sateinen fortaleza

ihan kohta lähtö!

Hei, olen seurannut viimeisen viikon aikana Brasilian Fortalezan sääennusteita ja tuntuu että sataa aina !Mulla lähtö 18.2 voiko sateesta nauttia !Onko se yhtäjaksoista vai paistaako oikein kunnolla välillä. Etelä-Suomen vetisestä talvesta (hätsii !! ) tuntuu lohduttomalta lähteä tihkusateiseen Fortalezaan.

4

1429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon Fortalezassa ollut

Yleensä sataa aamusta ja päivä on lämmin aamusateen jälkeen. Kerran olen ollut fortassa että Atlantti näytti luonnonvoimansa ja vesi nousi rantabulevardille ja pääkadulla oli vettä noin puolimetriä.Atlanttihan kuudentunnin välein vuoroin nousee ja vuoroin laskee vesi ja silloin kun yllättäin nousi niin korkeaksi,kuitenkin seuraava päivä oli hyvin lämmin ja aurinkoinen.Pelotti silloin vuoroveen nousu että pelosta lähdin tuttavani kanssa pakoon sisämaahan, pelkäsin että tulee tsunami.Sisämaasta näimme miten fortan päällä oli aivan mustaa kuin suomen pahimmat ukkospilvet.Näin jälkikäteen ajatellen sekin oli aivan uudenlainen kokemus.Olen lähdössä 3.3 fortaan ja iloisin ja hyvällä mielin en ole koskaan pettynyt siellä lomaani.toivon nytkin parasta kaikille matkaan lähtijöille.

• Olin fortassa 21.01-05.02 -08 ja alkulomalle oli joka päivä ennustettu ukkosta aurinkomatkojen sivulla. Mutta vaan yhtenä päivänä oli ukkosta ja sekään ei kestäny montaa tuntia. Ja jos siellä tosiaan sataa niin se sataa yön tai aamun aikana ja se ei pitkään kestä. Nythän siellä on "kuiva" kaus menossa, joten turhaan pelkäät.
      Hyvää lomaa kaikille!

• hate

Muutaman kerran sateli Fortalezassa tuon viidenpäivän aikana, en muutenkaan olisi viihtynyt tuolla, siis maaliskuun alkupuoleella tänä vuonna.(suurkaupungit eivät ole makuuni).Mutta tuo Canoa Querbadava olikin sitten ihan eri juttu,no kyllähän sielläkin kuuroja tuli.

• todellakaan...

Olin Fortalezassa helmikuun alussa ja sadetta ei ollut. Yhtenä päivänä oli pilvistä (mutta silti lämmintä 25C) ja kahtena päivänä tihutti tunnin ajan. Siinä helteessä oli vaan mukavaa kun oli välillä "viileämpää", saipahan ostoksiakin tehtyä. Sadetta ei tervitse pelätä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7625
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3705
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3190
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2551
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51