Kyselisin vähän että vaihteleeko dobermannien koko huimastikin yksilöiden välillä? En tarkoita uroksen ja nartun välistä kokoeroa, joka aika usein on useimmilla roduilla, vaan kun mielestäni olen nähnyt monesti kuvia hieman laihemmista ja toisinaan hieman massiivisemmista yksilöistä??
Dobermannin koko
5
1078
Vastaukset
- EvEv
Dobermannin säkäkorkeus on rotumääritelmän mukaan uroksilla 68–72 cm ja nartuilla 63–68 cm. Kyllä 63 cm narttu on pieni ja yleensä hentoluinen kun vertaa 68 cm narttuun ja uroksilla sama juttu. Tavoitteena ei pitäisi olla ylisuuri dobermann vaan rotumääritelmän sisälle mahtuva. Monet näyttelyurokset ovat suurempia ja sentti parikin jo tekee koiran kokonaislookkiin suuren eron. En myöskään suosisi liian pieniä koiria, sillä kyllähän dobermannin tulee koiran kokoinen olla. Se tulee voida erottaa whippetistä muutenkin kun värinsä perusteella. Kultainen keskitie kai tässäkin asiassa olisi se paras ratkaisu.
- oikea amatsoni
Ylikokoinen, 70 cm ja noin 40 kg.
- meitsin
..nuori dobberin uroksen säkä on 80cm ja ei mikään laiheliini.. joten reippaasti yli.. kauhee iso, mutta ei näyttelyt kiinnostakkaan.
- virheistä
Kaikista rotumääritelmästä poikkeavista virheistä pitää rangaista näyttelyissä.Uroksen max säkäkorkeus ei saa ylittää 72 cm eikä tietenkään olla alle 68 cm.Tuomarin täytyy ja kuuluu huomata poikkeamat ettel palkita piloille jalostettuja ponin kokoisia koiria.
- näyttelykoirat
ja työkoirat.Se on ero.!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee662221Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61836Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381354Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?216997Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.94983En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71980Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21945- 19776
Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39760Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93729