Moni esiintyy normaalina

Elleti

Nyt jalka sydämelle ja totuus kehiin.Kuinka moni teistä esiintyy täällä muka-normaalina ja kyselee viisaita? Se kun paistaa läpi monista aloituksista ja muka-keskusteluista. Monilapsista. Hävetkää häiriintyneet. Kerrotte totuuksia vl:istä nimimerkkien takaa, kun systeemi ei kysy nimeä, vaan nimimerkin. Lisäännytte rajoittamatta - kaniinien touhua. Kunnon keskustelua ei Voikkaan paperitehtaalla synny, kun täällä eivät näennäisuskovaiset ja harhaoppineet kuulemma viihdy uskoaan puolustamassa. Täällä vl voi aiheuttaa lähimmäisilleen pahan mielen. Onneksi seuroissa on pakko olla, saavat muut rauhan.
Nytkin jään jo huvittuneena odottamaan niitä tosi lapsellisia kommentteja.Asiallisista kiitän nöyrästi.Palaan joskus lukemaan näitä -tai en.

24

24483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lestadiolaisuudessa

Minä olen odottanut jo kauan aikaa, että tänne tulisivat vastailemaan ne aidot ja oikeat lestadiolaisuskovaiset.
      Kyllähän täällä niitäkin aitoja on, mutta tosi vähän.
      Sitävastoin epäaitoja on pilvin pimein Mopista lähtien. Kickistä nyt ei tiedä, onko lintu vai kala ja ämmäkin on merkillinen kirjoittelija.

Taitaa olla niin, ettei täällä kirjoittele yksikään tosiaitolestasdiolaisuskovainen.
      Hynde nyt saattaa olla aito, mutta jossakin viiraa hänelläkin. Tänne kirjoittelee vanhoillislestadiolaisuuteen katkeroituneet ja vihastuneet. Paljon olisi kysymyksiä, mutta virallinen SRK on ilmoittanut, ettei se keskustele eikä vastaile tämmöisillä palstoilla ja kehoittaa oikeita jumalan lapsiaan pysymästä pois täältä.
      Tämä olisi kuitenkin mitä mainioin tapa keskustella, sillä kukaan ei viitsi enää tällaisena internetin aikakautena mennä mihinkään seuroihin kyselemään.
      Onhan selvää, ettei siellä seuroissa kukaan pysty keskustelemaan ja kysymään aidosti, vaan se on samaa kuin istua eduskunnan hallituksessa ja puhua hallituksen puolesta, kuin sitä vastaan, siitäkään huolimatta, että omatunto sanoo toisin.
      Myöskään seuroissa ei voi mennä esittämään omia mielipiteitään, sillä sehän olisi samaa kuin tunnustaisi epäuskonsa. Seuroissa on siis pakko vain laulaa samassa kuorossa, vaikka itse olisi asioista aivan eri kannalla.

Otetaan esim. tupakointi. Jos menet esittämään, ettei tupakointi sovi uskovaiselle, olet kieltänyt uskosi, sillä virallinen SRK.n kanta on tuipakointiin vain: se ei ole synti, se on vain paha tapa, eikä ketään saa arvostella tupakan poltosta. Mutta jos huulesi, kyntesi tai silmäripsesi ovat maalissa, olet epäuskoinen. Tupakkaa voi vapaasti vetää mielin määrin ja pahentaa sillä raittiita ja jos tupakoimaton pahentuu tupakoitsijan käytökseen/elämäntapaan, olet epäuskon tiellä taas.

Kyllä on sitten vinksahtavaa tämä lestadiolaisten suhtautuminen maailmallisiin elämäntapoihin.

• uskovainen Saara

Onpa sinulla pieni jumalanvaltakunta, kun sinne eivät mahdu nimeltä mainitsemasi nikit. Mikä ihmeen oikeus sinulla on ihmisten uskoa mittailla? Olet itse omahyväinen tuomitsija ja toimit Raamatun vastaisesti. Missä on rakakus ja arvonanto lähimmäistä kohtaan.

• uskovainen Saara kirjoitti:

Onpa sinulla pieni jumalanvaltakunta, kun sinne eivät mahdu nimeltä mainitsemasi nikit. Mikä ihmeen oikeus sinulla on ihmisten uskoa mittailla? Olet itse omahyväinen tuomitsija ja toimit Raamatun vastaisesti. Missä on rakakus ja arvonanto lähimmäistä kohtaan.

Sinähän uskovaisena teet syntiä kun tuomitset lähimmäisesi.Sinunhan täytyisi ymmärtää että lähimmäisesi ei ymmärrä.Ja sitäpaitsi mikä tuomari sinä luulet olevasi?.Minun on yksin tuomio sanoo jumala.Ja onhan se maallinen tuomioistuin ja tuomari joilla on laillinen koulutus.Ainoastaan heillä on oikeus langettaa tuomio.Missä on sinun Kristuksen rakkautesi?.Sillä jokainen ihminenon lähimmäisesi.

• omaa lestatautiaan

Harvoinpa lestojen kuulee kehuvan omaa uskoaan samaan tapaan kuin ns. vapaiden suuntien edustajat usein tekevät. Samaan muottiin sopii se, että täällä palstalla teeskennellään mieluusti normaali-ihmistä. Tiedä sitten haittaako tuo mitään.

• Outo lintu

Miksi vl-uskovainen teesekentelee että ei ole vl?
        Miksiihmeessä hän piilottaa uskonsa?

Luulisi että kun on saanut syntinsä anteeksi, siitä tahtois muillekin kertoo.

• Lessu
        Outo lintu kirjoitti:

Miksi vl-uskovainen teesekentelee että ei ole vl?
        Miksiihmeessä hän piilottaa uskonsa?

Luulisi että kun on saanut syntinsä anteeksi, siitä tahtois muillekin kertoo.

Ei tarvitse kuin hiukan lukea tätäkään keskustelua, jossa katkeroituneet ihmiset purkavat paineitaan haukkumalla "lessuja". Suurin osa näistä Suomi24 palstoista on täynnä jonninjoutavaa suunsoittoa, mutta tämä palsta on todellinen jätesanko, koska täällä ei lienee ole valvojaa.

Täällä saa näköjään herjata ihmistä nimeltä ja valehdella vaikka kuinka paljon. Jos jossain muulla palstalla jotain nimeltä mainittua henkilöä haukuttaisiin näin paljon mitä joissakin kirjoituksissa täällä, niin olisi poliisitutkimus jo menossa.

• XXL orig.
        Lessu kirjoitti:

Ei tarvitse kuin hiukan lukea tätäkään keskustelua, jossa katkeroituneet ihmiset purkavat paineitaan haukkumalla "lessuja". Suurin osa näistä Suomi24 palstoista on täynnä jonninjoutavaa suunsoittoa, mutta tämä palsta on todellinen jätesanko, koska täällä ei lienee ole valvojaa.

Täällä saa näköjään herjata ihmistä nimeltä ja valehdella vaikka kuinka paljon. Jos jossain muulla palstalla jotain nimeltä mainittua henkilöä haukuttaisiin näin paljon mitä joissakin kirjoituksissa täällä, niin olisi poliisitutkimus jo menossa.

Kirjoitit "täällä ei lienee ole valvojaa". Mitähän moinen lause tarkoittaa?

Astiasta toiseen: katkeruus ei ole sanana eikä käsitteenä enää muodissa. Koetapa syyttää lähimmäisiäsi jostain muusta.

• Lessu
        XXL orig. kirjoitti:

Kirjoitit "täällä ei lienee ole valvojaa". Mitähän moinen lause tarkoittaa?

Astiasta toiseen: katkeruus ei ole sanana eikä käsitteenä enää muodissa. Koetapa syyttää lähimmäisiäsi jostain muusta.

"Kirjoitit "täällä ei lienee ole valvojaa". Mitähän moinen lause tarkoittaa?"
        Yleensä näillä palstoilla on "Moderaattori" joka seuraa keskustelua ja puuttuu asiattomiin kirjoituksiin poistamalla ne. Ainakin osalla Suomi24 palstoilla on moderaattori, joka poistaa asiattomat viestit.

Ymmärrän toki että tällä palstalla ei ole edes tarkoitus keskustella asiallisesti, vaan solvata lessuja joko asiasta tai asian vierestä.

• Kirjan- jos toisenkin oppinut
        Lessu kirjoitti:

Yleensä näillä palstoilla on "Moderaattori" joka seuraa keskustelua ja puuttuu asiattomiin kirjoituksiin poistamalla ne. Ainakin osalla Suomi24 palstoilla on moderaattori, joka poistaa asiattomat viestit.

Ymmärrän toki että tällä palstalla ei ole edes tarkoitus keskustella asiallisesti, vaan solvata lessuja joko asiasta tai asian vierestä.

Veikkaanpa, että lause on suomeksi "täällä ei liene valvojaa".

• tiedoksi
        Lessu kirjoitti:

"tämä palsta on todellinen jätesanko, koska täällä ei lienee ole valvojaa."

Palstan sheriffi on itse vanhoillislestadiolainen, etelä-Suomessa asuva peruskoulunopettaja.

• Outo lintu

• Hui kamalaa

Onko seuroissa tosiaan PAKKO olla?

• ...musiikin ystävä

Ei suinkaan. Olen itse päässyt monesti livahtamaan kesken pois, väliajalla. Olen mennyt usein klassisen musiikin konserttiin loppuillaksi. :-) Eikä kukaan siellä ole huomannut mitään.

Ainakaan vielä... *vilkuilee ympärilleen peloissaan*

• Jemima A.

Kun olin lapsi, vanhemmat pakottivat seuroihin. Ei olisi huvittanut lähteä sinne koko sunnuntai-iltapäiväksi. Päätin kouluiässä että jos itselläni on joskus lapsia, EN KOSKAAN PAKOTA heitä seuroihin enkä vastaavaan.

• Ei vl
        Jemima A. kirjoitti:

Kun olin lapsi, vanhemmat pakottivat seuroihin. Ei olisi huvittanut lähteä sinne koko sunnuntai-iltapäiväksi. Päätin kouluiässä että jos itselläni on joskus lapsia, EN KOSKAAN PAKOTA heitä seuroihin enkä vastaavaan.

Miten usein siellä seuroissa käydään?

• Linkittäjä
        ...musiikin ystävä kirjoitti:

Ei suinkaan. Olen itse päässyt monesti livahtamaan kesken pois, väliajalla. Olen mennyt usein klassisen musiikin konserttiin loppuillaksi. :-) Eikä kukaan siellä ole huomannut mitään.

Palstan vanha tuttu Reinhardt teki seuroissa muistiinpanot ja havainnoi saarnaa tarkasti. Lisää tästä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000032904627

• faktisti
        ...musiikin ystävä kirjoitti:

>Väliajalla voi lähteä pois

Sano reilusti: tupakkatauolla.

• että perussyy on liikkeessä

SRK:n isokenkäiset tuntuvat tekevän parhaansa, jotta vanhoillislestadiolaisista välittyisi mahdollisimman kielteinen kuva. Tottakai sitä rivijäsen sitten haluaa antaa itsestään normaalin kuvan liikkuessaan muualla kuin muiden tapauskontoon alistettujen joukossa.

• Tavallinen Taavi vl

Mistä syystä me olemme itse valinneet itsellemme niin surkeat johtajat? On surullista että aina kun esim. Kotimaa-lehdessä on Voittosen tai Hautamäen haastattelu, he onnistuvat puhumaan läpiä päähänsä. :-( Kun meikäläisyydessä olisi runsaasti positiivista ja rakentavaa. Niitä myönteisiä asioita voisivat korostaa. Mutta ei...

• Hämmästynyt vieras

• ja kikki

ovat oikeita vl-normeja... ja jouko mukaan!

• kahvankääntäjä !

Voi pyhä yksinkertaisuus tuota lessusporukkaa, ovat ihan hukassa ja sekasin ja vielä uskosta muka. Rohkeutta vaan kaikille hihhuleista eroamista suunnitteleville. Kyllä elämässä pärjää käyttämällä omia aivoja ja harkintaa.

• tiellätaas

joo-heikko älyistä porukkaa kaikki, lapsena aivopesty uskoon ja nyt aikuisena salaa katsellaan tv:tä ja lykätään vammaisia lapsia maailmaan...

• 4435
        tiellätaas kirjoitti:

joo-heikko älyistä porukkaa kaikki, lapsena aivopesty uskoon ja nyt aikuisena salaa katsellaan tv:tä ja lykätään vammaisia lapsia maailmaan...

http://vaasa-artcity.myminicity.com/ind

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      8
      2738
    2. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      164
      2652
    3. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      184
      2501
    4. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      12
      2024
    5. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      20
      1983
    6. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      54
      1828
    7. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      69
      1558
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      18
      1145
    9. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      69
      1139
    10. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      74
      1004
    Aihe