Kuka on lukenut? Ajatuksia?
Vilander - Koirankorjauskirja
5
1042
Vastaukset
- nipsunapsutin
Itse en ole lukenut, mutta olen aina arvostanut herra Vilanderia ajatuksineen. Hän rohkenee kertomaan asian niin kuin ne todellisuudessa ovat, silläkin kustannuksella, että maine tiettyjen ihmisten silmissä menee.
Kiinnostaisi tietää, miten kirja on kirjoitettu? Onko se nimenomaan suunnattu ongelmaomistajille, vai saako siitä koiransa kanssa ongelmitta pärjäilevä harrastelijakin jotain irti?- Löppöne
... Saa muutkin siitä elämisen eväitä kuin ongelmakoiran omistajat. Moni kasvattaja antaa nykyisin kirjan pennun kylkiäisenä. Toivoisin vaan, että ne olis näitä sohvakoiriksi päätyviä terrierinpentuja, joiden omistajat lukis... Auttanu meillä tää kirja ymmärtämään koiran ajatuksia.
On myös tullut luettua.
Ajatuksia?Ehkä samoja kuin ylipäätään ko.kouluttajan metodeista.
Perusidea on ihan sama,mitä itse ajattelen.Mutta toteutus poikkeaa joissakin kohtaan melkoisesti,kuin myös jotkut asiat näen hieman erilailla.
Sanoisin lähinnä,että ko.henkilö kuten kirjansakin on oman "tyylinsä" hyvin hallitseva.
Ihan mielenkiintoista toisaalta oli lukea myös Pertsan omaa historiaa,toisaalta myös rohkeaakin olla aika avomielinen kipeistäkin asioista.
Ja tuo Haukullisen mainitsema tapaus,vähemmän järkevä (jos se tehtiin tahallaan?,nyt kun en enää muista) on minun mielestäni sellainen,että sen oisi voinut jättää vaikka pois.On kuitenkin niitä,kun lukee jotain turhankin suoraviivaisesti,ja pahimmassa tapauksessa tekee mitään miettimättä.- IsoKarju
...mun täytyy sanoa että se kirja (koirankorjaus) on parasta mitä meille on tapahtunut. Kahdeksan vuotta kestänyt isojen suojeluhaluisten kovapäämoosesten isäntänä, en olis uskonut että jostain KIRJASTA saa niin yksinkertasta ja selkeitä ohjeita. Nuo meidän pojat on kertakaikkiaan onnellisempia (!) eläimiä kuin ikinä ennen, hankittiin siis kirja jo viime keväänä. Noin kuukaudessa tuli täysi muutos hihnakäytöksessä, räyhääminen muille, kotona paikkojen rikkominen et setera, kaikki hölmöilyt on jäänyt pois ja pysyneet poissa. Ja just nuo edellisen kirjoittajan esimerkit: ne kertoo siitä pitkästä tiestä kun P. Vilanderi on löytänyt viisaan tapansa opettaa koiria. Mistään hakkaamisesta ei ole kyse. Rakkaudesta ja rajoista.
IsoKarju kirjoitti:
...mun täytyy sanoa että se kirja (koirankorjaus) on parasta mitä meille on tapahtunut. Kahdeksan vuotta kestänyt isojen suojeluhaluisten kovapäämoosesten isäntänä, en olis uskonut että jostain KIRJASTA saa niin yksinkertasta ja selkeitä ohjeita. Nuo meidän pojat on kertakaikkiaan onnellisempia (!) eläimiä kuin ikinä ennen, hankittiin siis kirja jo viime keväänä. Noin kuukaudessa tuli täysi muutos hihnakäytöksessä, räyhääminen muille, kotona paikkojen rikkominen et setera, kaikki hölmöilyt on jäänyt pois ja pysyneet poissa. Ja just nuo edellisen kirjoittajan esimerkit: ne kertoo siitä pitkästä tiestä kun P. Vilanderi on löytänyt viisaan tapansa opettaa koiria. Mistään hakkaamisesta ei ole kyse. Rakkaudesta ja rajoista.
Hieno homma,että asiat on alkanut pelittää :O)
Sehän on tärkeintä.Ja monesti noi asiat on vaan siitä kiinni,että löytää sen jyvän.
Siitä,miten siitä sitten etenee,voi olla usempaakin tapaa,ja useampaa mieltäkin.
Rakkaus ja rajat,sen minä allekirjoitan ihan kympillä myös.
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1871890
- 1131033
- 99947
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20717- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28544Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;199473