Objektiivivirhe!

Objektiivi

Kamerani alkoi yhtäkkiä ilmoittaa että Objektiivivirhe punaisen kolmion sisällä,mikä vialla?
Kyseessä Nikon Coolpix l-sarjan ohut ja kapea kamera..
Pikseleitä muistaakseni 5-6 tienoilla.

28

6600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jujujujujujuu

      ...mut luultavasti objektiivissä on jokin vika.
      Olet ehkä pudottanut, tai kolhinut sitä ja mennyt mekaanisesti rikki.
      Tai sit mennyt ihan itsestään rikki.

      Parempaa käsitystä saat, kun viet huoltoon näytille sen.

      • mulla sama

        Saitko korjautettua sen "objektivirheen" ? mullakin hemmetti kamera alkoi yhtäkkiä sitä toitottaa. Kuinka paljon korjauttaminen maksoi? jos sitä tarvitsi..


      • ...tätä hemmetin vikaa
        mulla sama kirjoitti:

        Saitko korjautettua sen "objektivirheen" ? mullakin hemmetti kamera alkoi yhtäkkiä sitä toitottaa. Kuinka paljon korjauttaminen maksoi? jos sitä tarvitsi..

        joo on vissiin huonoja nää Nikonit??voikos tälle ny tehä mitään?


      • korjaukseen
        ...tätä hemmetin vikaa kirjoitti:

        joo on vissiin huonoja nää Nikonit??voikos tälle ny tehä mitään?

        ei maksanut mitään, meni takuuseen, mutta jos olisi maksanut, niin kuulemma jtn 150e luokkaa. Juu enpä toisten tämän mallista Nikonia hanki. jopa Nokia n95 puhelimeni kamera on parempi.


    • Kameraton

      Vaikka viestiketju on vanha, laitan kuitenkin ratkaisun ongelmaan, ehkä siitä on hyötyä jollekkin.
      Eli kameraan tuli ilmoitus objektiivivirhe ja objektiivi meni tuli ulos ja meni sisään toistuvasti heti kun laittoi kameran päälle. Joten puhalsin paineilmalla(pitää olla kompessori, tai sitten menee huoltoasemalle renkaan ilmanpaineen täyttöletkulle) objektiivin ympärille, samalla kun se liikkui.... Ilmeisesti ohjektiivin väliin oli päässyt hiekkaa, joka siis aiheutti virheen... Idean sain eräältä enlanninkieliseltä sivulta. Voi siis toimia muihinkin kameroihin mahdollisesti ja tietysti omalla vastuulla.

      • riks räks

        kesken lomamatkaa hajos koko kamera, vaikka kuinka yritti puhaltaa ilmaa ja pyyhkiä mahd. hiekkaa pois niin ei tullut mitään. Kerran oli sama ongelma, mutta silloin sain ravisteltua hiekat pois. Tällä kertaa virhe tuli keskellä kaupungia, ei voinut mitenkään mennä mitään hiekkaa sisälle. Objektiivi ei enää mee sisälle, kaipa sitä sitten täytyy hommata uus kamera, tuolla 150€:lla saa jo uudemman ja paremman vehkeen.


      • Kameraton
        riks räks kirjoitti:

        kesken lomamatkaa hajos koko kamera, vaikka kuinka yritti puhaltaa ilmaa ja pyyhkiä mahd. hiekkaa pois niin ei tullut mitään. Kerran oli sama ongelma, mutta silloin sain ravisteltua hiekat pois. Tällä kertaa virhe tuli keskellä kaupungia, ei voinut mitenkään mennä mitään hiekkaa sisälle. Objektiivi ei enää mee sisälle, kaipa sitä sitten täytyy hommata uus kamera, tuolla 150€:lla saa jo uudemman ja paremman vehkeen.

        taitaa olla niin herkkä, että huonolla tuurilla jo tuulenpuuskassa oleva pöly voi lamauttaa kameran, kokeile vielä paineilmalla.


      • rikkion
        Kameraton kirjoitti:

        taitaa olla niin herkkä, että huonolla tuurilla jo tuulenpuuskassa oleva pöly voi lamauttaa kameran, kokeile vielä paineilmalla.

        kävin valokuvaliikkeessä ja siellä sanottiin, että objektiivi oli jotenkin "kääntynyt vinoon", ja sen korjaaminen maksaisi jotain 200€. No täytyy ostaa uusi vehje.


    • eienäänikonia

      Mulla kanssa alko eilen valittamaan objektiivivirhettä -.- Just vielä ku kamera tulis lähiaikoina tarpeesee, niin eikö se sillon hajoo...

      • fotokauppias

        Objektiivivirhe-herjasta on turha syyttää valmistajaa koska syynä on aina se, että kamera on kolhaistu johonkin tai pudotettu tai että objektiivin välissä on hiekkaa tms. Jos kameraa käsittelee siten kuin kameraa pitää käsitellä, eli varovasti, ei tuota ongelmaa ole.
        Joskus ihmettelen tapaa millä ihmiset pokkareitaan käyttävät. Ne pyörivät ilman suojaa taskussa kolikoiden ja muun rojun sekä lian seassa tai jossain auton kojetaulun päällä. Ne sullotaan tiukasti matkatavaroihin puristuksiin, jolloin näyttö saattaa haljeta.
        Meille on tuotu huoltoon kameroita jotka ovat kuin auton alle jääneitä ja sitten kirkkain silmin ihmetellään, että on se kumma kun meni rikki. Takuukorjaustakin on vaadittu tällaisissa tapauksissa.


      • Amatöörikuvaaja
        fotokauppias kirjoitti:

        Objektiivivirhe-herjasta on turha syyttää valmistajaa koska syynä on aina se, että kamera on kolhaistu johonkin tai pudotettu tai että objektiivin välissä on hiekkaa tms. Jos kameraa käsittelee siten kuin kameraa pitää käsitellä, eli varovasti, ei tuota ongelmaa ole.
        Joskus ihmettelen tapaa millä ihmiset pokkareitaan käyttävät. Ne pyörivät ilman suojaa taskussa kolikoiden ja muun rojun sekä lian seassa tai jossain auton kojetaulun päällä. Ne sullotaan tiukasti matkatavaroihin puristuksiin, jolloin näyttö saattaa haljeta.
        Meille on tuotu huoltoon kameroita jotka ovat kuin auton alle jääneitä ja sitten kirkkain silmin ihmetellään, että on se kumma kun meni rikki. Takuukorjaustakin on vaadittu tällaisissa tapauksissa.

        Vaikka olen pitänyt kameraa mahdollisimman hyvin, niin objektiivivirhe minullekin tuli :-((( , niin ettei se aina johdu tahallisesta huonosta käsittelystä.

        Ilmeisesti hiekkarannalla ei saa kuvata, varmaan tuuli heitti jonkun hiekenjyvän kameraan ?
        No, mitäpä sellaisella kameralla tekee, jolla ei voi perhekuvia ottaa,
        taidan minäkin hakkia uuden toisenmerkkisen, Canon on ainakin ennen kestänyt ihan normaalia käyttöä.


    • entine kameran omist

      Mulla on semmone Canonin IXUS 105 - kamera jossa tapahtui tämä virhe . Sain sen kerran toimimaan uudelleen, mutta siinä on taas sama vika . Voi että kun saisi sen takasin toimintaan !

      • Salaatti^^

        Itselläni on Canon IXUS 130 ja voin sanoa, että se on monista digipokkareista paras mitä olen käyttänyt. Tänään kuitenkin siihen tuli objektiivivirhe, joten kaipa joudun viemään sen huoltoon.. Uutta en viitsisi ostaa, ja takuu on varmaankin jo mennyt umpeen.

        Koko perheeni harrastaa valokuvausta, eikä millään monista kameroistamme ole tapahtunut samaista. Enkä ymmärrä mitä tässä nyt tapahtui, koska en ole kuvaillut missään pölyisissä/hiekkaisissa paikoissa ja pidän kameraa aina kotelossaan/laukussaan. Kamera ei ole tippunut lattialle/maahan eikä juuri kolhiintunutkaan. Harmittaa kovasti, mutta ehkä saan sen vielä toimimaan.


    • Jans JHilleri

      Itsellä hajosi Ixus 120 juurikin, että objektiivi sahasi ees ja taas, eikä fokusoinut kunnolla.

      Heivasin sen Rajalaan, josta oli ostettu.
      Ei ollut edes kuittia enään tallessa, mutta kameran ostokäivä yms löyty heidän tietokannastaan, niin takuuhuolto ei ollut ongelma.
      Huolto kesti viikon tai pari ja nyt kamera on toimut moitteettomasti.


      Suosittelen Rajalaa, kun näin oli hyvää palvelua.

    • Ahterista

      Mulla on Canonin Ixus 105 kamerassa objektiivi virhe.. Miten saan korjattua?

    • jokuuuuuuuuuuu

      Nikon coolpix ilmoitti juuri objektiivi virheestä, mutta imuroimalla lähti toimimaan taas. Eli imemällä lähtee näköjään myös :D

    • Larppailija

      mulla oli sama "objektiivivirhe" Nikon coolpix s220 mallissa. kuukauden päivät odottelin ihmeparantumista kun kamera "lepää". Sit tänään ränkkäämällä virtanappia, painelemalla pohjaan jne, niin yhtäkkiä se lähti pois, olin jo heittänyt takuulapun tietysti roskiin ni ei sinnekkään sais menee.. Toivotaan ettei tule toistumaan tämä ihme virhe.

    • Power Shot A495

      Canon A495 ilmestyi objektiivi virhe ja objektiivi jäi ulos. ränkläsin virtanappia, mut ei mitään. sit puhdistin paperilla linssin ja rupes pelaamaan heti. en tiedä oliko sattumaa, mut nyt kamera toimii.

    • turhautunut

      Vajaan kuukauden vanha Nikon Coolpix s9100 ilmoittaa nyt objektiivivirheestä ja tosiaan työnsi objektiivin ulos ja jätti siihen. Mitä tuolle nyt tekisi... Takuulaput ym. kyllä tallessa, mutta ostopaikka on 400 kilometrin päässä, voi kai viedä muuallekin takuuhuoltoon kuin ostopaikkaan (ketjuyritys) ?

    • naapurinkuvaaja

      mulle kävi sama juttu ??? :(

      • KUMINAHUMINA

        kannataako kuvata naapureita? :D


      • naapurinkuvaaja
        KUMINAHUMINA kirjoitti:

        kannataako kuvata naapureita? :D

        se on mun harrastus:)


    • kunhan ilimineeraan

      canon powershot a3400is putos rannalta käsistä hiekkaan ja objektiivi jumitti yllättäen. mutta aikansa kun vekslasi objektiivia edes takasin pyyhkien pölyjä jos tuli näköpiiriin niin pelaa taas normaalisti ainakin toistaiseksi. Ruuvitkin niin olemattomia ettei löytyny niin pientä ristipäätä eikä smirklaamalla tehty talttapääkään kestäny kun piti niin onnettoman ohueksi vetää. Ei tuokaan ole kuin satasen kamera, joten ei huoltoonkaan kannata viedä.

    • naapurinkuvaaja

      naapuri hajotti mun kameran, tais suuttuu ku kuvasin sitä. Ja just ku olin saanu objektivirheen taas korjattua :( Mikäköhän noit naapureita vaivaa, eiks muka oo sallittua kuvata naapureita? Suomihan on vissiin vapaa maa, ilmottakaa jos on tapahtunu muutos?

      • Taistolainen

        en tie mitä laki sanoo naapureide kuvaamisesta?


    • Ulla17

      Voi ei, nyt minunkin Coolpix tekee samaa, yritin imuroida, en saanut toimimaan. Kamera on aina erillisessä pussissa käsilaukussa. Käytetty viimeksi toissapäivänä ja puhelin on ollut pöydälläni... Minne tän voi nyt viedä näytettäväksi - takuu ei enää voimassa ?

      • Vie korjattavaksi

        JAS-tekniikkaan.


    • Kuvatkoon joku stna

      ..ttu mitä p**koja. Tään takia en laita näihin leluihin sentin jeesusta. Kuka muka on niin täydellinen ihminen että ei tiputa tai kolhaise ikinä kameraa jne? Ehkä joku kokoomuspuolueen jäsen korkeintaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe