Asumme kerrostalossa mutta en saa dobermannin pentua oppimaan olemaan yksin kotona?
Jätän radion päälle aina kun lähdemme sekä ruokaa ja vettä kupit täyteen, paljon luita ja leluja.
Pitäisikö koiran ns. vahtimaan aluetta rajata mahdollisimman pieneksi, onko väärin sulkea koiranpentu koko päiväksi makuuhuoneeseen niin että tyhjennämme sen vain koiran käyttöön eli vain koiran leluja, luita, pahvia, puuta, peitteitä, vessalaatikko jne jne...???????
Vai pitääkö kokeilla sitruunapantaa tai voiko edes näin pienellä 5 kk sellaista käyttää?
Lähdemme aamulla töihin ihan normaalisti, ei hyvästellä koiraa mitenkään ja villiinnytetä sitä.
Jos saamme varoituksen niin etsimme sitten rivitalon seuraavaksi, koirasta emme luovu, aivan mahtava vahti tulossa.
Miten hiljaiseksi k-talossa?
5
836
Vastaukset
- sama********
tilanne, pentuni vaan on vasta 8viikoinen, mutta jo viikon sisällä huomaan pientä edistystä tässä viikossa tapahtuneen tuossa yksinolemisen harjoittelussa..Omasta mielestäni ruokaa kuppiin ei kannata jättää, mutta tietnkin vettä kyllä..Itselläni pentu on vain yhdessä huoneessa portin takana ja sitä tässä opetellaan, jotkut jättää myös häkkiin työpaivän ajaksi, joten omasta mielestäni huoneeseen eristäminen on ihan ok..
Me ollaan vasta opetteluasteella mutta meillä DAP (en tiedä kuinka paljon se auttaa, mutta varmasti antaa turvallisuutta)..Itse yritän kun jätän pennun yksin(me vaan noin.puoleksi tunniksi, näin aluksi) käyn pienen metsälenkin tai lähdetään ajelemaan autolla esim.kauppaan, jotain semmosta mistä tiedän koirani väsyvän, ettei jaksa täällä haukkua..Meillä Kongi myös käytössä ja sen kanssa se jaksaa ainakin temmeltää...
Mutta antakaahan muut vinkkejä, kyllä niitä meilläkin kaivataan:)- sinkka5
koiralle koko päiväksi tuntuu aika pahalta ja jo eläinsuojelulaissakin on määritelty minkäkokoinen häkki pitäisi olla,mutta minä olen rajannut huoneen kompostiaidalla mikä ei maksa paljoa,ja leluja en anna kuin jonkun puruluun korkeintaan koska ajattelen että liika lelupaljous nyös saattaa kiihdyttää ja kun ei ole millä leikitään niin sitten nukutaan,kyllä koirasi tottuu yksinoloon,minulla ainakin on toiminut,mutta sekin tietysti yksillöllistä.tsemppiä sinulle.
- on äänekkäitä
Ensin pitää selvittää miksi koira haukkuu,onko se eroahdistunut vaiko reagoi ulkopuolelta tuleviin ääniin?
Dobberit ovat äänekkäitä ja usein ilmasevat itseään äänellä.
Häkki ei ole ratkaisu,sitä paitsi häkkiin laittaminen on rikos. - ihmisistä jotka ottaa
on äänekkäitä kirjoitti:
Ensin pitää selvittää miksi koira haukkuu,onko se eroahdistunut vaiko reagoi ulkopuolelta tuleviin ääniin?
Dobberit ovat äänekkäitä ja usein ilmasevat itseään äänellä.
Häkki ei ole ratkaisu,sitä paitsi häkkiin laittaminen on rikos.koiran muodin mukaan ei sen mukaan missä asuu ja asuinolosuhteitten mukaan.pitäisi olla laki joka määrää minkälaisen koiran saa ottaa ja mihin.Koirien rääkkäystä lopulta tuo vaikka ihmiset valittaa,kun pentu ei totu tai naapurit ei ymmrrä.
- pöppöä
ihmisistä jotka ottaa kirjoitti:
koiran muodin mukaan ei sen mukaan missä asuu ja asuinolosuhteitten mukaan.pitäisi olla laki joka määrää minkälaisen koiran saa ottaa ja mihin.Koirien rääkkäystä lopulta tuo vaikka ihmiset valittaa,kun pentu ei totu tai naapurit ei ymmrrä.
Taas kaikki kirjottaa.
Tässä kysyttiin vinkkejä,ei mitään eläinsuojelu laki asioita.
En itekkään häkkiä suosittele,todellakaan..
Ittellä kun ei muu toiminu niin kuonokoppa lopetti koko ryskämisen ja pentu alko nätisti nukkumaan joka kerta ku lähin duuniin ja oli kiltisti siihen asti ku tulin..mitä nyt siirtäny jotain sängyn tyynyä jonnekkin,mut pientä,todella pientä=)
Joten hankkikaa kuonokoppa,sellanen et pentu pystyy juomaan vettä,oksentamaan tms..kuitenkin.
Meillä loppu 8viikkosena ainakin haukunta, pentu terve ja voi tosi hyvin=)!
Jaksamisia=)!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059