Keskimaan roolipeli

Fenrir^

Elikkäs onko joku täällä käviä pelaillut keskimaan roolipeliä. Ja tarkoitan nyt pöytä roolipeliä jossa pelaajilla on hahmolomake kädessä ja yksi toimii kertojana ja huolehtii juonesta. En tietokonepelejä joissa seikkaillaan.

itse olen joskus aika aktiivisesti pelannut mutta nyt ollut taukoa muutamia vuosia. Ja joskus olisi mukavaa päästä taas pelaamaan.

Siinä kyllä tarvii olla paljon mielikuvitusta ja jaksaa keskittyä siihen niin varmasti tykkää pelata ja siinä kuluu nopeasti monia tunteja kun pääsee pelin makuun.

Kertokaa omia kokemuksia. Omani ovat olleet vain positiivisia.

7

2655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Olen itsekin pelannut noita... SE on hauskaa...

    • Goth-Mog

      Omistan vieläkin kyseisen pelin lukuisine lisämateriaaleineen, samoin paljon Rolemaster-kamaa. Pelannut ja johtanut kumpaakin peliä joskus vuosia sitten. Kivaa oli, ja hyvää oli nimenomaan ko. peleissä se, että jos sijoitti Rolemasterin pelisysteemin Keski-Maahan, sai yksityiskohtaisesti kuvaillun maailman lukemattomine seikkailupaikkoineen, ja samalla vapaat kädet sallivan pelisysteemin muodossa (RM:lle ei seikkailuja ollut vaan niitä kannustettiin tekemään itse monien lisäosien avulla).

      • Fenrir^

        Mulla ei ole itsellä omana toinenlaitos ja roolimestarin ase yms. kirjoja. Tarkoitus olisi ostaa. me kans silloin otettiin pikkuhiljaa roolimestarin peli systeemiä mukaan kun se vaati enemmän huomiota mutta kyl pelistä sai enemmän irti. Meidän pelin johtaja aina kehitti omat tarinat ja seikkailut niin niistä sai todella mukavia seikkailuita aikaiseksi.


    • Meidän porukalla on todella pitkä kampanja edelleen menossa. Olemme pelanneet useita vuosia, tosin on välissä pitkä taukojakin.

      Ensin lähdettiin KERP:in säännöillä, ja sitten otettiin MERP:piä mukaan, ja aika pian Rolemasteria.

    • M.E.R.P.

      Siinä on ainoa oikea "pöytäroolipeli" !!
      olemme pelanneet kerppiä vuodesta 1992..about. pisin peli kestänyt n.5vuotta ja arviolta pelasimme silloin n.kerran tai kaksi viikossa, mutta aina koko päivä pelataan kun pelataan. nykyisin lapset,tyät jne. vähän rajoittaa pelaamista mutta pyrimme pelaamaan n.kerran tai kaksi kuussa. nykyinen pelimme on kestänyt n.2vuotta.meillä on ollut aina sama pelinjohtaja, no muutaman kerran koitettu että joku toinenkin on pitänyt mutta.. ei voi edes puhua samana päivänä niistä peleistä kuin niistä jota tämä "vakkari PJ" pitää. kerron mielelläni lisää aiheesta jos vain kiinnostaa? mulla ei ole nyt sähkäriä mutta jos laitat omasi niin olisi mukava jakaa kokemuksia ym. tai voin ilmottaa omankoin sähkärini tämme jahka saan sen vain aikaiseksi, mutta toivottavasti näet tämän. T.Aragorn

      • Fenrir^

        Mulla on kyllä ollut väliä ropessa mutta kiinnostusta on yhä.

        [email protected]
        Sinne vaan aiheesta. :)


    • meredith

      Tietenkin Keski-Maa vetoaa, koska se on Keski-Maa. Mutta perus KERP-järjestelmä itsessään on uskomattoman kaamea PJ:lle. Liikaa taulukoita ja lomakkeita. Siksipä meillä peli onkin aika kovasti modattu oman mielen mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe