Ensin päälle

modeemi vai tietokone?

Mä kysyn aika epäolennaista, mutta mua askarruttavaa. Onko sillä mitään väliä laittaako nettiin mennessä ensin päälle adsl-modeemin vai tietokoneen? :D

Onko tähän siis protokollaa vai saako sen tehdä kummin vaan?

11

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähimmillä pohdinnoilla selviää jos käynnistää modeemin aina ensin: kone saa suoraan IP-osoitteensa eikä käyttöjärjestelmä natkuta mahdollisesta vajaasta liitettävyydestä.

    • sit kone

      En jaksa selittää, tee vaan noin :)

      • miten lyhyt

        vasteaika täällä on!
        Kiitän vastauksista. Onko sillä väliä (joo jauhan tätä samaa nyt), että jos laittaa tietokoneen päälle sen modeemin jälkeen modeemin vielä etsiessä linjaa? Siis linjavalon ei vielä palaessa tasaisesti?

        Sori jos hourailen, kuumessa kirjailen..


      • vastakkaa
        miten lyhyt kirjoitti:

        vasteaika täällä on!
        Kiitän vastauksista. Onko sillä väliä (joo jauhan tätä samaa nyt), että jos laittaa tietokoneen päälle sen modeemin jälkeen modeemin vielä etsiessä linjaa? Siis linjavalon ei vielä palaessa tasaisesti?

        Sori jos hourailen, kuumessa kirjailen..

        ny kuumehourailijalle, että pääsen jo lepäämään..kun kummiskin tiedätte :D


      • välillä,
        vastakkaa kirjoitti:

        ny kuumehourailijalle, että pääsen jo lepäämään..kun kummiskin tiedätte :D

        Helppohan tuo on sun testata, jos pysyt niin kauan hereillä:
        Laita tietsikka päälle, oota et se käynnistyy, laita sit modeemi päälle.

        Jos maltat oottaa, et modeemin valot jää palamaan (yhteys muodostettu) ennenkuin laitat selaimen tai sähköpostin auki, niin etpä taida eroa huomata. Mut jos sulla käynnistyy leegio MS, ynnä muita härpäkkeitä, niin nehän jo ehtii herjaamaan ...en saa yhteyttä...


      • käydä
        välillä, kirjoitti:

        Helppohan tuo on sun testata, jos pysyt niin kauan hereillä:
        Laita tietsikka päälle, oota et se käynnistyy, laita sit modeemi päälle.

        Jos maltat oottaa, et modeemin valot jää palamaan (yhteys muodostettu) ennenkuin laitat selaimen tai sähköpostin auki, niin etpä taida eroa huomata. Mut jos sulla käynnistyy leegio MS, ynnä muita härpäkkeitä, niin nehän jo ehtii herjaamaan ...en saa yhteyttä...

        lepäämään kun sitten en olis täällä kiittämässä vastauksista :o

        Ei mulla käynnistäessä lähde vauhtiin kuin tietoturva. Mä mietin tätä ip-osoitteen haun kannalta. Välillä kun laitan modeemin päälle ja vikkelästi karautan kannettavalle heittämään sen päälle horroksesta, niin nettiyhteyden muodostuminen kestää kauan, siis jokusen minuutin. Ja sama jos laittaa pelit päälle toisinpäin. Eli kumminkin päin kestää, mutta mä ajattelin, että kummin päin on koneella vähemmän töitä?

        Houraisessa päässäni mietin, että ehtiikö se modeemi hakea ip-osoitetta kun tietokone on jo päällä ja hakee issekseen sen odottamatta modeemia? See what I mean? Or not?

        Kuume vaan nousee kun kieliä jo puhun..


      • TEHO-ÄIPPÄSKÄ
        käydä kirjoitti:

        lepäämään kun sitten en olis täällä kiittämässä vastauksista :o

        Ei mulla käynnistäessä lähde vauhtiin kuin tietoturva. Mä mietin tätä ip-osoitteen haun kannalta. Välillä kun laitan modeemin päälle ja vikkelästi karautan kannettavalle heittämään sen päälle horroksesta, niin nettiyhteyden muodostuminen kestää kauan, siis jokusen minuutin. Ja sama jos laittaa pelit päälle toisinpäin. Eli kumminkin päin kestää, mutta mä ajattelin, että kummin päin on koneella vähemmän töitä?

        Houraisessa päässäni mietin, että ehtiikö se modeemi hakea ip-osoitetta kun tietokone on jo päällä ja hakee issekseen sen odottamatta modeemia? See what I mean? Or not?

        Kuume vaan nousee kun kieliä jo puhun..

        Kuumeeseen tiedän minäkin vastata. Ota burana, korkeintaan kaksi kuuman mehun kanssa. Sitten tutimaan, kai voit olla huomisen poissa koulusta/töistä, nuku mahdollisimman pitkään.
        Älä enää taudin tuossa vaiheessa ota rommitotia hunajalla, kuten teho-äippäskä nyt tekee.


      • käytä
        TEHO-ÄIPPÄSKÄ kirjoitti:

        Kuumeeseen tiedän minäkin vastata. Ota burana, korkeintaan kaksi kuuman mehun kanssa. Sitten tutimaan, kai voit olla huomisen poissa koulusta/töistä, nuku mahdollisimman pitkään.
        Älä enää taudin tuossa vaiheessa ota rommitotia hunajalla, kuten teho-äippäskä nyt tekee.

        noita pitkäripais tuotteita, ei huolta :D

        Nyt tulee Kidnapattu jossa on ratkaisun hetket käsillä joten öitä vaan..mä en enää viiti miettiä miksi neddiin pääsy välillä kestää,välillä ei, vaikka deen miden. Diisk..


      • nopeesti!
        käytä kirjoitti:

        noita pitkäripais tuotteita, ei huolta :D

        Nyt tulee Kidnapattu jossa on ratkaisun hetket käsillä joten öitä vaan..mä en enää viiti miettiä miksi neddiin pääsy välillä kestää,välillä ei, vaikka deen miden. Diisk..

        Siltä varalta, että täällä liikkuu yhtä vihreitä käyttäjiä kuin itekkin olen, niin kerron mitä sain selville ''kotilaboratoriossani''.

        ADSL-liittymällä (ainakin taloyhtiöissä) pääsee näemmä nettiin supernopeesti näin. Ensin protokollan mukaan päälle modeemi, mutta pitää odottaa niin kauan, että linjavalo palaa tasaisena. Siinä meni tässä pytingissä noin 40 sekuntia. Sitten vasta tietokone päälle ja alle minuutissa oli pääsy nettiin. Jeeee!

        Joillain kokeilukerroilla mä en saanut nettikuvaketta ilmaantuvaksi ollenkaan, kun laitoin tietokoneen päälle heti modeemin jälkeen..tai kun odotin vähän aikaa, mutten tarpeeksi kauan..silloin kuvake sanoi vaan ''tunnistaa'' tai ''rajoitettu yhteys''. Nyt mä opiskelin sen verran, että olisin voinut kattoa ipconfigilla saanko ip-osoitetta ollenkaan noilla kerroilla.

        Pahoittelen pitkäääähkröhkröhatsiih jaarittelua :P


      • nopeesti! kirjoitti:

        Siltä varalta, että täällä liikkuu yhtä vihreitä käyttäjiä kuin itekkin olen, niin kerron mitä sain selville ''kotilaboratoriossani''.

        ADSL-liittymällä (ainakin taloyhtiöissä) pääsee näemmä nettiin supernopeesti näin. Ensin protokollan mukaan päälle modeemi, mutta pitää odottaa niin kauan, että linjavalo palaa tasaisena. Siinä meni tässä pytingissä noin 40 sekuntia. Sitten vasta tietokone päälle ja alle minuutissa oli pääsy nettiin. Jeeee!

        Joillain kokeilukerroilla mä en saanut nettikuvaketta ilmaantuvaksi ollenkaan, kun laitoin tietokoneen päälle heti modeemin jälkeen..tai kun odotin vähän aikaa, mutten tarpeeksi kauan..silloin kuvake sanoi vaan ''tunnistaa'' tai ''rajoitettu yhteys''. Nyt mä opiskelin sen verran, että olisin voinut kattoa ipconfigilla saanko ip-osoitetta ollenkaan noilla kerroilla.

        Pahoittelen pitkäääähkröhkröhatsiih jaarittelua :P

        motua kannata sammutella.


      • sähköä
        ThreeMice kirjoitti:

        motua kannata sammutella.

        vaikka tiedän kyllä, että sen kulutus on aika pientä. Ja mulla on langaton verkko, eikös se ole aina turvallisempaa jos sitä ei käytä, ottaa se pois piältä. Vai? Se myös kuumenee jonkin verran jos on vallan päällä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      14
      557
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      521
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      486
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      23
      443
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      46
      407
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      29
      405
    Aihe