naurukyyhky

Heidi-Maaria

Onko kenelläkään kokemusta naurukyyhkyistä? Sellainen asuu olohuoneessani ja aiemmat lintukokemukseni perustuvat undulaatteihin.Kyyhkyruokaa olen tajunnut sille ostaa ja vitamiineja jne..Mitä muita ruokia? Minkälaisia luonteeltaan jne. Kovin huonosti löytyy esim.netistä tietoa "taikureiden" linnuista :)

4

1565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TaikaröNsy

      Googleta naurukyyhky
      Kyyhkyset-www.papukaija.net
      www.kirjekyyhky.net
      Suomen rotukyyhky-yhdistys

      Kts.noista löytyy varmasti,löytyy myös upeita sivuja.

      • lintuihminen

        Mistä naurukyyhkyjä voi hankkia?


    • ...

      Löydät paljon tietoa enkuksi; googleta ringneck dove

      tässä yksi sivusto:

      http://www.internationaldovesociety.com/

      Jaavan naurukyyhky on vanha nimitys, mitä näkee vielä monesti käytettävän ja myytävän jopa omana lajinaan(kuten turkinkyyhkyä). Oikeastihan suomesta löytyvät naurut ovat turkinkyyhkyn ja saharanturturikyyhkyn risteymiä ja domestikoituneita muotoja.

      Monesta eläinkaupasta löytyy ihan varta vasten nauruille tarkoitettua siemen/palkokasviseosta; merkki on prestige (1kg pussi). Lisäksi voi tarjota erilaisia vihanneksia ja hedelmiä, esim. porkkanaraaste, omenanpuolikasta on kivaa nokkia jne.

      Oman kokemuksen perusteella naaraat ovat usein säyseämpiä ja lempeämpiä kuin koiraat. Jos suunnittelee joskus parin hankintaa linnulleen, kannattaa harkita tai ottaa samaa sukupuolta oleva kaveri. Nämä nimittäin ovat kovia lisääntymään kun alkuun pääsevät, naaraille tulee helposti tästä syystä munintaongelmia jne.

    • Onnellinen kyyhkynomistaja

      Mulla on kaksi naurukyyhkyä, ne ovat tajuttoman Ihania!! Luonteeltaan siis tosi herkkiä, kesyyntyviä, eivät noki... Ihanteellisia siis. Ruuan kandee olla monipuolista: mä annan parakiittien siemenseosta (irtosiemeniä ostan eläinkaupasta), keltaista voimaruokaa, joskus beo-ruokaa (saa ainakin Faunattaresta, semmoinen vihreä pussi jossa beon kuva), lisäksi paloittelen kurkkua pieniksi paloiksi, samoin porkkanaa ja kananmuna on aivan ehdoton. Keitä se kovaksi ja mussaa haarukalla, kyyhkyt rakastaa sitä! Kalkki myös on tärkeää, sitä saa jauheena kaupasta. Hiekkaa kyyhkyt ei paljon syö mutta välillä kyllä, mulla on anishiekkaa tarjolla. Hirssintähkät on suurta herkkua.

      Onko sun kyyhky tyttö vai poika? Tai no, sitä voi olla vaikea selvittää jos se on yksin! =) Mulla oli ensin "poikakyyhky" - se teki sitten lattialle munan... =D

      Niin ja ne taikureiden linnut eivät muuten oo naurukyyhkyjä vaan riikinkukkokyyhkyjä, jotka ovat isompia ja niillä on semmonen hienompi pyrstö. Onnea yhteiseloon pulun kanssa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3239
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1753
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1295
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1263
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1158
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      831
    Aihe