sateinen fortaleza

ihan kohta lähtö!

Hei, olen seurannut viimeisen viikon aikana Brasilian Fortalezan sääennusteita ja tuntuu että sataa aina !Mulla lähtö 18.2 voiko sateesta nauttia !Onko se yhtäjaksoista vai paistaako oikein kunnolla välillä. Etelä-Suomen vetisestä talvesta (hätsii !! ) tuntuu lohduttomalta lähteä tihkusateiseen Fortalezaan.

4

1393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon Fortalezassa ollut

      Yleensä sataa aamusta ja päivä on lämmin aamusateen jälkeen. Kerran olen ollut fortassa että Atlantti näytti luonnonvoimansa ja vesi nousi rantabulevardille ja pääkadulla oli vettä noin puolimetriä.Atlanttihan kuudentunnin välein vuoroin nousee ja vuoroin laskee vesi ja silloin kun yllättäin nousi niin korkeaksi,kuitenkin seuraava päivä oli hyvin lämmin ja aurinkoinen.Pelotti silloin vuoroveen nousu että pelosta lähdin tuttavani kanssa pakoon sisämaahan, pelkäsin että tulee tsunami.Sisämaasta näimme miten fortan päällä oli aivan mustaa kuin suomen pahimmat ukkospilvet.Näin jälkikäteen ajatellen sekin oli aivan uudenlainen kokemus.Olen lähdössä 3.3 fortaan ja iloisin ja hyvällä mielin en ole koskaan pettynyt siellä lomaani.toivon nytkin parasta kaikille matkaan lähtijöille.

    • Olin fortassa 21.01-05.02 -08 ja alkulomalle oli joka päivä ennustettu ukkosta aurinkomatkojen sivulla. Mutta vaan yhtenä päivänä oli ukkosta ja sekään ei kestäny montaa tuntia. Ja jos siellä tosiaan sataa niin se sataa yön tai aamun aikana ja se ei pitkään kestä. Nythän siellä on "kuiva" kaus menossa, joten turhaan pelkäät.
      Hyvää lomaa kaikille!

      • hate

        Muutaman kerran sateli Fortalezassa tuon viidenpäivän aikana, en muutenkaan olisi viihtynyt tuolla, siis maaliskuun alkupuoleella tänä vuonna.(suurkaupungit eivät ole makuuni).Mutta tuo Canoa Querbadava olikin sitten ihan eri juttu,no kyllähän sielläkin kuuroja tuli.


    • todellakaan...

      Olin Fortalezassa helmikuun alussa ja sadetta ei ollut. Yhtenä päivänä oli pilvistä (mutta silti lämmintä 25C) ja kahtena päivänä tihutti tunnin ajan. Siinä helteessä oli vaan mukavaa kun oli välillä "viileämpää", saipahan ostoksiakin tehtyä. Sadetta ei tervitse pelätä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe