Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kehystäminen

Ninnuli81

Onko vinkkejä miten saa helpoiten kehystettyä 1000 palaisen 48cm x 68cm palapelin jonka alla ei ole mitään alustaa jotta saisi kehyspohjalle siirrettyä... Onko muovittaminen ainoa vaihtoehto?

8

9426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murmelinpentu

      Jos palapeli on pöydällä niin voisit kokeilla ostaa ohuen kartongin ja "hivuttaa" sen palapelin alle ja sillä siirtää sen kehyspohjalle. Muistaakseni tuon kokoisia vaihtokehyksiä on.
      Itse olen ostanut ohutta levyä ja sahannu mittojen mukaan oikean kokoisen ja liimannut yksi pala kerrallaan. Hyvin on pysynyt.

    • Rinis

      sinullakin ilmeisesti Kaj Stenvallin taulu :)

      Minäkin innostuin semmoisen kokoamaan,kohta olisi valmis.. Ja myös olisin kiinnostunut eri tavoista kiinnittää palaset yhteen ja saada se seinälle...

    • kehystäminen...

      Minä ostin 50cm x 70cm lasikehyksen Tiimarista ja kokosin palapelin suoraa kehyksen pohjan päälle. Sivuista jää hieman yli, mutta värittää reunat vaikka mustalla tai valkosella niin ei näytä edes rumalta. Sitten vaan lasi päälle ja valmis on.

      Kokeileppa näin seuraavan kerran.

      • Rinis

        Kuulostaapa fiksulta idealta... Eikä tarvi liimata mitään.. ja sitten palapelin voi joskus toistekki koota..

        Pittääpä koittaa päästä tiimarissa käymään :)

        Kiitoksia paljon avusta!


    • Ninskulikka08

      Itse käytän palapeliliimaa, jota myydään hyvin varstetuissa kaupoissa (yleensä siltä saa myös palapelejä). Liima tupsutetaan siinä purkissa olevan tyynyn läpi suoraan tehdylle palapelille ja annetaan kuivua. Nostan sitten varovasti palapelin kehyksen alustalle ja lasi päälle. Jos en kehystä niin käännän liimatun palapelin toisin päin ja liimaan normaaliliimalla valkoista paperia takapuolelle. Joskus kun haluaa vaihtaa kehyksiin kuvan, niin voi ottaa jo valmiiksi liimatun tai laittaa seinälle vaikka ilman kehyksiä. Toimii!

    • PiipaT

      Palapelin päälle voi surutta kaataa mukillisen tavallista tapettiliisteriä ja levittää lastalla. Ja kun koko palapeli on kostutettu liisterillä, kauho ylimääräinen liisteri pois ja anna kuivua.Sen jälkeen voit käsitellä pakapeliä rauhassa, palat pysyvät yhdessä.

      • Regalis

        Itse olen liimannut 3000 palan palapelin. Tein palapelin pöydälle, josta sen kaverin avulla ujutin pahvin päälle. Sen jälkeen laitoin toisen pahvin päällimmäiseksi ja käänsimme pelin "väärinpäin". Liimasin taustan puolelta kiinni pahviin. Kehystin sen liikkeessä (maksoi 75€). Palapeli alkoi kupristelemaan, enkä saa sitä millään enää täysin suoraksi (ei kauhean pahasti, mutta minua se häiritsee). Olen koittanut palapeliliimaa ja erikeepperiä, molemmat alkavat kupruilemaan.
        2000 palan palapelin kanssa koitin toista juttua. Käänsin sen samalla tyylillä nurinpäin ja teippasin taustan ilmastointiteipillä. Kehystin myös sen ja siinä ei ole kuprun kuprua. Suosittelen siis kaikille teipin käyttöä. Itse en enää menisi pilaamaan yhtään palapeliä liimalla.


      • Enkuli_84
        Regalis kirjoitti:

        Itse olen liimannut 3000 palan palapelin. Tein palapelin pöydälle, josta sen kaverin avulla ujutin pahvin päälle. Sen jälkeen laitoin toisen pahvin päällimmäiseksi ja käänsimme pelin "väärinpäin". Liimasin taustan puolelta kiinni pahviin. Kehystin sen liikkeessä (maksoi 75€). Palapeli alkoi kupristelemaan, enkä saa sitä millään enää täysin suoraksi (ei kauhean pahasti, mutta minua se häiritsee). Olen koittanut palapeliliimaa ja erikeepperiä, molemmat alkavat kupruilemaan.
        2000 palan palapelin kanssa koitin toista juttua. Käänsin sen samalla tyylillä nurinpäin ja teippasin taustan ilmastointiteipillä. Kehystin myös sen ja siinä ei ole kuprun kuprua. Suosittelen siis kaikille teipin käyttöä. Itse en enää menisi pilaamaan yhtään palapeliä liimalla.

        En ole koskaan edes halunnut liimata palapelejäni vaan olen tyytynyt "vanhanaikaiseen" jippoon, kontaktimuoviin. Se on pitänyt palapelini kasassa tähän päivään asti, eikä ole alkanur kupruilemaan mitenkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2077
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1788
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1413
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1338
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe