Liian suuresti ihastunut

Minä vain

Olen yksi 12 vuotias poika, ja oon vähän... epätoivoissani. Olen ihastunut tyttöön, joka ei ole minuun. Meen ajassa taaksepäin:

Oli tullut jostain juoru, et oon ihastunu. Piti paikkaansa. Mut sen paras kaveri oli ihastunu muhun. Tästä seuras mulle hankaluuksia.

Kun menin diskoon, mulle tultiin ilmottaa "Jos sä haluut tanssii sen kaa, sun pitää kysyy silt ite." (Heh, heh... Luulin, että se ON ihastunu muhun.) Otin itteeni niskasta kiinni, ja päätin pyytää. Disko meni nappiin, tanssittii kolme kertaa.

Ku oli enää vartti diskoo jäljellä, kaverit tuli ehdottaa: "Nyt meet kysyy sitä!" Tai ei se mikään ehdotus ollu, ne suoraan sanoen työns mut sen luo. Kysyin. Kuulu vastaus: "Emmä haluu".

Päätin lähtee pois, koko disko oli menny päin persettä. Viel se toinen kaveri tuli, ketä oli ihastunu muhun. "Eks sä jää viimisii hitaisii?" Vastasin: "Ei huvita. Moro."

Olin koko illan vihanen ja surun murtama. Äiti ja isä mietti, mikä poikaa vaivaa. Kun ne kysy ilkikurisella mielellä, "Tanssititko tyttöjä?", aloin karjuu, ja menin huoneeseeni. Ei ollu itse asiassa itku enää kaukana. Mikää ei auttanu. Päätin koittaa onnea seuraavas diskos.

Kuitenki huomenna kauheet juorut, miten olin itkeny suuresti ku lähin pois. Rasittavaa.

Ei tässä vielä kaikki. Nyt kuluu kuukausi aikaa... Olin vähitellen tullu pois ihastuksesta.

Kaks sen ihastukseni muuta kaverii:

"Hei muuten! Venaa!" -ne.

"No mitä?" -minä

"Jos se kysyis sua, alkaisitko olee?" -ne.

Aloin taas ihastuu.

"En." -mä tyhmyyksissäni sanoin, sillä olin saanu tarpeeks juoruista.

Kuitenkin, nyt epäilen et se tykkäs must. Ei ikinä huvita olla kotona, oon mieluummin koulussa, ja välitunti on parasta aikaa.

Menin sanomaan, että tykkään yhest tyypist sen ihastuksen kaveril, ku se kysy, mutta en kertonu ketä kyseinen tyyppi oli.

Nyt ketään ei arvaa mitään. En kestä tätä surua. Ei... Oikeesti, mua ei voi käsittää, kuin paljon mä siit tykkään. Mä oon kuin... (nyt tulee huono vertauskuva) muuri, joka on sorrettu. En vain kestä. Olen liian rakastunut - mutta ketään ei tiiä sitä. Ilmoitin, että kun viimein poistumme koulusta, mä aion kertoo ketä se on. Ennen ku meen yläasteel.

Loppuhuipennus: Sen kaveriki on tulos yläasteel. Se taatusti tulee höpöttää mul kaikkee. En vain jaksa.

Tekis mieli kertoo, kuin paljon tätä tyttöö rakastan. Mut en vaan voi. Mut en myöskään kestä. En tajua mistään mitään, enkä elä onnellista elämää. Olen surun murtama. Tää kaikki on menny sekavammaks enemmän, mut en aio kertoo ihan koko tarinan yksityiskohtii. Menee vähän yli hilseen varmaan, niin monimutkanen juttu, mihin liittyy useet kaverit. Tää oli tiivistelmä, mut kuitenkin: En kestä. En vaan kestä, ei siinä muuta ole. Nyyh.

22

3763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hankkey

      Ensiksi, hyvin kirjoitettu, jos 12-vuotia olet ;)

      Mutta, ymmärrän tilanteesi. Itsellekkin kävi jotenkin noin, kun vielä ala-asteella olin. Kun kolmannella luokalla rakastuin luokkalaiseeni tyttöön, ajattelin vain häntä ja kun sain häneltä huomiota se oli ihanaa. Kaikki kolme vuotta, katselin vain häntä. Luulin jo että hänkin olisi kiinnostunut, mutta ei. Yhtäkkiä se loppui kuin seinään. Hän piti minua kuin en olisi mitään. Tunsin itseni tyhmäksi ja rumaksi. Mutta pikkuhiljaa rakkauteni tyttöön alkoi hiipua ja ymmärsin, ettei ulkokuori ole tärkein. Menimme eri kouluihin ja olen siitä helpottunut. Itseasiassa koulussani ei ole enää ketään tuttuani ala-asteelta, toisaalta se on hyvä. Olen nyt unohtanut hänet ja ymmärtänyt ettei rakkaus tule etsimällä eikä ulkokuori ole se tärkein.
      Anteeksi, nyt kerroin omaa tarinaani. Tarkoitan vain, että älä huoli vaikkei tyttö olisikiaan kiinnostunut. Tapaat vielä monia ihanempia tyttöjä .

      Mutta en nyt voi sanoa etteikö olisi kiinnostunut sinusta. Voit koittaa jostain udella hänestä.

      Tsemppiä!

      • Minä vain taas

        Huoh. Kiva kun kerroit oman kokemuksesi. Mutta arvaappa vaan, olen yrittänyt päästä pois tästä ihastuksesta. Ikävä kyllä se ei toimi. Tai, ymmärrän mitä tarkoitat - tuo "Mutta en nyt voi sanoa etteikö olisi kiinnostunut sinusta. Voit koittaa jostain udella hänestä." oli aika mielenkiintoinen - mutta en vain pääse eroon hänestä. No, joo, ehkä koitan onneani...

        (Rasittavaa tosin, tästä tulee Elvis Preasleyn biisi "I can't help falling in love".)

        En tosin usko enää, että löytäisin parempaa.


      • Muija taas
        Minä vain taas kirjoitti:

        Huoh. Kiva kun kerroit oman kokemuksesi. Mutta arvaappa vaan, olen yrittänyt päästä pois tästä ihastuksesta. Ikävä kyllä se ei toimi. Tai, ymmärrän mitä tarkoitat - tuo "Mutta en nyt voi sanoa etteikö olisi kiinnostunut sinusta. Voit koittaa jostain udella hänestä." oli aika mielenkiintoinen - mutta en vain pääse eroon hänestä. No, joo, ehkä koitan onneani...

        (Rasittavaa tosin, tästä tulee Elvis Preasleyn biisi "I can't help falling in love".)

        En tosin usko enää, että löytäisin parempaa.

        tää pinnallisen rakkauden unohtaminen voi tuntua tosi vaikealta, mut ei se kumminkaan ole (: äläkä yritä unohtaa sitä, vaan tee jtn muuta, alota vaikka uusi harrastus tai jtn, ni se tyttö unohtuu itestään ((: ja silmät auki uusia kimmoja ootellen :D


    • Minä vain

      Onko kellään sama tilanne. LIIAN suuresti ihastunut? Samoja kokemuksia?

      • Ras Johnson

        Elikkäs itse ihastuin seiskaluokan keväällä yhteen tyttöön. Nyt on jo ysiluokan kevät meneillään ja en ole osannut asialle oikein mitään tehdä. Juttelen hänen kanssaan koulussa silloin tällöin niitä näitä. Mesessä tulee välillä juteltua.

        Tässä joulun alla oli disko. Pyysin häntä tanssimaan ja minulla alkoi seisoa. Olin siinä sitten vähän nolona. Tanssin jälkeen tyttö sitten hymyili minulle ja lähti takaisin kavereidensa luo.

        Minua vähän mietityttää että mitä hän siitä ajattelee. Pitääköhän sitä imartelevana vai nolona.

        Joululomalla lähetin hänelle tekstiviestin missä kyselin kuulumisia. Hän ei vastannut. Sekin on jäänyt kaivertamaan, että eikö hän halunnut vastata vai eikö pystynyt.

        Olen myös yrittänyt ajatella jotain toista mutta kyllä ne ajatukset vain häneen palaavat. Joskus kun ajattelen häntä, oikein mahanpohjassa tuntuu. Onkohan tämä jo rakkautta? Mitähän osaisin asialle tehdä?


      • apuvavavav

        mul on samaa. 12v poika

        olin 2-3 vuotta yhes koulus ja sitten menin 2-3 vuodeks toisee kouluu.tulinpa sitte tass takas sinne kouluun ja sain tosi paljon huomiota.yht äkkiä se tyssäs ku seinää.mua ei enää halailtu, kätelty,nojattu muhu ja sillee. nyt on alkanu lähiaikoina tuntuu aika hyvältä. ihaku se tykkäis musta.mut ei. ei tykkää varmaa.se nauraa mun jutuille ja sillee.MUT OO NNII UJO miten teen alotteen??? NEUVOJA PLIIS!


      • ...koita jaksaa...

        Olen itsekkin juuri tällä hetkellä LIIAN suuresti ihastunut erääseen henkilöön, ainut ongelma tässä vain on se, että hän ei tunne minua, ja kaiken lisäksi olen liian arka kertomaan tunteistani häntä kohtaan. Mutta yritän vain jaksaa, kyllä kaikki ehkä joskus kääntyy vielä parempaan suuntaan.

        Mutta jos olet luonteeltasi rohkea, niin senkun vain menet ja kerrot hänelle kuinka paljon hänestä pidät. Jos hän sanoo ettei ole kiinnostunut sinusta niin ei kannata ottaa itseensä ja masentua.
        Tsemppiä ja koita jaksaa. ;) Pidän peukkuja pystyssä. :)


      • Anonyymi

        sama. Oon nuorempi ku tää koko keskustelu. Mut juu oon liian ihastunut mun luokkalaiseen. Oon 12


    • VAU !!

      Vau. Oot jätkä ja kirjotat noin hyvin jotain juttua tunteistas. VAU! Mene vaan jutteleen uudestaan sille tytölle. Ei tyttö taida tietääkään mitä menettää. :D

      • on kyllä

        aika erilaine ja hyvällä tavalla. Oot kyllä henkisesti kypsemäpi ku yleensä, hienoo kuulla tollasta puhetta sun ikäseltä pojalta. Ja pojilta yleensä! :D Koska suurinosa ysiluokkalaisista pojista, joiden luokalla olen, eivät tuollaisiin pystyisi unissakaan. Sen verran olen ne oppinut tuntemaan 9 vuoden ajalta.


      • Minä vain (taas)

        En tosin ymmärrä mitä hienoa kirjoituksessani oli, mutta kiva kuulla. Olen tosin koittanut, mutta että tajuaisi paremmin, tarvitsisi sen "romaaniversion", ja sitä tuskin jaksaisi lukea. Tiedän, mitä siit seurais: Samanlainen kohu ja juoru, jonka keskellä on vaikea elää, ja tulee pakkomielle omiin ajatuksiin, sitä on vaikea selittää... En tiedä, jos en odota epätoivoisesti vuoden loppuun, saatan kysyä. Minä oikeasti ihmettelin, miksi lähetettiin sen kavereita kyselemään "Alkaisik sä olee sen kaa jos se pyytäs?"

        Mutta tämä on vaan niin epätoivosta. Kiitos kuitenki, ehkä menen kysymään.


    • Oon liian ihastunu,.

      Oon ihastunu jo viimeset 5 vuotta yhtee tyttöö, ihastuin häneen ala-asteel, ja kohta peruskoulukii on ohi... Jos saan joskus katsekontaktin tähän tyttöön, vaikka koulun käytävällä, oikein vatsanpohjassa tuntuu. Hänessä on jotain ihanaa, sanoinkuvaamantonta ja söpöä, jota on vaikea selittää. Olen nähny monia todella ihania ja häntä kauniimpia tyttöjä, mutta juuri hänessä on jotain erityistä. Tuntuu kuin olisin liian rakastunut häneen. Tekisi mieli huutaa kuinka paljon rakastan häntä. Illalla nukkumaan mennessäni minulla ei ole muuta mielessäni kun juuri tämä kyseinen tyttö, ja ajattelen aina, että halaisin tai suutelisin tätä tyttöä, ennen kuin nukahdan. Ja kuinka silittäisin hänen hiuksiaan ja hän nukahtaisi syliini... Ajattelen, että voisin kuolla hänen puolestaan, tehdä mitä vain. Hänen suloinen hymy on jotain mitä ei voi sanoilla kuvailla. Ajattelen häntä koulutunneillakin, ja joskus kun opettaja kysyy minulta jotain, en edes joskus huomaa tätä ja koko luokka alkaa nauramaan ja mut opettaja antaa merkin... Pelkään tässä jo peruskoulun loppua, missä enää näkisin hänet... kaikki lähtevät omille teilleen, mutta täällä ylä-asteella näen hänet silloin tällöin, mikä sekin on suuri lohtu. Luulin, että hänellä ei ollut poikaystävää, mutta sydämeni murskaantui, kun näin hänet kadulla suutelemassa erästä poikaa. Valtava tunnekuohu syöksy lävitseni. En kestänyt sitä näkyä, enkä tiedä, pääsenkö siitä yli ikinä. Lähdin kotiin murheen murtamana. Sulkeuduin huoneeseeni, ja kaaduin sängylleni. Aloin itkeä. En tiedä mitä teen, koulu ei kiinnosta, ei mikään. Viime kokeet menivät todella huonosti. Rakastan edelleen tätä tyttöä yli kaiken... Hän on niin ihana ja suloinen...

    • Starfall

      Ohhoh, kerrankin joku älykäs ja hyvin kirjoittava 12-vuotias... Ihan jo sen takia pitää vastata :D

      Itsekin olen ihastunu, ollu jotai vuoden, ikää 18v...

      Elikkäs mun juttu meni sillai että ihastuin erääseen tyttöön. Aluksi en edes ollu oikeastaan huomannu tätä tyttöä ennen ku tuli jossain bileissä juttelemaan, ihmettelin suuresti tätä kun ei mulle yleensä kukaan tule tekemään...

      No, juteltiin siinä sitten jonku aikaa, kunnes mun piti lähtee saattelemaan kaveria kotiin. Sanoin meneväni takas ja meninkin, mutta se oli ehtiny jo lähteä, lähdin sitten itsekin.

      Koulussa tää tyttö rupes moikkailemaan ja tuli juttelemaan välitunneilla, pari kertaa syötiinkin samassa pöydässä.

      Tätä oli joku pari kuukautta jatkunu kunnes tajusin olevani kovasti ihastunu tähän tyttöön.
      No, kaveri tajus tämän ja rupes "tarkkailemaan" tätä tyttöä. Sitte se veti johtopäätöksen että tää tyttö on ihastunu muhun, uskoin ja toivoin näin, kuitenki tulee juttelemaan ja on mukava että miksipä ei olisi.

      Kysyin tyttöä eräänä iltana ulos ja hän suostui. Siinä sitten ilmaisin tunteeni häntä kohtaan jossain vaiheessa keskustelua ennen tätä tapaamista vapaa-ajalla. Se ilta oli tosi mukava ja lämminhenkinen, kuitenkin tyttö sanoi että ei halua alkaa mitään kaveruutta enempää, koska ei tulisi kuulemma mitään. Olin sujut asian kanssa, kavereitahan oltiin siihenkin asti oltu.

      Tyttö alkoi seuraavasta päivästä lähtien etääntyä eikä tullu enää samalla tavalla juttelemaan.
      Kun sitten alkoi kesäloma olin ikäluokkani yleisissä juhlissa etsimässä kavereita, joiden kanssa olin sinne mennyt. Ne oli kadonnu jonneki ja lähdin sitten siitä pois. Laitoin napit korviin ja hyvän kappaleen soimaan ja ajatuksissani kävelin ovesta ulos. Siinä ulkona seisoi tämä tyttö johon olin ihastunu, tavallaan ilahduin mutta tavallaan synkistyin kun tajusin etten näe häntä varmaan koko kesänä, muutti kauemmas pari kuukautta ennen tätä eikä ole sen jälkeen käyny bileissä... Siinä sitten morjestin sitä ja olin jatkamassa matkaa mutta tyttö pysäytti mut, katto haikeesti ja sano "hyvää kesää" ja halas mua. Olin ehkä onnellisin tyyppi sinä iltana niissä bileissä. Harkitsin jo bileisiin jäämistä, mutta sitten kuulin kuinka tytön kaverit tuli ulos. Sanoin tytölle "samoin" ja kävelin ohi.

      Kesällä en tosiaan tyttöä nähnyt ja ihastus ja tyttö menivät hieman taka-alalle mietteissä, joskus saatoin miettiä tuota iltaa ennen kesälomaa, mutta siihen se sitte jäikin.

      Kun koulut taas alko näin tytön ensimmäistä kertaa moneen kuukauteen. Olin iloinen jälleennäkemisestä, mutta en ihan yhtä iloinen kuin mitä olisin ollut puoli vuotta sitten. Asiat jatkuivat pitkälti kuten ennen tunnustustani, kavereina siis.

      Nyt on taas välit vähän lähentynyt, enemmän jutellaan kun ennen. Nyt huomasin että tyttö tulee esim käytävällä istumaan paljon lähemmäs kuin ikinä ennen, melkein kiinni. En pistä toki pahakseni, mutta ihmettelen vaan muutosta.

      Ja taas huomaan olevani samassa jamassa, ellen pahemmassa, kuin yli vuosi sitten, nimittäin umpipihkassa.





      Toivottavasti sulla menee asiat hyvin. Älä välitä mitä muut juoruaa, ittees alkaa vaan vituttaa.
      Onnea.

    • Chi-Chii

      Viestiketjun alottajasta tulee jotenkin mieleen mun pikkuveljeni (siis kirjotustyylistä) :,D

      Mä oon ihastunut yhteen poikaan luokallani ja sekin saattaa tykätä musta (ainakin haki tanssiin kun koulussa harjoteltiin tanssiin valssia ja pojat sai päättää parit..). Mutta koska välitän kohtuullisen paljon ihmisten mielipiteistä yritän olla välittämästä tästä tyypistä. Poika nimittäin sattuu olemaan luokkani itserakas älykkö, ja kaikki mun kaverit vihaa sitä >. < Mutta se on niin söpö..

      Niin ja tosiaan viestiketjun alottajalle sitä vaan, että jos sen sun ihastuksen hyvä ystävä on ihastunut suhun, niin sun ihastukses tuskin voi alkaa sun kanssas yhtään mtn ellei halua loukata ystäväänsä. ;(

      No tulipahan aika epä-sujuvaa (mikä ihme on sujuvan vastakohta..) tekstiä, mutta olkoon..

    • minä vain

      meinasin jo sanoo jotai että wtf, 12 vuotias purkaa sydäntään, 1944 lukukertaa ja 13 vastausta tällä hetkellä, itellä osittain sama juttu, vuodatin tuskaani tänne eilen ja alle 40 lukenu ja kukaa ei vastannu :D

      mut hei, to the point, toi on aika paskamainen tilanne monelta kannalta.

      -sun ihastus ei voi alkaa deittaamaan sua loukkaamatta kaveriansa joka on ihastunu suhun

      -seki on aika inhottava homma jos ihastus ei oo moleminpuolista, tilanne on kuitenki parempi ku mulla :) sulla on toivoo kunhan oot kärsivällinen, et hätäile etkä viivyttele turhaan, ensin kavereita, hyviä kavereita ja sit sulla on tyttöystävä ennen ku huomaatkaan

      -jos se tykkäskin nyt susta ja sä valehtelit että et, se saattaa luulla että et oo enää kiinnostunu ja jos yrität uudestaan, se voi luulla että oot epätoivonen tai sit se voi luulla että leikit sen tunteilla aikasemmin. epätodennäköstä mutta mahdollista, se voi ajatella niinku asiat on, että et vaan halua että kaikki tietää. voi olla että tyttö oli kiinnostunu susta mutta kun useet tiesi nii se ei kestäny paineita


      mä en oikein osaa sanoo mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä, sen vaan sanon että älä järkytä tyttöö, se voi katkasta kamelin selän


      mut hei tsemii äijälle, kyllä asiat aina jotenki selviää

      • minä vain kakkonen

        oho, alottajalla onki sama nimimerkki ku mulla oli joskus ku kauan sitte kirjottelin :D mutta siis ihan eri tyyppi oon, ei toi alottaja skitsofreenikko oo :D "minä vain" on sopivan anonyymi nimi


    • Miewaa

      Hei! Mie oon 13v. Tyttö ja ihastunu. Oon ollu sen kaa samassa koulus ja se sillo yritti saada mua ja ehdotti jo et alettas olee, tästä on vuos. Mut olin sillo olin nii omis on maailmoissa en ottanut sitä tosissaan. Mutta nyt oon nii ihastunu siihe et sitä aatellessa mieli sulaa. Mul oli hyvät välit sen kaa, kunnes kerroin sille mun tunteista must jotenki tuntuu et se ei voi uskoo sitä ja ettei se jaksa mua ko se yritti mua sillo kaikin keinoin... Mitäpitäs tehä

    • Anonyymi

      eli kysytään vastauksia minua vanhemman kysymyksen vastaajilta.

      Oon nyt 12, eli oon nuorempi ku tää koko keskustelu(Joo joo oon pikkukakara tajusin jo).

      Miulla on tämmöne ihastus tähän yhteen tyttöön, ja tykkään siitä ihan valtavasti. Siis puolet päivästä menee tuijottamiseen, menis koko päivä jos oltas kaikissa samoissa aineissa. Kuiteki en tiiä tykkääks se musta ja mää oon eläny tän ihastuksen tunteen kans nyt bout 5kk nii miten mää tunnustaisin sille ilman et tulis tommosii juoruja joiden päälle meiän koko koulu perustuu?

      • Anonyymi

        Ja jatkan tuohon äskeiseen et onko myös tapaa miten vahvistaa että se tykkää musta. Ku alkaa jo vähän vituttaa ku on joululoma ja ei voi nähä sitä ja ku ei oo pokkaa tekstaa sille. Meillä on niin paljon samaa ja se on vaan kaunein tyttö päällä maan.


    • Anonyymi

      Olet söpö. Kaikkien meidän nuorten nämä rakkaus "stoorit" on vaan tämmösiä typeriä mutta aivan ihania

    • Anonyymi

      Mulla oli aiemmin ihastus jonku 8kk ajan, ja se pasko mut. Siis se ihastuksen tunne, ite en puhunu sille vrm kertaakaa, koska olin pelokas pikkuvauva. Nyt oon tuntenu tän yhen kauniin(Ei kauniin vaan söpön) tytön viimeset kaks viikkoa ja nyt mulla on jo eri suunnitelmia iskeä se, pyytää se treffeille tai jotain. Rakastan sitä. Uneni on vaan sitä, että pussaan sitä lumisateessa. Puhun sille aina välkillä, en tiiä tykkääkö se meistä kavereina vai musta tai jostaki muusta siinä porukassa mutta se aina tulee meiän kaveriporukan luokse ku me jauhetaan jotaki paskoja vitsejä. Ja nauraa vaan mun omille. Vähä alkaa hymyilyttää aina. Tuntuu, että tämän kanssa vois olla mahis. Siis oon 13v ja tyttö on rinnakkaisluokalla, 10 senttiä lyhyempi, söpö ja hauska, tummatukkainen aasialainen, aina pipo ja kuulokkeet päässä, en voi ottaa katsettani pois siitä.

      • Anonyymi

        ja viime välkällä näin et se puhu ja nauro jonku sen luokkalaisen pojan kans ja ne puhu koko päivän en tiiä onks ne vaan kavereita vai yrittiks se poika iskee sen vai onks ne tyylii yhes näytti tosi läheisilt mut aion kuitekki kysyy parin viikon pääst ulos jos sanoo et on jonku kaa nii sanon vaa et cool cool hyvät päivänjatkot


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1484
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe