Jalan puutuminen leikkauksen jälkeen

Kohtuuton (-u)

Onko jollakulla kohdunpoistoleikauksen läpikäyneellä ilmennyt jalan tai kuten minulla, reisilihaksen puutumista? Tunto häviää kokonaan ihan levossa ollessakin ja sitten asentoa vaihtamalla taas pikku hiljaa palautuu. On kuin hiiret juoksisivat ja kuroisivat kiristyssiteellä lihaksen kasaan ja sen jälkeen tunto häviää täysin. Kirurgin tekemän vahinkoviillon vuoksi joudun pitämään katetria vielä jonkin aikaa jotta virtsarakkoon ei syntyisi painetta ja että haavaan ommellut tikit kestäisivät tarvittavan ajan. Kiva olis saada kokemustenvaihtoa näin :)

5

5781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurjaa---

      Se voi johtua siitä, että leikkaus on kestänyt pitkään ja kun jalkasi ovat olleet samassa asennossa (huonosti?), että siellä on joku hermo ollut puristuksissa. Kannattaa mainita siitä lääkärille tarkastuksessa.

      • kohtuuton (-u)

        Kiitti kommentista! Tänään kerroin lekurille, mutta tässä vaiheessa ongelmaa ei vielä saatu selville eikä lisätutkimuksiinkaan nyt hötkyillä. Leikkaussalin henkilökunta veikkaili juuri tuota samaa mitä sinäkin. Jospa vaiva pikkuhiljaa häviää ihan itsestään varsinkin, kun nyt(ilman katetria)pääsen paremmin liikkumaan :)


      • oikea jalka
        kohtuuton (-u) kirjoitti:

        Kiitti kommentista! Tänään kerroin lekurille, mutta tässä vaiheessa ongelmaa ei vielä saatu selville eikä lisätutkimuksiinkaan nyt hötkyillä. Leikkaussalin henkilökunta veikkaili juuri tuota samaa mitä sinäkin. Jospa vaiva pikkuhiljaa häviää ihan itsestään varsinkin, kun nyt(ilman katetria)pääsen paremmin liikkumaan :)

        siis en saanut nostettua edes vetämällä jalkaa sängyn päälle takaisin, kun olin yrittänyt nousta ylös.Virtsarakko lakkasi samoin toimimasta, molemmat vaivat kestivät 6 viikkoa, jonka ajan olin sairaalassa.Ensimmäisen kerran sain itse ulos virtsaa, juotuani mieheni tuomat oluet, jonka jälkeen nukuin pari tuntia. Silloin tuntui koko rakko kääntyvän nurin, tuli sekä pottaan että kävellessä. Virtsarakko on on toiminut huonosti senkin jälkeen nyt 6 vuotta, aina ei saa mitään ulos, vaikka rakko on täynnä, esim.öisin ja silloin pelkään, että taitaa tulla loppu.
        Sairaalasta (Saksassa)en ole saanut mitään apua,ovat pitäneet huolen, etten saa apua lääkäreiltäkään, joilla olen käynyt.Olen itse hankkinut Netistä lääkkeitä, esim.Blasenkraft, ne auttavat jonkun verran.-Olen lukenut myös, että nämä vauriot (jalan halvaus,virtsarakon halvaus) johtuvat selkäydin-puudutuksesta leikkauksen yhteydessä, ei siis itse leikkauksesta.Olen myös lukenut, että jossain saa apua tälläisiin vaurioihin perussolu(Stammzellen)-terapialla.Yritän löytää sen kohdan netistä uudelleen, jos sinne pääsee, on varmaan eri juttu.


    • Anonyymi

      !2 vuotta on mennyt tuosta kommentista, mutta sama tapahtui minulle tällä viikolla. Oikea reisilihas on puutunut ja sitä särkee. Yritän hieroa ja kävellä, mutta toistaiseksi se on vain tullut pahemmaksi. Heti leikkauksen jälkeen ei ollut näin pahana kuin nyt, 4 päivää leikkauksen jälkeen. Suolisto ei toimi kunnolla, muuten on parantuminen edennyt kiitettävästi.

      • Anonyymi

        Hei, minulla myös kohdunpoiston jälkeen oikeassa reidessä seuraavana päivänä ilmestynyt tunnoton kohta. Sairaalasta sanoivat johtuvan lihaspinteestä. Toivottavasti palautuu jalka normaaliksi vielä. Leikkauksesta nyt viides päivä menossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      362
      3205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      140
      1217
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      136
      987
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe