Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Häälahjojen takaisin perintä

Kummisetä66

Kummityttö sitten meni naimisiin viime kesänä, 3 kuukautta tutustumisesta jälkeen.
En ollut kovin innostunut sällistä mutta.....
Nyt on sitten ero edessä, paperit vetämässä ja tyttö myöntää erehtyneensä.
Ongelma on vaan siinä että heille annettiin käytännössä koko kodin sisustus sohvasta drinkkisekoittimeen asti.
Minun oikeudentajuuni ei mahdu se että nyt nämä pennut pitävät tai myyvät häälahjat ja nauravat päälle. Ja seuraavissa häissä sitten juttu uudestaan.
Joko minä haluan antamani 400 ekun kattilasarjan takaisin tai seuraavissa häissä minä annan lämmintä kättä teen ja torvisoiton kera.

18

6087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..................

      Ois se kyllä paha mennä niitä lahjoja takasin pyytämään.. Elä tosiaan anna seuraavissa häissä (jos sellaisia tulee) niin mitään lahjaksi.. Jos joku kysyy niin sano että annoin kalliin lahjan viime häissä. Tuskin se tyttökään pahastuu.. En minä etes viittis pyytää mitään jos menisin kaksi kertaa naimisiin..

    • Toinen kierros

      Kun menin ensimmäistä kertaa naimisiin, vanhempani antoivat minulle (meille) ompelukoneen.

      Toisella kerralla (ensimmäinen avioliitto kesti 12v) sain äidiltäni munakellon, eli ihan muutaman euron arvoisen lahjan. Minusta asia oli ok. Ompelukone on vieläkin kunnossa ja käytössä, joten nautin vielä ensimmäisestäkin häälahjasta.

      Toivottavasti kummityttösi saa osituksessa oman sukunsa antamat tavarat ja voi käyttää niitä itse. Ja mahdollisella toisella kierroksella sitten annat vain nätin onnittelukortin, kattilat ovat hänellä varmasti vielä silloinkin käytössä, eihän ne mihinkään kulu.

    • tä?

      ai, lahjojenko takia heidän olis pitänyt pysyä yhdessä?? mitä sinä käytetyillä kattiloilla teet. vai ootko niin köyhä (henkisestikin). unoha koko juttu ja mee vaikka sauvakävelylle.

      • AmmattiPiruilija

        Et ymmärtänyt mistä oli kyse.
        Lue uudestaan, ehkä onnistuu.


    • asdåpfsdlfl

      Vahingosta viisastuu. Ei lahjoja voi kuitenkaan mennä vaatimaan takaisin.
      Hyvä neuvo ontuo , että kun tytteli avioituu seuraavan kerran, anna lahjaksi oikein lämpimät onnentoivotukset, halaukset ja hyviä neuvoja, kaunis runo tms. Ja vaikka patalappu. Ajatushan on tärkein.

    • järjen määrä

      Menit siis ostamaan nuorelle tyttelille 400 € häälahjan? Ei mitään järkeä ostaa noin kalliitta lahjoja vaikka kummisetä oletkin, eikä varsinkaan kun liitolla oli vielä noin huono ennuste kuin 3 kk tutustumista! Semmoinen 50-100 € olisi minusta ollut sopiva summa, meni homma sitten syteen tai saveen. Jos olette niin varakkaita, että suvullanne riittää tuolla tavalla rahaa hassattaviksi, niin ei kai sen niin paljon pitäisi harmittaa, vaikka ero olisi tullut seuraavana päivänä...

      • Kummisetä66

        Kyseinen kattilasarja oli Stockalle annetussa Lahjatoivomuslistassa, ja mainittuna KOKO setti.
        Tyttö on minun ainoa kummilapseni ja omia ei ole.
        Vahingosta viisastuu.
        Tuntuu jutuista päätellen viisastuneen tyttökin.
        Ja onneksi asunto oli yksin hänen nimissään.
        Ja on hankkinut kunnon asianajajan
        (eli vanhemmat hankki).
        Ja osituksesta:
        On käynyt ilmi että sällin puolelta on tullut lahjoja lähinnä tyyliin "munakello".
        Jotenkin jälkiviisaasti tuntuu että sälli suunitteli kaiken etukäteen, tietysti niin tapahtuu vain elokuvissa, mutta.....


      • lista kertoo
        Kummisetä66 kirjoitti:

        Kyseinen kattilasarja oli Stockalle annetussa Lahjatoivomuslistassa, ja mainittuna KOKO setti.
        Tyttö on minun ainoa kummilapseni ja omia ei ole.
        Vahingosta viisastuu.
        Tuntuu jutuista päätellen viisastuneen tyttökin.
        Ja onneksi asunto oli yksin hänen nimissään.
        Ja on hankkinut kunnon asianajajan
        (eli vanhemmat hankki).
        Ja osituksesta:
        On käynyt ilmi että sällin puolelta on tullut lahjoja lähinnä tyyliin "munakello".
        Jotenkin jälkiviisaasti tuntuu että sälli suunitteli kaiken etukäteen, tietysti niin tapahtuu vain elokuvissa, mutta.....

        Minäkin laitan lahjalistaani...hmmmm vaikka kullatut aterimet tai luxe-mallia espressokeittimen tai miksei vaikka stereot, jos joku hölmö sukulaiseni ne vain ostaa.

        "se munakellon tuonut"


      • bringmeflowers
        lista kertoo kirjoitti:

        Minäkin laitan lahjalistaani...hmmmm vaikka kullatut aterimet tai luxe-mallia espressokeittimen tai miksei vaikka stereot, jos joku hölmö sukulaiseni ne vain ostaa.

        "se munakellon tuonut"

        Olemme olleet yli 22v kimpassa. Nyt 8-henkinen perhe. Keväällä häät=). Kaikkea mammonaahan on jo kertynyt. Tuntuu kornilta laittaa lahjalista johonkin liikkeeseen. Ekaksi täytyisi itse käydä tonkimassa koko kauppa et mitä tarjolla. Sillä vaivallahan samalla ostaisin ne jo mukaani! En ehdi, en jaksa! Sukulaisnainen sanoi et kuitenkin KAIKKI kysyy sitä lahjalistaa! Mutta suku ympäri Suomen ja joillakin lähes sata tai yli -kilsaa johonkin stokkalle tai sokkarille tms. Hyppyytänkö koko sukua tietyn tavaran perässä. Meillä iso puutarha jota rakastan ja jollekin olen sanonut että jotain kivaa puutarhaan. Siihen sukulaismies että varaudu sitten noin kuuteenkymmeneen puutarhatonttuun. Toisaalta olisi kiva saada vaikka matkakassaa koko perheen lomamatkalle (ei halpaa touhua tällä kokoonpanolla), mutta miten senkin ilmaisee. Että tuokaa hyvät ihmiset vaan rahaa! Auttakaa! Arvostaisin sitä suuresti. Tosin, vinkistä ei makseta palkkiota =)


      • tuota....
        Kummisetä66 kirjoitti:

        Kyseinen kattilasarja oli Stockalle annetussa Lahjatoivomuslistassa, ja mainittuna KOKO setti.
        Tyttö on minun ainoa kummilapseni ja omia ei ole.
        Vahingosta viisastuu.
        Tuntuu jutuista päätellen viisastuneen tyttökin.
        Ja onneksi asunto oli yksin hänen nimissään.
        Ja on hankkinut kunnon asianajajan
        (eli vanhemmat hankki).
        Ja osituksesta:
        On käynyt ilmi että sällin puolelta on tullut lahjoja lähinnä tyyliin "munakello".
        Jotenkin jälkiviisaasti tuntuu että sälli suunitteli kaiken etukäteen, tietysti niin tapahtuu vain elokuvissa, mutta.....

        Mihis se lellitty pentu sitä asianajajaa tarvii? Jos ovat olleet niin tyhmiä, että eivät ole tehneet avioehtoa, niin siinä ei asianajajat auta. Se on 50-50 asunnot ja kaikki. Elleivät sitten käytä tuota asianajajaa siihen, että hakisivat osituksen sovittelua. Siinäkin pitäisi pystyä todistamaan, että poika on solminut liiton harhauttamistarkoituksessa. Suomessa kovin vaikeaa ja harvoin menee läpi.

        Siinäpä elämänkoulua.


      • joson
        tuota.... kirjoitti:

        Mihis se lellitty pentu sitä asianajajaa tarvii? Jos ovat olleet niin tyhmiä, että eivät ole tehneet avioehtoa, niin siinä ei asianajajat auta. Se on 50-50 asunnot ja kaikki. Elleivät sitten käytä tuota asianajajaa siihen, että hakisivat osituksen sovittelua. Siinäkin pitäisi pystyä todistamaan, että poika on solminut liiton harhauttamistarkoituksessa. Suomessa kovin vaikeaa ja harvoin menee läpi.

        Siinäpä elämänkoulua.

        kummityttökin joutunut pettymään, niin ei kai se auta sinunkaan muuta kuin niellä tappiosi. Jos tyttö on sinulle yhtään tärkeä, niin kunnioitat hänen uuta liittoaan ja ostat mukisematta uuden lahjan, mutta pitäydy nyt pienemmässä summassa ja annavaikka lisää myöhemmin, kun näät miten liitto kestää.Rahaahan se vain on, muut asiat ovat elämässä tärkeämpiä. Jos tyttö on huikentelevainen, eikä ymmärrä rahan arvoa, niin silloin tietysti ymmärrän petetyksi tulemisen tunteesi.Nauti häistä äläkä anna pikkuasioiden vaivata mieltäsi.


      • en usko
        tuota.... kirjoitti:

        Mihis se lellitty pentu sitä asianajajaa tarvii? Jos ovat olleet niin tyhmiä, että eivät ole tehneet avioehtoa, niin siinä ei asianajajat auta. Se on 50-50 asunnot ja kaikki. Elleivät sitten käytä tuota asianajajaa siihen, että hakisivat osituksen sovittelua. Siinäkin pitäisi pystyä todistamaan, että poika on solminut liiton harhauttamistarkoituksessa. Suomessa kovin vaikeaa ja harvoin menee läpi.

        Siinäpä elämänkoulua.

        Mistä ihmeestä sinä olet tietosi saanut..? En ole itse laki-ihmisiä, mutta sen verran sentään tiedän, että jos avioliitto purkautuu vuoden tai ehkä vielä kahdenkin kuluttua, niin silloin asioita kohtuullistetaan. Sehän olisi onnenonkijoiden taivas, että avioiduttaisiin rikkaamman naisen tai miehen kanssa ja haettaisiin avioeroa parin kuukauden päästä ja omaisuus menisi puoliksi! Ei oikeusjärjestelmämme sentään niin älytön ole...


      • laki- ihminen
        en usko kirjoitti:

        Mistä ihmeestä sinä olet tietosi saanut..? En ole itse laki-ihmisiä, mutta sen verran sentään tiedän, että jos avioliitto purkautuu vuoden tai ehkä vielä kahdenkin kuluttua, niin silloin asioita kohtuullistetaan. Sehän olisi onnenonkijoiden taivas, että avioiduttaisiin rikkaamman naisen tai miehen kanssa ja haettaisiin avioeroa parin kuukauden päästä ja omaisuus menisi puoliksi! Ei oikeusjärjestelmämme sentään niin älytön ole...

        Et ole laki- ihminen, niin jätä se lain tulkinta sitten niille. Oikeusjärjestelmämme on todellakin juuri tällainen, eli jos ei voi todistaa, että liitto on solmittu harhauttamistarkoituksessa, niin 50-50. Tuo pelkkään avioliiton kestoon vetoaminen kohtuullistamisasiassa ei ole mikään tae, jos takana on esim. pidempi avoliitto tai seurustelu, jolloin voidaan näyttää todeksi,että liitto on solmittu vakain aikein. Tai jos molemmat puolisot ovat osallistuneet avioliiton aikaisiin yhteisiin kustannuksiin yhtä paljon(menot- tulot suhteessa), eli toinen ei ole tullut "elätiksi".

        Kohtuullistamismenettelyssä tutkitaan usein myös kohtuullistamispyynnön ja eron syy.Tuollaista pykälää (eli jos liitto on kestänyt alle 2v)on sovellettu vuosia sitten, mutta sen soveltaminen on nykyään harvinaista ja käytetään yleensä ainoastaan tapauksissa, jossa puoliso on "tuotu" ulkomailta.


    • 2. kerta aviossa

      Menin kanssa muutama vuosi sitten naimisin. Avioliiton "onnea" kesti vajaa vuosi. Oltiin kuitenkin seurusteltu ja asuttu yhdessä ennen häitä vajaa 7 vuotta. Erottin ja minä menin viime syksynä naimisiin uudestaan. Asuttiin ja seurusteltiin kimpassa nykyisen mieheni kanssa reilu kaksi vuotta. Ja tämä liitto kestää. Nyt vaan selvisi miksei kummisetäni ole onnitellut minua tästä nykyisestä avioliitosta. Hän ei ilmoittanut tuleeko vai ei häihin eikä edes laittanut korttia tai viestiä veljensä eli isäni kautta. Siis en olisi saanut erota vaan olisi pitänyt kestää juoppo mies joka oli ihana ennen liittoa ja muuttui kuin mikä vihkimisen jälkeen.

      • voi jestat.....

        Normaalisti sitä on surullinen kummitytön puolesta että avioliitto purkaantui.
        Krääsästä viis!
        Himputti mitä materialismia---ja joo varmaan ne "nauraa" että sai häälahjaksi arvotavaraa jotka nyt voi myydä. juu varmaan toi oli kummityttöparan alkuperäinen suunnitelma että erotaan ja...hyi hävetkää nyt vähän.


    • Kärpix

      Annat vain seuraavissa häissä lämmintä kättä ja juot sekä syöt sen 400 euron edestä, niin saat mielesi tasapainoon.

    • ....

      Miten kummitytön kävi? Onko uutta tietoa osituksesta? *utelias*

    • Kuuntele

      Mies miehelle. Sun kuuluu tukea sun kummitytsiä. Sun ei kuulu ajatella rahaa. Sun ei pidä pyytää takas mitään, lahjaa ei pyydetä takas. Jos kummitytsi löytää uuden miehen, onnittelet tyttöä ja tuot kukat, kortin ja lahjan (lahjan hinta saa olla välillä 30-100e eli ei tarvi törsätä) ja olet onnellinen tyttösi puolesta. Maailmassa ei kaikkea mitata rahassa.

      -Aki70

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe