kehystäminen

Ninnuli81

Onko vinkkejä miten saa helpoiten kehystettyä 1000 palaisen 48cm x 68cm palapelin jonka alla ei ole mitään alustaa jotta saisi kehyspohjalle siirrettyä... Onko muovittaminen ainoa vaihtoehto?

8

11252

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murmelinpentu

Jos palapeli on pöydällä niin voisit kokeilla ostaa ohuen kartongin ja "hivuttaa" sen palapelin alle ja sillä siirtää sen kehyspohjalle. Muistaakseni tuon kokoisia vaihtokehyksiä on.
      Itse olen ostanut ohutta levyä ja sahannu mittojen mukaan oikean kokoisen ja liimannut yksi pala kerrallaan. Hyvin on pysynyt.

• Rinis

sinullakin ilmeisesti Kaj Stenvallin taulu :)

Minäkin innostuin semmoisen kokoamaan,kohta olisi valmis.. Ja myös olisin kiinnostunut eri tavoista kiinnittää palaset yhteen ja saada se seinälle...

• kehystäminen...

Minä ostin 50cm x 70cm lasikehyksen Tiimarista ja kokosin palapelin suoraa kehyksen pohjan päälle. Sivuista jää hieman yli, mutta värittää reunat vaikka mustalla tai valkosella niin ei näytä edes rumalta. Sitten vaan lasi päälle ja valmis on.

Kokeileppa näin seuraavan kerran.

• Rinis

Kuulostaapa fiksulta idealta... Eikä tarvi liimata mitään.. ja sitten palapelin voi joskus toistekki koota..

Pittääpä koittaa päästä tiimarissa käymään :)

Kiitoksia paljon avusta!

• Ninskulikka08

Itse käytän palapeliliimaa, jota myydään hyvin varstetuissa kaupoissa (yleensä siltä saa myös palapelejä). Liima tupsutetaan siinä purkissa olevan tyynyn läpi suoraan tehdylle palapelille ja annetaan kuivua. Nostan sitten varovasti palapelin kehyksen alustalle ja lasi päälle. Jos en kehystä niin käännän liimatun palapelin toisin päin ja liimaan normaaliliimalla valkoista paperia takapuolelle. Joskus kun haluaa vaihtaa kehyksiin kuvan, niin voi ottaa jo valmiiksi liimatun tai laittaa seinälle vaikka ilman kehyksiä. Toimii!

• PiipaT

Palapelin päälle voi surutta kaataa mukillisen tavallista tapettiliisteriä ja levittää lastalla. Ja kun koko palapeli on kostutettu liisterillä, kauho ylimääräinen liisteri pois ja anna kuivua.Sen jälkeen voit käsitellä pakapeliä rauhassa, palat pysyvät yhdessä.

• Regalis

Itse olen liimannut 3000 palan palapelin. Tein palapelin pöydälle, josta sen kaverin avulla ujutin pahvin päälle. Sen jälkeen laitoin toisen pahvin päällimmäiseksi ja käänsimme pelin "väärinpäin". Liimasin taustan puolelta kiinni pahviin. Kehystin sen liikkeessä (maksoi 75€). Palapeli alkoi kupristelemaan, enkä saa sitä millään enää täysin suoraksi (ei kauhean pahasti, mutta minua se häiritsee). Olen koittanut palapeliliimaa ja erikeepperiä, molemmat alkavat kupruilemaan.
        2000 palan palapelin kanssa koitin toista juttua. Käänsin sen samalla tyylillä nurinpäin ja teippasin taustan ilmastointiteipillä. Kehystin myös sen ja siinä ei ole kuprun kuprua. Suosittelen siis kaikille teipin käyttöä. Itse en enää menisi pilaamaan yhtään palapeliä liimalla.

• Enkuli_84
        Regalis kirjoitti:

Itse olen liimannut 3000 palan palapelin. Tein palapelin pöydälle, josta sen kaverin avulla ujutin pahvin päälle. Sen jälkeen laitoin toisen pahvin päällimmäiseksi ja käänsimme pelin "väärinpäin". Liimasin taustan puolelta kiinni pahviin. Kehystin sen liikkeessä (maksoi 75€). Palapeli alkoi kupristelemaan, enkä saa sitä millään enää täysin suoraksi (ei kauhean pahasti, mutta minua se häiritsee). Olen koittanut palapeliliimaa ja erikeepperiä, molemmat alkavat kupruilemaan.
        2000 palan palapelin kanssa koitin toista juttua. Käänsin sen samalla tyylillä nurinpäin ja teippasin taustan ilmastointiteipillä. Kehystin myös sen ja siinä ei ole kuprun kuprua. Suosittelen siis kaikille teipin käyttöä. Itse en enää menisi pilaamaan yhtään palapeliä liimalla.

En ole koskaan edes halunnut liimata palapelejäni vaan olen tyytynyt "vanhanaikaiseen" jippoon, kontaktimuoviin. Se on pitänyt palapelini kasassa tähän päivään asti, eikä ole alkanur kupruilemaan mitenkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      69
      1893
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      366
      1209
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      140
      999
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      19
      927
    5. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      84
      674
    6. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      104
      651
    7. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      642
    8. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      41
      638
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      52
      584
    10. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      57
      557
    Aihe