Apua!
Kertokaa joku, mistä voisi johtua kun minun kohdunpohjankorkeus-mitta ei kasva.Tilanne on ollut sama(32cm) jo 6 viikkoa, nyt olen rv 38.Painokin on pysynyt suunnilleen samana.Neuvolassa rauhoteltiin, ettei mitään hätää ole, koska vauva liikkuu normaalisti.Tuolle 32 viikolle kohtu kasvoi normaalisti, samoin kolmessa aiemmassa raskaudessa.Muutenkin raskaus edennyt normaalisti.Onko kellään kokemusta vastaavasta?
kohdunpohja ei kasva
6
1703
Vastaukset
- dddd
käydä vaikka yksityisellä ultrassa, jos neuvolassa eivät suostu ultraamaan. Itselläni vatsa lopetti kasvun n. rv 30 kohdalla ja rv 34 tehtiinkin hätäsektio kun liikkeetkin loppui. Vauvalla oli huomattava SAG.
- rv 39
Mulla on ollut sama sf-mitta 4 viikkoa ja huomenna on neuvola ja nähdään onko vieläkään kasvanut -jos siis ei ole niin viides viikko alkaa samalla mitalla..Liikkeet tuntuu todella voimakkaina, ja muutenkin kaikki neuvolassa ollut hyvin. Sain kylläkin äippäpolille kontrolli ajan ensiviikoksi, missä ultrataan ja katsotaan mistä tämä voisi johtua..
Tsemppiä!
- Hipsishapsiainen
Jos olet jo vkolla 38 ei vauvasi ole enää keskonen vaan täysiaikainen vaikka syntyisi tänä päivänä joten ei hätää ja vähän väärä palsta :0)
Tsemppiä loppuraskauteen!- hippula
jos vauva sattuu olemaan painoltaan alle 2500g vaikka syntyisi viikolla 42, niin olisi keskonen.
- small for date-vauva
hippula kirjoitti:
jos vauva sattuu olemaan painoltaan alle 2500g vaikka syntyisi viikolla 42, niin olisi keskonen.
Minun kuopukseni syntyi viikolla 41 ja painoi 2800g. Pituus oli 51cm. Hän oli ns small for date -vauva. Syynä vauvan laihuuteen oli viallinen istukka, jossa oli mm kaksi napanuoraa, joista toinen ei johtanut minnekään. Kaikki alle 2900 painaneet, jotka eivät ole ennenaikaisia, määritellään nykyisin small for date-vauvoiksi.
"Isoilla" small for date vauvoilla, kuten omani, on harvoin mitään hätää, mutta pienillä keskosen kokoisilla on usein esim neurologisia ongelmia. - nasuliini 83
hippula kirjoitti:
Pieni viikkoihin nähden ei keskonen.
Itselläni eka lapsi syntyi 38vk.lla ja painoa oli 2620 ja pituutta 46,5cm ja sanoivat vaan että pieni viikkoihin nähden,johtui raskausmyrkytyksestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389