Jelppiä vakuutusyhtiö asioissa?

Mollariini

Hei!
Kysyisin teiltä joilla on kokemusta vakuutusyhtiöiden kanssa toimimisesta.
Mulla on tilanne sellainen että jouduin viime kesänä liikenneonnettomuuteen jossa sain luunmurtumia mm.selkärankaan jonka vuoksi olen vieläkin työkyvytön,toipuminen on pitkittynyt ja kivut ovat kovat.
Sain vakuutusyhtiöltä könttäsumman korvausta kivusta ja särystä,oli luokiteltu keskivaikeaksi haitaksi ja vähän toista tonnia sain.
Haluaisin hakea korvausta myös henkisistä kärsimyksistä koska kokemus on tietysti ollut tosi ikävä ja traumaattinen,olin kuitenkin lähellä halvaantua eikä hengenlähtökään ollut kaukana,miten tämän voisin tehdä?
Myönnetäänkö ikinä mitään korvausta henkisistä kärsimyksistä?Onko kukaan saanut,onko kokemuksia?
Mitä arvelette paljonko kannattaisi pyytää?
Olisin joka eurosta iloinen,kaikkihan se on kotiinpäin,paljonko uskaltaisi pyytää ettei hakemusta kuitata liian mahdottomana roskakoriin?
Kiitos todella paljon kaikille jotka viitsivät auttaa,minä en ole koskaan ennen joutunut tekemisiin vak.yhtiön kanssa korvausasioissa joten olen ihan tumpelo,auttakaa pliis kokeneemmat konkarit!Kiitos!

17

4734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaan joutunut

      Huomenta!
      Suosittelen ottamaan lakimieheen yhteyttä heti ensitilassa. Itse jos sählää vakuutusyhtiön kanssa, käy vain huonosti kokemattomuuttaan --> lakimies joutuu tekemään enemmän työtä sähläyksien takia.

      1) Kotivakuutuksen oikeusturva-vakuutus; ota yhteyttä kotivakuutuksen oikeusturva-puoelle ja pyydä asiasta päätös, korvataanko lakimiespalvelut.
      2) ellei korvata, tai ei kotivakuutusta, ota yhteyttä oikeusaputoimistoon.
      3) Etsi lakimies, joka erikoistunut liikennevahinkoihin. Oikeusturva-puolelta ja oikeusaputoimistosta varmaan saa hyviä vinkkejä, ketä he suosittelevat.

      4) Tämän jälkein tärkeintä; "Unohda" koko onnettomuus ja keskity kuntoutukseen ja anna lakimiehen hoitaa hommansa.

      Mihinkään liikennevahinkolautakuntaan ei kannata asiaa viedä, sillä häviät varmasti, häviämisprosentti on yli 90 %, ja se fakta, ei valitettavasti lainkaan liiottelua.

      Terveisin Kohtalotoveri

      • onnettomuuteen joutunut

        häviää, kun riitauttaa vakuutusyhtiön tekemän hylkypäätöksen ja vie sen liikennevahinkolautakunnan käsittelyyn!

        VAKUUTUSYHTIÖT MAKSAVAT LIIKENNEVAHINKOLAUTAKUNNAN KAIKKI VUOTUISET KULUT!!

        Voiko kukaan uskoa saavansa oikeudenmukaisen päätöksen tällaisen "tuoimioistuimen" käsittelyssä, minkä kulut jutun toinen osapuoli maksaa??


    • Tärkeä, koska liikennevakuu...

      Hei, jep, liioittelematta voin sanoa, että kannattaa ottaa lakimieheen yhteyttä.
      Kyseessä todella suuri asia, ja koska hengenlähtö lähellä-tilanne, korvaukset sen mukaiset oikeudenkäynnin jälkeen.
      Tai jopa aikaisemmin, sillä vakuutusyhtiöt pyrkivät sopimaan, jos huomaavat joutuvansa heikoille. Tai jos kysessä on suuret rahat.

      * Varo vakuutuslääkäreitä (ks. hakusana vakuutuslääkäri googlesta).
      * Kuntouta ja hae parhaimpiin kuntoutuslaitoksiin (laitoshoito),
      * Älä mene töihin ilman todella tarkkaa työkyky-karkoitusta. Ei edes kokeileen, hetkeksikään pelkän yhden lääkärin lausunnon mukaan.
      Sinä tärkein, se muistettava ! Puolueeton kuntoutuslaitos ratkaisee sitten aikanaan, milloin olet työkykyinen ja oletko koskaan.
      * Pidä Kela ajantasalla sairasloma-päivistäsi.
      Sitä ei ikinä tule ajatelleeksi, mutta hyvin tärkeä asia.

      Tsemppiä. Voin sanoa, että kaikkeen saa varautua. Lakimies on kallis ensiajattelemalla, mutta niin olet sinäkin! Ja kotivakuutus tai oikeisaputoimisto hoitaa kustannukset aika hyvin.

      • Mollariini

        Lämmin kiitos kaikille kysymykseeni vastanneille.
        Ehkä on kuitenkin syytä hieman tarkentaa onnettomuutteni kulkua,onnettomuus ei ollut varsinaisesti vastapuolen syy sen enempää kuin itsenikään,tai ehkä oli molempien.Vastapuolen kanssa en haluaisi ryhtyä riitelemään enkä halua syyttää häntä.
        Onnettomuudessa minulta murtui viides niskanikama ja kallonpohja plus aivotärähdykset ja tärykalvon puhkeaminen.
        Lähellä oli neliraajahalvaantuminen ja myös kuolema ja aivoverenvuoto,onneksi ei kuitenkaan käynyt sen pahemmin,selvisin ilman leikkauksiakin ja olen hitaasti toipumassa niskakaulurihoidolla kunhan tuo nikama luutuisi joskus paikalleen.
        Onnettomuudesta jäi kovat säryt niskaan ja käsiin säteillen.
        Olen aika vähissä varoissa,työkyvyttömyyseläkkeellä muutenkin,tein tosin osa-aikatöitä ennen onnettomuutta.
        En haluaisi mihinkään oikeuteen mennä kun vastapuoli on tavallaan tuttukin,hankala tilanne.
        Vieläkö olette sitä mieltä että yhteys lakimieheen?
        Korvaukset tulivat vastapuolen vakuutusyhtiöltä,vastapuoli on taksiyhtiö.


      • kysyy vaan.

        Siis VOIKO samalta vakuutusyhtiöltä hakea rahaa asianajaja-apuun, jos asia koskee sitä, että ei jäisi "alakynteen" saman vakuutusyhtiön maksamien maksujen suhteen...?


      • Mä vaan
        Mollariini kirjoitti:

        Lämmin kiitos kaikille kysymykseeni vastanneille.
        Ehkä on kuitenkin syytä hieman tarkentaa onnettomuutteni kulkua,onnettomuus ei ollut varsinaisesti vastapuolen syy sen enempää kuin itsenikään,tai ehkä oli molempien.Vastapuolen kanssa en haluaisi ryhtyä riitelemään enkä halua syyttää häntä.
        Onnettomuudessa minulta murtui viides niskanikama ja kallonpohja plus aivotärähdykset ja tärykalvon puhkeaminen.
        Lähellä oli neliraajahalvaantuminen ja myös kuolema ja aivoverenvuoto,onneksi ei kuitenkaan käynyt sen pahemmin,selvisin ilman leikkauksiakin ja olen hitaasti toipumassa niskakaulurihoidolla kunhan tuo nikama luutuisi joskus paikalleen.
        Onnettomuudesta jäi kovat säryt niskaan ja käsiin säteillen.
        Olen aika vähissä varoissa,työkyvyttömyyseläkkeellä muutenkin,tein tosin osa-aikatöitä ennen onnettomuutta.
        En haluaisi mihinkään oikeuteen mennä kun vastapuoli on tavallaan tuttukin,hankala tilanne.
        Vieläkö olette sitä mieltä että yhteys lakimieheen?
        Korvaukset tulivat vastapuolen vakuutusyhtiöltä,vastapuoli on taksiyhtiö.

        Hei,
        vahingon aiheuttajalla ei ole tässä merkitystä, vaikka olisi oma isä, se ei muuta sitä, että hän on maksanut vakuutusmaksuja, joka takaa sen, että vahinkotilanteissa vakuutusyhtiö maksaa kulut. Vahingon aiheuttajaa syytetään käräjillä, jos poliisi tai oikeuslaitos niin haluaa. Et sinä.

        Sinä haet korvauksia vakuutusyhtiössä. En edes tiedä, (tai tiedänhän minä) kuka minun vahingon aiheutti, koska sillä ei ole merkitystä.
        Vahinko on sattunut liikenteessä ja vakuutuslaitos korvaa sen. Se siitä.
        Ei siis ole merkitystä, henkilöllä, kuka sen aiheutti tai sillä, kenen palveluksessa hän oli tai oliko omalla vapaa-ajallaan.

        Vain sillä voi olla merkitystä, jos olet toikkaroinut keskellä tietä ja se voidaan osoittaa, mahdollisesti se voi vähentää vakuutusyhtiön vastuuta hiukan?

        Valitettavasti vakuutusyhtiöt yrittävät laistaa velvollisuuksistaan täysin. Ja jos on pikkupakko maksaa jotain, se on juuri tuota tonnin luokkaa. Se haitta on kuitenkin sinulla loppuelämän. Jos olet 30 vuotias ja työkyky menee, jäljellä on vielä 50-60 vuotta elinaikaa jäljellä ja tonnin korvaus kuulostaa älyttömältä, eikö totta.

        Jos saat hommat hoitumaan, saat 100 & palkan 65 vuotiaaksi saakka, ja kuntoutukset ja korvaukset kivusta ja särystä yms.

        Lakimies on tärkein tässä prosessissa!
        Vahinko on sattunut ja maksaja on vakuutusyhtiö.

        ** Käsittääkseni sillä ei ole merkitystä, onko liikennevakuutusyhtiö sama kuin kotivakuututusyhtiö. Molemmat ovat eri yksiköitä. Pidät vain huolen siitä, että ettet ota tämän vakuutusyhtiön (jos sekä liikenne-että kotivakuutus samassa yhtiössä) suosittelemaa lakimiestä :) Taloudelliset intressit kuitenkin melkoiset, etten ihan luottaisi heidän nimeämään lakimieheen.


      • niskavamma
        kysyy vaan. kirjoitti:

        Siis VOIKO samalta vakuutusyhtiöltä hakea rahaa asianajaja-apuun, jos asia koskee sitä, että ei jäisi "alakynteen" saman vakuutusyhtiön maksamien maksujen suhteen...?

        Toki voi hakea ja vy:n on velvollisuus hoitaa asianajo-, käräjä- ym kulusi (omavastuut vähentäen). Siis vaikka kotivakuutuksen oikeusturvavak. ja tapaturma- tai liikennevak olis samas firmas. Olen kokenut ja maksaneet ovat oikeudenkäyntikuluni.


    • ?ohmu

      Liikennevakuutuksesta maksetaan tilapäisestä haitasta (kipu ja särky) erillinen korvaus psyykkisestä haitasta, mikäli psyykkinen oire on lääkärin toimesta diagnosoitu ja tilaa on jouduttu hoitamaan. Mielipahasta ja surusta, jotka ovat normaaleita aina vastoinkäymisten kohdatessa, ei korvausta makseta. Mene liikennevahinkolautakunnan sivuille ja valitse normit ja ohjeet 2008 ja sieltä kohta tilapäinen haitta. Psyykkisen haitan taulukko tulee kun jaksat skrollata alaspäin.

    • minä.

      Minä olen myös joutunut liikenneonnettomuuteen, viime syksynä. Ennakkokorvaus oli 3000 (kipu ja särky) vaatteet. Liikennevahinkolautakunnan sivuilla on hyödyllistä tietoa korvauksista, minäkin suosittelen. Vakuutusyhtiöstä kerrottiin, että lopulliset korvaukset tulevat noin vuoden kuluttua tapaturmasta. Minä tulen saamaan korvausta lisää tästä mitä jo sain, lisäksi mm. kasvoarvista ja korvasta sekä aivovammasta. Loukkaannuin vakavasti, 13 luuta katkesi, joista yksi on ydinnaulattu, sekä sain laaja-alaisen aivovaurion mm. aivoruhjeita ja aksonivaurioita sekä pikkuaivoveritulpan sairaalassa, joka aiheutti oikean puolen vahingot. Esim. kättä en voi juuri käyttää, tämänkin kirjoitin vasemmalla!

      • Amjd

        Täysin naurettavat. Jää herroille enemmän jaettavaa, Juu.


      • pöpeli
        Amjd kirjoitti:

        Täysin naurettavat. Jää herroille enemmän jaettavaa, Juu.

        Pienet on korvaukset juu. Haitta-asteesta sain 35500 euroa ja takautuvasti menetettyjä palkkoja 139000 euroa.


      • Amjd
        pöpeli kirjoitti:

        Pienet on korvaukset juu. Haitta-asteesta sain 35500 euroa ja takautuvasti menetettyjä palkkoja 139000 euroa.

        94% ei saa mitään vaikka kuulus.


      • Amjd
        Amjd kirjoitti:

        94% ei saa mitään vaikka kuulus.

        Tarkoitin ihmisiä jotka valittavat vakuusoikeuteen.


      • pöpeli
        Amjd kirjoitti:

        Tarkoitin ihmisiä jotka valittavat vakuusoikeuteen.

        Liikennevahinkolautakunta ja vakuutusoikeus ovat sellaisia laitoksia, joissa vahingonkärsinyt saa hyvin harvoin oikeutta. Suurin osa vakuutusoikeuteen menneistä jutuista ratkaistaan vakuutusyhtiöiden hyväksi.
        Liikennevahinkolautakunta on kai lähinnä vakuutusyhtiöiden 'kumileimasin', hyväksyvät usein sellaisinaan vakuutusyhtiöiden ehdotukset.

        Tavallinen tallaaja, kuten minä, voi halutessaan palkata asianajajan ja viedä juttunsa käräjäoikeuteen. Käräjäoikeus on puolueeton pelikenttä, ja siellä voi käyttää todistajia ym.
        Itse vein juttuni oikeuteen, vaikka vakuutusyhtiöstä vähäteltiin ja lopulta jo uhkailtiin, mutta olin päättänyt katsoa asiani loppuun asti. Ja kyllähän se kannatti, korvaus maksoi vaivan. Ja juristini oli ansainnut sentilleen jokaisen euron, jonka oli laskuunsa kirjannut.

        Alkuun on hyvä lähteä liikkeelle vaikka oikeusaputoimistosta, ja kysyä onko oikeutettu ilmaiseen oikeusavustajaan. Lisäksi kannattaa ottaa selvää sellaisista juristeista, jotka ovat erikoistuneet liikennevahinkojuttuihin, työtapaturmiin, mihin nyt ikinä apua tarvitsetkin. Asiantuntijajuristi voi tarvittaessa konsultoida oikeusaputoimistoa, sillä vakuutuslain pykälät ovat ihan oma maailmansa.


      • pöpeli
        Amjd kirjoitti:

        Tarkoitin ihmisiä jotka valittavat vakuusoikeuteen.

        Liikennevahinkolautakunta ja vakuutusoikeus ovat paikkoja, joissa vahingonkärsinyt saa harvoin oikeutta. Vakuutusoikeudessa jutut ratkaistaan poikkeuksetta vakuutusyhtiöiden hyväksi ja liikennevahinkolautakunta on vakuutusyhtiöiden 'kumileimasin', jossa yhtiöiden ehdotukset hyväksytään sellaisenaan.

        Jos tavallinen tallaaja, kuten minä, haluaa oikeutta, asia on syytä viedä käräjäoikeuteen. Siellä on puolueeton pelikenttä ja mahdollisuus käyttää todistajia ym.
        Itse vein asiani käräjäoikeuteen, vaikka vakuutusyhtiö vähätteli ja lopulta jo uhkailikin, mutta olin päättänyt katsoa asiani loppuuun asti. Ja kyllähän se kannatti, juristini oli sentilleen jokaisen euronsa ansainnut.


      • johan on
        pöpeli kirjoitti:

        Liikennevahinkolautakunta ja vakuutusoikeus ovat paikkoja, joissa vahingonkärsinyt saa harvoin oikeutta. Vakuutusoikeudessa jutut ratkaistaan poikkeuksetta vakuutusyhtiöiden hyväksi ja liikennevahinkolautakunta on vakuutusyhtiöiden 'kumileimasin', jossa yhtiöiden ehdotukset hyväksytään sellaisenaan.

        Jos tavallinen tallaaja, kuten minä, haluaa oikeutta, asia on syytä viedä käräjäoikeuteen. Siellä on puolueeton pelikenttä ja mahdollisuus käyttää todistajia ym.
        Itse vein asiani käräjäoikeuteen, vaikka vakuutusyhtiö vähätteli ja lopulta jo uhkailikin, mutta olin päättänyt katsoa asiani loppuuun asti. Ja kyllähän se kannatti, juristini oli sentilleen jokaisen euronsa ansainnut.

        Kyllä varmaan nyt tuli selväksi=)


      • minä.
        pöpeli kirjoitti:

        Pienet on korvaukset juu. Haitta-asteesta sain 35500 euroa ja takautuvasti menetettyjä palkkoja 139000 euroa.

        huomasithan, että mä puhuin vain tilapäisen haitan ennakkokorvauksesta (ja menettämistäni vaatteista)? Pysyvän haitan korvausta ei voida vielä maksaa, yleensä se maksetaan vasta noin vuoden kuluttua tapahtumasta. Ansionmenetyskorvausta saan koko ajan (= menettämäni palkka), sekä hoitotukea. Eikä ole ollut mitään vaikeuksia saada näitä. Tilapäisestä haitasta on tulossa lisää rahaa pysyvästä haitasta katsomieni taulukoiden mukaan useiden kymmenien tuhansien korvaus. Vai luulitko, että se korvaus oli tässä? Minunkin palkkakorvaukset, pelkästään siis jo minulle, tulevat olemaan reilusti yli 30 000 vuodessa ja työnantajalle omansa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe