Eihän tästä tuu yhtään mitään - maidon pumppauksesta

surkeeta on

Siis miten toi lypsäminen voi olla niin vaikeeta? Pumppuun ei tule mitään ja käsin lypsy on ihan mahdotonta.. eilen lypsin käsin n. 10 minuuttia kumpaakin rintaa kaikkien ohjeitten mukaan ja tulos 1 säälittävä teelusikallinen maitoa per rinta, yhteensä siis 2 teelusikkaa. Sillä ei paljon lasta ruokita.

En minä muuten tilnteesta huolestuisi, mutta olisi kiva joskus päästä johonkin ja mies voisi sillä aikaa antaa pullosta äidinmaitoa. Teenkö väärin, jos lapsi saa korviketta silloin kun itse olen jossain?

Imetys sujuu muuten hyvin, mutta tuo pumppaus on tosi vaikeaa, tai siis lähes mahdotonta. Maidonkerääjäkään ei auta, mulla ei tule sinnekään mitään. Tai kerran tuli 2 tippaa, jihaa. Vauva on nyt 7 viikkoa. Mulla ei ole edes koskaan sellaista oloa, että rinnat olis täynnä maitoa tai että niitä kiristäis.

6

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Mulla on lapsi 3kk, imetän mutten heru pumppaamiselle. Vauva saa siis korviketta ollessaan isän hoidossa. olisha se ollu kiva antaa omaa maitoa
      pullosta.

    • Imettäjä

      Tässä muutamia omakohtaisia vinkkejä:
      -lypsä käsin
      -lypsä rinta ihan tyhjäksi lerpuksi heti imetyksen jälkeen (näin hyödynnät vauvan aikaan saaman herumisen)
      -jos näyttää siltä, että imetyksessä tulee yli 1,5-2h tauko, lypsä rinta/rinnat tyhjiksi
      -lypsä rinnat/rinta tyhjyksi myös yöllä (maidon tuotanto on yöllä parempaa)

      Kerää vuorokauden lypsyt ja yhdistä. Säilytä jääkaapissa, ja yhdistä eri erät vasta kun saman lämpöisiä (muuten bakut alkaa kasvaa). Pakasta.

      • näitä vinkkejä?

        itselläni pumppailu Aventin käsikäyttöisellä onistuu, mutta lypsäminen tuntuu vaivalloisemmalta.

        vinkkejä, joilla saa herumaan paremmin(siis minulla toimii yleensä):
        - syö herkkuruokaasi ensin kunnolla, pari tuntia ennen pumppailua
        - vettä paljon, juo itsesi "piripintaan"
        - mene tietokoneelle ja lue jotain aivan muuta, kuin vauvaan liittyvää. jotain suosikkiharrastus sivua tms.
        -katso samalla telkkaria esim. Joeytä, Greyn anatomiaa tms...
        - juo imetysteetä pari tuntia ennen pumppaamista..
        - keskity itseesi ja hiero rintojasi (paremminkin hyväile niitä, siis ihan oikeesti.. vaikka kuinka oudolta kuulostaa)..

        joskus ei siltikään ala herua, jos on stressi päällä tai muuten on tullut syötyä tai JUOTUA huonosti. Älä lannistu vaan syö suklaata täysin hyvllä omalla tunnolla ja ihme tapahtuu - tissit täyttyy maidosta ja maitoa tulee paremmin, koska saat mielihyväää =)

        Jos suklaasta et tykkää, niin koita jotain muuta herkkuasi. Imetysaika on siitä loistava, että syödyt herkut ei näy. karkit on huonompi vaihtoehto, sillä niissä on niin paljon lisäaineita. Itse söin imetyksen alkutaipaleilla (ensimmäiset 4 kuukautta) suklaata noin 3 levyä viikossa. Fazerin sinistä tai punaista (punainen on rasvaisempaa, elikkä parempaa).

        Nyt vauvani on 8 kk ja imetän edelleen osittain. Painoni on sama kuin ennen raskausaikaa (57kg), joten ei se suklaa mihinkään jää kun sitä käyttää vain apuna herumiseen ;)


        tsemppiä herumiseen ja pumppailuun..


      • edelliseen..
        näitä vinkkejä? kirjoitti:

        itselläni pumppailu Aventin käsikäyttöisellä onistuu, mutta lypsäminen tuntuu vaivalloisemmalta.

        vinkkejä, joilla saa herumaan paremmin(siis minulla toimii yleensä):
        - syö herkkuruokaasi ensin kunnolla, pari tuntia ennen pumppailua
        - vettä paljon, juo itsesi "piripintaan"
        - mene tietokoneelle ja lue jotain aivan muuta, kuin vauvaan liittyvää. jotain suosikkiharrastus sivua tms.
        -katso samalla telkkaria esim. Joeytä, Greyn anatomiaa tms...
        - juo imetysteetä pari tuntia ennen pumppaamista..
        - keskity itseesi ja hiero rintojasi (paremminkin hyväile niitä, siis ihan oikeesti.. vaikka kuinka oudolta kuulostaa)..

        joskus ei siltikään ala herua, jos on stressi päällä tai muuten on tullut syötyä tai JUOTUA huonosti. Älä lannistu vaan syö suklaata täysin hyvllä omalla tunnolla ja ihme tapahtuu - tissit täyttyy maidosta ja maitoa tulee paremmin, koska saat mielihyväää =)

        Jos suklaasta et tykkää, niin koita jotain muuta herkkuasi. Imetysaika on siitä loistava, että syödyt herkut ei näy. karkit on huonompi vaihtoehto, sillä niissä on niin paljon lisäaineita. Itse söin imetyksen alkutaipaleilla (ensimmäiset 4 kuukautta) suklaata noin 3 levyä viikossa. Fazerin sinistä tai punaista (punainen on rasvaisempaa, elikkä parempaa).

        Nyt vauvani on 8 kk ja imetän edelleen osittain. Painoni on sama kuin ennen raskausaikaa (57kg), joten ei se suklaa mihinkään jää kun sitä käyttää vain apuna herumiseen ;)


        tsemppiä herumiseen ja pumppailuun..

        kysyit, että teetkö väärin jos annat korviketta. Et todellakaan tee väärin! omalle vauvalleni korvike ei sopinut, sillä siinä on lehmänmaitoa. mutta jos se sopii vauvallesi ja hän sitä huolii, niin ei siinä mitään pahaa ole :)


    • Sisely

      pumpulla- ei mitään! ja korviketta on meilläkin pitänyt antaa jos olen ollut pois sillä hetkellä kun poikanen huomaa olevansa nälkäinen.

      mutta lohdutuksen sana: kun vauvasi kasvaa, ruokailurytmi muuttuu melko varmasti säännöllisemmäksi ja silloin tiedät hyvin koska voi jonnekin lähteä ilman vauvaa ja kauanko kestää ennen kuin ruokahuoltoa jälleen kaivataan. ja meillä ainakin kolmen kuukauden iässä pystyi jo vähän lasta "huijaamaankin" kunnes äiti oli taas kotona; liinassa heijaamalla, tutilla, vaunuja työntämällä tai laulamalla.

      ja et tee väärin! minä ainakaan en usko että lapsi menee rikki, saati "pilalle" vaikka muutaman kerran korviketta saisikin.

    • Anonyymi

      Koko paketti Kärsämäki käsillä tekimenen vainojat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3299
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1331
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1116
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      15
      1062
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      989
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe