lehmuskylän vuokratalot?

help me

tietääkö kukaan minkälaista porukkaa asuu lehmuskylässä niissä mikkelin vuokratalojen asunnoissa? uskaltaako sinne muuttaa?

13

1468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löydy koko suomalaisen nyky-yhteiskunnan kirjo pienoiskoossa, joten rohkeasti mukaan vaan. :)Ymmärsin ystäväni puheista, että vuokrat olisivat nousseet aika reippaasti. Kaunista seutuahan se on, Lehmuskylä.

    • poispois

      Itse asuin n. puoli vuotta. Takaisin en muuttaisi mistään hinnasta!!!! Vuokra asuntojen kuntoon nähden todella korkea, talvella kylmiä kuin "hollintallit". Suosittelen että etsit yksityisen kautta asunnon!!!

      • asukas/eläkeläinen

        kautta kaikkien Mikkelin Vuokratalojen asunnot.

        Asukasvalinnat päin persettä !

        Eivät katso yhtää ketä laittaa mihinkin !
        Saattaa olla ihan tavallisia työssäkäyviä perheitä, jotka ovat muualta muutaneita, eivätkä ole vielä tehneet oman asunnon ostopäätöstä, ja/tai asukkaat ovat muutenkin tavallisia työssäkäyviä ihmisiä.

        Ja sitten yhtäkkiä otetaan seinänaapuriksi alkoholisti tai huumeden käytön vuoksi seonnut ns. "mielenterveyskuntoutuja"

        Eli siitä seuraa sitten se, että lapset ei uskalla mennä pihalle ja koko muu asukasväki joutuu olemaan näiden ns. laitapuolen ihmisten armoilla, ja koko ajan varuillaan. Pelätä heitä, olle heille mieliksi, olla aina antamassa jotkain lainaksi, viemässä kauppaan ja torille jne. jne..

        Poliisi pörrää pihalla monta kertaa päivässä jne.

        En tarkoita tällä Lehmuskylän taloja, vaan ylipäätään vuokrataloja !

        Laitapuolensakki yhteen ja samaan taloon, ei tavallisten perheiden sekaan.


      • naulankantaan
        asukas/eläkeläinen kirjoitti:

        kautta kaikkien Mikkelin Vuokratalojen asunnot.

        Asukasvalinnat päin persettä !

        Eivät katso yhtää ketä laittaa mihinkin !
        Saattaa olla ihan tavallisia työssäkäyviä perheitä, jotka ovat muualta muutaneita, eivätkä ole vielä tehneet oman asunnon ostopäätöstä, ja/tai asukkaat ovat muutenkin tavallisia työssäkäyviä ihmisiä.

        Ja sitten yhtäkkiä otetaan seinänaapuriksi alkoholisti tai huumeden käytön vuoksi seonnut ns. "mielenterveyskuntoutuja"

        Eli siitä seuraa sitten se, että lapset ei uskalla mennä pihalle ja koko muu asukasväki joutuu olemaan näiden ns. laitapuolen ihmisten armoilla, ja koko ajan varuillaan. Pelätä heitä, olle heille mieliksi, olla aina antamassa jotkain lainaksi, viemässä kauppaan ja torille jne. jne..

        Poliisi pörrää pihalla monta kertaa päivässä jne.

        En tarkoita tällä Lehmuskylän taloja, vaan ylipäätään vuokrataloja !

        Laitapuolensakki yhteen ja samaan taloon, ei tavallisten perheiden sekaan.

        Kirjoitit vähän mutta täyttä asiaa....


      • pois vaan

        Niin varmaan Yksityiset vuokraa luxusasuntoja halvalla eikä lämmössä säästellä.


      • porskuttaa
        asukas/eläkeläinen kirjoitti:

        kautta kaikkien Mikkelin Vuokratalojen asunnot.

        Asukasvalinnat päin persettä !

        Eivät katso yhtää ketä laittaa mihinkin !
        Saattaa olla ihan tavallisia työssäkäyviä perheitä, jotka ovat muualta muutaneita, eivätkä ole vielä tehneet oman asunnon ostopäätöstä, ja/tai asukkaat ovat muutenkin tavallisia työssäkäyviä ihmisiä.

        Ja sitten yhtäkkiä otetaan seinänaapuriksi alkoholisti tai huumeden käytön vuoksi seonnut ns. "mielenterveyskuntoutuja"

        Eli siitä seuraa sitten se, että lapset ei uskalla mennä pihalle ja koko muu asukasväki joutuu olemaan näiden ns. laitapuolen ihmisten armoilla, ja koko ajan varuillaan. Pelätä heitä, olle heille mieliksi, olla aina antamassa jotkain lainaksi, viemässä kauppaan ja torille jne. jne..

        Poliisi pörrää pihalla monta kertaa päivässä jne.

        En tarkoita tällä Lehmuskylän taloja, vaan ylipäätään vuokrataloja !

        Laitapuolensakki yhteen ja samaan taloon, ei tavallisten perheiden sekaan.

        ...jos vuokratalojen sukkaat saisi vielä miltei naapurinsa valita. Kyllä muuallakin kuin vuokrataloissa asuu ns mainitsemiasi laitapuolen kulkijoita. Sitä samaa on tarjolla meille muuallakin asuville, myös lapsipereille. Laitapuolen kulkijoiden elämää ei yhtään paranna se, että ne kaikki majoitetaan samaan taloon... Hekin on ihmisiä!!! kas kun et ehdota niiden pakkosiirtoa Ahvenanmaalle! Sopeudutaan vaan, niin me juoppoihin kuin juopotkin meihin !!


      • oma koti kullan kallis
        asukas/eläkeläinen kirjoitti:

        kautta kaikkien Mikkelin Vuokratalojen asunnot.

        Asukasvalinnat päin persettä !

        Eivät katso yhtää ketä laittaa mihinkin !
        Saattaa olla ihan tavallisia työssäkäyviä perheitä, jotka ovat muualta muutaneita, eivätkä ole vielä tehneet oman asunnon ostopäätöstä, ja/tai asukkaat ovat muutenkin tavallisia työssäkäyviä ihmisiä.

        Ja sitten yhtäkkiä otetaan seinänaapuriksi alkoholisti tai huumeden käytön vuoksi seonnut ns. "mielenterveyskuntoutuja"

        Eli siitä seuraa sitten se, että lapset ei uskalla mennä pihalle ja koko muu asukasväki joutuu olemaan näiden ns. laitapuolen ihmisten armoilla, ja koko ajan varuillaan. Pelätä heitä, olle heille mieliksi, olla aina antamassa jotkain lainaksi, viemässä kauppaan ja torille jne. jne..

        Poliisi pörrää pihalla monta kertaa päivässä jne.

        En tarkoita tällä Lehmuskylän taloja, vaan ylipäätään vuokrataloja !

        Laitapuolensakki yhteen ja samaan taloon, ei tavallisten perheiden sekaan.

        Jos vuokratalojen vuokrat ovat liian kalliita,olisi kannattanut pistää asuntolaina vetämään jo parikymppisenä,ettei joutuisi elämään "kurjuuden" keskellä.Tuskin kukaan asukkaiden valitsijoista on meedio,joka tietäisi lyhyen haastatteluiden perusteella kenellä "kilahtaa" ja kenellä ei.Ikävä asia ,jos virkavaltaa tarvitaan. Muistaakseni suomessa asuu n.17,1 asukasta per neliökilometri, joten tilaa luulisi riittävän. Pitäisikö kaikkien "hullujen"asua jossain muualla poissa silmistä nimim.Lähes tonnin omasta kolmiosta maksava


      • kysynpähän vaan

        ja maksat kylmästä asunnosta pari euroa neliölle enemmän. Varpaat jäätyy "oma" kämppä 20 vuotta maksu aikaa jäljellä. Känikäni ja narinari,yhteiskuntako kaiken maksaa.Säälittävät yhteiskunnanelätit,menkää töihin ja olkaa hyödyllisiä.Nimim "muiden armoilla"


      • lainaa !!!!!!
        oma koti kullan kallis kirjoitti:

        Jos vuokratalojen vuokrat ovat liian kalliita,olisi kannattanut pistää asuntolaina vetämään jo parikymppisenä,ettei joutuisi elämään "kurjuuden" keskellä.Tuskin kukaan asukkaiden valitsijoista on meedio,joka tietäisi lyhyen haastatteluiden perusteella kenellä "kilahtaa" ja kenellä ei.Ikävä asia ,jos virkavaltaa tarvitaan. Muistaakseni suomessa asuu n.17,1 asukasta per neliökilometri, joten tilaa luulisi riittävän. Pitäisikö kaikkien "hullujen"asua jossain muualla poissa silmistä nimim.Lähes tonnin omasta kolmiosta maksava

        Pankki nauraa ulos, kun menet pätkätyöläisenä
        esittämään lainaottoa.

        Sitäpaitsi nykyisin kukaan ei halua sitoa itseään mihinkään pikkukaupunkiin loppuiäkseeen.

        Kyttäämään kannattaako myydä vai ei..

        Lisäksi, uusia asunoja ei kannata ostaa pikkukaupungeista, ja esim. Mikkeliä on rakennettu 60-70 luvulla raivokkaasti ja nyt on myytävänä sunnuntain ilmoituksissa juuri tuota ikäluokkaa olevia asuntoja.

        En siis aio mennä putkiremontoijaksi ja ikkunaremontoijaksi.
        Katsotaan sitten kun nuo remontit on tehty !!


      • ei ikinä
        kysynpähän vaan kirjoitti:

        ja maksat kylmästä asunnosta pari euroa neliölle enemmän. Varpaat jäätyy "oma" kämppä 20 vuotta maksu aikaa jäljellä. Känikäni ja narinari,yhteiskuntako kaiken maksaa.Säälittävät yhteiskunnanelätit,menkää töihin ja olkaa hyödyllisiä.Nimim "muiden armoilla"

        osta sinä vaan mikkleiläisiä vanhoja taloräyhiä.

        Menen ja remontoi putket ja ikkunat..


      • Ahvenanmaalle
        porskuttaa kirjoitti:

        ...jos vuokratalojen sukkaat saisi vielä miltei naapurinsa valita. Kyllä muuallakin kuin vuokrataloissa asuu ns mainitsemiasi laitapuolen kulkijoita. Sitä samaa on tarjolla meille muuallakin asuville, myös lapsipereille. Laitapuolen kulkijoiden elämää ei yhtään paranna se, että ne kaikki majoitetaan samaan taloon... Hekin on ihmisiä!!! kas kun et ehdota niiden pakkosiirtoa Ahvenanmaalle! Sopeudutaan vaan, niin me juoppoihin kuin juopotkin meihin !!

        suomen sivistyneistön sekaan !!

        Mutta jos täytettäisi tämä Mikkeli laitapuolenkulkijoilla, ja meidät vietäisiin jonnekin muualle !


    • .....

      Täällä ollaan asuttu jo useampi vuosi kuulemma ihmiset joutuu jonottamaan jos tänne haluaa muuttaa. Sut rauhallista aluetta... Kyllähän tossa noita juoppoja asustaa, mutta hyvin ollaan toimeen tultu. Ei ole ollu kylmäkään talvisin.

      • 50130

        Asuin kyseisellä alueella 70-luvun alkupuolelta 90-luvun alkuun. Ja se mitä tiedän nykymeiningistä, niin eroa on kuin yöllä ja päivällä. Nuorien lapsiperheiden määrä on pudonnut todella paljon ja alue rauhoittunut todella paljon. Samaa ei voi erityisesti 80-luvusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe