Aurinkorasva

3434t3t3t34t3t34t

moikka!

kannattaako aurinkorasvat ostaa jo suomesta ja raahata mukanaan vai myydäänkö thaimaassa niitä halvemmalla?? kuinkaa laaja valikoima on, jos on?

olen menossa cha-amiin.

25

13411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jes ;)

ei todellakaan tartte raahata.
      Osta sitten lasten 50 suojakerrointa ja vedenkestävää tai palat.....aurinko todellakin polttaa.

• voide

Löytyykö sieltä Tummelia vaiotanko mukaan?

• ghdgf

Älä missään nimessä osta täältä. Kyl löytyy niveaa ja garnieria ja kaikkia kertoimia. Itse käytin aluksi kertoimia 20 ja 30, en ruskettunut. 15 alkoi vasta ruskettua. Mut ainakin aluks käytä suurempaa kerrointa, niin ihosi tottuu. :)

• joka talvi

Hei!
        Thaimaahan ei kannata raahata täältä mitään rasvoja, lääkkeitä eikä hyttysmyrkkyjä. KAIKEN saat sieltä.
        Cha amissa on samat aurinkorasvat ja hyvät valikoimat kuin suomessakin, mutta aurinkorasvat ei edullisemmat siellä ole. Itse suosin Nivean sarjaa. Ostin just 3 viikkoa sitten, tosin Krabilta Nivea 20 suojakerrointa ja after sunia. Aurinkorasva maksoi n.300-400bathia eli 6-8€.

• -.-

Saa toki Thaimaastakin, mutta itselläni on tapana ostaa lentokentältä. Niin se käy paljon kätevämminkin, että ei tarvitse ensimmäisenä Thaimaassa mennä etsimään aurinkorasvaa myyvää kauppaa.

• usein käynyt

ETSIÄ..ei siellä kauppoja etsiä tarvitse

• ostanut

Itse ostan Suomesta ja käytän apteekin tuotteita, olen toimivaksi todennut. Aloita kertoimella 50, ellet ole sukujuuriltasi afro :D. Jos huvittaa, niin aloita pari viikkoa ennen matkaa betakaroteenikuuri, ota tupla-annos mitä purkissä neuvotaan (2 x 6mg), auttaa ruskettumaan, eikä maksa paljoa.

Jos ostat rasvat paikan päältä, sieltäkin löytyy normi-niveat jne., niin katso tarkkaan ettet ota "whitening"-aurinkovoidetta, paikalliset nääs ihannoi vaaleaa ihoa ja käyttävät tällaisia valkaisurasvoja, oikeesti.

Hyvää matkaa.

• "la grandedame"

Aikoinaan ,se oli vielä markka-aikaa pienen purkin kaikkein halvinta no. 8 , Ja on kestänyt ainakin kymmenen etelänmatkaa ,enkä ole palanut,Siihen on yksi hyvä syy ??

• suomensalli

Varo siis ettet osta valkaisua sisältävää rasvaa.
      esim.Niveaakin valmistetaan lisenssillä Thaimaassa ja paikallisissa rasvoissa useinkin tämä valkaisu on.Itse ostan rasvat kentältä tai Suomesta.
      Auringon jälkeen rasvan ostan Thaimaasta esim.
      Smooth E,ihana aloevera rasva viilentää.

• t. alkuperäinen kirjoittaja

kiitoksia vastauksista! :)

itse olen niin vaalea, että koko reissu menee kertoimilla 40-50. tarkoutus ei siis ole niinkään ruskettua, koska en yksinkertaisesti rusketu.

saako sieltä piz buin:ia myös? tuo garnier on myös hyvä, mutta niveasta en tykkää kun se on niin rasvaista ja tahmeaa.

mutta siis pääasia, että löytyisi myös tosi korkeilla kertoimilla, kun monessa paikassa saattaa vain olla ns. normi turistille, jolle passaa 15 tai 20. mulle se ei riitä.

t. ap

• ja pahasti

Ostin taannoin pari tuubia , joissa luki KY JELLY tai jotain . Sitä sipaisin vartalooni ja eikun biitsille makaileen . Ei oikeen ollu hyvä suoja , viikon päästä nahka lähti koko kropasta !

• Palava...

Jos ihosi on noin herkkä, niin kuten edellä jo sanoin, mene Suomen apteekkin ja osta vaikka L-Widmerin rasvaa isoimilla keroimilla tai jotain vastaavaa. Laita sitä aluksi ja jos tuntuu liian vahvalta, osta vähitellen kevyempää paikanpäältä.

Itse olen normaalisti ruskettuva vaaleaverikkö, en pala helpost. Kerroin 40-50 ei silti ole liikaa.

• kosteakerttu
        ja pahasti kirjoitti:

Ostin taannoin pari tuubia , joissa luki KY JELLY tai jotain . Sitä sipaisin vartalooni ja eikun biitsille makaileen . Ei oikeen ollu hyvä suoja , viikon päästä nahka lähti koko kropasta !

Etkö muka tiennyt,että K-Jelly on liukastusvoidetta.
        Eipä ihme jos paloit,paloitko?
        No,miten vain.

• se sitten
        kosteakerttu kirjoitti:

Etkö muka tiennyt,että K-Jelly on liukastusvoidetta.
        Eipä ihme jos paloit,paloitko?
        No,miten vain.

kun ladyboy sitä kovasti suositteli .

Enpä olis arvannut !

• hece

NYT tomaattipyrettä syömään 50g/pv. Eipä pala nahka auringossa enää tämän jälkeen. Tämä on tutkittua tietoa, oikein tieteellisesti. Pyreen popsiminen on syytä aloittaa n. 2-4 viikkoa - käryämisen herkkyydestä riippuen - ennen aurinkoon menoa. Pyree on ratkaisevasti parempi ja tehokkaampi, kuin tomaatit tähän asiaan. Tomaatteja joutuisi syömään päivittäin kilokaupalla.

• Rasvantuhlari

Jos helposti palat tai saat aurinkoihotumaa,suosittelen Louis Widmerin tuotteita.Aika hintavia,mutta todella hyviä,olen
      muutaman vuoden menestyksellä käyttänyt,apteekista
      saa kertoimet alkavat 40.
      Karvaita kokemuksia paikallisista voiteista,oma
      moka ,en lukenut tarpeeksi tarkasti selostusta,
      vaikka PiZZ-puin voidetta olikin valmistettu
      Thaimaassa ja kyllä siinä luki whitening,kun
      myöhemmin purkkia tutkin.Eli sain aikamoisen ihottuman ja kortisonikuurin.
      Nyt osaan varoa,aloitan 2 viikkoa ennen matkaa
      viveda-sun kapselit,perillä rasvaus 40 kertoimella
      ja pienennän vähitellen 25 .auringon oton jälkeen
      hyvä pesu ja rasvaus.Hyvin olen pärjännyt.
      Nyt aloittelen "kuuria" ja 6 viikon "putki"
      matkaa olisi edessä.

• Aurinkorasva P
      • suojaa

EHeeI PÄRJÄÄ rypsiöljylle, joka karkoittaa myös itikat.

• .....

Keskusteluissa ei saa:
        - Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua!

• rypsiöl...
        suojaa kirjoitti:

EHeeI PÄRJÄÄ rypsiöljylle, joka karkoittaa myös itikat.

Et kai tosissas vaan tarkoittanut että rypsiöljyy voi käyttää suojarasvana, mikäs sen suojakerroin on, niin ja eikä siellä rannoilla päiväsaikaan mitään itikoita ole.

• Löytyy valikoimaa

Osta hyvä ihminen sieltä, kaikkea tuttuja merkkejä löytyy ja halvemmalla kuin täällä. On suojakerrointa vaikka mitä. Kaikissa marketeissa niitä hyllyillä myydään, useita. On myös puhdasta kookosrasvaa jota myös käytetään aurinkorasvana, hinta 2 € pieni muovipullo. Älä rahjaa täältä niitä turhaan!

• ilmeisen

vaalea, etkä rusketu, niin kokeileppas seuraavaa konstia. Käy solariumissa 6-10 kertaa, pari kertaa viikossa, siis ennen lähtöä. Aloita samoin Vivida Sun (apteekista tai luontaistuotekaupasta) pari viikkoa ennen lähtöä. Apteekin Vichy 50 on myös hyvä allergiselle ja vaaleaihoisille, joten sillä pärjää hyvin, sitä en löytänyt paikan päältä. Tällä konstilla minä, tosi vaaleaihoinen ja herkästi aurinkoihottumasta ikäni kärsinyt, pärjään nyt lomilla ja saan jopa ihan kivan näköisen rusketuksen, kahdessa viikossa (en tosin vietä yli 2 tuntia rannalla yhtenäkään päivänä).

• ei rasvaa

Miksi ihosyövät lisääntyvät samaa tahtia kuin aurinkorasvojen käyttö?

Suomessa rekisteröidään nyt vuosittain jo yli 1300 uutta tapausta, kun 1980-luvulla niitä oli vain noin 400 vuodessa. Nyt melanooma on jo kuudenneksi yleisin syöpä.

"Väärä käsitys aurinkovoiteiden syöpää estävästä vaikutuksesta pysyy julkisuudessa rahanahneen aurinkovoideteollisuuden ja syöpäteollisuuden pelotellessa ihmisiä vuorotellen. Miten sopivasti sattuukaan, että nämä auringon mustamaalaajat unohtavat mainita, että lähimpänä päiväntasaajaa asuvilla ihmisillä on vähiten ihosyöpää. Sen sijaan kesän lähestyessä media pommittaa meitä päivittäin myyteillä, joiden mukaan auringon säteiltä suojautuminen suojaisi meitä jotenkin siltä ainoalta asialta, jonka auringonsäteet itse asiassa ehkäisevät, eli syövältä. Auringon UV-säteilyltä suojautuminen vaikuttaa dramaattisesti D-vitamiinin tuotantoomme, mikä johtaa korkeampaan kuolleisuuteen, sairauksiin ja mielenterveysongelmiin. Mikä ironisinta, aurinkovoiteet itsessään aiheuttavat syöpää."

http://www.magneettimedia.com/on-aika-paivittaa-tietosi-aurinkovoiteiden-kaytosta/

• ei rasvaa

Syöpäjärjestöt muistuttavat, että aurinkovoiteet eivät suojaa ihosyövältä. Syöpälääkärin mukaan korkeimpien suojakertoimien aurinkovoiteet antavat väärää kuvaa auringossa olon turvallisuudesta.

"Maailman paras stressilääke – pari sanaa auringosta

Aurinko on tänä kesänä paistanut kotimaassa harvinaisen paljon – toivottavasti olet myös muistanut siitä nauttia. Aurinko on hyvinvoinnillesi yksi huikeimmista asioista, ja vieläpä täysin ilmainen. Jos alitajunnassasi on vielä pelko siitä, että aurinko olisi melanooman suurin syy, omaa käsitystään voi tarkastaa esimerkiksi tästä linkistä

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/11/20/deadly-melanoma-not-due-vitamin-d-deficiency.aspx"

http://samisundvik.com/2013/06/25/maailman-paras-stressilaake-pari-sanaa-auringosta/

• ei rasvaa

Harva aurinkovoide täysin turvallinen - iso osa jopa lisää ihosyövän riskiä
      http://www.terve.fi/ihosyopa/harva-aurinkovoide-taysin-turvallinen-iso-osa-jopa-lisaa-ihosyovan-riskia

"Jos levitämme ihollemme aurinkorasvoja, häiritsemme tehokkaasti ihollamme tapahtuvaa D-vitamiinisynteesiä sekä muita iholla muodostuvia fotoreaktiivisia yhdisteitä. Mitä korkeampi on rasvan SPF-kerroin - sitä enemmän siinä on kemikaaleja. Kemikaalit häiritsevät kehon hormonitoimintaa ja ne saattavat mm. laukaista estrogeeniriippuvaisia syöpiä rinnoissa, kohdun limakalvossa ja eturauhasessa. Jos haluamme välittää ympäristöstämme ja syödä kaloja, niin huomioitava seikka on myös se, että aurinkorasvamme ja niiden sisältämät kemikaalit ajautuvat pesuvesien mukana vesistöihin, jotka voivat sitten vaikuttaa negatiivisesti kaloihin. Täältä voit lukea lisää aurinkovoiteiden haitoista."

http://balanssi.blogspot.fi/2012/06/kuinka-valttaa-auringossa-palaminen.html

Uima-allas saattaa tehdä aurinkorasvasta syöpäpommin!
      http://www.terveydentukipilarit.fi/terveysinfo/uutiset/51/

Auringonvalon ja D-vitamiinin puutos on linkitetty yli 70 syöpätyyppiin. Toki melanooman riski lisääntyy auringossa kärvistellessä, mutta samalla kuitenkin useiden muiden syöpien riski pienenee. Melanooman kuolimisen riski 75 ikävuoteen mennessä on ~0,3%, kun taas kaikkien syöpien riski on yhteensä 9,65%. Tarvitsemme auringonvalosta UVB-säteitä, joiden avulla muodostamme ihollamme D-vitamiinia.

Varmin tapa saada D-vitamiinia on ottaa aurinkoa keskipäivällä ja ilman rasvaa. Mutta vain sen verran, että ei pala. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UV-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16.

Iltalehti uutisoi äskettäin, että suomalaislapsilla on todettu murtumia ja jopa osteoporoosia, jotka ovat vältettävissä D-vitamiinia lisäämällä. Helsingin alueella tehdyn tutkimuksen mukaan jopa 99% helsinkiläisistä koululaisista kärsii D-vitamiinin puutteesta. Iltalehdessä haastateltu ylilääkäri Raimo Rintala suosittelee 50µg D-vitamiinilisää lapsille.

Eli jos ette syö D-vitamiinilisää, aloittakaa nyt!

D-vitamiinin todellinen tarve syyskuun alusta toukokuuhun on 50-125 µg päivässä. Jotkut voivat tarvita enemmänkin, mutta suurempien annosten olisi hyvä perustua D-vitamiinitasojen mittaukseen. Omat D-vitamiinitasonsa voi kuitenkin käydä mittauttamassa, jotta tietää, missä mennään.
      http://terveyshymy.fi/artikkelit/d-vitamiinin-puutos-on-suuri-terveysriski

Ajankohtainen D-vitamiini
      http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=247

Possible 75% cancer mortality reduction with Vitamin D
      http://www.youtube.com/watch?v=9FMlQeH8RFA&feature=player_embedded

New randomized controlled trial shows, omega-3s may protect against skin cancer!
      http://blog.vitamindcouncil.org/2013/03/11/new-randomized-controlled-trial-shows-omega-3s-may-protect-against-skin-cancer/

Auringonvalo voi oikeasti suojata ihosyövältä
      http://www.magneettimedia.com/auringonvalo-voi-oikeasti-suojata-ihosyovalta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      126
      1740
    2. 105
      1225
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1091
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      999
    5. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      130
      900
    6. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      52
      887
    7. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      240
      868
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      73
      757
    9. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      178
      739
    10. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      55
      729
    Aihe