Hyvä kello kauas kuuluu, huono vielä kauemmas.
Nyt kun täällä on mollattu oikeen urakalla Salmisia ja koko ammattikuntaa (ehkä jopa osin aiheetta?), niin olisko kellään mitään positiivista sanottavaa alan toimijoista?
Kerätääs tähän hyviä kuntotarkastajia KOKEMUKSIEN pohjalta.
Tuliko kauppa peruttua, koska kuntotarkastaja löysi hyvän tutkimuksen ansiosta merkittävän vikaa?
Yllättikö kuntotarkastuksen sisältö ja laajuus positiivisesti? jne...jne...
Tuolla toisessa ketjussa ("Ei kuntotarkastajaa") olikin mainittu jo kaksi nimeltä.
Asia kiinnostaa koska olen ostamassa vanhaa taloa, eikä tuo rakennuksen kuntotutkimus ole liikunnanopettajalla oikein hanskassa...
Hyviä Kuntotarkastajia
24
9259
Vastaukset
- ;))
Ja samalla voi vaikka moittia kilpailijaa.
- Aloittaja
Joo - ihan totta. Täytyypä etsiä joku foorumi jossa ihmiset esiintyy omilla nimillään.
Suoli24 ei todella ole ihan paras paikka tämän toikin perustamiselle :D
Hyvä huomio.
- peruttiin
Tässä omakohtainen kokemus.
Olimme vaimoni kanssa ostamassa etelähämeessä sijaitsevaa 1948 rakennettua rintsikkatyyppistä taloa, jota oli korjailtu vähän sieltä sun täältä edellisten omistajien toimesta.
Kuntotarkastaja teki työnsä varmasti niin hyvin kuin sen voi paikkoja isommin rikkomatta tehdä.
(Porasi alajuoksuun reijän, poisti rakennuksen nurkkalaudan ja yhden ikkunapenkin, porasi ulkosienään, yläpohjaan ja alapohjaan kosteudenmittausreijät jne...)
Ulkoseinät olivat sisältä märät. Syy selvisi. Purueristeinen talo oli sisäeristetty 30 mm:n villalla jonka alla oli muovikalvo! Kosteus tiivistyi tuohon ja seinät siis olivat märät.
Lääke : ulkovuorauksen purkaminen, lisäeristevillojen ja muovin poisto. Uuden ulkovehouksen teko.
Eipä ostettu taloa. Mielestäni hyvä ja perusteellinen tarkastaja.
Maksoi 500 euroa / nassu, mutta myyjä maksoi minunkin puolikkaan, koska kauppa peruttiin ja raportti jäi kuitenkin myyjän käyttöön ja hyödynnettäväksi.
Täytyy sanoa että myös myyjä oli tässä tapauksessa fiksu.- Hupsista keikkaaa
"... talo oli Sisäeristetty 30 mm:n..."
Piti olla : Lisäeristetty :D - kertoa
Hupsista keikkaaa kirjoitti:
"... talo oli Sisäeristetty 30 mm:n..."
Piti olla : Lisäeristetty :DHyvältä kuulostaa (mä olen ostanut talon, jossa ei tehty mitään kosteusmittauksia - paitsi pintakosteus kylpyhuoneesta), mutta sä et huomannut kertoa mikä firma ton kuntotarkastuksen teki...
- tarkalleen
kertoa kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa (mä olen ostanut talon, jossa ei tehty mitään kosteusmittauksia - paitsi pintakosteus kylpyhuoneesta), mutta sä et huomannut kertoa mikä firma ton kuntotarkastuksen teki...
Mulla ei ole enää sitä raporttia (annoimme sen myyjälle, jonka omaisuudeksi se jäi), mutta Tampereelta ko. yritys oli. Taloprofessori tms...
En ole kyllä ollenkaan varma tosta nimestä enää kun tästä on jo pari vuotta aikaa.
Kysyi omistajalta, että sopiiko alkaa porailla tutkimusreikiä - ja kun sai luvan - niin niitä taisi sitten tulla ainakin puolitusinaa ympäri taloa. "Narukiikaria" reijästä ja kosteusmittaria perään...
Pintakosteusmittaria käyteltiin kaikissa lattioiltaan laatoitetuissa tiloissa.
Ihan eri luokkaa kuin toinen kuntotarkastus jossa olin myyjän roolissa mukana. - tätä
tarkalleen kirjoitti:
Mulla ei ole enää sitä raporttia (annoimme sen myyjälle, jonka omaisuudeksi se jäi), mutta Tampereelta ko. yritys oli. Taloprofessori tms...
En ole kyllä ollenkaan varma tosta nimestä enää kun tästä on jo pari vuotta aikaa.
Kysyi omistajalta, että sopiiko alkaa porailla tutkimusreikiä - ja kun sai luvan - niin niitä taisi sitten tulla ainakin puolitusinaa ympäri taloa. "Narukiikaria" reijästä ja kosteusmittaria perään...
Ihan eri luokkaa kuin toinen kuntotarkastus jossa olin myyjän roolissa mukana.Tarkoittanet tätä? (best guess)
http://tinyurl.com/2ht49u - olla
tarkalleen kirjoitti:
Ihan eri luokkaa kuin toinen kuntotarkastus jossa olin myyjän roolissa mukana.> ...ainakin puolitusinaa ympäri taloa.
> "Narukiikaria" reijästä ja kosteusmittaria perään...
Tyhmä kysyy... Mikä on narukiikari? - tähystin
olla kirjoitti:
> ...ainakin puolitusinaa ympäri taloa.
> "Narukiikaria" reijästä ja kosteusmittaria perään...
Tyhmä kysyy... Mikä on narukiikari?Narukiikari lienee tässä yhteydessä Tähystin eli Endoskooppi, jonka "silmä" on ohuen ja taipuisan varren päässä. Se voidaan törkätä alle 15 millin reijästä ja katsella miltä siellä toisella puolella näyttää.
Tossa yksi kuva endoskoopista :
http://www.aimtec.fi/upload/tuote_1449.jpg - Kiitosta vaan
tähystin kirjoitti:
Narukiikari lienee tässä yhteydessä Tähystin eli Endoskooppi, jonka "silmä" on ohuen ja taipuisan varren päässä. Se voidaan törkätä alle 15 millin reijästä ja katsella miltä siellä toisella puolella näyttää.
Tossa yksi kuva endoskoopista :
http://www.aimtec.fi/upload/tuote_1449.jpgOkei, nyt hahmottuu.
Tollanen pitäis olla vissiin kaikilla tarkastajilla. Vaan eipä ole. Ainakaan sillä, joka koputteli kumivasaralla meidän sisäkattoa ja arveli, ettei ole paljoa kosteutta kun on noin terävä vastakaiku. - pätevä tekijä
tätä kirjoitti:
Tarkoittanet tätä? (best guess)
http://tinyurl.com/2ht49u" Tarkoittanet tätä?
http://tinyurl.com/2ht49u "
Jep, tuo on sama firma.
Ei ollutkaan näemmä Tampereelta,
vaikka niin olin lähes varmasti muistavinani. - kosteudet esiin?
Kiitosta vaan kirjoitti:
Okei, nyt hahmottuu.
Tollanen pitäis olla vissiin kaikilla tarkastajilla. Vaan eipä ole. Ainakaan sillä, joka koputteli kumivasaralla meidän sisäkattoa ja arveli, ettei ole paljoa kosteutta kun on noin terävä vastakaiku.""Vaan eipä ole. Ainakaan sillä, joka koputteli kumivasaralla meidän sisäkattoa ja arveli, ettei ole paljoa kosteutta kun on noin terävä vastakaiku. ""
Ei helv...
Mä olin just kuolla nauruun!
Onko toi ihan tosi juttu vai hauska läppä?
- ainakin
on vakuutus tarkastuksistaan. Sehän jo on jo sinällään hyvä asia ja tavarantarkastajien pitää olla puolueettomia!?
- maailman napa
VTT on huiman kallis hometutkija eikä todellakaan mikään maailman napa, kun puhutaan rakennusten hometutkimuksista. Lahovauriot on toinen asia.
Homevaurioita tutkivat rakennusten mikrobivaurioihin erikoistuneet yritykset.
- ohjeita
ja monta videota. Yhdellä videolla ohjeita ostajille ja myyjille:
http://ohjelmat.yle.fi/homeloukku/faktaa_videoita - hyvätkin
kuntotarkastajat. Mutta muistakaa, että homevauriot löytyvät vain niitä etsimällä. Hakeaa esim. homevaurio, hometutkimus, mikrobitutkimus ...
- ketjusta poimitut
Poimin tuolla toisessa ketjussa mainitut, joista minulla on toisesta kokemusta:
- Suomen Mestaritarkastajat EILA HÄMÄLÄINEN (Pääkaupunkiseutu)!
- Taloproffa , (Olikohan Rasinen?) (Jossain Tamperella päin)
Eila Hämäläisen voin henk.koht. vahvistaa.
Perinpohjainen ja tarkka tutkimus tulee kun Eila tutkii.
Ei säästele tutkimusreikien teossa jos tarvetta ilmenee.
Tutki kesällä 2005 ostamamme 40 vuotta vanhan talon. Pätevä nainen! Uskaltaa suositella.- varmaan hyvä
ihmisten tietää miltä paikkakunnilta noita asiantuntijoita voisi hakea. Edustaako he yritystä?
- sivuilla
Tuolta sivulta löytyy, josko kuitenkaan on mikään tae.
http://www.kiinko.fi/tutkintokoulutus/asuntokaupan_kuntotarkastajat.htm- venkulat
nythän oikein paikan löysit. Kysykää mieluummin niiltä vinkkiä kenellä on tarkastus tehty jne..
Toi osoitteesto EI TAKAA YHTÄÄN MITÄÄN!!!!!!!!!!! - Syvä Huokaus
Tuolla kurssilla on opetettu kuinka yhteisen toimintamallin mukainen _pintapuolinen_ tarkastus tehdään ja kuinka se raportoidaan.
Ei takaa yhtään mitään tarkastajan ammattitaidon suhteen. Ei kertakaikkiaan mitään.
Tolla listalla voi pyyhkiä lähinnä - en sano mitä.
Onhan siellä "laadun takeeksi" muuan Kuntotarkastaja S:kin Tampereelta.
Yhteinen toimintamalli, jota nuo listan kuntotarkastajat noudattavat on aivan liian pintapuolinen tutkimusmenetelmä (on luotu muuten Raksystemsin bisneksen ehdoilla), jos halutaan paljastaa rakennuksen piilevät virheet.
Hyvien ja riittävän syvällisten tutkimusten tekijät eivät tuosta listasta erotu.
Täysin huuhaalista, jolla ei ole mitään käyttöä. Lähinnä mainosarvoa ko. tarkastajille.
Paras kuntotarkastaja jonka tiedän, ei ole muuten tuolla "pintakatselmuslistalla" lainkaan. - mieltä olen
Syvä Huokaus kirjoitti:
Tuolla kurssilla on opetettu kuinka yhteisen toimintamallin mukainen _pintapuolinen_ tarkastus tehdään ja kuinka se raportoidaan.
Ei takaa yhtään mitään tarkastajan ammattitaidon suhteen. Ei kertakaikkiaan mitään.
Tolla listalla voi pyyhkiä lähinnä - en sano mitä.
Onhan siellä "laadun takeeksi" muuan Kuntotarkastaja S:kin Tampereelta.
Yhteinen toimintamalli, jota nuo listan kuntotarkastajat noudattavat on aivan liian pintapuolinen tutkimusmenetelmä (on luotu muuten Raksystemsin bisneksen ehdoilla), jos halutaan paljastaa rakennuksen piilevät virheet.
Hyvien ja riittävän syvällisten tutkimusten tekijät eivät tuosta listasta erotu.
Täysin huuhaalista, jolla ei ole mitään käyttöä. Lähinnä mainosarvoa ko. tarkastajille.
Paras kuntotarkastaja jonka tiedän, ei ole muuten tuolla "pintakatselmuslistalla" lainkaan.Osuvasti sanottu.
Tuo AKK/YTM tarkastusmalli on todella ihan lähtökohdiltaan niin heiveröinen tarkastussabloona, ettei sen avulla saada mitään piilossa olevaa virhettä selville.
Siten tuo listakin on suora lista huuhaa-palvelun myyjistä.
- hyvä..
Erittäin tyytyväisiä olemme olleet kuntokartoittaja Petri Kaarnaatun palveluihin Kotkassa. Palvelu ystävällistä ja asiantuntevaa, perusteellista. Menee kohteissa ylä- ja alapohjiin, kuvaa ne, ottaa näytteitä (yleensä 3 kpl). Aivan toista kuin jotkut "silkkisukkakartoittajat", joihin myös törmätty kun ollaan asuntoa jo 7 kertaa vaihdettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584