LG HT552TH Ongelma

Franklinni

Hommasin LG:n HT552TH -kotiteatterin. Asennuksen yhteydessä ilmeni pieni ongelma. Saan äänet kuulumaan vain kahdesta etukaiuttimesta (stereona siis). Laitteen asetuksista en löytänyt kohtaa, jolla saisin vaihdettua kaiuttimien asetuksia muuksi(nyt tehdasasetus 5.1, jolla ääni kuuluu vain kahdesta kaiuttimesta).

Olen koittanut, että kaikki kaiuttimet kuitenkin toimivat, ettei vika ole niissä. Ainut mihin en ole saanut varmuutta on, että onko kahden takakaiuttimen, subwooferin ja keskikaiuttimen lähdöissä mitään virtaa.

Tietäisikö ketään, millä säädöillä voisi saada äänet loppuihin kauittumiinkin? Onko koneen omissa säädöissä jokin kohta, jota en vain löytänyt, vai onko vika enemmänkin mekaaninen? (liitännät tarkistettu)

T: Niko

11

3944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DD 5.1:n ja 6:n kajarin

      merkintä (neliö, missä 6 mustattua pikkuneliötä). Tsekkaa myöskin vahvistimesta, että kanavatasapaino on keskellä ja että mikään esitystilaefekti eri rajoita soittoa kahteen kanavaan.

      Jos nämä asiat ovat kunnossa, niin ota etukajarit irti, väännä vahvistimesta reilusti tehoa ja volttimittarilla ac (vaihtovirta) -mittauksilla mittaat löytyykö minkäänlaista jännitettä takakajarien lähdöistä.

    • joku

      Itse ostin lg lh-t551tb-mallin ja ihmettelin samaa eli miksi kuuluu vain etukaiuttimista, mutta vika löyty : Kaukosäätimestä painelee XTS-painiketta kunnes numero 3 on valittu,sit rupesi kuulumaan. Tosin keskikaiuttimesta ei kuulu mitään. Itselläni on sellainen ongelma että en saa usb-porttia toimimaan, tulee aina ilmoitus että ei usb????

      • Leevi

        Toi usbi juttu voi olla sama ku vistassa. Vista ei tunnista jotain vanhoja usb-tikkuja vaan siks ku ne on liian vanhoja. Tai ainaki päättelin niin ku tää juttu eteen tuli =)
        jos joku kaveri on just ostanu tikun ni koita vaikka sillä, ennen ku lähet ite ostamaan. Tää nyt ei mikää faktapohjanen juttu kuitenkaan ole.


    • penaville

      ootko saanu jo toimimaan??

      onko hyvä kotiteatteri systeemi`?

      oon ite miettiny samanlaisen ostoa..kannattaako?

      • Franklinni

        Masiinasta täytyi valita MATRIX-esitysefekti, jolloin kaikki kaiuttimet tulivat toimintaan. Hyvin on muuten pelittänyt ja äänenlaatu ja taso huippuluokkaa!


    • Nimetön

      Minulla sama vika, en saa ääntä kuulumaan kuin kahesta kajarista ja ääni ei kuulu silloin ku katon telkkaria, vain sillon kuuluu ku katon dvdtä... Osaako kukaan auttaa?

    • Hankin myös ao. laitteen, mutta tässä on semmoinen ongelma että siitä häipyy ääni lähes kokonaan parinkymmenen minuutin käytön jälkeen!!?? Se ei siis häivy kokonaan vaan vaimenee lähes olemattomiin.
      Ongelma on sama riippumatta kuva- tai äänilähteestä. Vahvistin ei tunnu mitenkään lämpimältä, eli siitä se ei johdu.
      Onko arvauksia??

    • yhyhyhhyhyhy

      itselläni on lg kotiteatteri järjestelmä enkä saa niitä mitenkään kuulumaan ps 3:sessa dvd:llä kuuluu loistavasti, mutten osaa asentaa tätä pleikkariin. auttakaa kiitos!

    • mistääntietämätön

      minun lg kotiteatterissani ääni lähtee pois noin puolen minuutin välein ja tulee takaisin viiden sekunnin kuluttua mutta se toimi kuitenkin vielä muutama viikko sitten täysin?!? minun mielestäni oon tarkastanu kaikki mutta en näe missää minkäänlaista häiriötekijää eikä kyse ole teeveestäkään?? jos joku sattus tietämää nii missä vika?

    • Aitoa 5.1 ääntä saa vain DVD ja BD -levyiltä. Jos niitä katsoessa on jokin tuollainen keinotekoinen 5.1 virituaalitila päällä, se sekottaa tarkoitetun äänimaailman.

      Telkusta tulee vain stereota, samoin radiosta ja CD:ltä. Niiden pakottamonen useampaan usein vain pilaa soundin.

    • kila83

      kuulokkeiden kautta toimii äänet hyvin kun laittaa kotiteattrista auxin päälle ja katsoo myös sound effecistä mieluisan vaihtoehdon joka toimii kaikissa tai vain muutamasssa kaiuttimessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8855
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1227
    Aihe