Mörkövaihe

murkku-cockeri

Moikka! Onkos kellään kokemuksia mörkövaiheesta? Kuinka kauan teillä on kestänyt?
Itselläni 11kk cockeri-poitsu ja vieläkin vähän mörköilee. Nuorempana pelkäsi pimeässä paikallaan olevia ihmisiä(esim tupakalla olevia) ja jos vieras katsoi silmiin jne, silloin alkoi kauhea haukkuminen. Itse siinä sitten hoki aina "hölmö poika, eihän tossa oo mitään ihmeellistä" ja ihmiset varmaan miettivät että siinäpä arka/vihainen koira:) Perusluonteeltaan poitsu on muuten tosi rohkea, eli mörkövaihe on syynä arkailuun.

3

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistaa

      .. että oma käytös vaikuttaa eniten :) Just tälläsissä tilanteissa kannattaa itse vaan käyttäytyä mahdollisimman normaalisti, pitää hihna löysällä ja kävellä reippaasti eteenpäin, sanoa koiralle normaalilla äänellä "noniin mennään" jne. Ei kannata alkaa hössöttämään ja kovasti lepyttelemään koiraa puhumalla, tai pakottaa koiraa sinne mitä se pelkää. Jos henkilöt siellä pimeydessä tuttuja, voit vaikka rauhallisesti mennä heidän luo ja sanoa etteivät katsoisi koiraa ollenkaa, näin se saa omaan tahtiinsa käydä tutustumassa vieraseen ja todeta ettei mitään hätää ole. Jos ei ole sinun mielestä syytä pelätä, älä huomioi niitä asioita laisinkaan, käyttäydyt normaalisti :) Jos jokin esimerkiksi roskapönttö tai vaikkapa muovipussi maassa, eli sellaset asiat joita tulee kohtaamaan useammin tulevaisuudessa, eikä koira millään meinaa uskaltaa niiden lähelle, jätä hihna löysälle ja mene itse tutkailemaan sitä asiaa ja totea ettei hätää. Älä vain kisko hihnasta ja pakota koiraa, paras keino mielestäni olis (tietty ympäristö ja paikka huomioiden!) jättää hihna maahan ja antaa koiran ihan omaa tahtia tulla ja sitten kovasti kehuja kun uskaltaa tulla haistamaan :)

      Minulla oli cockeripennun kanssa mörkö aikoina pientä muovipussipelkoa :D Muuten koira tosi rohkea jne. mutta näitä pusseja joskus lojui maassa.. tein justiin kuten kerroin, eli hihnan heitin maahan ja menin itse pussin luo. Penska karvat pörröllä hiippaili perässä, ja kun huomas että pussi on vaaraton, sai hepulikohtauksen ja sen jälkeen kantoi pussia suussaan erittäin ylpeänä ;D

      • murkku-cockerii

        Joo tiedän kyllä kuinka toimia koiran mörköillessä ja pahin aika onkin jo takana=) enkä siis kirjaimellisesti "hokenut" hermostuneena koiralleni vaan lähinnä totesin "pilkalliseen" sävyyn hölmö. Olis vaan kiva kuulla että millaisia mörköilyn kohteita muilla on ollut


      • tyruei
        murkku-cockerii kirjoitti:

        Joo tiedän kyllä kuinka toimia koiran mörköillessä ja pahin aika onkin jo takana=) enkä siis kirjaimellisesti "hokenut" hermostuneena koiralleni vaan lähinnä totesin "pilkalliseen" sävyyn hölmö. Olis vaan kiva kuulla että millaisia mörköilyn kohteita muilla on ollut

        Meidän kohta 12 kk walesi pelkäsi jätesäkkejä, maassa tuulen mukana leijuvia muovipusseja, patsaita (Paavo Nurmen patsas on saanut monet haukut ;), trolleja, ihmisiä jotka ovat esim. pysähtyneet kyykkyyn kaivelemaan laukkuaan.....

        Eli vähän kaikenlaista säikytään ja välillä taas ei pelätä yhtään mitään, vaan ollaan niin kovaa kimulia että! ;)) Pahin mörkövaihe on meilläkin mennyt jo aikapäiviä sitten ohi, mutta silloin tällöin joku asia saa neidin karvat pystyyn.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe