Äiti ei anna seurustella

defrg

Oon jo lähemmäs 16 vuotta ja oon löytäny maailman ihanimman pojan itelleni.Mutta kävi aika huono juttu ku vein poikaystävä kotiin (17vuotta) Sain ihan kivat huudot mutsilta et mitä tää homma nyt oikee on -.- Sitte ku poikkis olis lähteny meiltä sitten se kunnon huutaminen vasta alkoikin!Laitto mut nettikieltoon,kännykkä pois ja valitti et sehän pistää mut vielä paksuksi -.- arvatkaa vaan ärsyttääkö.
Olisin luullu et äiti on ilonen mun puolesta mutta ei. Edelleen siis seurustellaan mutta "salaa sillä en mä voi jättää todella tärekeää ihmistä ÄITIN takia.
Nyt kyllä kaipaisin neuvoja miten voitas seurustella normaalisti eikä tarvis kokoajan salailla kaikkea.'En ymmärrä äitiäni.Eiks jo 16 vuotiaana oo ihan normaalia seurustella vai pitääkö vaan äitin takia oottaa 18 ikävuoteen asti? O_O

14

3830

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaan

Ite oon 12 - ja poika - mut en kyllä kerro äidille, vaikka tykkään yhest tytöst. Oon kerran ollu yhen toisen kaa. Äiti ei sanonu mitää, mut se alko härnätä. Uskon kuitenki, et toi on useil tuttua.

• Synkopoppi

Moi!

Ensinnäkin pahoittelut tilanteestasi! Äidilläsi on omasta mielestäni vääristynyt kuva seurustelusta, pojista ja seksistä. Varmastihan en tiedä, mutta kuvittelisin, että taustalla voivat olla äitisi omat ikävät kokemukset hänen ollessaan saman ikäinen.

Tässä vaiheessa pitäisi varsinkin aikuisen, ajattelevan ja järkevän ihmisen tiedostaa asia ja tehdä itselleen selväksi, että se kaikki mitä hänelle ehkä silloin tapahtui ei varmastikaan toistu kohdallasi.

Nyt on pakko toimia! Minähän en äitiäsi tunne, mutta kuvauksesi perusteella vaikuttaa erittäin voimakastahtoiselta ja hankalalta ihmiseltä. Sinun olisi siitä huolimatta tuotava poikaystäväsi teille uudestaan, ja kysyttävä äidiltäsi syytä perusteettomille ja naurettaville epäilyille. Kyllä aikuisen ihmisen on pakko pystyä ottamaan tällaiseen asiaan kantaa ja perusteltava mielipiteensä tarkasti.

Seurustelullehan ei ikärajaa ole, ja sitä on alaikäisenkin vanhempien hankala tai miltei mahdoton kieltää. Jos kieltoon kuitenkin ajaudutaan, pitää sille olla erittäin pätevä syy. Tällaisia syitä ovat mm. jomman kumman osapuolen ongelmat päihteiden kanssa, mahdolliset rikolliset taipumukset tai väkivaltaisuus. Mistään tällaisesta ei nyt kuitenkaan tapauksessasi varmastikaan ollut kyse, ja siksi kielto on täysin aiheeton.

Kerrohan miten kävi!

- Synkopoppi

• huulikiilto-nea

et ainakaa kyl lopeta seurusteluu äidin takia. kato ku luultavasti se aiheuttais vaa katkeruutta, varsinki sun ja äitis välille. ei olis sun äidinkään mieleen jos teijän välit viilenis moisen takia...?
      tos yhes aikasemmas vastauksessa oli veikkailtu jotai sun äidin omia huonoja kokemuksia syyks. jos kyse tosiaan on semmosista, sun on varmasti tooosi vaikee saada sun äiti vakuutettua siitä että seurustelu ei oliskaa sulle pahaks.
      kokeile joka tapauksessa semmosta klassista "järkevää keskustelua"
      [ älä ainakaan sitten yritä tuoda omii mielipiteitäs esiin kiukuttelulla tai muulla lapsellisella käytöksellä^^ ...]
      utele ensinnäkin selville miks sun äiti kieltää seurustelun. vetäydy sitten miettimään rauhassa jotain järkevää vastattavaa. ja keskustele lisää. hyvässä lykyssä sun äiti hyväksyy lopulta sun seurustelun.
      jos ei toimii nii voisit kokeilla hakee neuvoa vaikka joltain fiksulta sukulaisaikuiselta. jos sekää ei auta nii.. en taida keksii enää mitä voisit tehä. ehkä sun pitää tyytyä salarakkauteen:D nyyh!

ootko muuten miettiny myös sitä että veit ehkä sun poikaystäväs liian yllättäen teille. jos et äitis kaa aikasemmin ollu puhunu mitää sellaseen viittaavaakaan, sun äiti saatto olla hieman hämmästyny ku oma pikkutyttö alkaa yhtäkkii raahaa jotai kundii kotiin...
      tai sit se on muutenvaan kauhuissaan siitä et sä oot tulos aikuiseks, ja toivois voivansa estää sen.
      ^^
      ääää-äääh. en mä tiiä mitä mä viel sanoisin... kyl sä keksit jotain!!!

ps...sun äiti sais kyl olla ilonen ku sä ylipäätään haluut pitää sen ajantasalla sun seurustelukuvioissa. olis kauheen sääli sitä kohtaan jos se onnistuis vaan ajaa sut etäsemmäks noitten tiukkis -oikkujensa myötä.

:D ooh. kirjotimpa taas epäselvästi! mut mun suuri ja ihmeellinen neuvo oli siis PUHUMINEN :D

• Nimetön

mun äiti on tosi kiva-mut se ei anna mun seurustella. juu, oon vasta 14, mut en oo seurustellu kenenkään kanssa äidin takia. se lukee mun tekstiviestejä ja penkoo mun laatikoita. se puhuu koko ajan siitä, ettei tuon ikäisenä vielä pidä seurustella. oon sanonu sille ainaki tuhat kertaa, ettei seurustelussa oo mitään pahaa, mut se ei vaan usko...

• giRLLLLSRJ

mikä näitä äitejä vaivaaa...?
        Itse täytin tammikuussa 16v. Noo... ei siinä mitää.. tottakai oon ihastunu ja välil jopa rakastunukkin, ja välillä on menossa jotain juttua jonkun jätkän kanssa.. mut sitte en koskaan pääse pitemmälle asian kanssa, ja juttuni jää aina vähän niin kuin "kesken". siis en edes aloita mitään seurustelua, jätkät jää aina kavereiksi....

KOSKA tiedän ettei äitini ja isäni kuitenkaan hyväksy tai "keskity kouluun" tai "mee tekee läksys" tai muuta vastaavaa. Ymmärrän kyllä tän.. mut mulla menee koulussa hyvin ja kaikkee. Mut vanhemmat sitte potkii mut maahan niin sanotusti, kun tuntuu etten sais seurustella. Tai en tiedä, saanko, en oo kysyny.. mut en edes viitti.. tuntuu että ainakin äiti on aina vahvasti vastaan kaikkea, mikä liittyis mihinkää seurusteluun. Mutta vanhemmat kyllä luottaa muhun. tuntuu vaan siltä, ettei luota-

kerran puhuin joskus illemmalla puhelimessa erään kaverin kanssa (poikapuolinen). no sitten sisko tulee ja sanoo "äiti käski sun sammuttaa kännykkä ja viedä se alakertaa yön ajaks." No tietty kysyin syytä.. äiti oli kuulemma sanonu, että puhuin muka liian myöhään puhelimessa. En tajunnnu sitä oikeestaa.. miksen sais puhuu, en ollu puhunu sen kaverin kans yli 6 vuoteen (tää on totta..XD). vai meinasko äiti, että hommaan puhelimessa jotain "kivaa" sen kaverin kans.. no en todellakaan, eihän me oltu puhuttu yli 6 vuoteen.

vai oliko pointti siinä, kun kaveri sattui olemaan jätkä? en ollut edes ihastunut tähän kaveriin, eikä hänkään varmaan minuun. puhuttiin muuten vaan kuulumisia.. Nyt on välit vähän viilentyny senkin poikakaverin kans, mistäköhän johtus... Johtuskohan siitä, kun en päästä ketään lähemmäs kuin kaveriksi, ÄITINI takia...?? -.- ja kaveripojatkin katoaa, kun en tiedä mitä tehdä.. kertoako äidille heistä vai ei. Vaikka kyllä äiti tietää joitakin poikakavereitani, mutta ei tiedä niistä mitään, joiden kanssa on "menossa juttua". En vain pysty kertomaan. Ei siinä kyllä mitään häviäisi, mutta silti :D en vaan jaksa/halua kuulla vanhempien mielipiteitä. Ihan ku ne ei luottas muhun, etten muka osais valita poikaystäväkseni sellaista, joka olisi "kunnon ihminen ja heidän mielestä "normaali"..

viimestään 18-vuotiaana voin ottaa rennommin, ja silloinhan ei tarvitse selitellä vanhemmille mitään. tai sitten vaan toivon liikoja -_-

Tai sitten vain kuvittelen kaiken. En vaan jaksa enää....

• kerran tässä vaan eletään

no siis mäki tapailen yhtä jätkää tavallaan salaa ainoostaa mun kaverit tietää siitä ku en uskalla sanoo kenellekkää aikuiselle mä oon koht 15 ja jätkä on 17 koht 18 niin en tod uskalla sanoo aikuisille siit ja me nähään aina stadissa ja meen stadiin salaa mut aina ajattelen et kerran tässä vaan eletän...ja niin ollaan sen jätkän kaa oltu sängyski et joo...

• ghtyu

Kummallista,aika vanhanaikanen äiti sulla vai?

• lklklk

Äiti taisi vain vähän säikähtää kun hänen pikku tytöstään on kasvanut jo nuori nainen. Anna mutsisi sulatella asiaa vähän aikaa niin hän luultavasti muuttaa mieltään.

Toisaalta en tiedä mitä hemmettiä olet mennyt tekemään jos äitisi ei edes tuon vertaa luota sinuun, vai onko mammasi yksinkertaisesti niin ylisuojeleva, että ei halua tyttärensä seurustelevan noin nuorena?

• skillaas

Öm.. Mitä mun pitikää nyt kirjottaa...?

• Ei liity mitenkään..

EI LIITY JUTTUUN JOTEN EI PAKKO LUKEA!!

Niin! Siis mulla oli silleen et tapailin yht poikaa, ja sit yks ilta sanoin äidille iha pokkana, et "mä seurustelen yhen kundin kaa"... Joo siit ei sit hyvää seurannu. Äiti raivostu ja sano et nyt heti soitat sille pojalle ja kerrot sille että, mä en saa alkaa seurustella sen kaa. (tai jotain sinne päin) Sit mä soitin sille jätkälle itku kurkussa ja selitin tälle. Sit se sano et okei... (kuulosti jotenki surulliselta) Noo... se poika sano että voidaan olla kamui vielki jaja sit se anto mulle "suukon" puhelimessa :'D (Siis mä niiiin rakastin sitä)

• jdkhglkghklfdhfkdf

Joo no mikä auttaa nii ota sun äiti mukaa terkan puheille nii se vois sil vähä selventää et on jo iha normaalii seurustella.
      Tai sitten ite sanot sille että 16-vuotta on kyl iha hyvä ikä jo tutustua poikiin, että et sä aio kuluttaa teinivuosias nurkan takaa salaa ihaillen niiku valtaosa 12-14 vuotiaista.

• jännäjuttu

Mistä te kaivelette näitä oikeesti? Neljä vuotta vanha ketju...

• Ollisaksuli

Ylilauta

• Anonyymi
      UUSI

Minä olen 55v ja äitini ei anna seurustella, isä on jo kuollut. He eivät antaneet minun löytaa naista. He halusivat että olen aina yksin. Meillä oli marjatila ja paljon ikäisiäni tyttöjä, vanhemmat eivät hyväksyneet että juttelin tyttöjen kanssa. Isä oli kommunisti ja äiti lestadiolainen.. Heille mies ja nainen välillä on vain seksiä. Äitini vihasi seksiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      142
      5621
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      2092
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      141
      1535
    4. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      105
      1376
    5. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      112
      1376
    6. Huono grilli kokemus

Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll
      Puolanka
      31
      1173
    7. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      196
      1168
    8. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      49
      1137
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      67
      1038
    10. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      871
    Aihe