Reilu kuukausi raittiutta

takanapäin

Siis. Mutta aina mieleen syöksähtävät kuin myrskytuuli nuo inhottavat kännissä tehdyt asiat!
Jonain päivänä tulee yksi juttu mieleen ja toisena toinen,eikä tarvitse olla sen kummempi asia kuin vain joku kyläreissu kännssä tms.
Ja kun nuo katumuskohtaukset tulevat niin tekisi mieleni heittäytyä pimeään nurkkaan häpeämään ja itkeä
Tai toivoisi maan repeävän ja nielaisevan minut syvyyksiinsä. Niin valtavan voimakkaina ne tulevat.
Onko tämä nyt jotain automaattista asioitten käsittelyä?
Osa "paranemisprosessia" vai mitä?
Muuten oloni on kokonaisvaltaisesti ajatellen hyvä,parempi kuin vuosiin niin henkisesti kuin fyysisestikkin.
Elämän iloa on ruvennut löytymään ja asioita saanut järjestymään paremmalle tolalle.
Sitten toinen mieltäni askarruttanut asia, että pelkään jos juominen on jättänyt vauriota elimistööni?Mitään oireita ei tosin ole ollut, mutta maksakirroosissahan niitä ei olekkaa?Ja maksakirroosiahan ei pysty todentamaanedes verikokeella,vaan tarvitaan näytepala?
Kävin viimevuonna labrakokeissa ja silloin maksa sekä munuaisarvo oli hivenen koholla,mutta silloin käytin alkoholia todella runsaasti.

4

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuvailemasi ilmiö on minullekin tuttu. Kaikenlaisia nolottavia ja hävettäviä mokia nousee vuosien ja vuosikymmenienkin takaa. Kun niitä tulee, yritän "puhua itselleni järkeä", katsoa asiaa ulkopuolisen näkökulmasta: asiat ovat ikivanhoja, niitä ei muista kukaan muu kuin minä ja yritän suggeroida itseni unohtamaan. "Unohda-unohda-unohda!" Luulen huomanneeni, että se auttaa ainakin minua. Kaikki jutut eivät liity viinaankaan, eivätkä kaikki ole johtuneet minusta; jonkinlainen paranemisprosessi se kait on.

      Kyllä elimistö ilmoittelee itsestään, jos se on pahasti rempallaan. Esimerkiksi rasvamaksa paranee itsestään muutamassa viikossa, jos sen annetaan parantua. Maksakirroosi on parantumaton, mutta kyllä sen huomaa.

    • Alkoholisti

      Ihan samanlaisia tunteita. Tehty mikä tehty.
      Itse teen kovasti töitä etten joisi. Helppoa se ei
      ole. Ihmeellisiä ajatuksia että mitä nyt, loppuuko
      kaikki hauskuus elämästä, miten tulevat juhlat etc.
      Ajatellut mennä aa:han, itse asiassa tänään olisi ollut kokous, mutta jänistin vaikka olisin saanut tukihenkilön mukaan. Eipä tässä muuta.

      • AriJussi

        ne kaikenlaiset mokat ja muut törttöilyt,(joita ei muuten loppujen lopuksi kukaan muu edes muista kuin itse),rupeaa jäämään vähemmälle.Ja hyvä onkin ettei ne kokonaan häivy.Antaa toi "yläkerta" muistoa siitä välillä,mitä se ennen oli päivästä päivään.

        Itselläni on reilu 6 vuotta kun lopetin ja vieläkin joskus välillä mieleen tulee jotain juttuja entisestä.Mä olen ajatellut asian sillälailla,että jos kerran pitkälle yli 30 vuotta meni viinan kanssa lotratessa,niin miten ne voisi muka muistoista ja unista haihtua hetkessä.On siellä sen verran paljon kumminkin materiaalia,mitä tuli tuli touhuttua aikoinaan.

        Eniten kyllä tulee nykyään ihmeteltyä sitä,mikä kumma sitä minuakin aikanaan varjeli,että ylipäätään vielä hengissä tallustelee ,kyllä sen verran tulee mieleen vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

        Tsemppiä ja onnea valitsemallasi tiellä.Kyll se siittä!
        takia.Kaippa se juoppojen suojelusjumala ja enkelit on sitten olemassa .En tiedä


      • aloittaja--
        AriJussi kirjoitti:

        ne kaikenlaiset mokat ja muut törttöilyt,(joita ei muuten loppujen lopuksi kukaan muu edes muista kuin itse),rupeaa jäämään vähemmälle.Ja hyvä onkin ettei ne kokonaan häivy.Antaa toi "yläkerta" muistoa siitä välillä,mitä se ennen oli päivästä päivään.

        Itselläni on reilu 6 vuotta kun lopetin ja vieläkin joskus välillä mieleen tulee jotain juttuja entisestä.Mä olen ajatellut asian sillälailla,että jos kerran pitkälle yli 30 vuotta meni viinan kanssa lotratessa,niin miten ne voisi muka muistoista ja unista haihtua hetkessä.On siellä sen verran paljon kumminkin materiaalia,mitä tuli tuli touhuttua aikoinaan.

        Eniten kyllä tulee nykyään ihmeteltyä sitä,mikä kumma sitä minuakin aikanaan varjeli,että ylipäätään vielä hengissä tallustelee ,kyllä sen verran tulee mieleen vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

        Tsemppiä ja onnea valitsemallasi tiellä.Kyll se siittä!
        takia.Kaippa se juoppojen suojelusjumala ja enkelit on sitten olemassa .En tiedä

        Kiitos!
        ajatellaan että kaikella on oma tarkoitus!
        En ehkä olisi tässä nyt jos joku asia olisi jäänyt tekemättä, niin yritän ajatella. Että jokaikinen ryyppy on tarvittu että tähän on tultu.
        Oiken paljon kiitoksia ihanasta viestistä!
        Itsekkin ajattelen että joku suojelusenkeli on täytynyt olla, niin paljon on kaikenlaista tapahtunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      292
      739
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      80
      661
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe