaa. Ei ole pelkokohtauksia, ei paniikkikohtauksia, ei mitään negatiivista. Se outo juttu oli ja meni ja sillä siisti! Unohda koko juttu, kun se on sinulle niin vaikea. Sinun kommenttejasi en enää tarvitse tipan tippaa.

Skitsofrenia tai muukaan sairaus, vammaisuus ym. eivät ole minulle arkoja paikkoja. Mutta kysymyksesi olivat mielestäni täysin asiattomia varsinkin kun olet minulle täysin tuntematon ihminen, enkä tiedä taustaasi. Itse en utele ihmisten asioita ja jos joku kysyy minulta toisesta henkilöstä niin kehoitan kysymään siltä toiselta henkilöltä itseltään. Sanon, etten tiedä hänen asioitaan, koska en ole kiinnostunut toisten ihmisten yksityisistä asioista. Omissa on ihan riittävästi. Minulla on kuitenkin oma elämä ja sitä ei tarvitse ns. hankkia.

"loukkaannuitko siitä, että kysyin sellaista, jonka miellät outojen ja vähämielisten taudeiksi?"

Sulla taitaa olla itselläsi ongelma outojen ja vähämielisten ihmisten kanssa. Olen itse ollut työssä vammaisten ihmisten kanssa ja missään en ole tavannut niin aitoja ihmisiä kuin heidän joukossaan. He eivät ole kieroja ihmisiä eivätkä ole loukanneet koskaan sanoillaan.

Kerroppa minulle oudon ihmisen kriteerit? Millainen ihminen on mielestäsi outo?

Minun mielipiteeni; Meissä jokaisessa ihmisessä on omat tietyt "oudot" piirteemme joita emme paljasta muille ihmisille. Jos outoutta alettaisiin testata jokaisella ihmisellä, niin kaikki me kuuluisimme outoihin ihmisiin. Niin minä kuin sinäkin. Mikä on yhdelle ihmiselle outoa, on toiselle täysin normaalia jne. toisin päin.

"Peilaatko omia piirteitäsi muihin ihmisiin? Kenties olet itse narsistinen ja ihmisiä halveksiva. Ehkä olet katkera ihmisille. Kenties etsit iloa siitä, että jos saisit toiset ihmiset lähemmäksi sitä huonoa tuulta ja surua, jota itse koet. Ehkä tämä aihe oli keino nauraa tyhmille ihmisille, mutta kun aloin kyselemään yksityiskohtia, et saanutkaan siitä mitään iloa irti?"

Minä en peilaa omia piirteitäni toisiin ihmisiin. Siis tämä on vastaus kysymykseesi. Peilaatko itse?
        En tosiaankaan halveksi ihmisiä, mutta henkilökohtaiset asiani ja sukuni asiat eivät todellakaan kuulu sinulle. Keräätkö jotain galluppia kysymyksilläsi?
        Niin, mitä huonoa tuulta? Olen todella hyväntuulinen ihminen ja nauran paljon ystävieni kanssa. Miksi väität sellaista josta et tiedä yhtään mitään? Miksi yrität esittää olemattomia ja paikkaansapitämättömiä asioita minusta, ihmisestä jota et edes tunne? Narsismin piirteitä, sorry.

Minulla ei ole tapanani nauraa toisille ihmisille ja heidän heikkouksille. En ylipäätään naura ihmisille. En ole koskaan nauranut toisten ihmisten ulkonäölle, heikkoudelle tai toimille. Miksi spekuloit koko ajan urakalla minua, ihmistä jota et tunne, kahden viestin perusteella? Peilaatko itse?

"Yritätkö vastata viestiini? Vai päätätkö unohtaa minut kokonaan?"

Tässä kohtaa viestissäsi paljastat itse yksinäisyytesi. En yritä vastata viestiisi vaan vastaan siihen, mutta vain tämän ainoan kerran ja sitten jätän sinut omaan arvoosi, koska en ole ihminen joka takertuu asioihin. Jos jatkat itse samaa rataa olet takertuva ihminen ja sellaiset ovat todella rasittavia ja kuluttavia. En päätä unohtaa sinua, mutta niin käy ajan kanssa kuitenkin. Ihmisen mieli on sellainen, että merkityksettömät asiat unohtuvat sen kummemmin päättämättä antaa niiden unohtua. Muistettavaa on niin paljon, että aivojen on pakko tehdä päätökset mitkä asiat ovat tärkeitä muistaa ja mitkä asiat ovat vähemmän tärkeitä. Aika näyttää, mutta luulen että jäät unohduksiin. Varsinkin kun en käy vakituiseen tällä palstalla.

"Etsitkö uusia keinoja tuntea iloa ja kohota toisten yläpuolelle?"

Miksi? Mitä se ensimmäiseen viestiini tai toiseenkaan viestiin edes kuuluu?
        Mulla on kuule aivan riittävästi elämässä iloa ja juhlia. Vatsani kipeäksi monesti nauran ystävieni kanssa, kun niin osaavat hauskuuttaa ja toisinkin päin aina silloin kun väliin ennätän. Mulla on kuule ihanat, rakkaat ja hauskat ystävät, joita en vaihtais mihinkään. Se on se todellinen aarre, rahaakin tärkeämpää, vaikka kyllä sitä toimeen tullaan ihan hyvin silti.

"Keksitkö syitä siihen, miksi et saanut niin osuvaa pilkkaa luotua minusta?"

Pitäisikö minun jotain syitä etsiä pilkatakseni sinua? Miksi minun pitäisi edes etsiä? Miten voin etsiä "osuvaa" pilkkaa ihmisestä jota en edes tunne ja miksi ylipäätään ryhtyisin edes sellaiseen?

"Ehkä olet jo luovuttanut, etkä lue tätä viestiä."

Ajattelin käydä katsomassa nyt ainakin kerran, että mitä uutta on täällä aiheesta. Harmittaako sinua jos viestejäsi ei lueta. Takerrutko ihmisiin? (Viitaten omaan kysymykseesi).

"Kenties luet sitä vähän, mutta ajattelet, että "tämä on niin paskaa, en lue", ehkä sivuutat tämän viestin ja keksit uusia syitä mollata minua? Ehkä luet tämän viestin, mutta et keksi mitään vastausta, ja päätät olla silleen, ettet muka välittäisi koko viestistä."

Voi hellanlettas sentään. Mikä mättää? Ehkä, ehkä... ehkäpä, ehkä.

Tapanani on kyllä lukea viestit kokonaan, ainakin ne jotka ovat minulle osoitettuja. Mutta kuten aiemmin asian ilmoitin, jätän sinut nyt oman onnesi nojaan, koska tämä keskustelumme ei johda asiassa yhtään mihinkään ja koska asia on mennyt täysin sivuraiteille. En viitsi alkaa kanssasi tällaiseen kirjeenvaihtoon, mikä ei johda mihinkään ja antaa vaan negatiivista palautetta. Minä olen luonteeltani realisti-optimisti, mutta se realistisuus tulee esiin nyt siinä, että näen olevan aivan turhaa vastata viesteihisi enempää.

Mulla on ELÄMÄ, hanki sinäkin omasi. Se on helppoa!

Piristy, mene ulos, minä ainakin lähden ihan just, vaikka kävin jo puoli 7 aikaan jo ulkona. Ulkoilma piristää, lisää positiivisuutta ja hyvää oloa. Ei ole edes liikaa pakkasta.

Hyvästi (Hyvästi, ei pahasti)

Ei kannata kysyä enempää, en vastaa enää, koska omalta elämältäni en ehdi. Se on tärkeämpää. ;)

• vielä tämän
        Idiootti kirjoitti:

Haluan analysoida muita, koska osun yleensä oikeaan ja opiskelen psykologiaa. Lisäksi etsin täydellisyyttä ja haluan tuoda ilmi ihmisten ongelmat, jotta he voisivat itse keksiä mitä tekisivät niille. Tunnen joskus, että en tee parastani silloin kuin voisin, joten riittämättömyyttäkin ilmenee. Lisäksi tunnen joskus, että olen vastuussa muista ihmisistä ja koko maailmasta. Se on stressaavaa.

Peilaan piirteitäni, mutta yritän erottaa omat tunteeni oiikeasta tiedosta. Mun on vaikea erottaa esim. sarkastisuutta toisista ja olen itsekin sarkastinen. En ole narsistinen, vaikka pyrinkin ensisijaisesti omaan onneeni. Itseasiassa mä halveksin tyhmiä, valehtelijoita sekä auttamattomia. En ole katkera, sillä hyväksyn sen, että kukaan muu ei ole täydellinen.

En ole kova, vaan tyly, mutta sekin tahattomasti. Mun pitää henkisesti ponnistella, etten loukkaisi toisia ihmisiä. Rakkautta olen saanut tarpeeksi. Kun mietin tiettyjä ihmisiä, tiedän, että mun asiat menee paremmin kuin muilla. En siis valita.

Ärsytänkö sinua, sivustakatsoja? Olenko liian outo? Olenko alempiarvoinen kuin sinä? Onko tekstini saivartelua? Miksi kuljet valmiita latuja pitkin sen sijaan, että hiihtäisit oikeaan suuntaan? Vastauksesi on sellainen, että kuka tahansa olisi sen pystynyt tekemään.

ja siten unohdan sinut.

"Haluan analysoida muita, koska osun yleensä oikeaan ja opiskelen psykologiaa."

Jos olisit opiskellut pikkasenkin enemmän sitä psykologiaa, niin tietäisit jättää joutavat kysymykset esittämättä. Olen minäkin lukenut, eikä mieleeni olisi tullut esittää vastaavia kysymyksiä vastaavassa tilanteessa.

"Lisäksi etsin täydellisyyttä ja haluan tuoda ilmi ihmisten ongelmat, jotta he voisivat itse keksiä mitä tekisivät niille."

Miksi? Täydellisyyttähän ei ole. Etkö sitä tiennyt? Miksi muiden pitäisi muuttaa itsesi sinun mieleiseksesi? Jos näet jossain epätäydellisen ihmisen, jonkun toisen mielestä hän voi olla täydellinen. Vaikkakin aivan täydellistä ei todellakaan ole. Miksi sinun pitäisi tuoda toisten heukkoudet esiin? Mitä hyödyt niistä? Häiritseekö ne sinua?

Vanha viisaus on se; toisessa ihmisessä näet omat heikkoutesi.

Miksi toisten ihmisten pitäisi muuttua vain siksi että se miellyttäisi sinua?

"Tunnen joskus, että en tee parastani silloin kuin voisin, joten riittämättömyyttäkin ilmenee. Lisäksi tunnen joskus, että olen vastuussa muista ihmisistä ja koko maailmasta. Se on stressaavaa."

Jospa kuule keskittyisit siihen omaan elämääsi ensin. Miten voit keskittyä koko maailman ongelmiin, jos et ensin keskity itseesi? Sinä olet ensimmäiseksi vastuussa itsestäsi, vasta sitten tulevat muut ja viimeiseksi maailma. Aloita muuttuminen itsestäsi. Egostasi. Mutta, se että olet ensimmäiseksi vastuussa itsestäsi, ei tarkoita, että sinun pitäisi olla kaikessa itsekäs. Mitä taas tulee muihin ihmisiin ja koko maailmaan, sanon että se on liian iso pala purtavaksi sinulle. Toista ihmistä ei voi muuttaa, jollei hän itse halua ja koko maailman muuttaminen on ihan eri kaliperia kuin yhden ihmisen muuttaminen. Jo yhden eri kulttuuria omaavan ihmisen muuttaminen on melkeinpä mahdotonta ja mahdotonta tosiaan jollei hän itse sitä halua, muuttua.

Halusi muuttaa maailmaa, kertoo siitä, että kaiken pitäisi mennä mielesi mukaan. Korotat itsesi jumalaksi.

"Peilaan piirteitäni, mutta yritän erottaa omat tunteeni oiikeasta tiedosta. Mun on vaikea erottaa esim. sarkastisuutta toisista ja olen itsekin sarkastinen. En ole narsistinen, vaikka pyrinkin ensisijaisesti omaan onneeni."

Mene ulos raittiiseen ilmaan joka päivä niin takerrut omaan itseesi vähemmän.

"Itseasiassa mä halveksin tyhmiä, valehtelijoita sekä auttamattomia. En ole katkera, sillä hyväksyn sen, että kukaan muu ei ole täydellinen."

Toisissa ihmisissä näet omat heikkoutesi. Olet täällä maailmassa oppimassa asioita ja juuri sinua ärsyttävimmät ja tyhmimmät ihmiset ovat opettajiasi. Heissä näet heikkoutesi voidaksesi kasvaa.
        Halveksit siis tyhmiä? Korotatko itsesi heitä viisaammaksi?
        Mitä enemmän tiedän sitä enemmän tiedän vähemmän tietäväni. Etkö tiedä tuota lausetta? Etkö olekkaan niin viisas kun yrität sellaisen kuvan antaa? Viisas ihminen ei ylennä itseään viisaudessaan toisten yläpuolelle. Tietoa on rajattomasti ja kukaan ei voi tietää kuin äärettömän pienen palan kaikesta rajattomasta tiedosta. Jokainen tietää jostakin asiasta enemmän kuin joku toinen samasta asiasta ja toisin päin. Näistä tiedoista saadaan kokonaisuus joka on siltikin mitätön koko maailmankaikkeuden rajattomassa tiedonjyvässä.

"En ole kova, vaan tyly, mutta sekin tahattomasti."

Aloita ihmisten muuttaminen itsestäsi. Se on oikea järjestys.

"Mun pitää henkisesti ponnistella, etten loukkaisi toisia ihmisiä."

Tämä on viitteenä siihen, että sulla on paha olla? Kun itsellä on paha olla, loukataan toisia ihmisiä. Kun minua loukkasit, menin siihen samaan ansaan kun sinäkin, loukkasin takaisin. Jos olisin ollut viisaampi, olisin jättänyt sen tekemättä. Siispä teen viisaasti, kun en kommentoi tämän jälkeen asiaa enempää. En halua että huono olosi tarttuu minuunkin. Sellaisia ihmisiä, jotka tuovat vain pahaa mieltä kannattaa karttaa. Toista kun ei voi muuttaa jos hän ei itse halua tai ole valmis siihen.

"Rakkautta olen saanut tarpeeksi. Kun mietin tiettyjä ihmisiä, tiedän, että mun asiat menee paremmin kuin muilla. En siis valita."

Ihminen ei saa koskaan rakkautta tarpeeksi. Hänellä on sammumaton halu rakkauteen. Mikä on tarpeeksi rakkautta? Kuinka paljon se on? Onko sillä jokin kiintiö? Voidaanko sanoa; olet saanut jo ihan tarpeeksi rakkautta, et tarvitse enempää? Ihminen janoaa ja etsii rakkautta ja jos ei sitä saa kiukuttelee kuin pikku lapsi. Ihminen ei aina tajua, että saadakseen rakkautta on itse annettava itsestään. Rakkaus ei tule odottamalla, käskemällä vaan rakastamalla muita ihmisiä. Niin kuin tahdotte toistenne tekevän teille, tehkää se samoin myös heille. - Vaikka onkin raamatusta, niin kuka sen voi kiistää?

Rakasta niin sinua rakastetaan
        Hyväksy, niin sinut hyväksytään
        Anna, niin sinulle annetaan
        Älä ylennä itseäsi muiden yläpuolelle
        Ajattele enemmän positiivisesti
        Liiku ulkona, tulee parempi mieli ja hyvä olo

Hyvästi (Hyvästi, ei pahasti)

• Rev
        Idiootti kirjoitti:

"Mun pitää henkisesti ponnistella, etten loukkaisi toisia ihmisiä."

Halusin vain kommentoida, ettei tämä ole ainoastaan sinun ongelmasi. Mistä tahansa tunnemmakaan häpeää, se on aina jotakin joka vain tapahtuu meille, automaattisesti. Harvemmin kadumme tietoisia tekojamme, jotka olisimme voineet valita toisinkin. Niitähän me puolustamme. Joten se mistä tunnemme huonoutta, on jokin osa itseämme jota emme tunne, ymmärrä tai joka ei ole hallinnassamme.

Suurimmalla osalla ihmisiä jotka tunnen, olisi tarvetta vapautua tarpeesta yrittää loukata muita, itseni mukaanlukien. Pidän itseäni maailman kiltimpänä ihmisenä enkä ymmärrä miten voisin loukata ketään, mutta käytännön elämässä tulee kuitenkin vastaan tilanteita, joissa tuotan itselleni pettymyksen.

Joten, luulen että hiljaa oleminen sellaisissa tilanteissa voi olla järkevää, paitsi että siitäkin voi tulla tapa paeta niitä hankalia asioita ja välttää niiden ratkaisua. Tässä kohtaa ehkä näet, että astumme kuin äärettömän syvään suohon, josta ei pääse pois mitenkään räpiköimällä, koska kaikki minne yritämme muuttuu suoksi kun astumme siihen kohtaan. Sieltä päässee pois jollain jedivoimilla tai ystävien avulla. :-)

Uskon, että tarve loukata muita, on tulosta kollektiivisesti huonosta itsetunnosta (joka mielletään normaaliksi), joka on suoraa tulosta individualismiin, kilpailuun ja vertailuun kannustamisesta nuorella iällä. Nämä piirteet iskostuvat meihin viimeistään koulussa ja toimivat itsenäisesti, kysymättä lupaa.

Jokaista hävettää tällaiset asiat. Haluaisimme mielellään vaikka jumalaksi jumalan paikalle, kun tosiasiassa emme edes tunne tai hallitse omaa itseämme.

Itselläni kehitys siihen suuntaan, etten syyttäisi itseäni tai muita tapahtuneista virheistä, lähti siitä, että pohdiskelin tarkkaan sitä, kuinka mekaanista oma ja toisten taitamaton toiminta on. Olemmehan ilman muuta syyntakeettomia sellaiseen, joka tapahtuu itsestään tai välttämättä.

Syytänkö mankelia jos sormi jää väliin? Ei, vaan syytä itseäni, mutta EN LIIAN KOVASTI, koska omakin toimintani on, jos nyt ei mekaanista, niin ainakin itseään luonnostaan toistavaa. Minä kuitenkin saatan oppia pitämään sormeni kurissa, mutta mankelilla ei ole mitään mahdollisuuksia olla olematta mankeli.

• walencia89

Ei se aika taaksepäin kulje. Olet vain kävellyt unissasi. Tai siis olet herännyt puoliksi vähän ennen kuutta, katsonut kelloa väärin ja luullut sen olevan kahdeksan. Kävit vessassa, viskasit kissan pihalle, menit nukkumaan. Heräsit ihan kokonaan pian uudestaan siinä kuuden aikaan. Tämä on järkevin selitys tuolle. :D Ei se kello noin vaan hyppää ajassa eteen tai taakse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3650
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      71
      1928
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1214
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      65
      1035
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      978
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe