Viikko-osake Salla

lomailija

Ostin tänään Holiday Club esittelystä Osakkeen Sallasta uudesta mökistä vk 14.
94500pistettä hinta 11500euroa.
Mielestäni halpa,mutta voin olla väärässäkin.
Olen tosi iloinen nyt.

70

17262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............,

      Ollut halpa. Tota kauppaa kadut vielä monta kertaa. Salla on muutenkin täysin koullut ja unholaan menossa oleva laskettelukeskus.
      sieltä kun saa vuokrattuna uusista mökeistä kevät viikkoja hintaan 400- 650€ viikko.

      • Sallan tähti

      • Anonyymi

        Me ostettiin kuolinpesä 500e kerran käyty sallasta liian kaukana 360e vuosi vaikkei käykään.yritettiin myydä.ei onnistu.paska juttu.


      • Anonyymi
        Sallan tähti kirjoitti:

        Sallahan on yksi viehättävämmistä Lapin matkailukeskuksista, jossa on loistavat rinteet laskettelun harrastajille. Todella viehättävä erämaakohde kaikin puolin.
        http://loma.salla.fi/intro/
        http://www.holidayclub.fi/portal/suomi/loma-asunnot/salla/majoitus/
        Nuo uudet Sallan Tähden asunnot ovat huippuluokkaa, hienon valinnan on ketjun avaaja tehnyt, onnittelut hyvästä kaupasta hänelle ja leppoisia lomahetkiä tuleville vuosille.
        http://www.virtualdesign.fi/video/salla/index.htm

        Olispas lentolupakirja .säästys 12tunnin ajomatka.joo hanki se tulee varmaan viestis.mut ei tällä iällä😁


    • kateellinen

      Hyvän viikon sait ostaa..Tosi hyvällä paikkaa nuo mökit. Laskettelijan unelmapaikalla.

      • ritvar

        Hinta ja pistemäärä kohdallaan. Ja nyt pitää muistaa, että olet ostanut pisteitä, jolla matkustat ympäri maailmaa, etkä käy vaan Sallassa. Sitähän tämä RCI parhaimmillaan on. Itselläni on Sallassa kesäviikko ja Kalajoella joulun alusviikko, josta kertyy pisteitä 108500. Sallassa olen 10 vuoden aikana käynyt vain kerran ja Kalajoella en kertaakaan, eikä ole aikomuskaan. Mutta ulkomailla perheeni on viettänyt lukemattomia viikkoja. Ja Suomen lappi on koluttu, vaikka Sallassa en ole ollutkaan. Hyvä ostos, kun vaan osaat hyödyntää. Sanokoot muut mitä haluaa. Ne ei oikeesti tiedä koko systeemistä mitään.


      • rivar
        ritvar kirjoitti:

        Hinta ja pistemäärä kohdallaan. Ja nyt pitää muistaa, että olet ostanut pisteitä, jolla matkustat ympäri maailmaa, etkä käy vaan Sallassa. Sitähän tämä RCI parhaimmillaan on. Itselläni on Sallassa kesäviikko ja Kalajoella joulun alusviikko, josta kertyy pisteitä 108500. Sallassa olen 10 vuoden aikana käynyt vain kerran ja Kalajoella en kertaakaan, eikä ole aikomuskaan. Mutta ulkomailla perheeni on viettänyt lukemattomia viikkoja. Ja Suomen lappi on koluttu, vaikka Sallassa en ole ollutkaan. Hyvä ostos, kun vaan osaat hyödyntää. Sanokoot muut mitä haluaa. Ne ei oikeesti tiedä koko systeemistä mitään.

        Vähän hintavertailua edelliseen viestiini. Minulla sattuu olemaan myös 2 asuntovaunua, joiden yhteinen hinta-arvio on. n. 20.000. Kausimaksuja kertyy 900 € vuodessa. Eikä näistä vaunuistakaan pääse eroon. Eikä ole minkäänlaisia pisteitä. Vaunut on kauniilla paikalla järven rannalla ja kesällä kovassa käytössä (3 lastani ja 5 lastenlasta). Enkä kerro tätä kehuen, vaan vaunut sekä lomaosake tuovat "köyhille" mahdollisuuden nauttia lomailusta. Ja vaunuilu näistä kahdesta on se mikä ei todellakaan kannata. Eipä pääse vaunuistakaan eroon, kun joskus kaatopaikalle. Lomaosake ja pisteet tuo kuitenkin vielä jälkikasvun jälkikasvullekin mahdollisuuden lomailuun.


      • en tajua
        ritvar kirjoitti:

        Hinta ja pistemäärä kohdallaan. Ja nyt pitää muistaa, että olet ostanut pisteitä, jolla matkustat ympäri maailmaa, etkä käy vaan Sallassa. Sitähän tämä RCI parhaimmillaan on. Itselläni on Sallassa kesäviikko ja Kalajoella joulun alusviikko, josta kertyy pisteitä 108500. Sallassa olen 10 vuoden aikana käynyt vain kerran ja Kalajoella en kertaakaan, eikä ole aikomuskaan. Mutta ulkomailla perheeni on viettänyt lukemattomia viikkoja. Ja Suomen lappi on koluttu, vaikka Sallassa en ole ollutkaan. Hyvä ostos, kun vaan osaat hyödyntää. Sanokoot muut mitä haluaa. Ne ei oikeesti tiedä koko systeemistä mitään.

        14 on hyvä? Ei ole hiihtoloma eikä edes pääsiäinen?
        Onko 13 tai 15 myös hyviä. Olen ollut siinä uskossa että 8-10 on hyviä ja pääsiäinen muuttuu ettei siitä ole taikaa.


      • näitä riittää
        ritvar kirjoitti:

        Hinta ja pistemäärä kohdallaan. Ja nyt pitää muistaa, että olet ostanut pisteitä, jolla matkustat ympäri maailmaa, etkä käy vaan Sallassa. Sitähän tämä RCI parhaimmillaan on. Itselläni on Sallassa kesäviikko ja Kalajoella joulun alusviikko, josta kertyy pisteitä 108500. Sallassa olen 10 vuoden aikana käynyt vain kerran ja Kalajoella en kertaakaan, eikä ole aikomuskaan. Mutta ulkomailla perheeni on viettänyt lukemattomia viikkoja. Ja Suomen lappi on koluttu, vaikka Sallassa en ole ollutkaan. Hyvä ostos, kun vaan osaat hyödyntää. Sanokoot muut mitä haluaa. Ne ei oikeesti tiedä koko systeemistä mitään.

        näitä aivopestyjä typeryksiä. Ei pisteillä matkusteta ulkomaille vaan lentokoneella ja euroilla.Eikä 108500 pisteellä nyt niin hirbeästi matkustella hyvissä paikoissa, ei todellakaan.


      • tee niin
        rivar kirjoitti:

        Vähän hintavertailua edelliseen viestiini. Minulla sattuu olemaan myös 2 asuntovaunua, joiden yhteinen hinta-arvio on. n. 20.000. Kausimaksuja kertyy 900 € vuodessa. Eikä näistä vaunuistakaan pääse eroon. Eikä ole minkäänlaisia pisteitä. Vaunut on kauniilla paikalla järven rannalla ja kesällä kovassa käytössä (3 lastani ja 5 lastenlasta). Enkä kerro tätä kehuen, vaan vaunut sekä lomaosake tuovat "köyhille" mahdollisuuden nauttia lomailusta. Ja vaunuilu näistä kahdesta on se mikä ei todellakaan kannata. Eipä pääse vaunuistakaan eroon, kun joskus kaatopaikalle. Lomaosake ja pisteet tuo kuitenkin vielä jälkikasvun jälkikasvullekin mahdollisuuden lomailuun.

        osakkeet laittaa saunanuuniin. Ja mikä se on ettei asuntovaunut mene kaupaksi? Aina on kaupaksi menneet ja jopa säilyttävät hyvin arvonsa toisin kuin lomaosakkeet joiden arvo on 10% hankintahinnasta.


      • Hermos
        näitä riittää kirjoitti:

        näitä aivopestyjä typeryksiä. Ei pisteillä matkusteta ulkomaille vaan lentokoneella ja euroilla.Eikä 108500 pisteellä nyt niin hirbeästi matkustella hyvissä paikoissa, ei todellakaan.

        Puhu vain omasta puolestasi, kun et tunnu tietävän alkeitakaan pisteviikoista. Ulkomaille nuo pisteet riittävät loistopaikkoihin aivan mainiosti, koska Suomen kohteilla on hyvät pistearvot. Kaksi viikkoa viiden tähden kohteessa maistuisi varmaan sullekin:).


      • uskottava tarina?
        ritvar kirjoitti:

        Hinta ja pistemäärä kohdallaan. Ja nyt pitää muistaa, että olet ostanut pisteitä, jolla matkustat ympäri maailmaa, etkä käy vaan Sallassa. Sitähän tämä RCI parhaimmillaan on. Itselläni on Sallassa kesäviikko ja Kalajoella joulun alusviikko, josta kertyy pisteitä 108500. Sallassa olen 10 vuoden aikana käynyt vain kerran ja Kalajoella en kertaakaan, eikä ole aikomuskaan. Mutta ulkomailla perheeni on viettänyt lukemattomia viikkoja. Ja Suomen lappi on koluttu, vaikka Sallassa en ole ollutkaan. Hyvä ostos, kun vaan osaat hyödyntää. Sanokoot muut mitä haluaa. Ne ei oikeesti tiedä koko systeemistä mitään.

        ollut lomalla sallassa vai et.tarinasi on hiukka epälooginen..lukaseppa uudestaan.


      • käynyt
        uskottava tarina? kirjoitti:

        ollut lomalla sallassa vai et.tarinasi on hiukka epälooginen..lukaseppa uudestaan.

        Sen verran oikasin, että siinä ostamassani asunnossa en ole käynyt. Kerran olen käynyt Sallassa kelomökissä. Se oli ihan alkuvuosina, että tiedän minkälainen paikka Salla on. En muuta.


      • Anonyymi
        ritvar kirjoitti:

        Hinta ja pistemäärä kohdallaan. Ja nyt pitää muistaa, että olet ostanut pisteitä, jolla matkustat ympäri maailmaa, etkä käy vaan Sallassa. Sitähän tämä RCI parhaimmillaan on. Itselläni on Sallassa kesäviikko ja Kalajoella joulun alusviikko, josta kertyy pisteitä 108500. Sallassa olen 10 vuoden aikana käynyt vain kerran ja Kalajoella en kertaakaan, eikä ole aikomuskaan. Mutta ulkomailla perheeni on viettänyt lukemattomia viikkoja. Ja Suomen lappi on koluttu, vaikka Sallassa en ole ollutkaan. Hyvä ostos, kun vaan osaat hyödyntää. Sanokoot muut mitä haluaa. Ne ei oikeesti tiedä koko systeemistä mitään.

        Niinpä. Sitten maksaa korjauskulut ja erilleen ei pääse,kun kämppä tulee vanhaksi. Vuokrata saa osakkeita edullisesti viikoksi jne..Tähän ansaan en langennut esittelyssä käydessäni.


      • Anonyymi

        No meillä on isänpäiväviikol,joten ajokelit oli aivan karmeet.meni tunti enemmän tulles kun lähties.teitä ei ollu hiekotettu ja pääteillä 20cmloskaa.aivan paska kuukausi.mut jos ilmastonmuutos vaikuttas tulevaisuudessa🤣🤣🤣


    • Loistavaa

      Hyvä valinta.

    • ja huomaat

      ja huomaat sen muutaman vuoden päästä miten kallista on lomailu "omassa" mökissä. Minä vuokraan sinun mökkiä 350-550 euroa viikko eli 12 vuotta ilman muista kustannuksia kun sinä maksan jäsenmaksuja ja vastikkeita vuodessa jo enemmän. Tyhmästi teit mutta minkä enää mahtaa ja miksi et kysynyt ennen ostoa onko mitään järkeä?

      • Dalla

        Taas kaveri puhuu ihan puutaheinää. Kateutesi osakkaita kohtaan on jo säälittävällä tasolla.
        Kiu,kiu...hehe!
        PS. Tuota osaketta et muuten vuokraa 350-550 euron hinnalla, koska se on Sallan uusimpia osakkeita ja vuokrahinnat ovat aivan eri tasolla. Älä pety, jos et saakaan vuokrattua osaketta kuvittelemallasi summalla...


    • väärä paikka

      väärä paikka eli kuolein paikka sitten Suomun eli ei mitään palveluita eikä ilta-elämää joka kuuluu myös lomailuun. En maksaisi 500 euroa enempää vaikka olisi hanat kullasta mökissä.

      • Dalla

        Sallan paras puoli onkin alueen luonnonrauha ja hiljaisempi tunnelma. Ja Suomen parhaat rinteet laskettelijalle ja upeita latuja myös murtsikkaan. Loistopaikka!
        http://loma.salla.fi/intro/


    • kysyn vain

      luoton korko nykyään? 10% vai jopa enemmän...se on halpaa tuo lomailu lomaosakkeessa 60 kk maksuajalla, vastike 300 euroa ja RCI jäsenmaksu 130 euroa joka ikinen vuosi ja nousee joka vuosi.

      • Dalla

        Sallan Tähden luksulomasosakeviikon vastike on vain 285 euroa eli halpaa lystiä.
        Ja osamaksukorko on lähempänä 5%:ia kuin 10%:ia.


    • vielä mahdollisuus

      kaupan katumisaika on tällä hetkellä 10 päivää, aikaa ollaan pidentämässä 14 päivään

      • ota vaarin

        että peru ihmeessä tuo kauppa sillä tulee hirmu kalliiksi lomailu noin. Ja minua kannattaa uskoa sillä pöytälaatikossa on 3 kpl enkä koskaan ole tarvinnut yhtään enkä tarvitse. Mökkejä saa ilman niitäkin ympäri maapalloa tai hotellihuoneita. Lennot on joka tapauksessa ostettava ja RCI ei siinä auta, päinvastoin.


      • kalliiksi
        ota vaarin kirjoitti:

        että peru ihmeessä tuo kauppa sillä tulee hirmu kalliiksi lomailu noin. Ja minua kannattaa uskoa sillä pöytälaatikossa on 3 kpl enkä koskaan ole tarvinnut yhtään enkä tarvitse. Mökkejä saa ilman niitäkin ympäri maapalloa tai hotellihuoneita. Lennot on joka tapauksessa ostettava ja RCI ei siinä auta, päinvastoin.

        Mistä tiedät, että tulee kalliiksi, jos ne on pöytälaatikossa. Parasta tässä on, että saa itse varata lennot sieltä mistä saa halvemmalla. Jos otan esim. Finnmatkojen lennon, niin otan kuljetuksen lentokentältä kohteeseen, joka on yleensä 5€ sivu. Kyllä RCI:kin yleensä hakee halvimman vaihtoehdon. Hyvä esimerkki on 2 viikon Teneriffan reissu. Lento 380 € ja 121 € hotellista, joka jaettiin 4 osaan. Upea huoneisto, kahdella makuuhuoneelle ja näkymä suoraan merelle. Että säästinkö???? Kyllä ja tätä luokkaa ovat muutkin etelänmatka. Edellyttää tietenkin, että pääsee lähtemään, kun halpa lento sattuu kohdalle. Kotimaan mökkilomat onkin sitten eri asia. Olin viime syksynä viikon Ylläksellä vaeltamassa. 110 € viikko RCI:n kautta, eikä pisteen pistettä. Ja, kun tämä jaettiin kolmen henkilön kesken. Oliko kallis. Pitää vaan osata.


      • kuinka?
        kalliiksi kirjoitti:

        Mistä tiedät, että tulee kalliiksi, jos ne on pöytälaatikossa. Parasta tässä on, että saa itse varata lennot sieltä mistä saa halvemmalla. Jos otan esim. Finnmatkojen lennon, niin otan kuljetuksen lentokentältä kohteeseen, joka on yleensä 5€ sivu. Kyllä RCI:kin yleensä hakee halvimman vaihtoehdon. Hyvä esimerkki on 2 viikon Teneriffan reissu. Lento 380 € ja 121 € hotellista, joka jaettiin 4 osaan. Upea huoneisto, kahdella makuuhuoneelle ja näkymä suoraan merelle. Että säästinkö???? Kyllä ja tätä luokkaa ovat muutkin etelänmatka. Edellyttää tietenkin, että pääsee lähtemään, kun halpa lento sattuu kohdalle. Kotimaan mökkilomat onkin sitten eri asia. Olin viime syksynä viikon Ylläksellä vaeltamassa. 110 € viikko RCI:n kautta, eikä pisteen pistettä. Ja, kun tämä jaettiin kolmen henkilön kesken. Oliko kallis. Pitää vaan osata.

        ja missä kohtaa laskelmassa on se lomaosakkeen hankintahinta. Minä säästin kun en sitä ostanut.
        Eihän se vaihtomaksu 121 eur ole pelkkä hinta vaan siinä on sinun pisteet ja lomaosake myös. Laske ne vastikkeet jäsenmaksut= lomanhinta.
        Oletko tyhmä vai kuvitteletko muiden olevan. laskin kerran että kun lomaosake maksaa yleensä 10 000 euroa ja muut maksut päälle niin ensimmäinen lomaviikko maksaa...niinpä ja joko alkaa lamppu syttyä kumman lomaviikko oli halvempi ja tulee myös seuraavat 20 vuotta olemaan.


      • takuu juttu
        kalliiksi kirjoitti:

        Mistä tiedät, että tulee kalliiksi, jos ne on pöytälaatikossa. Parasta tässä on, että saa itse varata lennot sieltä mistä saa halvemmalla. Jos otan esim. Finnmatkojen lennon, niin otan kuljetuksen lentokentältä kohteeseen, joka on yleensä 5€ sivu. Kyllä RCI:kin yleensä hakee halvimman vaihtoehdon. Hyvä esimerkki on 2 viikon Teneriffan reissu. Lento 380 € ja 121 € hotellista, joka jaettiin 4 osaan. Upea huoneisto, kahdella makuuhuoneelle ja näkymä suoraan merelle. Että säästinkö???? Kyllä ja tätä luokkaa ovat muutkin etelänmatka. Edellyttää tietenkin, että pääsee lähtemään, kun halpa lento sattuu kohdalle. Kotimaan mökkilomat onkin sitten eri asia. Olin viime syksynä viikon Ylläksellä vaeltamassa. 110 € viikko RCI:n kautta, eikä pisteen pistettä. Ja, kun tämä jaettiin kolmen henkilön kesken. Oliko kallis. Pitää vaan osata.

        sillä aina menee myös pisteitä kun viikon lomailet. Miksi valehtelet päin naamaa?


      • naurattaa
        kalliiksi kirjoitti:

        Mistä tiedät, että tulee kalliiksi, jos ne on pöytälaatikossa. Parasta tässä on, että saa itse varata lennot sieltä mistä saa halvemmalla. Jos otan esim. Finnmatkojen lennon, niin otan kuljetuksen lentokentältä kohteeseen, joka on yleensä 5€ sivu. Kyllä RCI:kin yleensä hakee halvimman vaihtoehdon. Hyvä esimerkki on 2 viikon Teneriffan reissu. Lento 380 € ja 121 € hotellista, joka jaettiin 4 osaan. Upea huoneisto, kahdella makuuhuoneelle ja näkymä suoraan merelle. Että säästinkö???? Kyllä ja tätä luokkaa ovat muutkin etelänmatka. Edellyttää tietenkin, että pääsee lähtemään, kun halpa lento sattuu kohdalle. Kotimaan mökkilomat onkin sitten eri asia. Olin viime syksynä viikon Ylläksellä vaeltamassa. 110 € viikko RCI:n kautta, eikä pisteen pistettä. Ja, kun tämä jaettiin kolmen henkilön kesken. Oliko kallis. Pitää vaan osata.

        maksoi jopa samassa paikassa 560 eur hengeltä puolihoidolla ja siinä oli kaikki mukana. Ja osake maksoi 0 euroa kun ei sitä ole.Ja et kerro paljonko paloi pisteitä eli veikkaan että 70-90 000 pistettä. Paljonko arvioit pisteiden maksavan, sillä ne eivät ole ilmaisia.


      • Dalla
        naurattaa kirjoitti:

        maksoi jopa samassa paikassa 560 eur hengeltä puolihoidolla ja siinä oli kaikki mukana. Ja osake maksoi 0 euroa kun ei sitä ole.Ja et kerro paljonko paloi pisteitä eli veikkaan että 70-90 000 pistettä. Paljonko arvioit pisteiden maksavan, sillä ne eivät ole ilmaisia.

        Kummasti lomailet aina samassa paikassa, kun joku muu on palstalla lomaillut ja heität ihan hatusta hintoja, joita ei ole edes olemassa. Taidat olla aina paniikissa, kun joku nauttii lomaosakeviikoistaan täysillä, kateutesi on jo surkuhupaisalla tasolla...
        PS. Ylläksen pisteet vaihtelevat ajankohdan ja asunnon koon mukaan 18000-88000 pisteen välillä. Sesonkiviikkojakin saa alle 60000 pisteen.


      • laskea
        kuinka? kirjoitti:

        ja missä kohtaa laskelmassa on se lomaosakkeen hankintahinta. Minä säästin kun en sitä ostanut.
        Eihän se vaihtomaksu 121 eur ole pelkkä hinta vaan siinä on sinun pisteet ja lomaosake myös. Laske ne vastikkeet jäsenmaksut= lomanhinta.
        Oletko tyhmä vai kuvitteletko muiden olevan. laskin kerran että kun lomaosake maksaa yleensä 10 000 euroa ja muut maksut päälle niin ensimmäinen lomaviikko maksaa...niinpä ja joko alkaa lamppu syttyä kumman lomaviikko oli halvempi ja tulee myös seuraavat 20 vuotta olemaan.

        Kun on ollut lomaosake jo 12 vuotta ja niitä viikkoja on käytetty tosi paljon. Suomen liki kaikki paikat. Silloin alussa viikko maksoi 90 viikko. Siis viikko Saariselkä, Rukalla, Punhaharjulla, Airistolla, Pyhäniemessä, Katinkullassa. Mihin näistä paikoista pääset 90 €. Pistejärjestelmän jälken on käyty ulkomailla ihan kiitettävästi ja halvalla. Ei tietenkään tässä säästä ensimmäisen vuoden aikana, mutta 12 vuoden aikana voin sanoa, että lomaosake on jo säästetty.


      • ota selvää
        takuu juttu kirjoitti:

        sillä aina menee myös pisteitä kun viikon lomailet. Miksi valehtelet päin naamaa?

        Jos tarkotit sitä Ylläksen vaellusviikkoa, niin ei todellakaan mennyt pisteen pistettä. Ikävä vaan, että niistä kuulee ihan sattumalta. RCI:n pitäisi infota paremmin. Ja olen ollut Katinkullassakin viikon ja ihan ilmaseks. En muista mistä jutusta sen viikon sain. Enkä valehtele.


      • osake 12 vuotta
        ota selvää kirjoitti:

        Jos tarkotit sitä Ylläksen vaellusviikkoa, niin ei todellakaan mennyt pisteen pistettä. Ikävä vaan, että niistä kuulee ihan sattumalta. RCI:n pitäisi infota paremmin. Ja olen ollut Katinkullassakin viikon ja ihan ilmaseks. En muista mistä jutusta sen viikon sain. Enkä valehtele.

        että lomailet ilman pisteitä tai rahaa RCI:n mökeissää, niinkö? Kerrotko minulle kuinka se on mahdollsita että joku antaa asua ilman korvausta josta tulee hänelle kovasti kuluja. Lopeta paskan puhuminen.


      • osakas itsekkin
        Dalla kirjoitti:

        Kummasti lomailet aina samassa paikassa, kun joku muu on palstalla lomaillut ja heität ihan hatusta hintoja, joita ei ole edes olemassa. Taidat olla aina paniikissa, kun joku nauttii lomaosakeviikoistaan täysillä, kateutesi on jo surkuhupaisalla tasolla...
        PS. Ylläksen pisteet vaihtelevat ajankohdan ja asunnon koon mukaan 18000-88000 pisteen välillä. Sesonkiviikkojakin saa alle 60000 pisteen.

        että minulla on osakkeita pöytälaatikossa niin en ainakaan siitä ole kateellinen. En tietenkään itse lomaile mutta on nykyään aikaa nettailla ja seurata hntoja ja näin se vaan on. Esim. Katinkullan mökin saa viikko 15 hintaa 660 euroa. Ja Kuusamosta vko 6 oli hinta 480, molemmat RCI eli niitä teidän "luxus" mökkejä josta maksatte jo pelkästään kuluja enemään vuodessa mitä siellä viikko maksaa.


      • Halpoja lomia viettelen
        osakas itsekkin kirjoitti:

        että minulla on osakkeita pöytälaatikossa niin en ainakaan siitä ole kateellinen. En tietenkään itse lomaile mutta on nykyään aikaa nettailla ja seurata hntoja ja näin se vaan on. Esim. Katinkullan mökin saa viikko 15 hintaa 660 euroa. Ja Kuusamosta vko 6 oli hinta 480, molemmat RCI eli niitä teidän "luxus" mökkejä josta maksatte jo pelkästään kuluja enemään vuodessa mitä siellä viikko maksaa.

        Ymmärtäähän sen, jos kateellisena joudut makselemaan kallita vuokrahintoja, mutta itsepä olet osasi valinnut.


    • ..pirkko

      saman määrän pisteitä ja pointsjäsenyyden saa muualta 7000€:lla

      • Dalla

        Koska uuden yhtiön viikkoja ei ole vielä myynnissä muualla kuin lomaosaketoimijan myynnissä, joten esittämäsi tiedot eivät voi pitää paikkaansa.


    • minä osaan

      paljonko maksaa yksi tunti kun ensimmäisen kerran Sallan korvessa olet viikon...Se maksaa liki 80 euroa tunti eli ei ainakaan kannata nukkua eka viikolla sillä on aika kallista. Tuolla hinnalla minä saan vrk ja nukun ilmaiseksi ja ilman osaketta.

    • sopot

      Tosi hyvä pistearvo.Noilla pisteillä jo käyt kahden hengen porukalla kahden viikon matkan vuosittain ulkomailla lentoineen autovuokrauksineen hintaan 121e.
      Lennot ärsyttävän kalliita osittain.
      Varattiin toukokuulle lennot Floridaa,kului 73000pistettä.Majoitusta ei tarvittu,kun mennään ystäville.Tulet olemaan tosi tyytyväinen omistukseesi.

    • Osakas jo yli 15 vuoden ajan

      Pitkäaikaisena lomaosakkeen omistajana onnittelen oivallisesta valinnasta. Huoneistot ovat Sallassa huippuluokkaa ja todella viihtyisiä. Ihan kateeksi käy :).

      • oma kelomökki

        tälle teidän juupas eipäs pulinalle ei voi muuta kuin nauraa osakkeenomistajat haukkuu ja myyjät kehuu jumalaisia osakkeitaan minulla on oma huvila ei tarvi muitten paskoja haistella voi mennä milloin haluaa tai vuokrata ystäville ja tutuille.lopettakaa tuo pölinä ja ostakaa oma.


      • 50%
        oma kelomökki kirjoitti:

        tälle teidän juupas eipäs pulinalle ei voi muuta kuin nauraa osakkeenomistajat haukkuu ja myyjät kehuu jumalaisia osakkeitaan minulla on oma huvila ei tarvi muitten paskoja haistella voi mennä milloin haluaa tai vuokrata ystäville ja tutuille.lopettakaa tuo pölinä ja ostakaa oma.

        siinä oli tämän palstan viisain neuvo.mutta jos joku erehtyy lomaosakkeen ostamaan osta yksityiseltä saat puolet edullisemmin.


      • Eipä käy kateeksi
        50% kirjoitti:

        siinä oli tämän palstan viisain neuvo.mutta jos joku erehtyy lomaosakkeen ostamaan osta yksityiseltä saat puolet edullisemmin.

        Tässä reilu 10 vuotta seurasin appivanhempien "ihania" mökkilomia. Ihanuus oli kaukana taloudellisesti, että muutenkin. Mökki maksoi aikanaan sairaan paljon, makselivat sitä eläkeläisinä kuukausittain ja se rasitti kovasti heidän talouttaan. Ja kaikenmaailman ylimääräistä maksua on tullut lähes joka vuosi(veroja, kunnallisia maksuja, erilaisia lisävelvotteita jne.). Mökin ylläpitokulut, kun mukaan laskee velanhoitokulut ovat esim. lomaosakkeisiin verrattuna aivan omassa sarjassaan. Olenkin vaimoni kanssa hyvin onnellinen, että vietämme lomiamme lomaosakkeissa ja pääsemme mökkilomiin verrattuna aivan marginaalisilla kustannuksilla ja osakkeiden laatu on ihan omaa luokkaansa. Ja mökillä on koko ajan jotain korjattavaa ja raivattavaa jne. Mökkiloma = työsiirtola.
        PS. Appivanhemmat möivät viime syksynä mökkinsä, kun mökkeily ei käynyt enää kunnon päälle. Nyt hekin omistavat pari viikkoa lomaosakkeissa ja ovat tyytyväisiä, kun pääsevät "valmiiseen pöytään".


      • halpaa mökkeilyä
        Eipä käy kateeksi kirjoitti:

        Tässä reilu 10 vuotta seurasin appivanhempien "ihania" mökkilomia. Ihanuus oli kaukana taloudellisesti, että muutenkin. Mökki maksoi aikanaan sairaan paljon, makselivat sitä eläkeläisinä kuukausittain ja se rasitti kovasti heidän talouttaan. Ja kaikenmaailman ylimääräistä maksua on tullut lähes joka vuosi(veroja, kunnallisia maksuja, erilaisia lisävelvotteita jne.). Mökin ylläpitokulut, kun mukaan laskee velanhoitokulut ovat esim. lomaosakkeisiin verrattuna aivan omassa sarjassaan. Olenkin vaimoni kanssa hyvin onnellinen, että vietämme lomiamme lomaosakkeissa ja pääsemme mökkilomiin verrattuna aivan marginaalisilla kustannuksilla ja osakkeiden laatu on ihan omaa luokkaansa. Ja mökillä on koko ajan jotain korjattavaa ja raivattavaa jne. Mökkiloma = työsiirtola.
        PS. Appivanhemmat möivät viime syksynä mökkinsä, kun mökkeily ei käynyt enää kunnon päälle. Nyt hekin omistavat pari viikkoa lomaosakkeissa ja ovat tyytyväisiä, kun pääsevät "valmiiseen pöytään".

        tais olla aikamoinen risumaja kun sai jatkuvasti korjailla teit oikein kun möit mutta kukahan sokea senkin osti.omalle huvilalle pääsee vuoden jokaisena päivänä.voi istutaa omia kukkia,laittaa marjapensaita,kasvimaan ym mukavaa.lähellä oleva oma huvila ei pitkiä ajomatkoja ja oma rauha jota yleensä vanhemmat kaipaavat myös muutkin suosittelen lämpimästi eikä todellakaan tule kalliiksi.


      • kaikenlaista
        Eipä käy kateeksi kirjoitti:

        Tässä reilu 10 vuotta seurasin appivanhempien "ihania" mökkilomia. Ihanuus oli kaukana taloudellisesti, että muutenkin. Mökki maksoi aikanaan sairaan paljon, makselivat sitä eläkeläisinä kuukausittain ja se rasitti kovasti heidän talouttaan. Ja kaikenmaailman ylimääräistä maksua on tullut lähes joka vuosi(veroja, kunnallisia maksuja, erilaisia lisävelvotteita jne.). Mökin ylläpitokulut, kun mukaan laskee velanhoitokulut ovat esim. lomaosakkeisiin verrattuna aivan omassa sarjassaan. Olenkin vaimoni kanssa hyvin onnellinen, että vietämme lomiamme lomaosakkeissa ja pääsemme mökkilomiin verrattuna aivan marginaalisilla kustannuksilla ja osakkeiden laatu on ihan omaa luokkaansa. Ja mökillä on koko ajan jotain korjattavaa ja raivattavaa jne. Mökkiloma = työsiirtola.
        PS. Appivanhemmat möivät viime syksynä mökkinsä, kun mökkeily ei käynyt enää kunnon päälle. Nyt hekin omistavat pari viikkoa lomaosakkeissa ja ovat tyytyväisiä, kun pääsevät "valmiiseen pöytään".

        nimessä ala vertailee lomaosaketta ja kesämökkiä. Joku raja pitää asioissa olla ja noiden vertailu on aivan järjetöntä. Mökit siis maksaa 10 kertaa enemmän kuin kalliimmatkaan lomaosakkeet mutta niissä arvo säilyy toisinkuin lomaosakkeissa jotka ei olekkaan sijoituksia vaan hyödykkeitä.
        Tästä asiasta ei varmaan tämän enempää. Mökkeily on elämäntapa ja lomaosakkeessa oleminen ei ole elämäntapa vaan tapa viettää aikaa muiden keskellä.


      • rehellisyys kunniaan
        kaikenlaista kirjoitti:

        nimessä ala vertailee lomaosaketta ja kesämökkiä. Joku raja pitää asioissa olla ja noiden vertailu on aivan järjetöntä. Mökit siis maksaa 10 kertaa enemmän kuin kalliimmatkaan lomaosakkeet mutta niissä arvo säilyy toisinkuin lomaosakkeissa jotka ei olekkaan sijoituksia vaan hyödykkeitä.
        Tästä asiasta ei varmaan tämän enempää. Mökkeily on elämäntapa ja lomaosakkeessa oleminen ei ole elämäntapa vaan tapa viettää aikaa muiden keskellä.

        olet tosiaankin oikeassa niillä on eroa kuin yöllä ja päivällä ja oman huvilan saa halutessaan myytyä pois huimalla voitolla toisin kuin lomaosakkeen .


    • hiihtolomailija

      Meillä on ollut Salllan Kelorinteestä viikko 10 jo yli kymmenen vuotta. Ja oltas ostettu firmalle lisäviikkokin noista uusista, mutta meille sopivat viikot olivat jo menneet.

      Ja taas lähdetään parin viikon päästä nauttimaan auringosta ja rinteistä. Kerran on jäänyt käymättä, tuolloin oli allekirjoittaneen akillesjänne poikki, joten laskettelut olis jääny kuitenkin aika vähälle. Silloin vuokrattiin mökki tutuille. Hyvin olivat hekin viihtyneet.

      Toki Salla on rauhallinen paikka verrattuna esimerkiksi Leviin ja Rukaan. Mutta perheelliselle tai muuten rauhallisista rinteistä ja jonottomista hisseistä pitävälle paikka on loistava.

      Toisaalta, jos haluat bilettää läpi yön teini-ikäisten seurassa kuunnellen "nykymusiikkia" Salla kyllä kannattaa kiertää kaukaa. Onko tuo nyt etu vai haitta, se täytyy jokaisen itse miettiä.

      Ja viime vuonna valmistui uusi kylpylä, hyvä juttu sekin. Vielä kun saisivat Venäjän rajalle avoimutta ja jonkinlaisia ostosmahdollisuuksia, niin aina vain paranisi.

    • kuluttajasuoja

      muistuttaisin kuluttaja suojasta kaupan voi perua 10 päivän aikana.

    • eroon

      peru ihmeessä kaupat kun vielä voit,jos haluat lomaosakkeen sallasta tai muualta seuraa yksityisten myyntilmoituksia saat tosi halvalla.on paljon ihmisiä jotka haluavat päästä viikoistaan eroon konstilla millä hyvällä.

      • Sallan onnellinen omistaja

        Miten ostat yksityiseltä,kun mökit vasta valmistuneet viikolle kolme..?
        tuskin moni vielä myymässä.
        Mielestäni ison pian euroopan suurimman lomailualan yrityksen osakasedut lisäplussaa.
        Olisin kyllä ostanut ilmankin.Ostettu ja maksettukin jo.Mahtava juttu


      • osto
        Sallan onnellinen omistaja kirjoitti:

        Miten ostat yksityiseltä,kun mökit vasta valmistuneet viikolle kolme..?
        tuskin moni vielä myymässä.
        Mielestäni ison pian euroopan suurimman lomailualan yrityksen osakasedut lisäplussaa.
        Olisin kyllä ostanut ilmankin.Ostettu ja maksettukin jo.Mahtava juttu

        ostat yksityiseltä viikon ja pisteytät sen r.c.i llä ! eli liityt pistejärjestelmään 300 euroa ja sillä siisti ! ei ole vaikeaa ! vai maksatko huvin vuoksi maltaita ns.toimijoille !


      • outoa
        osto kirjoitti:

        ostat yksityiseltä viikon ja pisteytät sen r.c.i llä ! eli liityt pistejärjestelmään 300 euroa ja sillä siisti ! ei ole vaikeaa ! vai maksatko huvin vuoksi maltaita ns.toimijoille !

        levittää väärää tietoa ja yllä kyselee onko mahdollista? Vakuuttavaa sanon minä?


      • aasintuntija
        osto kirjoitti:

        ostat yksityiseltä viikon ja pisteytät sen r.c.i llä ! eli liityt pistejärjestelmään 300 euroa ja sillä siisti ! ei ole vaikeaa ! vai maksatko huvin vuoksi maltaita ns.toimijoille !

        Pitäis varmaan ensin olla pisteissä,ennenkuin liität sinne vapaamarkkinaviikkojasi kolmellasataa..Idiootti


      • ylilääkäri
        Sallan onnellinen omistaja kirjoitti:

        Miten ostat yksityiseltä,kun mökit vasta valmistuneet viikolle kolme..?
        tuskin moni vielä myymässä.
        Mielestäni ison pian euroopan suurimman lomailualan yrityksen osakasedut lisäplussaa.
        Olisin kyllä ostanut ilmankin.Ostettu ja maksettukin jo.Mahtava juttu

        olet kyllä aikamoinen idiootti suosittelen lääkityksen vaihtamista.


    • klaustrofobia

      Noilla pisteillä saat jo vuosittain lennot esim Floridaan kahdelle joka vuosi,jos Salla ei joskus innosta.On kyllä kätevä systeemi

      • pisteillä pääsee

        niin tai vaikka kiinaan,noilla pisteillä pääsiis kuuhunkin siellä ei taida vielä loma majoja olla


      • pysy totuudessa

        sillä ei edes yksi pääse tuolla pisteillä ja lennot pitää silti ostaa itse. Usein sen takia valmismatka peittoaa lomaosakkeen kun nuo kaikki nostaa hintaa. Ja osakkeen hinnalla olisi matkustellut Floridaan 10 vuotta. Nyt tulee vaihtomaksut, jäsenmaksut ja vastikkeet sen lisäksi. MIkä tässä on niin vaikeaa älytä?


      • muitakin
        pysy totuudessa kirjoitti:

        sillä ei edes yksi pääse tuolla pisteillä ja lennot pitää silti ostaa itse. Usein sen takia valmismatka peittoaa lomaosakkeen kun nuo kaikki nostaa hintaa. Ja osakkeen hinnalla olisi matkustellut Floridaan 10 vuotta. Nyt tulee vaihtomaksut, jäsenmaksut ja vastikkeet sen lisäksi. MIkä tässä on niin vaikeaa älytä?

        kuin pelkkä hankintahinta.eli 1. JÄSENMAKSUT 138e 2.VAIHTOMAKSUT 121e 3.HOITOVASTIKKEET HUOM ! NORM 1 KPL VUODESSA n 200e-390e. 4.10.000e-20.000e ARVOISEN OSAKKEEN LAINANLYHENNYS NOIN 200E-300E KK ! JA SEN JÄLKEEN LOMALLE LOMPS ! HALPAA LYSTIÄ SANON MINÄ !YNNÄTKÄÄ HUVIKSENNE MITÄ VUODESSA KULUU ???? MUISTAKAA NÄMÄ ! JOTKA NOPEASTI SIVUUTETAAN HANKINTAA TEHTÄESSÄ !


      • Husén

        Sallan huippupisteillä tekee todella hyviä ja halpoja matkoja ympäri maailman -ihan pikkurahalla valmismatkoihin verrattuna.


      • on tämmönen
        muitakin kirjoitti:

        kuin pelkkä hankintahinta.eli 1. JÄSENMAKSUT 138e 2.VAIHTOMAKSUT 121e 3.HOITOVASTIKKEET HUOM ! NORM 1 KPL VUODESSA n 200e-390e. 4.10.000e-20.000e ARVOISEN OSAKKEEN LAINANLYHENNYS NOIN 200E-300E KK ! JA SEN JÄLKEEN LOMALLE LOMPS ! HALPAA LYSTIÄ SANON MINÄ !YNNÄTKÄÄ HUVIKSENNE MITÄ VUODESSA KULUU ???? MUISTAKAA NÄMÄ ! JOTKA NOPEASTI SIVUUTETAAN HANKINTAA TEHTÄESSÄ !

        osta osake kohteesta, jossa aioit myös itse todella käydä ja jossa on kohtuullinen vastike, tällöin

        jäsenyys ja vaihtomaksu 0€,
        vastike noin 150€ (esim Salla)

        Mökiin sopii mukavasti ainakin 4 henkeä, jolloin majoituskustannus on alle 40€/viikko/henkilö parhaaseen sesonkiaikaan. Ei paha.

        Mutta siltikin, toden totta, maksaahan se viikko-osake, joten rahaa pitää olla. Jos osakkeen hinta ei ole oikeassa suhteessa osakkuuden mukanaan tuomaan lomailun vaivattomuuteen ja laatuun, niin kauppojahan ei silloin pidä tehdä.


      • kannattavaa?
        on tämmönen kirjoitti:

        osta osake kohteesta, jossa aioit myös itse todella käydä ja jossa on kohtuullinen vastike, tällöin

        jäsenyys ja vaihtomaksu 0€,
        vastike noin 150€ (esim Salla)

        Mökiin sopii mukavasti ainakin 4 henkeä, jolloin majoituskustannus on alle 40€/viikko/henkilö parhaaseen sesonkiaikaan. Ei paha.

        Mutta siltikin, toden totta, maksaahan se viikko-osake, joten rahaa pitää olla. Jos osakkeen hinta ei ole oikeassa suhteessa osakkuuden mukanaan tuomaan lomailun vaivattomuuteen ja laatuun, niin kauppojahan ei silloin pidä tehdä.

        Kannattaako, kun viikko maksaa esim.17000€ ja maksat siten 10 vuoden aikana lyhennyksiä ja korkoa vuodessa 2368,68€ koron ollessa 7 %:a. Tähän lisäksi tulee päälle hoitovastike 150€. Eli yhteensä 2518,68€/ vuodessa. Lisäksi tulee mahdolliset ns. lisävastikkeet. Vastaavan viikon saat vuokrattua vapailta markkinoilta n. 800-1000€/viikko.

        Myydessäsi lomaosakkeen pois muutaman vuoden päästä. Saanet takaisin hankintahinnasta tod. näk. korkeintaan puolet eli 8500€.

        Lainan korkoakaan et saa vähennettyä verotuksessasi mitenkään, koska kyseessä on kulutusluotto.


      • Pentä rajaa
        kannattavaa? kirjoitti:

        Kannattaako, kun viikko maksaa esim.17000€ ja maksat siten 10 vuoden aikana lyhennyksiä ja korkoa vuodessa 2368,68€ koron ollessa 7 %:a. Tähän lisäksi tulee päälle hoitovastike 150€. Eli yhteensä 2518,68€/ vuodessa. Lisäksi tulee mahdolliset ns. lisävastikkeet. Vastaavan viikon saat vuokrattua vapailta markkinoilta n. 800-1000€/viikko.

        Myydessäsi lomaosakkeen pois muutaman vuoden päästä. Saanet takaisin hankintahinnasta tod. näk. korkeintaan puolet eli 8500€.

        Lainan korkoakaan et saa vähennettyä verotuksessasi mitenkään, koska kyseessä on kulutusluotto.

        Pikkaisen menee laskelma metsään. Tuossa esimerkiksi halvin järkevä (hiihtolomaviikko) keltaisesta pörssistä http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/8551756
        hintaan 1200 Eur ja hinnasta varmaan voidaan keskustella kun on ollut myynnissä jo jonkin aikaa.


      • olla
        Pentä rajaa kirjoitti:

        Pikkaisen menee laskelma metsään. Tuossa esimerkiksi halvin järkevä (hiihtolomaviikko) keltaisesta pörssistä http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/8551756
        hintaan 1200 Eur ja hinnasta varmaan voidaan keskustella kun on ollut myynnissä jo jonkin aikaa.

        vuokraushinta tuo? Mutta eipä taida mennä vuokralle tuolla hinnalla?


      • bisnesnero

      • voit seurata

      • _oikeassa_

    • ansik

      Maanantaina ostettiin Sallasta viikko 24 ja pisteitä 94500 hintaan 10355e,ei paha!

      • tehdä

        Mitä meinaat tehdä Sallassa 24 viikolla? Voin vastata ettet mitään. Sinua on taasen kusetettu raskaaman jälkeen.


      • Sannisusa
        tehdä kirjoitti:

        Mitä meinaat tehdä Sallassa 24 viikolla? Voin vastata ettet mitään. Sinua on taasen kusetettu raskaaman jälkeen.

        Noin hyvillä pisteillä voi tehdä ihan mitä tahansa, mennä pitkälle (2-4 viikon lomalle) lähes minne tahansa Euroopassa haluamanaan ajankohtana tai lomailla kotimaassa omassa kohteessa tai lukuisissa muissa kohteissa. Pisteissä et ole lainkaan sidottu omaan viikkoosi vaan voi valita kohteesi, ajankohdan, asunnon koon yms. omien tarpeidesi mukaan. Toivotan kyseisen viikon omistajalle paljon onnea hyvästä valinnasta!


      • sofiawokpannu
        tehdä kirjoitti:

        Mitä meinaat tehdä Sallassa 24 viikolla? Voin vastata ettet mitään. Sinua on taasen kusetettu raskaaman jälkeen.

        Tää on sit ihana palsta-voi tuntea ittensä viisaaksi
        tätä lukiessa!Eihän vko ratkkaise, vaan pisteet!Yksi tykkää lomailla aina yhdessä paikassa ja toinen joka kerta eri paikassa.Jokainen tehköön mielensä mukaan.Perheelliselle lomaosake on tosi ok, jos tahtoo kulkea.Jos ei tahdo, ainahan voi mökkeillä vanhempien nurkissa tai ottaa velkaa ja ostaa oman mökin- sähköliittymät muuten ei oo halpoja periferioissa...


    • käypä hinta

      ei kallis, ei halpa. Sallassa nähdään :)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10596
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1878
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1636
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1438
    Aihe