Kissa vihaa eläinlääkäriä

pampulainen

Rupeaako teidän kissanne häijyksi kun se joutuu eläinlääkäriin? Meidän kissatyttö inhoaa eläinlääkäriä yli kaiken! Käytiin tänään vain rokotuksella ja kissa taas jostain aavisti, että ikävää on tapahtumassa, vaikka mentiin aivan eri paikkaankin kuin yleensä. Ei suostunut tulemaan kopasta ulos, vaan murisi, sähisi ja raapi hulluna. Sitten lopulta livahti lattialle ja sain jahdata kissaa ympäri hoitohuonetta, joka sähisi ja irvisteli. Ell sentään antoi rukkaset käteen mutta muuten ei tehnyt elettäkään auttakseen. Samoin eräs edellinen ell meinasi hermostua kun kissa pääsi kerran hoitopöydältä maahan ja meni kaapin alle piiloon. Että sun pitää nyt saada se sieltä pois. Mitä järkeä on edes laittaa hoitohuoneeseen kaappeja, joiden alle kissa tms. mahtuu piiloon? Rimpuileva, sähisevää, purevaa ja raapivaa kissaa on aika vaikea pidellä kauaa yksin paikoillaan. Oletteko keksineet mitään hyviä konsteja helpottaa tuota lääkärissä käyntiä vai onko vaan kestettävä tuota hurjimusta joka kerta? Itseäkin oikein jännittää jo valmiiksi ja tuntuu ikävältä ja nololta kun oma kissa käyttäytyy noin vaikka yleensä on sävyisä ja utelias, myös vieraita kohtaan, ja antaa kotona käsitellä itseään normaalisti.

5

470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulostaa

Ihan sama vika täällä,meillä on kolmesta yksi ihan samanlainen. En oikein jaksa uskoa että asialle paljoa on tehtävissä. Valitse sellainen eläinlääkäri, joka ei kissaa pelkää (tai eipähän niitä jossain pikkupaikkakunnalla välttämättä ole paljoa valita).

Totta kai raivoisaa kissaa pitää järkevästi varoa mutta sitä vartenhan siellä lekurissa ne isot hanskat ovat.

Kissa tietysti vaistoaa myös itsesi jännityksen ja käyttäytyy sen mukaan. Mutta mielestäni asiaa ei kannata sen suuremmin liioitella, ei kissa pieneen raivariin kuole. Ja ainakin itseni käyttämät eläinlääkärit tietävät että jotkin kissat vaan ovat sellaisia, inhoavat lekuria, pistoksia ja outoja hajuja. Eräskin sanoi että eipä sille paljoa pysty järkeä puhumaan, otetaan vaan hanskat käteen ja pistetään pientä rauhoitusta niin eiköhän se siitä.

Ja siitähän se.

• työskentelee

käsillään, ei hän voi altistaa käsiään häijyjen eläinten revittäväksi. Jos eläinlääkäri alkaisi eläintenkesyttäjäksi, saisi hän olla loputtomalla antibioottikuurilla. Vierasta eläintä ei koskaan kannata mennä pitelemään ja suuremmalla syyllä silloin, kun se on erittäin stressaantun esimerkiksi juuri eläinlääkärissä.
      Eli omistajan hommia pääsääntöisesti pitää lemmikkinsä aloillaan. Lisäksi vieraan ihmisen pitelyt ja kiinnipito yritykset aiheuttaisivat yleensä stressaa entistä enemmän.

Feliway haihdutin ja suihke auttaa kissaa rentoutumaan. Käsittele kuljetuskoppa ja auto ennen matkaa. http://www.vetcare.fi/index.php?id=86
      Fiksu eläinlääkäri suihkii felifriendiä vastaanottohuoneeseen, ennen kuin kissa tulee sisään. http://www.vetcare.fi/index.php?id=291

Serene-um on luontainen valmiste, joka rauhoittaa. Sen antaminen kannattaa aloittaa jo muutama päivä ennen eläinlääkärikäyntiä.
      http://www.biofarm.fi/serene_um2.html

Monien tiedän saaneen avun homeopatiasta tähänkin ongelmaan. Meillä homeopatiaa ei olla tällaiseen ongelmaan koetettu, mutta moneen muuhun vaivaan on kyllä auttanut.

Kissa joka ei ole tottunut matkusteluun ym ei ehkä siihen enää koskaan tule tottumaankaan, eikä kyseiset valmisteet ehkä näkyvää apua anna, mutta haittaa niistä ei ainakaan ole ja kissaa itseään ne voivat auttaa.
      Paras konsti on totuttaa kissa jo pennusta retkeilemään.
      Toisaalta eläinklinikat on niin täynnä hajuja, että tottuneempikin kissa helposti stressaa.

• pampulainen

Ei kai kukaan oleta, että eläinlääkäri tarttuisi rimpuilevaan, raapivaan kissaan tuosta vaan paljailla käsillä. Lähinnä on ottanut päähän lääkärien asenne, etenkin erään aiemman lääkärin. Itse ainakin luulin lääkärin osaavan antaa vinkkejä, miten kissaa kannattaa noissa tilanteissa käsitellä, mihin asentoon paras ottaa kiinni, jotta rokotus onnistuu jne. Katti kun on aikamoinen venkoilija ja nämä hänen reaktiot ovat hieman vaihdelleet ja välillä yllättäneetkin. Lääkärin asia ei ainakaan ole kimpaantua jos kissa karkaakin käsistä.
        Meillä ei mikään muu aiheuta tämmöisiä reaktioita kuin eläinlääkäri. Kopassa kissa matkustaa ihan ok, mitä nyt ensin vähän yrittää siellä protestoida, mutta ei ole aggressiivinen vaan nukkuu aina automatkat jne. Se kai vaan on herkkä niille eläinlääkärin hajuille. Mutta eiköhän tässä pärjätä. Kissaterveisiä teille!

• perehtynyt
        pampulainen kirjoitti:

Ei kai kukaan oleta, että eläinlääkäri tarttuisi rimpuilevaan, raapivaan kissaan tuosta vaan paljailla käsillä. Lähinnä on ottanut päähän lääkärien asenne, etenkin erään aiemman lääkärin. Itse ainakin luulin lääkärin osaavan antaa vinkkejä, miten kissaa kannattaa noissa tilanteissa käsitellä, mihin asentoon paras ottaa kiinni, jotta rokotus onnistuu jne. Katti kun on aikamoinen venkoilija ja nämä hänen reaktiot ovat hieman vaihdelleet ja välillä yllättäneetkin. Lääkärin asia ei ainakaan ole kimpaantua jos kissa karkaakin käsistä.
        Meillä ei mikään muu aiheuta tämmöisiä reaktioita kuin eläinlääkäri. Kopassa kissa matkustaa ihan ok, mitä nyt ensin vähän yrittää siellä protestoida, mutta ei ole aggressiivinen vaan nukkuu aina automatkat jne. Se kai vaan on herkkä niille eläinlääkärin hajuille. Mutta eiköhän tässä pärjätä. Kissaterveisiä teille!

lääkäri varmasti osaakin neuvoa paremmin, mutta eläinlääkäri ei ole eläinhoitaja. Eläinlääkäreille ei erikseen opeteta eläintenkäsittelyä, periaatteessa voisi olla mahdollista, että ell on vain kuvista nähnyt kissan..karrikoidusti siis.

Ei tietenkään ole asiallista hermostua asiakkaalle. Monenlaista ihmistä mahtuu myös eläinlääkäreihin. Kannattaa vaihtaa eläinlääkäriä, jos ammattitaito tai palvelu ei miellytä.

Tuollaiset kiinnipitämistyylit ja muut voi olla aika kissakohtaisia. Rukkaset taas kannattaa jättää käyttämättä, jos suinkin mahdollista, kissa voi kauhistua niistä entisestään. Ja niin kuin kirjoitit että reaktiot ovat hieman vaihdelleet ja välillä yllättäneet, ei vieras ihminen voi ainakaan niitä arvailla.

• onhantässäneuvojatullut,

Ja eihän siinä mitään, mutta hieman ihmettelen noita kommentteja eläinlääkäreiden mukaneuvottomuudesta rimpuilevien tai vihaisten kissojen suhteen.

Olen se ensimmäinen kommentoija eli olen tavannut niitä lekureita jotka ymmärtävät kissojen päälle. Siis tietysti sen että kissa on vihaisena paljon vaarallisempi kuin koira (vrt. yhdet purevat hampaat/hampaat plus 4 tassua) mutta kyllä sen kanssa toimeen tulee. Hanskojen ja piikkien kanssa ehkä mutta kuitenkin.

Itse olen saanut erinomaisen tarkkoja neuvoja; Paina tästä molemmin käsin kun minä laitan tämän piikin niin se ei pääse karkuun jne...

Jos asutte täälläpäin, suosittelen espoon eläinsairaalaa, kallis kuin... noh, jääköön sanomatta mutta hintansa arvoinen ongelmatapauksissa (joita riittää), enivei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe