mistä saa avoliittolaisille oman testamentin pohjaksi mallisellaisen ettei tarvii mennä juristille?
malli testamentti
10
2402
Vastaukset
- Expert
Testamentin mallin saa esim asiakirjamalleista,(kirjasto) mutta oikeusvarmuuden kannalta ja ennen kaikkea, jotta kaikki mahdolliset asiat tulisi huomoitua, onko järkevää säästää 200-300 euroa asiassa, jossa edunmenetykset voivat olla helposti kymmeniä tuhansia euroja.
- _oi
eivät todellakaan ole riittävä pohja testamentin laatimiselle, jos kyseessä on vähäisestikin poikkeva perusmuotoisesta.
Ulkopuolisesta avusta huolimatta on syytä perehtyä asiaan itsekin. Kirjastoissa on runsaasti asiaa koskevaa materiaalia mallien lisäksi myös avopareille.- Expert
Korostan edelleen, että ammattilaisen apu on todella tärkeää, koska maallikon on mahdoton ymmärtää testamentin laadinnan kaikkia hienouksia, esim. toissijaismääräykset, avioehto, toimeenpanijamääräykset ym. asiat, joilla varmistetaan testaattorin tahdon totetuminen.
- _oi
Expert kirjoitti:
Korostan edelleen, että ammattilaisen apu on todella tärkeää, koska maallikon on mahdoton ymmärtää testamentin laadinnan kaikkia hienouksia, esim. toissijaismääräykset, avioehto, toimeenpanijamääräykset ym. asiat, joilla varmistetaan testaattorin tahdon totetuminen.
tässä ollaan, ammattilaista tarvitaan.
Perehtyminen asiaan itsekin vain antaa paremman valmiuden ymmärtää, mitä ollaan tekemässä.
- Ulkosuomalainen
menin pankkiin ja siellä auttoi pankin juristi tekemään sekä avioehtosopimuksen että testamentin.
Ei maksanut mitään koska olin pitkäaikainen asiakas.- Héja Sverige!
Se on ruotsissa helpompaa moni asia. toisin on täällä vitun härmälandiassa..
- alkuun
Ilmoitan täten viimeisen tahtoni ja testamenttini olevan, että omaisuuteni on kuolemani jälkeen jaettava seuraavalla tavalla: ...
Kaksi esteetöntä ei-lähisukulaistodistajaa yhtä aikaa paikallaolevina varmentamaan testamentin tekijän henkilöllisyys tai allekirjoitus.
PK 10:1 § - kopteri11
Olen perheetön ,siis naimaton lapseton vanhapoika joten minun on helppo kirjoittaa tuollainen testamentti.Omistan talon ja kesämökin jotka testamenttaan kahdelle veljelleni.Kolme ahnetta sisarta saavat jäädä nuolemaan näppejään.Asia yksinkertainen.
- .-.,
Pankista voit kysyä myös, josko siellä olisi sellaista johtajaa joka tekee, saisit samalla todistajat testamenttiin. Kannatta maksaa se mitä pyytävät, niin tulee sinun tahto täytettyä. Ja ota samalla 2 kopioa, joista annat yhden veljellesi.
Jos pankissa on tallelokero, voit vuokrata sellaisen ja säilyttää tärkeitä papereita. Lokero luetteloidaan pankissa AINA kuoleman jälkeen, kun omainen tulee hakemaan sen siällön ja tieto myös siirtyy pankin antamaan tilitietoon ja perunkirjoitukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517083Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414844HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002748- 1472041
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321607Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981534- 171527
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki231418Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111233