Niin miten sen asian kans nyt oikein on?
Tarkoittaako Barf-ruokinta, ettei koiralle välttämättä anneta muuta?
Kai sentään barffiin kuulluu jonkinlaiset vihannekset, juurekset ja hedelmätkin?
Olen saanut tarpeekseni noista kuivamuona-nappuloista, kun tuntuvat aiheuttavan meillä kutinaa, silmien vuotamista ja korvien likaisuutta.
Kaikenlaisia nappuloita on kokeiltu, enkä oikein mihinkään ole ollut tyytyväinen.
Annan nyt 2-3 kertaa viikossa raakaa naudanluuta, sekä jonkin verran myös sika/nauta jauhelihaa,
kuitenkin käytän ne pakastimen kautta,
eli noin viikon verran ekaksi pakkasessa, ja sitten sulatellaan koirille, tai annetaan puolijähmeinä,
ompahan hampaillekkin enemmän töitä.
Mutta olen valmis vaikka siirtymään kokonaan tuohon Barffiin, jos vain sais enemmän siittä tietoa.
Jos jollain omia kokemuksia, hyviä tai huonoja, niin otetaan ilolla vastaan.
Tiedoista, neuvoista ja vinkeistä kiitollinen,
kahden kultsun äippä.
Barf-ruokinta
4
2189
Vastaukset
- ....
Googleta niin löytyy kyllä tietoa. Ei barffissa syödä pelkkää lihaa vaan myös kasvissoseita. Meillä syödään myös yrjölänpuuroa barffin lisäksi. Normaaliin barffaukseen ei siis kuulu viljat. Mutta isolla koiralla se puuro on hyvä juttu -tulee halvemmaksi. Eikä pidä unohtaa öljyä koiran ruuasta. Meillä on lohiöljyä ja kylmäpuristettua rypsiöljyä.
- kahden kultsun äippä
Hei.
Aivan, siis kasviksia myös.
miten itse laitat omillesi tuon barf-ruuan?
Voiko sitä tehdä suuremman annoksen kerrallaan, ja laittaa sopivina annoksina pakastimeen, ja kuinka kauan säilyy pakkasessa?
Entäs sitten ne kasvikset, vihannekset ja hedelmät?
Kypsennetäänkö kasvikset ja survotaan ihan "piltiksi", josta ne sitten sekoitetaan jauhelihaan?
Entäs se hevosenliha, millaista se on esim. rasvaisuudeltaan, ja onko liha tummaa vai vaaleaa, ja sopivatko hevosen luut koirille?
Lisää neuvoja kiitos.
Ja vaikka vähän hintatietojakin.- puuro ei kelpaa!
Meillä on siis taisteltu allergioiden ja vaikka minkä kanssa, mutta koiran nirso ruokahalu tuotti myös ongelmia. Saimme koiramme syömään yrjölän puuroa vasta noin viikon paaston jälkeen, jonka jälkeen alkoi taas toinen viikon paasto. Eli siinä vaiheessa minun hermoni pettivät ja vein koiran perusteellisiin eläinlääkäritutkimuksiin.
Noin 400 euroa kaikki nuo tutkimukset maksoivat, mutta vakuutus onneksi korvasi yli puolet. Siellä paljastui, että todennäköisesti allergiaa aiheuttivat joko riisi tai naudanliha. Nyt kun molemmat on poissa, voin syöttää neidillemme melkein mitä tahansa. Eikä tarvitse pelätä, että raukka kuolee nälkään! Eli siis aikaisempi Barf-sapuskamme ei taannut koiran hyvinvointia, vaikka niin usein yritetään kuuluttaa... - Rocksaku
puuro ei kelpaa! kirjoitti:
Meillä on siis taisteltu allergioiden ja vaikka minkä kanssa, mutta koiran nirso ruokahalu tuotti myös ongelmia. Saimme koiramme syömään yrjölän puuroa vasta noin viikon paaston jälkeen, jonka jälkeen alkoi taas toinen viikon paasto. Eli siinä vaiheessa minun hermoni pettivät ja vein koiran perusteellisiin eläinlääkäritutkimuksiin.
Noin 400 euroa kaikki nuo tutkimukset maksoivat, mutta vakuutus onneksi korvasi yli puolet. Siellä paljastui, että todennäköisesti allergiaa aiheuttivat joko riisi tai naudanliha. Nyt kun molemmat on poissa, voin syöttää neidillemme melkein mitä tahansa. Eikä tarvitse pelätä, että raukka kuolee nälkään! Eli siis aikaisempi Barf-sapuskamme ei taannut koiran hyvinvointia, vaikka niin usein yritetään kuuluttaa...Mun mielestä ei voi väittää että "barf-sapuska takaa hyvinvoinnin" - jos koira on allerginen jollekin, on se sama allergeeni olemassa, syötätpä sitten nappulaa tai raakaruokaa.
Sinällään barf on terveellisempää, koska useimmat kuivamuonat sisältävät hiilihydraatteja (esim viljoja) rutkasti liikaa koiran tarpeeseen nähden. Totta sekin, että viljat ja puurot tulevat halvemmaksi kuin lihat ja luut, mutta koiran terveyden ja hyvinvoinnin kannalta olisi parempi pitää pääpaino kuitenkin siellä liha-luu-vihannesmössö akselilla.
Hyvä barf-tietopaketti löytyy esim www.flagstones.info ja lisää tamperelaisen barffi.netin linkkisivuston kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255