Mulla (23 v.) on ollut vihlovia alavatsakipuja jo jonkin aikaa. Tänään kävin lääkärissä ja lähetti lisätutkimuksiin gynelle. Kun oli tutkinut, sanoi että tuntee joko suuren kystan tai sitten kohtuni on jotenkin ihmeellinen, että se on tänne oikealle päin. Vissiin ne voi olla eri muotoisia. Onko kellekään käynyt näin, että epäillään kystaa, mutta se voikin olla kohtu, joka on vaan "eri asennossa" eli ei eteenpäin?
Rupesi pelottamaan tuo kysta kun siskolla on ollut ja se piti leikata. Teki kuulemma tosi kipeetä. Luin nyt juttuja kystasta täällä ja tuli vielä sellainen kysymys mieleen, että auttaako ne e-pillerit siihen, vai ei? Joissakin teksteissä lukee, että sitä hoidettiin pillereillä, ja toisissa taas että pillerit piti heti lopettaa... Olen todella lapsirakas ja toivon pian raskautta, olisi kamalaa, jos se vaikuttaisi lapsettomuuteen......
Kysta vai kohtu?
3
1313
Vastaukset
- nalle22
kai sulle tehtiin ultraääni? sillä sen kystan näkee.
yleensä kystat ei oo vaarallisia, eli ne on niin sanottuja toiminnallisia nestekystia, itsellä ollut muutama, isoin n.4cm kokonen, mutta ne yleensä puhkeaa itsestään ajan kanssa. tosin joskus, niinkun sun siskon kohdalla, ne voi aiheuttaa pahoja kipuja ja olla vielä isompia, jolloin ne täytyy poistaa.
mutta pääasiassa ne on siis ihan harmittomia, joten sinuna en olisi huolissani, niitä on myös raskaana olevilla.
mutta se ihmetyttää, ettei päästy selvyyteen siitä onko kysta, vai johtuuko se kohdusta...koska ultralla sen näkee, ja se on aina ensisijanen asia mikä tehdään kun on ongelmia.- MeriJaan
Siis se oli vaan yleislääkäri joka tutki alakautta ja paineli samalla vatsasta. Ja sanoi että tunsi jotain muttei tiennyt oliko se kohtu vai suuri kysta. Kohtu voi kuulemma olla sellasessa asennossa, ettei voi tietää. Mulla on se gyne ens maanantaina joten siellä varmasti katotaan ultralla. Juu, ei kai tässä mitään, pelottaa vaan kun joidenkin kohdalla (mitä oon täällä lukenu) niin on pitäny poistaa munasarjat ja kohtu.. Ei oikeen ois vielä sen aika.. Mutta kiitos vastauksesta kuitenki :)
- rauha rauha
MeriJaan kirjoitti:
Siis se oli vaan yleislääkäri joka tutki alakautta ja paineli samalla vatsasta. Ja sanoi että tunsi jotain muttei tiennyt oliko se kohtu vai suuri kysta. Kohtu voi kuulemma olla sellasessa asennossa, ettei voi tietää. Mulla on se gyne ens maanantaina joten siellä varmasti katotaan ultralla. Juu, ei kai tässä mitään, pelottaa vaan kun joidenkin kohdalla (mitä oon täällä lukenu) niin on pitäny poistaa munasarjat ja kohtu.. Ei oikeen ois vielä sen aika.. Mutta kiitos vastauksesta kuitenki :)
Mulla poistettu endometriomia (suklaakysta) 2 kertaa molemmista munasarjoista (jopa niiden sisältä). Myös raastettu pois mm. rakon ja suolen pinnalta. Vielä on kohtu ja muutkin elimet paikoillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894