Hoitajien kokemuksia selittämättömistä ilmiöistä hoitotyössä..

Hoitaja

Kyllä minulle on ihan työnmerkeissäkin sattunut muutama outo juttu. Olen hoitajana vanhainkodissa, siellä tietenkin kuolema ja kuolemaan liittyvät asiat ovat osa työtämme mutta pari outoa tapausta on kohdalleni sattunut, nämä lähinnä yövuoroissa.

Kaksi kertaa on potilaan seinäkello pysähtynyt potilaan exitus- eli kuolinhetkellä. Tätä on molemmilla kerroilla ollut todistamassa myös toinen yöhoitaja. Usein kuoleman vieraillessa talossa sekä asukkaat että hoitajat saattavat kohdata outoja valoilmiöitä ( kuin valon leimaus ilman järkevää syytä,sisätiloissa ), usein tulee hautajaskukkien tuoksu tietylle osastolle jos joku on lähiaikoina odotettavissa nukkuvan pois. Moni asukkaista on tällöin nähnyt enkelin, osa on nähnyt mustan ja toiset valkoisen enkelin. Usein myös huoneilma on muuttunut kylmäksi. Tässä ei todellakaan ole kaikki kokemukseni, muutama esimerkki vain. joten kyllä, uskon tuonpuoleiseen!
Onko muilla hoitajilla samantyyppisiä kokemuksia?

8

3340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei vielä

      Nyt kannattais vähän ruveta funtsaamaan, mihin päin maailma pyörii. Vähemmän scifii ja lisää realityy. Älä vaan kerro tutuille tuntemuksistas, älä ainakaan pomolle.

      • Hoitaja

        Tietenkään en todellakaan ole ainoa työpaikallani jonka kohdalle kyseisiä ja muita ilmiöitä on sattunut. Tietenkin jokaisessa sairaalassa ja vanhainkodissa on tietynlaisia urbaanilegendoja joita sitten kerrotaan hoitajasukupolvelta toiselle, usein myös lisäten herkullisia yksityiskohtia.

        Tietysi sinulla on oikeus mielipiteisiisi, mutta minä uskon siihen mitä olen nähnyt ja kokenut.


    • Iivari

      Meidän paikkakunnalla viestinnän opiskelijat järjästivät tyhjilleen jääneeseen mielisairaalaan tapahtuman, johon yleisö sai osallistua. Se oli kuin jostakin kauhufilmistä, minäkin kävelin yhtä tyhjää käytävää pitkin ja yhtätäkkiä käytävän päähän ilmestyi naamiomies ja lähti veitsi kourassa kävelemään minua kohti, kyllä siinä tuli paniikinomainen olo. Sairaalassa oli aika hämärää, ikkunat oli peitettu mustalla muovilla. Sinne oli järjästetty kaikenlaisia kauheuksia, ihan mielenkiintoinen tapahtuma.

      Eräs tyttö kertoi että monet heistä tunsivat vaikka olivat yksin jossain huoneessa että sinne ilmestyi joku muukin, tunne oli niin vahva että ihan iho kihelmöi, kun joskus ukonilmalla. Tyhjät keinutuolit alkoivat keinua kiivaasti, tyhjissä huoneissa ja suuri peili räsähti sirpaleiksi, vaikka kukaan, ainakaan elävä olento ei ollut sen lähellä. Tapauksista kirjoitettiin paikallisessa lehdessäkin.

    • hoitotyöhön.

      Puhu näistä kokemusista esimiehellesi tai vaikka työpaikkapsykologille. Nähtävästi psyykkeesi on ruvennut rakoilemaan.

    • pysähtyi

      Olen nyt jo 31v nainen. Isäni kuoli, kun olin 10 vuotias. Hänellä oli illalla tapana seisauttaa käkikello, ettei se sitten yöllä möykkää tasatunnein. Isä sai yhtenä aamuna äkillisen sydänkohtauksen. Täsmälleen samana kellonlyömänä, jona oli illalla seisauttanut käkikellon. Sattumaa vai mitälie, ainakin se mietityttää yhä meidän perheenjäseniä.

      • hamuillaan

        Isäni oli sodassa ja kertoi paljon juttuja henkimaailman olennoista ja kummista tapahtumista. Myös kotonani kummitteli, kun olin pieni/nuori. Isäni kuoli, minun ollessani 15v. Sen jälkeen äitini voitti kolme kertaa joka vuoden ensimmäisellä lottoarvonnalla 6 1
        Unessa Isäni käy aina varoittamassa tai neuvomassa meitä. Myös muutkin pois lähteneet sukulaiset ja ystävät ovat tuoneet viestejä.
        Näen myös auroja, ja kerran ihmettelin erään vanhemman naisen auraa. Aivan kuin joku olisi valo liidulla piirtänyt toisen ihmisen hänen vasemmalle puolelle. Kun sanoin naiselle tämän, hän alkoi itkemään ja kertoi miehensä kuolleen reilu vuosi sitten.
        Minulla on lukemattomia kokemuksia ja kuultuja juttuja haamuista, mutta niistä joskus toisten.


    • Mutta olen kuullut ja tiedän että elämän päättymiseen liittyy paljon energiaa. Ja se sitten ilmenee eri tavoin läsnä olioiden keskuudessa. Isäni kauan sitten kertoi tarinaa että laitoksessa olevat muut potilaat tiesivät kuka kuolee ja että myös näkivät elämän ja kuoleman kamppailun omassa huoneessaan.Ja kun henki lähti niin sanoivat nyt se kuoli. Tällaisista ei yleisesti puhuta..nämä ovat tabuja. Se on tappio , sillä tietäisimme paljon enemmän jos arvostaisimme sitä tietoa joka tällä tavalla kertyy yhteisöissä joissa on paljon rajan taakse siirtymistä.

    • Kiitoksia mielenkiintoisista kokemuksistasi. Sinun on turha pelätä mielenterveyttäsi näiden kokemusten vuoksi, vaikka palstoilla tuleekin helposti mollatuksi ymmärtämättömien ihmisten taholta. Näitä tapauksia sattuu jatkuvasti, ja niitä pitäisi saada kerättyä luottamuksellisiin arkistoihin tutkijoiden mahdollista myöhempää käyttöä varten.

      Valitettavasti nämä kokemukset taitavat olla hoitolaitoksissa tabu, jota vaitiolovelvollisuus vielä vahvistaa. Suosittelisin, että kaikki tapausten kokijat kirjoittaisivat kaiken tuoreeltaan muistiin, mahdollisimman yksityiskohtaisesti. Esimerkiksi SKS:n kansanrunousarkisto ottaa varmasti näitä kokemuksia vastaan. Tarkistuksen vuoksi olisi hyvä antaa yhteystietonsa.

      On hurjaa, että näistä tapauksista niin visusti vaietaan virallisissa yhteyksissä. Moni pelkää olevansa tulossa hulluksi erikoisten kokemuksien takia ja jää yksin niiden kanssa. Rajatiedon piirissä näitä tietenkin kerrotaan, mutta se tapahtuu uskomuspohjalta, välittämättä yksityiskohdista ja tarkistuksista.

      Myös minä ottaisin mielelläni näitä kokemusselostuksia vastaan, tietenkin luottamuksellisesti. Minulle onkin jo kerääntynyt niitä melkoisesti, ja tarkoitukseni on lähettää ne jossakin vaiheessa johonkin arkistoon. Sähköpostini on okivi dnainternet.net. Kissanhäntä tietenkin pitää lisätä plussan paikalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1625
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1312
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1049
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      887
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      815
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      729
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      711
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      684
    Aihe