rasittavat ystävät tai ystävä

hys

Olen tullut huomaamaan tässä jo jonkin aikaa että, olen yhdelle ystävälle se kaatopaikka jonne voi kaataa niskaan kaikki murheet ja vaivat. Joka kerta kun puhumme puhelimessa soitan minä itse tai hän. Hän alkaa vuodattaa kaiken, eikä kuuntele yhtään mitä minulla olisi asiaa, jos yritän jotain kertoa tai sanoa niin se keskeytetään nopeasti. Puhelun lopetuskin on vaikeaa, yritettäessäni lopettaa puhelua, hän jatkaa vain vuodatustaan. Tällä ystävällä on huono kuulo, ja on kummassakin korvissaan kuulolaitteet. Nykyään jos itse soitan ja näyttää siltä ettei taas sanotuksi saa, lopetan lyhyeen koska en halua maksaa isoa puhelinmaksua tyhjästä. Muuten tämä henkilö on mukava, MUTTA RASITTAVA. Joka kerran kun olemme tavanneet olen aivan väsynyt ja raivoissani. Enkä haluaisi loukata. Tuntuu, että kun olen itse rauhallinen ja en höpöttele koko ajan , niin osakseni on tullut kuuntelija vastoin tahtoani. Nyt mietin, miten voisin sanoa suoraan. Ja pelkäänpä että kohta on mittani niin täynnä, että lasautan päin naamaa. Onko keinoa saada toisen ymmärtämään, ettei tarvitse loukata ?

6

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esim

Ehkä ystäväsi on vain puhelias eikä ole tullut huomanneeksi tilannetta koska itse osaa pitää puolensa luontevasti. Tai voihan hän tietty olla itsekäskin, mutta epäilen koska hän on kuitenkin ystäväsi.

Jos olisin hän, loukkaantuisin eniten siitä että et ole sanonut asiasta minulle ja sitten joku päivä katoat kuvioista tai räjähdät yllättäen päin naamaa.

Parempi siis sanoa ajoissa. Toiset on kyllä kauhean herkkänahkaisia ja on riski että hän loukkaantuu sanoitpa asian miten tahansa. MUTTA se on ohimenevää ja varmasti miljoonasti parempi tilanne kuin nykyinen.

Sano asiasta vaikka kun seuraavan kerran tapaatte, ei siis puhelimessa kun ilmeitä ei näe. Sano että haluaisit puhua yhdestä asiasta mutta et oikein tiedä miten sen sanoisit koska pelkäät loukkaavasi mikä ei missään tapauksessa ole tarkoitus. Varmaan kuuntelee tuollaista aloitusta . Sitten kerrot rauhallisesti että sinua on alkanut vaivat sellainen asia että et saa sanottua omia juttujasi väliin, koska hän on niin paljon puheliaampi kuin sinä. Kysy vaikka miten hän toivoisi sinun toimivan silloin kuin koet että et saa suunvuoroa. Varmasti hän haluaisi sinunkin kokevan että tulet kuulluksi. Sitten vaan jatkossa huudat puhelimessa määrätietoisesti väliin että huhuuu! Nyt olis sun vuoro. Suosittelen myös puhelun määrätietoista lopettamista silloin kuin siltä tuntuu. Aseta itse omat rajasi! Älä jätä ystäväsi vastuulle aistia, missä sinun rajasi on. Herkät pystyy siihen hyvin mutta ystäväsi ei ole sellainen vaikka varmaan muuten hyvä ihminen onkin.

• hys

hyvä neuvo : ) kunhan vain kerkiäisin sen sanoa, ennenkuin tuutista alkaa tulemaan. Joka kerta kun nähdään tai soitellaan, heti ensi töikseen alkaa " voi mä oon ihan sairas, mulle tuli nyt tätä ja tätä " siinä pitää antaa taas sääliä ja sympatiaa.

Ja miten ihmiselle voikin kaikkia sattua ? Omat asiat tuntuu niin mitättömän pieneltä sen rinnalla. Niin ilot ja surutkin.

Sais rohkeutta sanoa nuo asiat mitä ehdotit, mutta se on tehtävä. Tai käy niin etten pidä mitään yhteyttä.

• kurjenkello
        hys kirjoitti:

hyvä neuvo : ) kunhan vain kerkiäisin sen sanoa, ennenkuin tuutista alkaa tulemaan. Joka kerta kun nähdään tai soitellaan, heti ensi töikseen alkaa " voi mä oon ihan sairas, mulle tuli nyt tätä ja tätä " siinä pitää antaa taas sääliä ja sympatiaa.

Ja miten ihmiselle voikin kaikkia sattua ? Omat asiat tuntuu niin mitättömän pieneltä sen rinnalla. Niin ilot ja surutkin.

Sais rohkeutta sanoa nuo asiat mitä ehdotit, mutta se on tehtävä. Tai käy niin etten pidä mitään yhteyttä.

Huomenta,

voisithan kokeilla vaikka, kuunneella kärsivällisesti seur. kerran ja viedä samat asiat Taivaan Isälle rukouksessa. Anna sitten ajan näyttää, mitä jatkossa seuraa..mutta kuuntele vielä kerran oikein tarkkaan mitä ystävälläsi on sydämmellä. Jumala on luvannut kantaa kaikki huolemme ja murheemme kanssamme, näin ne eivät tunnu niin rasittavilta.. siunausta ja ennenkaikkia voimia sinulle tässä elämäntilanteessasi. Kaikki ihmiset ovat hyvin rakkaita Luojalleen. t:kurjenkello :)

• kertoisit
        hys kirjoitti:

ystävällesi, että elämässä on muutakin kuin se oma kroppa ja sen tila.
        Elävässä elämässä tapahtuu muutakin ja ihminen joka on sidoksissa vain pelkästään omaan ruumiseensa, menettää paljon..

• mutta tuo nyt ei
        kurjenkello kirjoitti:

Huomenta,

voisithan kokeilla vaikka, kuunneella kärsivällisesti seur. kerran ja viedä samat asiat Taivaan Isälle rukouksessa. Anna sitten ajan näyttää, mitä jatkossa seuraa..mutta kuuntele vielä kerran oikein tarkkaan mitä ystävälläsi on sydämmellä. Jumala on luvannut kantaa kaikki huolemme ja murheemme kanssamme, näin ne eivät tunnu niin rasittavilta.. siunausta ja ennenkaikkia voimia sinulle tässä elämäntilanteessasi. Kaikki ihmiset ovat hyvin rakkaita Luojalleen. t:kurjenkello :)

auta muuta kuin sinua itseäsi. Kyllä ihminen tarvitsee ihmistä, sen antamaa tukea niin kuuntelussa kuin neuvoissakin, palautteen antajana. Senhän nyt tietää mitä siitä seuraa jos jonnekkin ilmoille, tyhjyyteen, kertoo huolensa..ei yhtään mitään..ne asiat pysyy ennallaan, muuttumattomana.
        Ja mitä tuohon ystävyyteen tulee, senhän pitäisi olla molemminpuoleista.. Itselläni juuri sama tilanne kuin aloittajalla, ystävä ei kuuntele minua ollenkaan (ja kuulo hänellä toimii hyvin) vaan kertoo omista ns. huolistaan ja ongelmistaan jotka hän on ihan itse aiheuttanut, ajattelematta muita, vain itseään..ja nyt kun hän on saanut asiansa sotkettua totaalisesti, odottaa että minä ne sotkut selvittäisin ja hän voisi jatkaa taas etsimällä uusia ongelmia..
        Kohta minulla mitta täysi, ei jaksa olla toisen roskatynnyrinä lähes 24 tuntia vuorokaudessa..

Sinulta kurjenkello pyydän anteeksi jos loukkasin tuolla alulla sinua..tokihan sinä saat uskoa jumaliin jos se sinua helpottaa, mutta ihan jokaiselle se pelkästään ei tuo lohtua..

• kurjenkello
        mutta tuo nyt ei kirjoitti:

auta muuta kuin sinua itseäsi. Kyllä ihminen tarvitsee ihmistä, sen antamaa tukea niin kuuntelussa kuin neuvoissakin, palautteen antajana. Senhän nyt tietää mitä siitä seuraa jos jonnekkin ilmoille, tyhjyyteen, kertoo huolensa..ei yhtään mitään..ne asiat pysyy ennallaan, muuttumattomana.
        Ja mitä tuohon ystävyyteen tulee, senhän pitäisi olla molemminpuoleista.. Itselläni juuri sama tilanne kuin aloittajalla, ystävä ei kuuntele minua ollenkaan (ja kuulo hänellä toimii hyvin) vaan kertoo omista ns. huolistaan ja ongelmistaan jotka hän on ihan itse aiheuttanut, ajattelematta muita, vain itseään..ja nyt kun hän on saanut asiansa sotkettua totaalisesti, odottaa että minä ne sotkut selvittäisin ja hän voisi jatkaa taas etsimällä uusia ongelmia..
        Kohta minulla mitta täysi, ei jaksa olla toisen roskatynnyrinä lähes 24 tuntia vuorokaudessa..

Sinulta kurjenkello pyydän anteeksi jos loukkasin tuolla alulla sinua..tokihan sinä saat uskoa jumaliin jos se sinua helpottaa, mutta ihan jokaiselle se pelkästään ei tuo lohtua..

hei,

on jo hyvä, kun saa kirjoitella tänne ja joku ottaa osaa jotenkin, vai kuinka? Olen itse kokenut, että Jumala (Jeesus) auttaa minua huolissani, Hän on minun ensimmäinen ystäväni jolle kerron huoleni. Kerron vain omasta kokemuksestani. HÄN voi antaa myös viisautta, että osaa auttaa ystäviä ja olla heille tukena. Jopa löytää oikeita sanoja, kuinka vastata...t:kurjenkello :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7728
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3712
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1130
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      963
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe