Selvittäkää ihmeessä maksa-arvonne

Henna-hoitsu

Lisäravinteiden merkistä riippumatta, kaikkien synteettisesti valmistettujen ravinteiden käyttäjien kannattaisi ehdottomasti selvittää maksa-arvonsa, ennenkuin on liian myöhäistä.
Koehan on yksinkertainen, mutta voi pelastaa todella isolta vahingolta.

28

11651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsu.....

      mä olen käyttänyt luontaistuotteita muutaman vuoden ja mulla on ollu maksa-arvot koholla jonkun aikaa, mutta en tiedä kummasta johtuu, kun käytän estrogeeniä 2mg päivässä. Viimeksi kun kävin gynellä tutkimuksissa ja otettiin maksakokeet ja oli koholla niin lääkäri kysyi, et käytänkö paljon alkoholia, en käytä ollenkaan.

    • vaikuttavat

      e-pilleri ? maksako sen hajoittaa elimistön käytetttäväksi ?
      jos näin, niin se rasittaa maksaa.

      Ei kaikkea maksan arvojen kohoamisia voi laittaa lisäravinteiden syyksi. kokonaisuus tässäkin on katsottava. ja eivät kaikki lisäravinteet ole synteettisiä.

      • lääkkeet?

        Ei kaikki syö e-pillereitä eikä yhtään mitään lääkkeitä.

        Suurin osa ihmisistä ei syö mitään jatkuvaa lääkitystä. Jonkun särkylääkkeen joskus.

        Kyllä se on lähinnä vanhukset, jotka lääkkeitä syö sännöllisesti.

        Ja luonnollisia lisäravinteita ei ole. Se on ruokaa oltava eli esimerkiksi vehnänalkioöljy, aloe-vera, molkosan jne...

        EI herba, fitline, multivita jne..., niin ne eivät ole mitään ruokaa, eikä ravitsevaa lainkaan.


    • Loistavat

      Olen käyttänyt 11 v. äskettäin parjattuja, maksatoksisiksi julistettuja, tosin kohta perään vaarattomiksi todettuja lisäravinteita.
      Verikokeen tulokset olivat lääkärin mukaan todella hyvät, totesi jopa, että ravintoasiani ovat varmaan kunnossa. Hyvä kolesteroli oli korkea ja maksa- ja munuaisarvot ok. P -ALAT 12, viitearvot 10-45. P -Krea 53, viitearvot 50-90.
      Menkää kaikki näitäkin lisäravinteita käyttävät kokeisiin ja näyttäkää epäilijöille.
      Monet arvostelevat myyjiä hurmoshenkisiksi yms. Uskokaa pois, että nämä ihmiset haluavat auttaa sinua. Minunkin on tosi vaikea ymmärtää, miksi ylipainoiset ja sairaat tuttavani eivät kaikki halua käyttää tuotteita, tietysti se on jokaisen oma asia. Suurin syy on kielteisyyteen on varmasti median ja kateellisten jatkuva tuotteiden ja tämän markkinointitavan mustamaalaaminen.
      Voi miten riemuissaan yksi lähipiirin tuotevastainen, 120 kg:n soitti minulle, kuultuaan tämän perättömän uutisen. "Onneksi en uskonut sinua". Kun uutinen sitten kumottiin, ei hänestä ole kuulunut mitään.
      Ihmettelen hänen asennettaan, vaikka on nähnyt kuinka energinen ja terve ja hoikka olen ollut nämä vuodet. Olin ennen ikuinen laihduttaja, väsynyt, sairastelin usein flunssaa ja söin monet antibioottikuurit vuodessa.
      Tänään oli Prismassa kokeilusta, jossa vankilassa oleville nuorille syötettiin lisäravinteita ja rasvahappoja, agressiivisuus väheni 37% ja tottelevaisuus lisääntyi 26%.
      SIIS SYÖKÄÄ LISÄRAVINTEITA!

      • kaupan

        omistaja?


      • totuuden torvi

        Kukaan täysijärkinen ei syö 11 vuotta lisäravinteita.

        Ne on tarkoitettu vain tilapäiskäyttöön esim. anorektikoille, vanhuksille, syöpää sairastavile jne...

        Ne sisältävät runsaasti synteettisiä aineita, jotka eivät ole hyväksi pidemmän päälle käytettynä ja voivat aiheuttaa mm. syöpää.

        Pelkällä maksan kokeella ei saa kokonaiskuvaa ihmisen terveydestä.

        Siis eihän normaalin ihmisen maksa-arvot poikkea viitearvoista yhtään mihinkään.

        Jotkut lääkkeet saattavat pitkäaikaiskäytössä nostaa joitakin maksa-arvoja (monta arvoa), mutta se kyllä lukee lääkkeen pakkausselosteessa ja silloin aina ollaankin lääkärin valvonnan alaisena ja näitä maksa-arvoja tutkitaan säännöllisesti.

        Myös alkoholi, rasva, huumeet, ympäristömyrkyt ja moni muu asia vaikuttaa maksaan.


      • totuuden torvi

        Eilen 13.2 ei tullut prismaa eikä mitään tutkimusta vangeista.

        Ja jos olisit edes hiukan hurmoksessasi ottanut asioista selvää, niin tietäisit, että suurin osa vangeista ovat päihderiippuvaisia ja näinollen heidän ravitsemuksensa on ollut jopa lapsuudesta asti täysin väärä ja todella puutteellinen. Ja näinollen kun heille annetaan päihteiden sijaan normaalia kunnon ruokaa hiukan terästettynä lisäravinteilla aluksi, jotta elimistö pääsee tasaantumaan, niin tottahan hitossa he rauhoittuvat.

        Eli tämä on kyllä ihan peruskoulun biologiaa eikä mitään tiedettä, johon tarvitsisi satsata ostamalla kalliita synteettisiä pulvereita ja mätätä niitä koko ikäänsä.

        Jo pelkästään ihmisen suolen toiminta ja aineenvaihdunta tarvii kunnon ruokaa toimiakseen optimaalisesti joka päivä.

        Sinullekkin suosittelisin ihan molkosania (ruokaa), jotta saat suolistosi bakteerikannan kuntoon, kun olet pilannut sitä jo vuosikausia.

        Täsä sulle hiukan opiskeltavaa:

        http://www.energian.net/terveys/info6.html

        http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?p=bohp&d=234&a=362

        http://koti.phnet.fi/elohim/ruokajaterveys.html

        http://www.palvelu.fi/evi/files/55_519_513.pdf


      • Läkare
        totuuden torvi kirjoitti:

        Eilen 13.2 ei tullut prismaa eikä mitään tutkimusta vangeista.

        Ja jos olisit edes hiukan hurmoksessasi ottanut asioista selvää, niin tietäisit, että suurin osa vangeista ovat päihderiippuvaisia ja näinollen heidän ravitsemuksensa on ollut jopa lapsuudesta asti täysin väärä ja todella puutteellinen. Ja näinollen kun heille annetaan päihteiden sijaan normaalia kunnon ruokaa hiukan terästettynä lisäravinteilla aluksi, jotta elimistö pääsee tasaantumaan, niin tottahan hitossa he rauhoittuvat.

        Eli tämä on kyllä ihan peruskoulun biologiaa eikä mitään tiedettä, johon tarvitsisi satsata ostamalla kalliita synteettisiä pulvereita ja mätätä niitä koko ikäänsä.

        Jo pelkästään ihmisen suolen toiminta ja aineenvaihdunta tarvii kunnon ruokaa toimiakseen optimaalisesti joka päivä.

        Sinullekkin suosittelisin ihan molkosania (ruokaa), jotta saat suolistosi bakteerikannan kuntoon, kun olet pilannut sitä jo vuosikausia.

        Täsä sulle hiukan opiskeltavaa:

        http://www.energian.net/terveys/info6.html

        http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?p=bohp&d=234&a=362

        http://koti.phnet.fi/elohim/ruokajaterveys.html

        http://www.palvelu.fi/evi/files/55_519_513.pdf

        Kuulostaa ihan lisäravinnemyyjältä. Älkää hyvät ihmiset syökö vuosikymeniä synteettisesti valmistettuja vitamiineja. Se on vain ja ainoastaan teidän parhaaksenne.

        Dr. med. P Honkanen


      • Loistavat
        Läkare kirjoitti:

        Kuulostaa ihan lisäravinnemyyjältä. Älkää hyvät ihmiset syökö vuosikymeniä synteettisesti valmistettuja vitamiineja. Se on vain ja ainoastaan teidän parhaaksenne.

        Dr. med. P Honkanen

        Kuka tässä on elänyt pelkillä lisäravinteilla, siis lisä tarkoittaa juuri lisäksi. En todellakaan käytä synteettisiä vitamiineja, olen tosin niitäkin aikoinaan kokeillut ja todennut, etteivät ne toimi.
        Pelotelkaa mieluummin ihmisiä lihavuudella ja lääkkeillä.
        Voin kertoa, että olen 20 vuoden käynyt lääkärien ja ravintoasiantuntijoiden, Suomessa ja ulkomailla , luennoilla ja lisäksi lukenut kaiken mitä olen saanut käsiini ravinnosta. Lisäksi minulla on 60 v. oma kokemus erilaisista ravinto-ohjelmista.
        Olin syönyt monta vuotta lautasmallia ilman ravintolisiä. Se ei yksinkertaisesti riitä pitämään minua terveenä. Työllistin silloin kyllä kiitettävästi lääkäreitä.
        Eikö se, että on terve ole todistus siitä, että ravinto on kunnossa. Se on varmasti lisäravinteiden ansiota.
        Minun äitini on hyvä esimerkki virallisen terveydenhuollon uhrista. Hän on syönyt elämänsä tätä suomalaista perusruokaa. Ylipaino siihen kuuluvine tauteineen. Minun iässäni hän oli ollut jo pitkään sairaseläkkeellä. Kukaan lääkäri ei ole koskaan antanut mitään ravinto-ohjeita, eikä kysynyt mitä hän syö. Hänellä on ollut monta väärää diagnoosia, sydänlääkkeineen(sydän oireili erään tärkeän hivenaineen, kaliumin puutteen takia, se oli erään lääkkeen sivuvaikutus) yms. Nyt oli diabetes- verenpaine- kolesteroli- rytmihäiriölääkkeet. Olen yrittänyt viime kuukausien aikana saada lääkitystä vähemmäksi varovaisella lisäravinteiden antamisella. Aloitimme D-vitam., proteiinilisällä ja omega-3:n tripla-annoksella ja muutamassa viikossa rytmihäiriölääke 3:sti päivässä, tarvittaessa jäi muutamaan kertaan viikossa. Kolesterolilääke on samoin poissa käytöstä, lääkärin luvalla seuraten. Yli 10 v. sitten kun itse aloitin ko lisäravinteiden käytön sain myös äitini kokeilemaan ja hän pudotti hiukan painoa ja verenpainelääkityskin puolitettiin 11 kk jälkeen. Sitten tulivat jutut maksavaurioista ja sisarukseni saivat äidin luopumaan tuotteista em seurauksin. Minä en silloinkaan juttuihin uskonut ja jatkoin käyttöä. Nyt vaan harmittaa, miksi en "pakottanut" äitiä jatkamaan, asiat voisivat olla nyt toisin.
        Toivoisin, että lääkärit jaksaisivat kiinnostua lisäravinteista, se vaatii tietenkin oma-aloitteista paneutumista.
        Lääketehtaat kyllä pitävät heidän muusta "koulutuksestaan" huolen.


      • Loistavat
        totuuden torvi kirjoitti:

        Eilen 13.2 ei tullut prismaa eikä mitään tutkimusta vangeista.

        Ja jos olisit edes hiukan hurmoksessasi ottanut asioista selvää, niin tietäisit, että suurin osa vangeista ovat päihderiippuvaisia ja näinollen heidän ravitsemuksensa on ollut jopa lapsuudesta asti täysin väärä ja todella puutteellinen. Ja näinollen kun heille annetaan päihteiden sijaan normaalia kunnon ruokaa hiukan terästettynä lisäravinteilla aluksi, jotta elimistö pääsee tasaantumaan, niin tottahan hitossa he rauhoittuvat.

        Eli tämä on kyllä ihan peruskoulun biologiaa eikä mitään tiedettä, johon tarvitsisi satsata ostamalla kalliita synteettisiä pulvereita ja mätätä niitä koko ikäänsä.

        Jo pelkästään ihmisen suolen toiminta ja aineenvaihdunta tarvii kunnon ruokaa toimiakseen optimaalisesti joka päivä.

        Sinullekkin suosittelisin ihan molkosania (ruokaa), jotta saat suolistosi bakteerikannan kuntoon, kun olet pilannut sitä jo vuosikausia.

        Täsä sulle hiukan opiskeltavaa:

        http://www.energian.net/terveys/info6.html

        http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?p=bohp&d=234&a=362

        http://koti.phnet.fi/elohim/ruokajaterveys.html

        http://www.palvelu.fi/evi/files/55_519_513.pdf

        En minäkään synteettisiä halua popsia. Vilkaisin linkkejäsi, niissä ei ole minulle mitään uutta, olen niitä ainakin 20 v,. opiskellut.
        Tiedoksi; tuotevalmistaja suosittelee syömään 1-2 monipuolista värikästä ateriaa päivässä välipaloineen. Olen tehnyt niin aina, lisäravinteet vaan parantavat ravintoarvoa.
        Olen kuule Molkosanit ym kokeillut. Vatsaani se ei valitettavasti saanut toimimaan kunnolla. Nyt toimii.
        Ps. Prisman katsoin netistä ja käsitin, että se oli eilinen ohjelma, sorry. Se nyt on sivuseikka. Olisipa heillekin ollut lapsuudessa jo ravintoasiat kunnossa niin eivät ehkä vankilaan olisi joutuneetkaan, siis juuri sitä lisäravinteilla terästettyä kunnon ruokaa.


      • Loistavat
        totuuden torvi kirjoitti:

        Kukaan täysijärkinen ei syö 11 vuotta lisäravinteita.

        Ne on tarkoitettu vain tilapäiskäyttöön esim. anorektikoille, vanhuksille, syöpää sairastavile jne...

        Ne sisältävät runsaasti synteettisiä aineita, jotka eivät ole hyväksi pidemmän päälle käytettynä ja voivat aiheuttaa mm. syöpää.

        Pelkällä maksan kokeella ei saa kokonaiskuvaa ihmisen terveydestä.

        Siis eihän normaalin ihmisen maksa-arvot poikkea viitearvoista yhtään mihinkään.

        Jotkut lääkkeet saattavat pitkäaikaiskäytössä nostaa joitakin maksa-arvoja (monta arvoa), mutta se kyllä lukee lääkkeen pakkausselosteessa ja silloin aina ollaankin lääkärin valvonnan alaisena ja näitä maksa-arvoja tutkitaan säännöllisesti.

        Myös alkoholi, rasva, huumeet, ympäristömyrkyt ja moni muu asia vaikuttaa maksaan.

        Katseleppas vähän ruokakaupan hyllyjen sisältöä, sieltä niitä synteettisiä lisäaineita vasta löytyykin.
        Itse pyrin käyttämään luomutuotteita niin paljon kuin mahdollista.
        Näitä ravintolisiä haluan käyttää loppuelämäni, kuin myös lapseni ja lastenlapseni.
        Ravintoasiat kunnossa - siksi terve.
        MAKSA (ja) VOI HYVIN (maksan mielelläni laadusta)


      • Loistavat
        kaupan kirjoitti:

        omistaja?

        Kauppaa en tosin omista. Minusta tuli sellainen vahingossa. Kun itse laihduin ja kukoistin, monet halusivat samaa ja tilasin niitä heillekin ja nyt hekin kukoistavat ja voivat hyvin.
        Ne jotka panettelevat ja levittävät perättömiä juttuja lihovat, katkeroituvat ja käyttävät lääkkeitä ja kirjoittelevat soopaa näilläkin palstoilla.
        MAKSA (ja) VOI HYVIN


      • susiliini
        Loistavat kirjoitti:

        Kauppaa en tosin omista. Minusta tuli sellainen vahingossa. Kun itse laihduin ja kukoistin, monet halusivat samaa ja tilasin niitä heillekin ja nyt hekin kukoistavat ja voivat hyvin.
        Ne jotka panettelevat ja levittävät perättömiä juttuja lihovat, katkeroituvat ja käyttävät lääkkeitä ja kirjoittelevat soopaa näilläkin palstoilla.
        MAKSA (ja) VOI HYVIN

        mitä mieltä olet fitlinesta?


    • Tokos

      Lääkkeet aiheuttaa satoja turhia kuolemia vuosittain.
      Itse olen käyttänyt vuosikausia erilaisia vitamiineja ja rasvahappoja.
      Kaikki arvot aina olleet kohdallaan.
      Ravinto asiat ensin kuntoon ja siihen sitten lisäravinteita tarpeen mukaan.
      Itsekin hoitoalan ihmisenä voin sanoa että terveys alan oppilaitoksissa näistä vitamiini ja ravinto asioista ei juurikaan puhuta.
      Eli sairaanhoitajat ei ole asiantuntijoita vaikka niin antavatkin ymmärtää.

      • elävä???

        """Lääkkeet aiheuttaa satoja turhia kuolemia vuosittain"""

        Eiköhän suurin osa suomalaisista kuole viinaan, tupakkaan, liikkumattomuuteen, ylensyöntiin ja huumeisiin.

        Aniharva alle 60 vuotias syö mitään lääkkeitä jatkuvasti, muuta kuin elintasosairauksiin.

        Mulle onneksi äiti opetti terveelliset ruokailutottumukset jo lapsena ja onhan tosta ravinnosta tietoa joka mediassa jo ihan liikaakin, kun ei näytä perille menevän. Kansa vaan paisuu paisumistaan.


      • Kokemusta on
        elävä??? kirjoitti:

        """Lääkkeet aiheuttaa satoja turhia kuolemia vuosittain"""

        Eiköhän suurin osa suomalaisista kuole viinaan, tupakkaan, liikkumattomuuteen, ylensyöntiin ja huumeisiin.

        Aniharva alle 60 vuotias syö mitään lääkkeitä jatkuvasti, muuta kuin elintasosairauksiin.

        Mulle onneksi äiti opetti terveelliset ruokailutottumukset jo lapsena ja onhan tosta ravinnosta tietoa joka mediassa jo ihan liikaakin, kun ei näytä perille menevän. Kansa vaan paisuu paisumistaan.

        Liikkumattomuus ja ylensyönti vähenisivät huomattavasti jos virallinen terveydenhuolto ottaisi selvää "tavallisesta ja monipuolisesta" ravinnosta ja myöntäisi tosiasian, että ravintolisiä tarvitaan. Taannoin Suomen tunnetummatkin ravintolisien vastustajat joutuivat myöntämään, että D-vitamiinia ei voi ravinnostamme saada läheskään suosituksen mukaista määrää, vaan on otettava se purkista. Sama tilanne on varmasti useiden vitamiinien ja hivenaineiden kohdalla.
        Puolet 60 v elämästäni olen taistellut väsymyksen ja ylipainon kanssa. Olen varmasti aina syönyt keskitasoa terveellisemmin, en ole tupakoinut, enkä juonut koskaan.
        Reilu 10 v sitten aloin käyttämään kasviperäisiä tasokkaita ravintolisiä. Jo viikon kuluttua aloittamisesta, väsymys ja jatkuva nälkä oli poissa, siis ruokahalu normalisoitui. Minuun iski myös "sairaalloinen" liikunnan tarve. Paino putosi nopeasti ja unentarve väheni miltei puoleen. Kertaakaan en ole kaivannut iltapäivänokosia työpäivän jälkeen.
        Siis, kehomme tarvitsee ja vaatii kaikkia ravintoaineita. Jos syömme vähäravinteista ruokaa, keho viestittää näläntunteella, että jotakin tarvitaan enemmän.
        Energia- eli kalorimäärää ei elimistö rekisteröi, vain solutasolle imeytyvä ravintoaineiden määrä on se asia joka ohjaa nälkäämme, vireystasoamme ja mielialaamme.
        Tarvitsemme myös paljon enemmän kuituja kuin yleensä nautitaan.
        He, jotka saavat kaikki ruokavaliostaan, ovat normaalipainoisia, terveitä, nukahtavat ja heräävät helposti, ovat hyväntuulisia ja rakastavia, liikkuvat mielellään, ei ole päänsärkyjä ja vatsa toimii puolentunnin sisällä ruokailusta ja jätös on banaanin muotoinen ja kokoinen, lähes hajuton.
        Jos em on totta omassa elämässäsi ilman ravintolisiä, onnittelen.
        Nykyihmisistä kaikenikäisillä on jo pahoja terveysongelmia, johtuen riittämättömästä ravintoaineiden saannista. Pelätään, että on kasvamassa sukupolvi, joka kuolee ennen vanhempiaan.
        Suuret ikäluokat ovat pitkäikäisiä mikäli nyt ajoissa aloittavat ravintolisät, heillä on oikeanlainen pohja lapsuudestaan, luontainen liikunta, niukka lisäaineeton ruokavalio kalanmaksaöljyineen, juureksineen ja marjoineen, mutta heidän lapsenlapsensa ovat jo vaaravyöhykkeessä.
        Nykyvanhukset tarvitsisivat kaikki ravintolisiä. Heidän ruokavaliostaan puuttuu yleensä kuidut, oikeat rasvahapot, vitamiinit ja proteiinit. Vanhuksien lääkkeiden käyttö lisää ravintoaineiden tarvetta ja pieni energiankulutus vaatisi ehdottomasti ravintolisien käyttöä.
        Väitän, että yhä suurempi osa ihmiskunnasta hyötyisi turvallisista ravintolisistä ja rasvahapoista.


    • tervemaksainen

      Ei pelkästään ihmisen maksa-arvot juur mitään kerro terveydestä.

      Synteettiset vitamiinit aiheuttaa myös syöpää sekä ennenaikaista kuolemaa ja sehän ei näy maksa-arvoissa.

      • Ylihoitaja

        Särky- ja tulehduslääkkeet voivat vaurioittaa munuaisia

        Uudet turvallisiksi luullut särky- ja tulehduslääkkeet ovat paljastuneet vaarallisiksi sydämelle, verisuonille ja munuaisille. Ne lisäävät sydän- ja aivoinfarktin riskiä 3-kertaisesti. Uusi tutkimus paljastaa, että ibuprofeeni ("burana") ja aspiriini voivat vaurioittaa munaisia. Suosittelen välttämään tarpeetonta lääkkeiden syöntiä ja käyttämään mieluummin nokkos- ja vihersimpukkauutteita, E-EPAa ja muita luontaistuotteita, jotka hillitsevät tulehdusta nivelissä ja mualla elimistössä.

        Monet väestötutkimukset ovat jo aikaisemminkin osoittaneet, että särkylääkkeet vaurioittavat munuaisia, kirjoittavat tutkijat. Uusi analyysi vahvisti entisestään tätä käsitystä. Tutkijat huomauttavat, että särkylääkkeiden käytössä tulisi olla entistä varovaisempi.

        Lääkkeiden aiheuttama munuaisvaurion riski on vielä tavallistakin suurempi diabeteetikoilla, verenpaine- ja sydänpotilailla. Riskiä lisäsivät vielä nesteenpoistolääkeet (diureetit) ja kalsiumsalpaajat, sanoo tutkimusta johtanut espanjalainen lääkäri Consuelo Huerta (Centro Español de Investigación Farmacoepidemiologica, Madrid). Hänen työryhmänsä selvitti särkylääkkeiden haittavaikutuksia englantilaisesta tietokannasta (General Practice Research Database), jossa oli 1.1.1997 tiedot 386 916 potilaasta, iältään 50–84 vuotta.

        Tämä analyysi käsitti 103 munuaispotilasta ja 5 000 tervettä verrokkia. Ei-steroidisten tulehdus- ja särkylääkkeiden (NSAID) käyttö 3-kertaisti munuaisvaurion riskin, sanoi tohtori Huerta uutistoimisto Reutersin haastattelussa 1.4.2005.

        Huerta C, Castellsague J, Varas-Lorenzo C, Garcia Rodriguez LA. Nonsteroidal anti-inflammatory drugs and risk of ARF in the general population. American Journal of Kidney Diseases. 2005 Mar;45(3):531-9 [PubMed].


      • Tokos
        Ylihoitaja kirjoitti:

        Särky- ja tulehduslääkkeet voivat vaurioittaa munuaisia

        Uudet turvallisiksi luullut särky- ja tulehduslääkkeet ovat paljastuneet vaarallisiksi sydämelle, verisuonille ja munuaisille. Ne lisäävät sydän- ja aivoinfarktin riskiä 3-kertaisesti. Uusi tutkimus paljastaa, että ibuprofeeni ("burana") ja aspiriini voivat vaurioittaa munaisia. Suosittelen välttämään tarpeetonta lääkkeiden syöntiä ja käyttämään mieluummin nokkos- ja vihersimpukkauutteita, E-EPAa ja muita luontaistuotteita, jotka hillitsevät tulehdusta nivelissä ja mualla elimistössä.

        Monet väestötutkimukset ovat jo aikaisemminkin osoittaneet, että särkylääkkeet vaurioittavat munuaisia, kirjoittavat tutkijat. Uusi analyysi vahvisti entisestään tätä käsitystä. Tutkijat huomauttavat, että särkylääkkeiden käytössä tulisi olla entistä varovaisempi.

        Lääkkeiden aiheuttama munuaisvaurion riski on vielä tavallistakin suurempi diabeteetikoilla, verenpaine- ja sydänpotilailla. Riskiä lisäsivät vielä nesteenpoistolääkeet (diureetit) ja kalsiumsalpaajat, sanoo tutkimusta johtanut espanjalainen lääkäri Consuelo Huerta (Centro Español de Investigación Farmacoepidemiologica, Madrid). Hänen työryhmänsä selvitti särkylääkkeiden haittavaikutuksia englantilaisesta tietokannasta (General Practice Research Database), jossa oli 1.1.1997 tiedot 386 916 potilaasta, iältään 50–84 vuotta.

        Tämä analyysi käsitti 103 munuaispotilasta ja 5 000 tervettä verrokkia. Ei-steroidisten tulehdus- ja särkylääkkeiden (NSAID) käyttö 3-kertaisti munuaisvaurion riskin, sanoi tohtori Huerta uutistoimisto Reutersin haastattelussa 1.4.2005.

        Huerta C, Castellsague J, Varas-Lorenzo C, Garcia Rodriguez LA. Nonsteroidal anti-inflammatory drugs and risk of ARF in the general population. American Journal of Kidney Diseases. 2005 Mar;45(3):531-9 [PubMed].

        Synteettiset vitamiinit aiheuttaa myös syöpää sekä ennenaikaista kuolemaa ja sehän ei näy maksa-arvoissa.

        pistä muutama tutkimus jossa vahvistetaan tuo väite todeksi


      • Ylihoitsu
        Tokos kirjoitti:

        Synteettiset vitamiinit aiheuttaa myös syöpää sekä ennenaikaista kuolemaa ja sehän ei näy maksa-arvoissa.

        pistä muutama tutkimus jossa vahvistetaan tuo väite todeksi

        Tilastojen mukaan Suomessa kuolee vuosittain 300 henkilöä tulehduskipulääkkeisiin, niiden aiheuttamiin maha- tai suolistoverenvuotoihin (vertailun vuoksi: liikenteessä kuolee 400).


      • hoikkis
        Ylihoitsu kirjoitti:

        Tilastojen mukaan Suomessa kuolee vuosittain 300 henkilöä tulehduskipulääkkeisiin, niiden aiheuttamiin maha- tai suolistoverenvuotoihin (vertailun vuoksi: liikenteessä kuolee 400).

        Paljonkos kuolee viinaan ja tupakkaan ja huumeisiin?

        Ja ylensyöntiin ja siitä johtuviin sairauksiin?

        Ja entäs ilmansaasteisiin sekä maaperäsaasteisiin?

        Tairetaan ihan kaikki kuolla ihan niinku ennenkin, kuka mihinkin.

        http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=synteettiset vitamiinit&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

        http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=synteettiset vitamiinivalmisteet&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8


    • Terveyttä sinullekin

      Olen käyttänyt lisäravinteita, niitä mollattuja "synteettisiä" jo 7 vuotta. Maksa-arvoni olivat kahdessa edellisessä mittauksessa oikein hyvät, kiitos vaan kysymästä. Otan aina toki selvää useammasta luotettavasta lähteestä, mitkä ovat turvalliset vitamiinien ja hivenaineiden rajat.

      Myös munuaiset voivat testien mukaan hyvin ja kolesteroliarvot ovat kaikki suositusten mukaiset.

      Niin, mainittakoon että syön vähähiilihydr. ruokavaliolla vihanneksia 300 - 500 g päivässä, lisäksi kotimaisia marjoja, hyviä luonnonrasvoja. Alkoa harvoin, tupakkaa ei koskaan.

      • hoikkis

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Maksa

        Pitäisikö edes näkyä synteettisten vitamiinien käyttö maksa-arvoissa?

        Eipä taida kukaan täällä palstalla sitä edes tietää!

        Taitaa tulla kusen mukana ulos noi synteettiset vitamiinit. Se on maksan ja munuaisten tehtävä.


      • sitten erikseen
        hoikkis kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Maksa

        Pitäisikö edes näkyä synteettisten vitamiinien käyttö maksa-arvoissa?

        Eipä taida kukaan täällä palstalla sitä edes tietää!

        Taitaa tulla kusen mukana ulos noi synteettiset vitamiinit. Se on maksan ja munuaisten tehtävä.

        niiden saaminen ja varatoituminen on haitallista jos isoista määristä puhutaan..mut eipä vitamiineistä ole,hoitsut ylireagoi..jakakaa vaan lääkkeet jotka lääkäri määrää;)elkää puuttuk terveitten ihmisten asioihin=D


    • Luonnontuotteiden nimellä voi myydä melkein mitä myrkkyjä hyvänsä. Eniten todettuja maksavaurioita on tullut yrttilääkkeistä. Joitakin vuosia sitten maksansiirtoja tekevä professori varoitteli televisiossa nimenomaan yrttivalmisteista, oli kuulemma joutunut tekemään useampia siirtoja niiden takia. Muistaakseni varoitti erityisesti siankärsämöstä, mutta kyllä sitä vaan nykyään myydään yhäkin terveysrohtona. Että silleen.

    • niin saatte rauhan

      Mitähän tuotteita hoitsu mahtaa tarkoittaa. Tämä perätön maksavauriohässkkä kohdistui kyllä luonnontuotefirmaa kohtaan, jonka tuotteet eivät ole synteettisiä. Olen käyttänyt ko tuotteita yli 10 v ja äskettäisissä verikokeissa oli kaikki arvot ok, lääkärikin ihmetteli mm korkeata hyvän kolesterolin määrää.
      Useimmat näillä palstoilla näitä tuotteita mollaavat eivät tunne tosiasioita, vaan toimivat perättömien huhujen pohjalta.
      Oikeaa tietoa on kuitenkin täältä netistäkin saatavilla, jos haluaa tutustua.
      Käyttäkää tuotteita ja kirjoitelkaa sitten 3 kk:n kuluttua, silloin voit jo sanoa jotakin.

    • Anonyymi

      #Luonnontuotteiden nimellä voi myydä melkein mitä myrkkyjä hyvänsä.#

      olen aivan samaa mieltä.
      mitään ei olisi syytä syödä , ennen kuin siihen on varma tarve

      toiseksi, jos syö 2500 kaloria, saa kaiken jopa roskaruuasta, ainoa ongelma roskaruuassa on useimmiten sen suuri suolamäärä, joka väsyttää.
      Jatkuva 8-10 g suolamäärä päivittäin on monen väsymyksen ja jaksamisen syy.
      Liika suola lisää ruokahalua ja kaikki tietää seurauksen, suola on koukuttavaa.
      HUOMIOI suolaa on paljon jopa herkuissa ja makeassa välipalassa ym.

      vasta kun syö jatkuvasti alle 1800 kalorin ja on vanheneva keho, voi harkita jotain lisäravinnetta, mutta tutki ensin.

      LISÄRAVINNE VANHENTA maksaa , munuaisia ja ne eivät koskaan palaudu jatkuvan liikarasituksen jälkeen.

      • Anonyymi

        jatkan.........
        LISÄRAVINNE VANHENTA maksaa , munuaisia ja ne eivät koskaan palaudu jatkuvan liikarasituksen jälkeen.

        Mutta elämää voi jatkaa kun parantaa elämäänsä. Tupakointikin kannatta lopettaa vaikka 80 vuotiaana.

        Ja meidän suvussa siis serkut ja jälkeläiset mukaan lukien lähes kaikki lopetti alkoholin käytön täydellisesti, kun näkivät 52 ja 66 vuotiaiden kurkkusyöpäpotilaiden kuolin taistelun.
        Vanhimmalla oli vain 5 kk, nuorimmalla yli 1,5 vuotta.
        SE oli alussa niin että joka viikko 2 päivää sairaalassa ja 3-4 kotona. Lopussa se oli toisinpäin.
        Voi sitä läheisten elämää, pilasivat läheistensä ja lastenkin elämä pitkältä ajalta.
        Nuorimmaisen vaimokin noin 49v. kuoli alle 6 kk aikana miehensä jälkeen.

        Ja varsinkin vanhempi oli aina kohtuukäyttäjä ja teki pitkän virkauransa. Oli lähes aina autonajokunnossa, eikä juonut koskaan erityisen vahvoja viinoja. Mutta heti töiden jälkeen vähäsen puolen tunnin, tunnin välein.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe