Kertokaa Bukarestista?

Matkailijat

Pohdiskellaan viikonloppumatkaa ja Bukarest on nyt yksi vaihtoehto listalla. Minkäslainen paikka Bukarest on? Emme ole menossa bilettämään, vaan rentoutumaan, katsomaan nähtävyyksiä ja syömään hyvin. Onko Bukarestissa turvallista olla?

4

2715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!!!
    • pomppula

      moikka,

      Bukarest on ehdottomasti tutustumisen arvoinen paikka. Nähtävyyksiä Bukarestissa on todella paljon, jos tykkää käydä esim. museoissa! Löytyy historiallista museota, luonnontieteellistä museota, ja jopa kylä-museo, jonne on tuotu kokonaisia asutuksia ympäri romaniaa.

      Bukarestissa on tosi paljon kaunista vanhaa arkkitehtuuria, mutta myös paljon on ränsistynyttä ja rähjäistä. Paljon on myös purettu kommunismin aikaa kaunista, ja rakennettu tilalle, no, ei niin kaunista.

      Oletteko matkustelleet paljon? Itselle jonka matkat ovat olleet lähinnä Skandinavia, Lontoo, Kreikka, USA ym. Bukarest (ja Romania) yleensä oli aikamoinen kulttuurishokki. Siitä huolimatta rakastuin maahan ja Bukarestiin (sekä Brasov nimiseen kaupunkiin) aivan täydellisesti.

      Bukarestissa kannattaa varautua kävelemään. Se on TODELLA suuri kaupunki, ja jos kulkee esim. metroilla, paljon jää näkemättä.

      Ruoka on hyvää ja edullista, olin Bukarestissa kymmenen päivää, ja periaatteessa joka päivä käytiin syömässä. Kaks henkilöä syö 2 ruokalajin illallisen viineineen noin 15€.

      Bukarestissa kulkiessa kannattaa pitää silmät auki ja laukusta kiinni. Kaduilla on paljon kerjäläisiä, ja he eivät
      Kerjää kuten suomessa, silmät maahan luotuina, vaan huutelevat perään ja tulevat aika lähellekin. Mutta näinhän se on menet mihin tahansa suurkaupunkiin, että varovaisuus kannattaa.

      Mun mielestä siellä oli aika turvallista olla ja liikkua, jopa myöhempäänkin illalla, mutta ehkä kannattaa välttää kuitenkin niitä hiljaisia sivukujia, ja liikkuessa pitää semmoista sopivaa tahtia päällä, ei kannata jäädä lorvimaan mihinkään. Eli kokemukseni mukaan siellä on kohtuullisen turvallista kun pitää järjen päässä.

      Siellä ei ehkä ole ihan yhtä helppoa selvittää esim. bussien aikatauluja, tai hankkia lippuja niihin tai juniin kuin
      täällä suomessa, mutta kun ottaa vähän seikkailuhenkeä mukaan niin eiköhän siellä pärjää ihan mukavasti.
      Kannattaa myös hommata joku hyvä kartta Bukarestista ja tutustua siihen etukäteen.

      Matkakohteena Bukarest on varmaan hyvin erilainen kuin esim. Praha tai Bratislava mutta omasta mielestäni
      Ehdottomasti näkemisen ja kokemisen arvoinen. Kävin siellä talvella, enkä malta odottaa että pääsen sinne
      Kesällä!

      Vinkiksi semmoinen juttu, että kannattaa aina kantaa nenäliinapakettia sekä savetteja mukana.

      Jos kiinnostaa nähdä valokuvia Bukarestista (helmikuulta) niin laittakaa mulle viestiä osoitteeseen
      [email protected]

    • Mika*-

      On turvallista, turvallisempaa kuin Suomessa mutta kulkukoiria ei pidä ruveta silittelemään. Ne ovat yllätyksellisiä ja purevat vuosittain satoja ihmisiä. Vähän nähtävyyksiä, enemmän aitoa fiilistä. Suosittelen jos et pidä massaturistipaikoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe