Kannattaako?

crush-love

Hei, mä olen 18-vuotias tyttönen, joka tykkää matkustella, ja monissa maissa olenkin (perheen kanssa) käynyt ja parissa euroopan maassa yksinkin.
Olen nyt kiinnostunut Algeriasta, muutaman netissä nähdyn videon, ja joidenkin nettisivujen perusteella. Algeriasta ei näy olevan kovin ajantasaista tietoa? Sellainen kuva mulla kuitenkin on, että Algeria on turvallisempi kuin koskaan, vai onko se?
Olisin kiinnostunut lähtemään Algeriaan lomalle ensi kesänä, ehkä pariksi viikoksi pääkaupunkiin, koska haluan nähdä enemmänkin kaupunkielämää kuin saharaa :D
Onko nuoren naisen turvallista mennä sinne yksin?
Vai kannattaako mieluummin suunnata jonnekkin muualle. Toisaalta, jos en nyt lähde, niin missaan jotakin suurta, mulla vaan on sellainen fiilis!
Entä pukeutuminen? Algeria on muslimi-maa, mutta mulla on vähän sellainen kuva, että iso osa algerialaisista on lähinnä "maallisia muslimeja", eli voiko pukeutua normaalisti? En kuitenkaan ihan aatellut minihameessa ja pikkutopissa siellä kulkea! :D
Millaista Alger'ssa on? Onko joku käynyt siellä aivan viime vuosina? Millaisia ihmiset ovat?
Hinta-taso?
Hotellit?
Mitenkäs viisumi-homma sitten?
Kaikenlainen tieto kelpaa nyt tähän hätään! :)
Kiitos =)

24

6792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • algeria

      Aleria ei ole turvalinen maa matkustaa eteenkin alger pääkaupunki on vaarallinen(pommi isku vaara).Kannattaa ottaa asioita paremmin selville ennen kuin matkustat (politiikka ja historia).

      • sentään

        Mitä ihmeen merkitystä historialla on nykyajan kanssa? Jos asiat ovat muuttuneet, niin miksi ihmeessä pitäisi jumittua sinne pimeään keskiaikaan? :D Okei, Algerian historia on aika verinen, mutta tilanne on muuttunut hurjasti.
        Pommi-iskun vaara? Yhtälailla voit Suomessa jäädä rattijuopon alle ja kuolla. Tai lentokone putoaa kun olet lentämässä kohti viimeistä pilkkua myöten järjestettyyn turistimatkalle Espanjaan. Kaikkea voi sattua, ei se ole maasta kiinni.
        Toki kannattaa olla varovainen. Naisihmisenä ei kannata harrastaa liian kireitä ja paljastavia vaatteita, ettei tule yllätyksiä näin algerialaisten miesten taholta, kyllä nekin kanssa osaa. Toisaalta myös monet algerialaiset naiset pukeutuvat hyvinkin "eurooppalaisittain", joten ihan säkkiin ei tarvitse verhoutua.
        Kannattaa pysyä alueilla joissa liikkuu paljon ihmisiä, saa paremmin apua jos jotain sattuu kuin verrattuna vaikka syrjäkujiin. Ihmiset voi katsoa hieman kieroon, jos tallustat "miesten kahviloihin", ne huomaa yleensä siitä, että kahviloissa lusmuilee vain ja ainoastaan miehiä. Alger'ssa on kuitenkin myös paljon "mixed-café"- kahviloita joissa käy myös tyttöjä/naisia ja rakastuneita nuoripareja ;)
        Puutarhoja, kauppoja, yms löytyy myös pääkauoungista. Muoti tulee sinne aikaisemmin joten vaatteita kannattaa ostaa.
        Liikenne on hurjaa, joten kannattaa pitää silmät auki ja pää kylmänä.
        Ole varovainen erityisesti miesten kanssa. Moni algerialainen nuorimies voi seota nähdessään vaalean suomalaisen, joten varaudu iskuyrityksiin. Tällä ei ole tarkoitus leimata algerialaisia, mutta ikävä totuus on, että moni algerialainen mies käyttää vain euroopplaista naista vain menolippuna parempaan elintasoon. Mutta yllätys yllätys, kaikenlaisia löytyy, ja voipi hyvinkin olla että löydät sieltä "sen oikean" :) Pidä vain pän kylmänä äläkä anna söpöjen suklaasilmien valloittaa sua liian helposti. Olen käynyt algeriassa viime kesänä, itsekin olin juuri 18-vuotias, lähdin vanhempien vastustuksesta huolimatta ja ihana matka oli :)
        Ja tapasin ihanan algerialaisen miehenkin :D hän esitteli mulle kaupunkia ja paikkoja sen ulkopuolelta.
        Algerialaiset ihmiset ovat näin yleistäen mukavia ja hyväsydämisiä ja uteliaita, haluavat tietää mistä tulet ja sen sellaista, mutta se on vain hyväntahtoista utelua :)


      • a..
        sentään kirjoitti:

        Mitä ihmeen merkitystä historialla on nykyajan kanssa? Jos asiat ovat muuttuneet, niin miksi ihmeessä pitäisi jumittua sinne pimeään keskiaikaan? :D Okei, Algerian historia on aika verinen, mutta tilanne on muuttunut hurjasti.
        Pommi-iskun vaara? Yhtälailla voit Suomessa jäädä rattijuopon alle ja kuolla. Tai lentokone putoaa kun olet lentämässä kohti viimeistä pilkkua myöten järjestettyyn turistimatkalle Espanjaan. Kaikkea voi sattua, ei se ole maasta kiinni.
        Toki kannattaa olla varovainen. Naisihmisenä ei kannata harrastaa liian kireitä ja paljastavia vaatteita, ettei tule yllätyksiä näin algerialaisten miesten taholta, kyllä nekin kanssa osaa. Toisaalta myös monet algerialaiset naiset pukeutuvat hyvinkin "eurooppalaisittain", joten ihan säkkiin ei tarvitse verhoutua.
        Kannattaa pysyä alueilla joissa liikkuu paljon ihmisiä, saa paremmin apua jos jotain sattuu kuin verrattuna vaikka syrjäkujiin. Ihmiset voi katsoa hieman kieroon, jos tallustat "miesten kahviloihin", ne huomaa yleensä siitä, että kahviloissa lusmuilee vain ja ainoastaan miehiä. Alger'ssa on kuitenkin myös paljon "mixed-café"- kahviloita joissa käy myös tyttöjä/naisia ja rakastuneita nuoripareja ;)
        Puutarhoja, kauppoja, yms löytyy myös pääkauoungista. Muoti tulee sinne aikaisemmin joten vaatteita kannattaa ostaa.
        Liikenne on hurjaa, joten kannattaa pitää silmät auki ja pää kylmänä.
        Ole varovainen erityisesti miesten kanssa. Moni algerialainen nuorimies voi seota nähdessään vaalean suomalaisen, joten varaudu iskuyrityksiin. Tällä ei ole tarkoitus leimata algerialaisia, mutta ikävä totuus on, että moni algerialainen mies käyttää vain euroopplaista naista vain menolippuna parempaan elintasoon. Mutta yllätys yllätys, kaikenlaisia löytyy, ja voipi hyvinkin olla että löydät sieltä "sen oikean" :) Pidä vain pän kylmänä äläkä anna söpöjen suklaasilmien valloittaa sua liian helposti. Olen käynyt algeriassa viime kesänä, itsekin olin juuri 18-vuotias, lähdin vanhempien vastustuksesta huolimatta ja ihana matka oli :)
        Ja tapasin ihanan algerialaisen miehenkin :D hän esitteli mulle kaupunkia ja paikkoja sen ulkopuolelta.
        Algerialaiset ihmiset ovat näin yleistäen mukavia ja hyväsydämisiä ja uteliaita, haluavat tietää mistä tulet ja sen sellaista, mutta se on vain hyväntahtoista utelua :)

        Niin vielä siitä algeriasta ja sen pääkaupungista siellä on pommeja räjähtänyt 2007 vuoden aikana 6 ja monta räjähtämätöntä on löydetty yksi pommi räjähti appivanhempien kodista kahden sadan metrin päässä.Ulkona algerista onkin jo paljon turvallisempaa.


      • TIETOA
        a.. kirjoitti:

        Niin vielä siitä algeriasta ja sen pääkaupungista siellä on pommeja räjähtänyt 2007 vuoden aikana 6 ja monta räjähtämätöntä on löydetty yksi pommi räjähti appivanhempien kodista kahden sadan metrin päässä.Ulkona algerista onkin jo paljon turvallisempaa.

        on, että kuolet Algeriassa ennemmin auto-onnettomuudessa kuin pommi-iskussa ! Kolareissa nimittäin kuolee vuosittain siellä n. 100 000 ihmistä. Pommeilla pelotellaan liikaa. Olen ollut Algeriassa kuusi kertaa, aina kuukauden kerrallaan ja aion mennä nyt taas heinäkuussa.Kuolla voi nimittäin missä vaan. Itsekin olen ollut pahassa kolarissa Suomessa, mutta onnea oli mukana.


      • asioistatietävä

        wtf? ootko ikinä ees käyny siellä? pommi isku vaara VUODEN NAURUT!!! :D


      • Algeria

        Algeria on turvallinen maa ja siellä ei ole mitään pommeja älä puhu jos et ole varma siitä


    • nuuusku

      Heh, voin sanoo että yksin ET MISSÄÄN NIMESSÄ MENE!!... se on ehdoton ykkönen... otat jonkun miehen sinne mukaa.. siis jos sä lähdet yksin sinne ja meet kattoo yöelämää, nii sut kaapataa... oon 100% varma... päiväl ei oo mitää sellassii, ainakaa mua itteä ei oo viety sillo. :P ... mutta niin, EI YKSIN!!!... mäki meen algeriaa nyt kesäl, ku on kesämökki siel porukoitten kaa.

      • kiitosta vaan

        Oi, kiva kuulla että olet puoliksi algerialainen :)
        Ei sitten, ei yksin :D Ai, että KAAPATAAN? ^^
        Ehkä mä sitten raahaan vaikka väkisin jonkun kaverin.
        Joo, oon ottanu selvää et viisumi pitäs olla ja se pitäis hankkii ruotsin algerian suurlähetystöst ^__^

        Selvä, eli vaatteista ei tarvi sen kummemmin ottaa painetta :)

        Kiitos nuuusku :)


      • nuuusku
        kiitosta vaan kirjoitti:

        Oi, kiva kuulla että olet puoliksi algerialainen :)
        Ei sitten, ei yksin :D Ai, että KAAPATAAN? ^^
        Ehkä mä sitten raahaan vaikka väkisin jonkun kaverin.
        Joo, oon ottanu selvää et viisumi pitäs olla ja se pitäis hankkii ruotsin algerian suurlähetystöst ^__^

        Selvä, eli vaatteista ei tarvi sen kummemmin ottaa painetta :)

        Kiitos nuuusku :)

        Yeap yeap .... joo kaapataan. :DD mielummi miespuolinen kaveri. :'D ... hienoo hienoo, nii se tais ollakkii se viisumiasia sillee... mut pidä kivaa algerias:))


    • mimiss

      Olin Algerias vuosi sitten.Edullinen hintataso.Ihanaa ruokaa.Mukavat ihmiset.Kannata matkustaa kaverin kanssa,yksin ei oo turvallista.
      Viisumiasiat hoituvat www.embalgeria.se

    • NAdyajasmin

      HEI
      EI KANNATA.
      ALGERIA EI TARVII SUOMALAISIA,SEN TAKIA SIITÄ EI OLE TIETOJA
      KOSKA ALGERIA EI OLE MATKAILU MAA.
      ALGERIA EI OLE MAROKKO TAI TUNISIA
      ETTÄ SINNE VOI OTTAA KASSINSA JA MENNÄ VAAN.
      ALGERIAAN MATKUSTAMISESSA EI OLE JÄRKEÄ JOS EI OMAA SUKUA ALGERIASSA.
      SAMA KOSKEE ALGERIALAISTEN PATJOJA.
      98% ALGERIALAISISTA HOMAA KUITENKIN UUDEN VAIMON OMASTA MAASTAAN KUN
      SAA TARPEEKSEEN TEISTÄ.
      MIKSI KAIKKI ALGERIALAISET ON RUMIEN/LÄSKIEN SUOMALAISTEN KANSSA?
      = KOSKA HELPOMPI SAADA PAPERI JA NIITÄ ON KIVA PETTÄÄ ESIM.RUOTSIN TAI EESTIN LAIVALLA :D
      algerialainen mies ei kunnioita suomalaisia.
      HHHHHHHHHH

      • töttöröö...

        Nadiaa mitä sä hössötät täällä tollasta sontaa? :D Miks suomalaiset ei sais mennä algeriaan? Mitä hittoo sun päässäs pyörii? :P Mun mielest algerian pitäs panostaa just turismiin koska siitä voi tienaa hyvät rahat ja työpaikkoja lisääntyy. Työttömyys on tosi yleistä vielki algerias. Öljyllä ei mennä ikuisesti vaik just nyt näyttäis hyvältä. Öljyki loppuu joskus.

        Mun mielest on just kiva ku porukkaa menee algeriaan. Kiva saada taas Algeria maailmankartalle varsinki ku siel on ollu vähän hankalia aikoja.

        Nadia et tajuu viel näitä juttui ku oot vasta 15-wee. Moi eli oon sonja ;D Kiva törmää sun viesteihin tääl suomi24:sessa hahah xD

        OOn kyl itekki huomannu et JOSKUS (eli ei aina) joku algeriaano hengaa jonku aika ruman ja yliläskin naisen kanssa. Nää naiset jotka muuten sais harvemmin miestä on toki otettuja kun "komea ja tumma" mies näyttää kiinnostusta mut loppupeleissä mies on kiinnostunu vaan oleskeluluvasta. Karu totuus ja näitä on nähty niin paljon. Mutta, ei saa yleistä. Tiedän monii parei jotka on ollu yhdessä pitkään ja ovat vieläkin onnellisesti yhdessä, kuten vaikkapa omat vanhempani.

        Et semmosta :D

        Ps. Nadia soita mulle! :) ikävä


      • yousraaa

        Hei oon puoliks algerialainen puoliks suomalainen, nadia ei tarkota aina että algerialaiset miehet on vaan passin takia. Jos se ois niin ni miks ihmeessä mun vanhemmat on vieläkin naimisissa?!


      • Hi! You shut a fuck up Algerialaisilla miehillä on hyvä käytös tapa myös muilla kuin mies sukupuolilla ne eivät ota (LÄSKIÄ RUMIABSUOMALAISIA NAISIA VAAN PAPEREIDEN TAKIA) ne ottaa myös se kauneudesta se käytös tapoista ja jos se sopii nille varmaan 3% miestä ottaa naisen papereiden takia


    • algeriiaaann

      mäki oon miettiny algeriaan lähtöä. Haluan kauas ja en mihinkään turistikohteeseen. Jutellut jo jonkun aikaa miehen kanssa netissä. OIs ainakin opas siellä sitten =). Viisumi pitäis siis kuitenkin hakea ruotsin kautta... hmm

      • Algerialainen

        Aivan, Algerian viisumi saa Vain Tokholmasta. On se hyvä kun sulla mies oppaana siellä, varmaan pärjäät hyvin. Algeria on turvallisempi kuin ennen. Elämä on paljon halvempi kuin Suomessa. Onnea matkaan :)


    • ERlKA

      Terveisia Algeriasta! Tassa pienta itsetarapointia ja hoyryjen laskemista.

      Lahdin matkaan Tunisista. Samassa taksissa ollut ranskalaistunut algerialaismies oli kauhuissaan matkasuunnitelmastani. Ei kukaan matkusta Algeriassa yksin, ei ainakaan blondi nainen. Laiskaisin miehelle passini, siita sopii katsoa. Iran, Afganistan, Jemen. Toute seule.

      Ensimmainen kohteeni oli Annaba. Paastyani kaupunkiin menin kuvaamaan hotellini edustalle. Vastaanottovirkailija kiirehti sisalta luokseni, kaski laittaa kameran heti takaisin laukkuuni. Sitten se alkoi raivota katukiveyksella istuville nuorukasille. Luikin vahin aanin sisalle hotelliini. Sama kuvio toistui hieman eri muodossa pitkin paivia. Paikalliset hatistelivat minut marketilta takaisin paakadulle. Museonhoitaja sanoi Algeriassa olevan yksi ongelma : algerialaiset. Eika paastanyt minua oikaisemaan lapi niittyjen (500m) kirkolle.

      Tanaan lahdin tapani mukaan ulos illalliselle, nyt uudessa kaupungissa Constantinessa. Sain peraani kollilauman. Vaihdoin kadun toiselle puolelle (paakadun huom!) Kun tamakaan ei auttanut viuhdoin laumaa haipymaan. Virhe. Seuraavaksi tajusin, etta minua potkittiin nilkkoihin. Aloin huutamaan, heitin joukkoa jatsesakilla. Ei auttanut. Seuraavaksi piponi lahti huligaanien matkaan. Kaikki tama tapahtui paikallisten vahat valittamatta. Mitas kulkee yksin kadulla pimean tultua. Huorakin kuka ties. Jo Annabassa minulle oli huudeltu rantabulevardilla milloin huoraa ja milloin venalaista. Housuihin, huppariin ja pipoon sonnustautuneena.

      Tzpahtuneen jalkeen kaupunki saikin kuunnella hullun purkaustani. Ei ihme, etta maassa ei kay yhtaan turisteja. Algeriahan on vaarallisempi kuin kaikki irakit ja afganistanit! Tollojen ja huligaanien maa, sivistymattomyyden huipentuma.


      Lahden huomenna paluumatkalle kohti Tunisiaa. Ja kuinkas ollakaan: tanaan vuodatettiin jo verta. Kovin algerialainen paatos matkalleni.

      Mutta on tassa valissakin tapahtunut.

      Matkalla Setifiin nousin bussista vaarassa kaupungissa. Tajusin taman vasta kun kadulla minua lahestyi paikallinen nainen. Nainen kertoi olevansa isansa kanssa palaamassa Setifiin, lupasivat antaa minulle kyydin. Ja kuin kohtalon ohjauksesta he viela asuivat sita hotellia vastapaata, johon olin ajatellut majoittua. Perhe halusi majoittaa minut luokseen, mutta suostuin lopulta vain illalliseen. Illallisen aikana sovimme, etta seuraavana paivana menemme yhdessa Jemilaan (roomalainen rauniokaupunki), mita varten ylipaatansa olin tullut kaupunkiin.

      Aamulla perheen isa olikin jo odottamassa hotellin edessa. Menimme yhdessa aamiaiselle, jonka jalkeen mies halusi nayttaa ateljeensa. Ateljessa mies yritti lahennella. Ymmarsin, etta mitaan yhteista perheretkea Jemilaan ei ollut luvassa.

      Paljastui sekin, etta tapaus jota mina ja perheen tytar olimme kuvailleet kohtalon johdatukseksi, olikin miehen suunnittelema naytelma alusta alkaen. Mies oli lahettant tyttarensa juttelemaan minulle ja pysytteli itse taustalla vain odottaakseen naytelman kliimaksi: kohtausta ateljeen takahuoneessa. Tai ehka kliimaksi oli suunniteltu viela kauemmas tulevaisuuteen; mies oli keksinyt etta alkaisimme tavata toisiamme Tunisissa.

      Se, etta joku mies yritti lahennella, ei ollut mitaan verrattuna siihen pettymykseen, jota tunsin tajuttuani vieraanvaraisuuden olleen pelkkaa petosta.

      Ja tanaan kivitys sitten kruunasi matkani. Kivi heitettiin paahani ohiajavasta autosta. Onneksi ei kasvoihin, mutta silti kolhu oli sen verran paha, etta vaatteet olivat veressa ja paata jomottaa.

      • mikskusetat

        älä puhu paskaa


      • Anonyymi

        Tää on isoin kusetus ikinä.


    • sellaista.sieltä

      Kiitoksia tuoreeltaan tästä matkakertomuksesta.

      Tuo on hyvä esimerkki siitä, että maailmassa on olemassa nuhruisia paikkoja, joihin ei mene paljoa mainstream-turisteja ja joissa reissatessa kannattaa olla varovainen, mutta niissä silti pystyy reissaamaan.

      Sitten on oikeasti huonoja ja vaarallisia paikkoja joissa ei pysty reissaamaan, ainakaan euripidisella ulkomuodolla varustettuna. Algeria on kaikesta päätellen sellainen eikä näytä aikojen saatossa juuri muuksi muuttuneen.

    • algeria

      moro moro,totta olen algerialainen kotoisin!!mä sanoisi nadialle..etta puhut väärin..algeria on isso maa ja kauneitta kaupungia..sieltää on tosi rauha ja ystäväliset ihmisia..l´its do..l´its menna..ja lisäksi kauneus on tosi paljon..silmat ruskiat,sineste,viherä...sä ot huluu..kiitos vaan...olen olut suomessa turisti...uusikaupunki,turku,savonlinna opera..hieno..kotkassa meri päivä...parissi..eli parainen....en halua asun siellä koska mulle on hyvä elmä algerieasta...oma koti talo,auto...vene ja koti meri...ja isso palkka....tervetola täällää algeriasta

    • Mirellah111

      Saisko tietoo millassii miehii onks komeita tai luotettavii??? kiinnnostais kovasti et löytyäskö uskollista bile seuraaa? onkos baarit mitä tasoo ja saaaks alkoholii? oon vähän kyllästynyt stadin mamu piireihin nääs! ja alanyakin on jo koluttu läpi

    • Zohra

      Mä oon Zohra ja oon kotoisin Algeriasta mut asuun suomessa kannataa käydä Algeriassa koska se ei ole tehty maa ninku Marokko Algeria on naturaalinen maa kauniita paikkoja ja muota hienoja näkymiä Sahara on myös kaunis jos joku ei tiennyt niin siellä asutaan siellä on myös kauppoja mutta siellä on paljon hiekka mutta se ei haittaa Saharan asukkaita

    • Algerfani124

      Käy❤️Ihana maa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe