Noni nyt sitä ollaan n. vuos tehty maalaus hommii ja alkaa jo v*tuttaan tää homma. tuntipalkkani on 13.38e/h. ja tuskin se tosta enään voi nousta. kai toi on semmonen normaali palkka kaikilla, vaikka olis kuin hyvä. ei tollasella pärjää. verot pois ni käteen jää n.1500e. ei makseta ruokarahoja tai matkakorvauksia edes. ja työmaat usein 20- 30 km päästä kotoa.
verrattuna muihin rakennusalan ammateihin maalari on ehkä huonoin, ja huonoimmat lisät ym.
homma tosi raskasta ja nopeesti pitää tehdä hyvää jälkee ja aina niin kiire. työ on tosi likasta ja rasittavaa. en suosittele naisille!
sitä rahaa voi helpommalakin saada, eli alaa vaihtamaan. vaikka sähköasentajaksi, niillä paljon korkeemmat palkat ja paremmat lisät. ja työkin siistimpää.
mutta tätä hommaa en aio enään kauaa tehdä tällä palkalla ainakaan. jos sais semmoset 17e tunti, alkaisi jo kuulostaa normaalilta. mutta se on vaan unelmaa.
paljon teillä muilla maalareilla tuntiliksat?
Huono palkkasta hommaa!
30
8403
Vastaukset
- urakasta vain
puolet palkasta, kun kuuluisi saada 17.60€/tunnilta.
- Maalari
Sullahan on palkka ihan kohtuullinen.
oulussa minulla on palkka 10,50€/h alle vuoden työkokemuksella ( ammattikoulu). TES:sin mukaiset matkakorvaukset sentään olen saanut itselleni väännettyä. Ei ole hääviä mutta onpa sentään vakkari paikka (niin vakkari kuin se tällä alalla voi vaan olla). - rahalla happamessa
pysyt,maalarithan ovat tunnetusti kovia kittaamaan.
- Maalari
huomattu on ;D
- lisää tärpättiä
Kuka selväpäinen sitä edes maalariksi alkaisikaan.
- siivooja nainen
Aijaa mä ajattelin et jos rupeisin maalariksi tai laatottajaksi. oon tehnyt siivoojan työtä 7,5 vuotta ja palkka on noin 11 euroa tunti ( valtiolla siis, yksityisellä se olisi ehkä 9 euroa ), että epä tälläkään paljo juhlita.
Oon koittanu kysellä maalariksi oppisopimuksella mutta ei oo tärpänny. Oon kuullut, että maalareista on myös ylitarjontaa kun nykyään maalareiksi kouluttautuvia on aika paljon. varsinki naisten suosion saanut nykypäivänä maalarin ammatti. ,ä en voisi ruveta miksikään sähköasentajaksi. Ei oikeen pää riitä siihen hommaan.- maikku15
Heippa. en kyllä yhtään osaa sanoa noista palkoista vielä yhtään mitään mutta tuo kuulostaa minusta ainakin tosi hyvältä.
Olen itse menossa amikseen pintäkäsittely linjalle ja siellä oli 80% tyttöjä koska poikien yleiset keskiarvot karsittiin pois. Keskustelimme muitten amislaisten kanssa ja kaikki pitivät siitä ja työllistäminenkin on hyvä.
Toivottavasti nyt ei ihan kamalasti tuu maalareita kun sitten ei saa enää työpaikkoja ;S - Maalari
kannattaa harkita vielä maalariks rupeamista. tosi paljon naisia on tullut kyllä alalle, moni alottaa koulun mutta lopettaa kesken tai käy koulun loppuu, mut ei tee alan hommia. koska ne on niin V*ittumaisii.
- hyvältä kun ei
maikku15 kirjoitti:
Heippa. en kyllä yhtään osaa sanoa noista palkoista vielä yhtään mitään mutta tuo kuulostaa minusta ainakin tosi hyvältä.
Olen itse menossa amikseen pintäkäsittely linjalle ja siellä oli 80% tyttöjä koska poikien yleiset keskiarvot karsittiin pois. Keskustelimme muitten amislaisten kanssa ja kaikki pitivät siitä ja työllistäminenkin on hyvä.
Toivottavasti nyt ei ihan kamalasti tuu maalareita kun sitten ei saa enää työpaikkoja ;Starvitse tehdä urakalla töitä tuntipalkalla, kyllä siellä hymy hyytyy kun joutuu pienessä korissa maalaamaan räystään aluksia ja sisäkattoja.Ei tuollaisia palkkoja saa kuin ammatimiehet urakalla, todellinen palkka on aivan muuta ulkomailta tuleva työvoima laskee palkkaa tulevaisuudessa.
http://www.rakennusliitto.fi/rakentaja-lehti/rakentaja_nro_7_5_4_2006/lappeenrannan_maalareilla_suomen/
- mestaritason maalari
Virallinen palkkatilasto on noin 14,50 €/h.
Suurin osa maalareista varsinkin naiset ja nuoret tekee hommia 10-13 euron palkalla. Urakkatöissä olevat saavat noin 20-23 €/h.
Talvella on työttömyyttä, joka heikentää vuosiansiota. Naisia syrjitään, koska työ raskasta ja television sisustusohjelmat antavat väärän kuvan alasta. Suurin osa ajasta menee pohjatöihin ja muutenkin ollaan paskan seassa koko ajan.
Parhaillaan on menossa TES neuvottelut ja näkyi Rakennusliiton sivuilla olevan, että ylityökielto alkaa 1.3.
Toivottavasti laittavat lakon päälle, niin saadaam kunnon palkankorotukset.- maikku15
Tiedän olen vielä kyllä nuori enkä noista vielä tajua hökäsen pöläystä. ;S olen jo niin kauan halunnut rakennus alalle että en sitä enää halua vaihtaa. Lakko olis kyllä iha hyvä :D 3 vuoden sisällä ku lakko vois loppua ja palkat nousussa :) pääsen sitte kun valmistun töihin
- miputa
maikku15 kirjoitti:
Tiedän olen vielä kyllä nuori enkä noista vielä tajua hökäsen pöläystä. ;S olen jo niin kauan halunnut rakennus alalle että en sitä enää halua vaihtaa. Lakko olis kyllä iha hyvä :D 3 vuoden sisällä ku lakko vois loppua ja palkat nousussa :) pääsen sitte kun valmistun töihin
on se hyvä puoli, että voi itse maalata omat kämppänsä ja jos työ alkaa ottaa tarpeeksi päähän, aikuiskoulutuskeskuksessa aina voi opiskella toiseen ammattiin.
- ex-maalari
Kyllä se melko pettupitoista se maalarin leipä on ollut ja tulee olemaan. Turun seudulla liksat on 9-14 euroa tunti, saa nähdä putoaako vielä paljon alle kun rakentaminen hyytyy ja ulkomaalaiset lisääntyy. Maalarin hommat on tosissaan puolivälissä jostain siivoojan ja kirvesmiehen välistä.
Pk-seudulla maalarin hommat näyttävät olevan pimeitä hommia nykyään, suomalaisia ei paljon palkata. Onneksi en itse jäänyt haalarihommiin.
Se on kyllä valitettavaa, että tytöillä ei ole oikein käsitystä alasta ennen kuin menevät amikseen. Amiskasta maalariksi valmistuneen tuttavan luokalta ei ole yhtään naismaalaria alan hommissa, vaikka valmistujista heitä oli puolet. Myyjinä on iso osa ja lapsenlikkoina. Maalaus kun on saatanan raskasta ja paskasta hommaa miehellekin.- Maalari
on ne hommat ihan erilaisia millanen kuva niistä annetaan. ja töitä on ainakin aluks vaikea saada, ja monet tutut maalarit täällä pääkaupunki seudulla tekevät 8e tunti. on se sellasta kusetusta kyllä! ei makseta matkakustannuksia eikä ruokarahoja.
vaikka mäkin joudun kuskailla muita työkavereita autollani, hakemaan maaleja kaupasta ja ottaa vastuun yksin jostain työmaasta, tehdä sen ihan alusta loppuun.
työt on pirun paskasia, pölyisiä, raskaita ja pitää tehdä nopeesti, kauhea kiire aina.
ei todellakaan naisille sopivaa! mä en tulevaisuudessa haluu todellakaan olla mikään maalari jota ei arvosteta yhtään. siivoojatkin tienaa melkeen paremmin.
ihan turhaan tuhlasin 3 vuotta kouluun, ei tässä alassa tarvi edes osata paljon mitään :D
mut hyvä et nyt mulla on kuitenkin maalarin paperit taskussa ja voin tehdä vaikka hommia välillä. mutta kyllä mä taidan kuitenkin sähkäriks opiskella, vaikka oppisopimuksella.
veljeni on sähkömies ja tienaa 2 viikossa sen mitä minä kuukaudessa. - Maalari 2
Maalari kirjoitti:
on ne hommat ihan erilaisia millanen kuva niistä annetaan. ja töitä on ainakin aluks vaikea saada, ja monet tutut maalarit täällä pääkaupunki seudulla tekevät 8e tunti. on se sellasta kusetusta kyllä! ei makseta matkakustannuksia eikä ruokarahoja.
vaikka mäkin joudun kuskailla muita työkavereita autollani, hakemaan maaleja kaupasta ja ottaa vastuun yksin jostain työmaasta, tehdä sen ihan alusta loppuun.
työt on pirun paskasia, pölyisiä, raskaita ja pitää tehdä nopeesti, kauhea kiire aina.
ei todellakaan naisille sopivaa! mä en tulevaisuudessa haluu todellakaan olla mikään maalari jota ei arvosteta yhtään. siivoojatkin tienaa melkeen paremmin.
ihan turhaan tuhlasin 3 vuotta kouluun, ei tässä alassa tarvi edes osata paljon mitään :D
mut hyvä et nyt mulla on kuitenkin maalarin paperit taskussa ja voin tehdä vaikka hommia välillä. mutta kyllä mä taidan kuitenkin sähkäriks opiskella, vaikka oppisopimuksella.
veljeni on sähkömies ja tienaa 2 viikossa sen mitä minä kuukaudessa.En kyllä itsekään tajua, miksi se koulutus kestää 3 vuotta. Joskushan se kesti vain 2 vuotta. Koulutukseen sisältyi liikaa koulutyömailla velttoilua.
Maalarin työ on raskasta ja puuduttavaa. Työmaat kyllä vaihtelevat, mutta on se vain tylsää täyttää ruuvinreikiä mäskillä ja nauhoittaa saumoja. Kesällä tulevat ne "mahtavat" ulkotyöt, joissa palavat niska ja käämit. Ja hiominen! Sanokaapa, onko oikeasti mitään ikävämpää kuin etsiä lampun kanssa tasoitusta kaipaavia kohtia katosta? Siinä sitä sitten niska vääränä hiotaan varrellisella välineellä. - miputa
Maalari 2 kirjoitti:
En kyllä itsekään tajua, miksi se koulutus kestää 3 vuotta. Joskushan se kesti vain 2 vuotta. Koulutukseen sisältyi liikaa koulutyömailla velttoilua.
Maalarin työ on raskasta ja puuduttavaa. Työmaat kyllä vaihtelevat, mutta on se vain tylsää täyttää ruuvinreikiä mäskillä ja nauhoittaa saumoja. Kesällä tulevat ne "mahtavat" ulkotyöt, joissa palavat niska ja käämit. Ja hiominen! Sanokaapa, onko oikeasti mitään ikävämpää kuin etsiä lampun kanssa tasoitusta kaipaavia kohtia katosta? Siinä sitä sitten niska vääränä hiotaan varrellisella välineellä.Konalan aikuiskoulutuskeskuksessa (missä nykyään tehdään Salatut Elämät -sarjan sisäkohtaukset).
Kesti 6 kk. - miputa
Maalari kirjoitti:
veljeni on sähkömies ja tienaa 2 viikossa sen mitä minä kuukaudessa.sekatyöntekijänä sain 9,- €/h
Viime kesänä tapasin maalarin, joka sai vuosi koulun loppumisen jälkeen 15,- €/h.
Kiinni paljon missä firmassa on töissä.
- Maalari10
Mä en valita, mul on raksaduunist tuloja, puhtaat vaatteet päällä ja aamukupis muroja :>
kyllä ne maalaritki tienaa, nyt vaa latelette noit huonoimpii puolii.
ekat vuodet on ehkä viddumaisii, mut kyl sitä rahaa alkaaki sit tuleen, jos osaa hommat hyvin, ja pitää kato olla vähä sitä pelisilmää ;) et voi pomon kans sopii hyvii urakoita.
kyl mä ainakin välillä oon tienannut ihan kohtalaisen hyvin. voi puhuu jopa sellasesta urakka palkasta joka menee yli 30e/h. - Maalari
mä olen kuullu et meidän firmassa joillain olis muka 17e tuntipalkka. mut en tiiä uskooko tohon. olis kiva kuulla et paljon oikeesti voi olla maalarin tuntipalkka ihan oikeesti.
- palkka
Tuo 13.38e/h kuulostaa kyllä sähkärille aivan kohtuulliselta.... ittellä nyt 7 vuotta olleena 12.76e/h joten taidampa alkaa maalaamaan! Noihan on aivan perusjutut noi kiire, paskasta hommaa ja heti nopeesti hienoa jälkeä, melkeen väittäisin, että maalaus olisi huomattavasti lepposampaa hommaa kuin sähkötyöt.... ja vähemmällä koulutuksella ja pienemmällä vastuulla!
- yarno
joo,kyl ne palkat on ihan hanurista!!!! työnantajat painaneet palkkoja vuosikaudet alaspäin ja tässähän tämä loppu tulos nähdään:ikämiehet jää eläkkeelle ja vievät mukanaan paljon ammatti taitoa,palkat hanurista joten kukaan ei jää alalle!!!!! itse tienaan nyt hyvin mutta minäpäs teenkin töitä suoraan y-tunnuksella,ei pääse kukaan vetään välistä!!!ja tälle alalle 3 vuotinen koulu,en ymmärrä,en todellakaan........ itse olin opissa vanhan maalarin mukana ja oli opit hyvät ja niinpäs tuli ammatti ilman opinto lainoja:o)mutta itse pidän maalarin ammattia ihan hyvänä ammattina ja suosittelen sitä lämpimästi,mutta oppisopimus ois varmaankin se paras vaihtoehto..........
- Maalari
yarno kirjoitti:
joo,kyl ne palkat on ihan hanurista!!!! työnantajat painaneet palkkoja vuosikaudet alaspäin ja tässähän tämä loppu tulos nähdään:ikämiehet jää eläkkeelle ja vievät mukanaan paljon ammatti taitoa,palkat hanurista joten kukaan ei jää alalle!!!!! itse tienaan nyt hyvin mutta minäpäs teenkin töitä suoraan y-tunnuksella,ei pääse kukaan vetään välistä!!!ja tälle alalle 3 vuotinen koulu,en ymmärrä,en todellakaan........ itse olin opissa vanhan maalarin mukana ja oli opit hyvät ja niinpäs tuli ammatti ilman opinto lainoja:o)mutta itse pidän maalarin ammattia ihan hyvänä ammattina ja suosittelen sitä lämpimästi,mutta oppisopimus ois varmaankin se paras vaihtoehto..........
Paljon on palkkasi, jos saa kysyä ? :)
- Maalari
ne sähkötyötki varmaan raskaita, ainakin osa. mutta mä väitän kyl että maalaus on raskaampaa. kummassakin ammatissa on omat huonot ja hyvät puolensa.
sekin on yks pieni syy miksi haluan vaihtaa alaa, koska haluaisin sellaen alan missä voi mennä eteenpäin ja opiskella lisää. toi maalaus ku on vähä semmonen et ei tarvi eikä voi jatko opiskella.
voin tulevaisuudessa vaikka lukee sähköteknikoksi, jos vaan on motivaatiota. - 6000€/kk käteen
Maalari kirjoitti:
ne sähkötyötki varmaan raskaita, ainakin osa. mutta mä väitän kyl että maalaus on raskaampaa. kummassakin ammatissa on omat huonot ja hyvät puolensa.
sekin on yks pieni syy miksi haluan vaihtaa alaa, koska haluaisin sellaen alan missä voi mennä eteenpäin ja opiskella lisää. toi maalaus ku on vähä semmonen et ei tarvi eikä voi jatko opiskella.
voin tulevaisuudessa vaikka lukee sähköteknikoksi, jos vaan on motivaatiota.Ulkomaisella tankkerilla. 3-4kk töitä ja saman verran lomaa. Lomalla (vain) 3000€/kk. Itse en ole mutta siskon poika on.
- yarno
Maalari kirjoitti:
Paljon on palkkasi, jos saa kysyä ? :)
käteen jää vähintään 18 ekua tunnilta. en enää tee koko kuukautta hommia vaan lomailen melkoisen hyvin koska jos liikaa ahnehtii niin meinaa toi verottaja viedä liikaa,yllätys yllätys...:o)
- .....
6000€/kk käteen kirjoitti:
Ulkomaisella tankkerilla. 3-4kk töitä ja saman verran lomaa. Lomalla (vain) 3000€/kk. Itse en ole mutta siskon poika on.
paljon siihen pitää opiskella?
- 3 vuotta
..... kirjoitti:
paljon siihen pitää opiskella?
Rauman merenkulku-oppilaitoksessa laivasähkölinjalla. 25 aloitti ja 4 valmistui. Kova koulu ja siksi ehkä kova pula tekijöistä maailmalla.
- Trolli!
6000€/kk käteen kirjoitti:
Ulkomaisella tankkerilla. 3-4kk töitä ja saman verran lomaa. Lomalla (vain) 3000€/kk. Itse en ole mutta siskon poika on.
Laivalla ei tienaa enempää kuin maissa, paskat olosuhteet!
- enää paikkaansa.
Trolli! kirjoitti:
Laivalla ei tienaa enempää kuin maissa, paskat olosuhteet!
Oli noussut palkka 6500€/kuukaudessa.
- eps
yli 20-vuotta sähköalalla, eikä mun palkkani sen parempi ollut kuin sinunkaan ja lähdin joitakin vuosia sitten yrittäjäksi ja palkka laski tavallaan entisestään, "toimistotöistä" ei makseta, eli sähköalakin on todella kilpailtu, ei sielläkään kyllä rikastu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 966366
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303803törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283180Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859