Hommasin LG:n HT552TH -kotiteatterin. Asennuksen yhteydessä ilmeni pieni ongelma. Saan äänet kuulumaan vain kahdesta etukaiuttimesta (stereona siis). Laitteen asetuksista en löytänyt kohtaa, jolla saisin vaihdettua kaiuttimien asetuksia muuksi(nyt tehdasasetus 5.1, jolla ääni kuuluu vain kahdesta kaiuttimesta).
Olen koittanut, että kaikki kaiuttimet kuitenkin toimivat, ettei vika ole niissä. Ainut mihin en ole saanut varmuutta on, että onko kahden takakaiuttimen, subwooferin ja keskikaiuttimen lähdöissä mitään virtaa.
Tietäisikö ketään, millä säädöillä voisi saada äänet loppuihin kauittumiinkin? Onko koneen omissa säädöissä jokin kohta, jota en vain löytänyt, vai onko vika enemmänkin mekaaninen? (liitännät tarkistettu)
T: Niko
LG HT552TH Ongelma
11
4056
Vastaukset
- DD 5.1:n ja 6:n kajarin
merkintä (neliö, missä 6 mustattua pikkuneliötä). Tsekkaa myöskin vahvistimesta, että kanavatasapaino on keskellä ja että mikään esitystilaefekti eri rajoita soittoa kahteen kanavaan.
Jos nämä asiat ovat kunnossa, niin ota etukajarit irti, väännä vahvistimesta reilusti tehoa ja volttimittarilla ac (vaihtovirta) -mittauksilla mittaat löytyykö minkäänlaista jännitettä takakajarien lähdöistä. - joku
Itse ostin lg lh-t551tb-mallin ja ihmettelin samaa eli miksi kuuluu vain etukaiuttimista, mutta vika löyty : Kaukosäätimestä painelee XTS-painiketta kunnes numero 3 on valittu,sit rupesi kuulumaan. Tosin keskikaiuttimesta ei kuulu mitään. Itselläni on sellainen ongelma että en saa usb-porttia toimimaan, tulee aina ilmoitus että ei usb????
- Leevi
Toi usbi juttu voi olla sama ku vistassa. Vista ei tunnista jotain vanhoja usb-tikkuja vaan siks ku ne on liian vanhoja. Tai ainaki päättelin niin ku tää juttu eteen tuli =)
jos joku kaveri on just ostanu tikun ni koita vaikka sillä, ennen ku lähet ite ostamaan. Tää nyt ei mikää faktapohjanen juttu kuitenkaan ole.
- penaville
ootko saanu jo toimimaan??
onko hyvä kotiteatteri systeemi`?
oon ite miettiny samanlaisen ostoa..kannattaako?- Franklinni
Masiinasta täytyi valita MATRIX-esitysefekti, jolloin kaikki kaiuttimet tulivat toimintaan. Hyvin on muuten pelittänyt ja äänenlaatu ja taso huippuluokkaa!
- Nimetön
Minulla sama vika, en saa ääntä kuulumaan kuin kahesta kajarista ja ääni ei kuulu silloin ku katon telkkaria, vain sillon kuuluu ku katon dvdtä... Osaako kukaan auttaa?
Hankin myös ao. laitteen, mutta tässä on semmoinen ongelma että siitä häipyy ääni lähes kokonaan parinkymmenen minuutin käytön jälkeen!!?? Se ei siis häivy kokonaan vaan vaimenee lähes olemattomiin.
Ongelma on sama riippumatta kuva- tai äänilähteestä. Vahvistin ei tunnu mitenkään lämpimältä, eli siitä se ei johdu.
Onko arvauksia??- yhyhyhhyhyhy
itselläni on lg kotiteatteri järjestelmä enkä saa niitä mitenkään kuulumaan ps 3:sessa dvd:llä kuuluu loistavasti, mutten osaa asentaa tätä pleikkariin. auttakaa kiitos!
- mistääntietämätön
minun lg kotiteatterissani ääni lähtee pois noin puolen minuutin välein ja tulee takaisin viiden sekunnin kuluttua mutta se toimi kuitenkin vielä muutama viikko sitten täysin?!? minun mielestäni oon tarkastanu kaikki mutta en näe missää minkäänlaista häiriötekijää eikä kyse ole teeveestäkään?? jos joku sattus tietämää nii missä vika?
Aitoa 5.1 ääntä saa vain DVD ja BD -levyiltä. Jos niitä katsoessa on jokin tuollainen keinotekoinen 5.1 virituaalitila päällä, se sekottaa tarkoitetun äänimaailman.
Telkusta tulee vain stereota, samoin radiosta ja CD:ltä. Niiden pakottamonen useampaan usein vain pilaa soundin.- kila83
kuulokkeiden kautta toimii äänet hyvin kun laittaa kotiteattrista auxin päälle ja katsoo myös sound effecistä mieluisan vaihtoehdon joka toimii kaikissa tai vain muutamasssa kaiuttimessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä913010Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3001717Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461597IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4031410- 871401
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031323Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21139Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381077Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun335917Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden263891