Siis miten toi lypsäminen voi olla niin vaikeeta? Pumppuun ei tule mitään ja käsin lypsy on ihan mahdotonta.. eilen lypsin käsin n. 10 minuuttia kumpaakin rintaa kaikkien ohjeitten mukaan ja tulos 1 säälittävä teelusikallinen maitoa per rinta, yhteensä siis 2 teelusikkaa. Sillä ei paljon lasta ruokita.
En minä muuten tilnteesta huolestuisi, mutta olisi kiva joskus päästä johonkin ja mies voisi sillä aikaa antaa pullosta äidinmaitoa. Teenkö väärin, jos lapsi saa korviketta silloin kun itse olen jossain?
Imetys sujuu muuten hyvin, mutta tuo pumppaus on tosi vaikeaa, tai siis lähes mahdotonta. Maidonkerääjäkään ei auta, mulla ei tule sinnekään mitään. Tai kerran tuli 2 tippaa, jihaa. Vauva on nyt 7 viikkoa. Mulla ei ole edes koskaan sellaista oloa, että rinnat olis täynnä maitoa tai että niitä kiristäis.
Eihän tästä tuu yhtään mitään - maidon pumppauksesta
6
816
Vastaukset
- .......
Mulla on lapsi 3kk, imetän mutten heru pumppaamiselle. Vauva saa siis korviketta ollessaan isän hoidossa. olisha se ollu kiva antaa omaa maitoa
pullosta. - Imettäjä
Tässä muutamia omakohtaisia vinkkejä:
-lypsä käsin
-lypsä rinta ihan tyhjäksi lerpuksi heti imetyksen jälkeen (näin hyödynnät vauvan aikaan saaman herumisen)
-jos näyttää siltä, että imetyksessä tulee yli 1,5-2h tauko, lypsä rinta/rinnat tyhjiksi
-lypsä rinnat/rinta tyhjyksi myös yöllä (maidon tuotanto on yöllä parempaa)
Kerää vuorokauden lypsyt ja yhdistä. Säilytä jääkaapissa, ja yhdistä eri erät vasta kun saman lämpöisiä (muuten bakut alkaa kasvaa). Pakasta.- näitä vinkkejä?
itselläni pumppailu Aventin käsikäyttöisellä onistuu, mutta lypsäminen tuntuu vaivalloisemmalta.
vinkkejä, joilla saa herumaan paremmin(siis minulla toimii yleensä):
- syö herkkuruokaasi ensin kunnolla, pari tuntia ennen pumppailua
- vettä paljon, juo itsesi "piripintaan"
- mene tietokoneelle ja lue jotain aivan muuta, kuin vauvaan liittyvää. jotain suosikkiharrastus sivua tms.
-katso samalla telkkaria esim. Joeytä, Greyn anatomiaa tms...
- juo imetysteetä pari tuntia ennen pumppaamista..
- keskity itseesi ja hiero rintojasi (paremminkin hyväile niitä, siis ihan oikeesti.. vaikka kuinka oudolta kuulostaa)..
joskus ei siltikään ala herua, jos on stressi päällä tai muuten on tullut syötyä tai JUOTUA huonosti. Älä lannistu vaan syö suklaata täysin hyvllä omalla tunnolla ja ihme tapahtuu - tissit täyttyy maidosta ja maitoa tulee paremmin, koska saat mielihyväää =)
Jos suklaasta et tykkää, niin koita jotain muuta herkkuasi. Imetysaika on siitä loistava, että syödyt herkut ei näy. karkit on huonompi vaihtoehto, sillä niissä on niin paljon lisäaineita. Itse söin imetyksen alkutaipaleilla (ensimmäiset 4 kuukautta) suklaata noin 3 levyä viikossa. Fazerin sinistä tai punaista (punainen on rasvaisempaa, elikkä parempaa).
Nyt vauvani on 8 kk ja imetän edelleen osittain. Painoni on sama kuin ennen raskausaikaa (57kg), joten ei se suklaa mihinkään jää kun sitä käyttää vain apuna herumiseen ;)
tsemppiä herumiseen ja pumppailuun.. - edelliseen..
näitä vinkkejä? kirjoitti:
itselläni pumppailu Aventin käsikäyttöisellä onistuu, mutta lypsäminen tuntuu vaivalloisemmalta.
vinkkejä, joilla saa herumaan paremmin(siis minulla toimii yleensä):
- syö herkkuruokaasi ensin kunnolla, pari tuntia ennen pumppailua
- vettä paljon, juo itsesi "piripintaan"
- mene tietokoneelle ja lue jotain aivan muuta, kuin vauvaan liittyvää. jotain suosikkiharrastus sivua tms.
-katso samalla telkkaria esim. Joeytä, Greyn anatomiaa tms...
- juo imetysteetä pari tuntia ennen pumppaamista..
- keskity itseesi ja hiero rintojasi (paremminkin hyväile niitä, siis ihan oikeesti.. vaikka kuinka oudolta kuulostaa)..
joskus ei siltikään ala herua, jos on stressi päällä tai muuten on tullut syötyä tai JUOTUA huonosti. Älä lannistu vaan syö suklaata täysin hyvllä omalla tunnolla ja ihme tapahtuu - tissit täyttyy maidosta ja maitoa tulee paremmin, koska saat mielihyväää =)
Jos suklaasta et tykkää, niin koita jotain muuta herkkuasi. Imetysaika on siitä loistava, että syödyt herkut ei näy. karkit on huonompi vaihtoehto, sillä niissä on niin paljon lisäaineita. Itse söin imetyksen alkutaipaleilla (ensimmäiset 4 kuukautta) suklaata noin 3 levyä viikossa. Fazerin sinistä tai punaista (punainen on rasvaisempaa, elikkä parempaa).
Nyt vauvani on 8 kk ja imetän edelleen osittain. Painoni on sama kuin ennen raskausaikaa (57kg), joten ei se suklaa mihinkään jää kun sitä käyttää vain apuna herumiseen ;)
tsemppiä herumiseen ja pumppailuun..kysyit, että teetkö väärin jos annat korviketta. Et todellakaan tee väärin! omalle vauvalleni korvike ei sopinut, sillä siinä on lehmänmaitoa. mutta jos se sopii vauvallesi ja hän sitä huolii, niin ei siinä mitään pahaa ole :)
- Sisely
pumpulla- ei mitään! ja korviketta on meilläkin pitänyt antaa jos olen ollut pois sillä hetkellä kun poikanen huomaa olevansa nälkäinen.
mutta lohdutuksen sana: kun vauvasi kasvaa, ruokailurytmi muuttuu melko varmasti säännöllisemmäksi ja silloin tiedät hyvin koska voi jonnekin lähteä ilman vauvaa ja kauanko kestää ennen kuin ruokahuoltoa jälleen kaivataan. ja meillä ainakin kolmen kuukauden iässä pystyi jo vähän lasta "huijaamaankin" kunnes äiti oli taas kotona; liinassa heijaamalla, tutilla, vaunuja työntämällä tai laulamalla.
ja et tee väärin! minä ainakaan en usko että lapsi menee rikki, saati "pilalle" vaikka muutaman kerran korviketta saisikin. - Anonyymi
Koko paketti Kärsämäki käsillä tekimenen vainojat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83316MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758