Mitä on aikuisuus?

Tink-er-Bell

Mitä teiän mielestä on aikuisuus? Mitä asioita liittyy aikuisuuteen?

11

3115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melkoaikuinen?

Kyllä sen sitten tajuaa joskus... Oikeestaan nyt jo kattelen ku 18v teinit menee pissisvaatteet päällä baariin ja tulee vain ajatus että onpas noi pieniä vielä... Vaikka itse en ole kuin 5v vanhempi! Joskus on sellanen olo että on ihan 15v tasolla ja toisaalta tuntuu että nyt olen jo aikuinen. Joskus minäkin vielä kasvan aikuiseksi.. :) Muistan nähneeni jossain jonku kyselyn niin sen mukaan 27v alkaa olemaan aikuinen. Itse tiedän yhden 38v kamalan akan joka käyttäytyy kuin 13-vuotias...

Eikös se kaiken kattava klisee ole että "aikuisuus on vastuuta. Pystyy ottamaan vastuun itsestään ja toisesta". Mutta kyllä siihen pystyy jo 15v..

• melkoaikuinen?

Aikuinen on kun (virallisten) henkkareitten mukaan on 18v ja saa tupakkaa ja kaljaa kaupasta :)

Okei.. ton oli tarkoitus vain yllyttää keskusteluun ;)

• asdf

Aikuisuus on monipuolista, tässä hyvät- ja huonot puolet.

HYVÄT PUOLET:

1. Voit mennä naimisiin.
      2. Voit sekskata.
      3. Voit ajaa autoa.
      4. Voit juoda olutta.

HUONOT PUOLET:

=Et löydä sitä oikeaa.
      =Tämä on vaikeaa, koska olet homo
      =Ajat kolarin
      =Olet pian viiskymppinen kaljamaha.
      Extr. Alat pitää oliiveista.

• :))

Mikä hitto toi "alat pitää oliiveista" oli? :D

• asdf
        :)) kirjoitti:

Mikä hitto toi "alat pitää oliiveista" oli? :D

Itse en näet pidä oliiveista. Ne maistuvat pahalta, mutta aikuiset ihmiset väittävät niitä hyviksi. Mitä hiton järkeä toisaalta koko palstassa on? Myönnettäköön; nuoret ajattelevat aikuisuutta pelkkänä seksinä. Rasittavaa minusta.

• Kokenut

kykyä kantaa vastuuta.

• Mantere

Olen 15 vuotais tyttö.

- Aikuisuuteen liittyy yhteiskunnan määritelmä (18v). Tämä ei kerro mitään henkisestä kasvusta, mutta antaa mahdollisuuksia tehdä joitakin asioita joihon ikää edellytetään.

- Vastuu ei mielestäni liity aikuisuuteen, vaan tapaan elää. Aikuisen ei tarvitsee kantaa vastuuta itsestään eikä muista. Se on ihmisen oma valinta, tai sitten ihminen voi olla vain kykenemätön näihin tehtäviin esim. masentuneena. Tämä on vain yhteiskunnan luoma illuusio siitä, että aikuisena ihmisen olisi toimittava vastuullisesti yhteisöään kohtaan. Ihmisen on itse mietittävä miksi hän tahtoo yhteisöstään ja itsestään kantaa vastuun, sillä kukaan ei tee sitä hänen puolestaan, eikä varsinkaan sanomalla että aikuisena hänen on tuo vastuu kannettava.

- Aikuisuuteen liittyy myös biologinen täysi-ikäisyys esim. että aivot eivät enää kasva merkittävästi.

- Mutta mikä tärkeintä, mielestäni henkinen kasvu ei liity aikuisuuteen millään muotoa (lukuun ottamatta sitä kasvua mikä tulee biologisen kasvun myötä). Henkinen kasvu liittyy ihmisyyteen ja kehitykseen, ei aikuisuuteen.

Ihmiset pyörivät liiaksi aikuisuus-käsitteen ympärillä ja yrittävät varsinkin murrosiässä verrata omaa kehitystään muiden kehitykseen yrittämällä asettaa itsensä johonkin tiettyyn paikkaan "lapsi-nuori-aikuinen"-janalla. Tämä ei kuitenkaan ole tarpeellista, sillä ihminen kehittyy läpi elämänsä eikä kehitys lopu siihen että on aikuinen. On turhaa yrittää merkitä jokin raja siihen, missä ihmisen olisi oltava riittävän kehittynyt ymmärtämään joitakin asioita. Kuka sellaista rajaa tarvitsee?

• meemmi

aiemmin mä ajattelin että oon "kypsempi" ja "aikuismaisempi" kun muut ikäseni, lähinnä siksi että olen käynyt töissä ja ottanut vastuuta jo nuorena. nyt kun on täysi-ikäisyys lähestymässä, huomaan että ei se niin olekkaan. oikeestaan haluisin olla vielä lapsi vähän aikaa, ja se mulle suotakoon. toivottavasti en olis aikuinen ikinä :)

• Lukekaa

Aikuisuus on hyberaamilisminen kehonrakennuksen molopäinen pedofiliaan johtava tuotos, joka kestää ja karva kasvaa. Vielä matemaattinen selitys:

Aikuisuus hauskanpito = Error. No results.

• Tink-er-Bell

Kiitos kovasti teidän ihanista vastauksista kysymykseeni :) Olen itse 22v ja painiskelen täällä aikuisuuteen liittyvistä kysymyksistä:)) Olen siis juuri miettinyt sitä, että mitä oikeasti aikuisuus edes tarkoittaa. Minä opiskelen, käyn töissäkin, asun yksin, otan toiset ihmiset huomioon, olen kiinnostunut esim. ympäristöasioista, otan vastuun omista tekemisistäni, osaan hoitaa lapsia ja laittaa ruokaa:) jne.
      Silti minua ärsyttää keski-ikäiset tuulipuku-/marimekko-naiset, liika asiallisuus ja esim. hienolta kuulostavien termien käyttö, "paritaloasunto ja 2 lasta päiväkotiin" -ihmiset jne. Tai saahan nuo ihmiset tehdä mitä haluaa, että ei se sillä tavalla ärsytä, mutta en itse halua sellaiseksi. Tuntuu että lähes kaikki kolmekymppisetkin naiset on jo sellaisia miksikä en halua. Olen esim kiinnostunut matkustamisesta, musiikin tekemisestä, ja pidän meikkaamisesta ja nuorten vaatteista. Teen myös usein hauskoja juttuja tai muita "tempauksia" (joista on järki kaukana, mutta jotka eivät ketään vahingoita:D) kavereiden tai poikaystävän kanssa. :) En siis tiedä mitä aikuisuus on, että onko se yhtään enempää kuin mitä nyt jo olen, vai jotain ihan muuta. Mutta jos aikuisuus tarkoittaa sitä, että ei enää halua kiinnittää paljoakaan huomiota ulkonäköönsä, ja paiskii kokopäivätöitä jotta lapsille voi ostaa Reimatecin haalarit, niin minä en sitä halua ja siinä tapauksessa yhdyn niihin jotka sanovat "En koskaan halua tulla aikuiseksi".
      Tässä tällainen vuodatus. :)

• ljhbljbj

ku on menettäny neitsyyden...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6663
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5749
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4500
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3895
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3071
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2432
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2280
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe