Johannesburgiin lokakuun lopulla -08?

Lentomatkalle seuraa

Hei,

olen suunnitellut matkustavani ensi syksynä lokakuun lopulla noin viikon matkalle Johannesburgiin ystäväni luo.

Onko henkilöä, josta voisi olla seuraa nuorekkaalle viiskymppiselle naiselle? Etsin siis seuraa lähinnä lentomatkalle, menomatkalle tai sekä meno- että paluumatkalle. :) Iällä ja sukupuolella ja minkäänlaisilla suuntauksillakaan ei juuri ole väliä. Tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Osaan olla myös hiljaa, enkä pälätä koko aikaa koneessa.

Mikään kone ei näytä lentävän sinne suoraan ilman välilaskuja ja matkoilla näyttää olevan tuntien odotusta lentokentillä. Tuntuu kurjalta ja turvattomaltakin ajatella, että siinä sitten yksin etsiskelen oikeita jonoja ja kulutan aikaani. En ole kovin tottunut matkailija ja kielitaitokaan ei ole paras mahdollinen...

Voisitko sinä olla henkilö, joka tulisit vaikka baariin drinkille välilaskun aikana ja yhdessä etsisimme oikeat reitit vaikka et koneessa vieressäni istuisikaan?

4

1238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuri SA:sta palannut

      ketään joka sattuisi samalle lennolle.
      Suoralla lennolla ei Helsingistä Joburgiin pääse. Parhaat yhetydet ovat Münchenin, Frankfurtin, Lontoon tai Amsterdamin kautta.
      Itse suosin Müncheniä, koska se on uusi ja selkeä kenttä ja jossa "Eu" alueelta - "ei Schengen" alueelle ei ole hirveän pitkä matka kävellä.
      Kentillä on yleensä hyvät ja selkeät opasteet ja apua saa.
      Suosittelen selvittämään etukäteen lentoyhtiön kanssa koneenvaihdon yksityiskohdat.
      Mikäli lähdet Joulukuussa olen menossa vaimoni kanssa seuraavan kerran :)

      • Aloittaja

        Kiitos ohjeista! Harmi kyllä olen menossa lokakuun lopulla, koska syyslomani ajankohta on aina työnantajan määräämä.


      • päivä nä
        Aloittaja kirjoitti:

        Kiitos ohjeista! Harmi kyllä olen menossa lokakuun lopulla, koska syyslomani ajankohta on aina työnantajan määräämä.

        olet lähdössä?


    • Matkustava

      Hei, älä turhaan jännitä lentämistä tai siihen liittyviä välilaskuja. Jo pelkästään välilaskukentän valinnalla voit vaikuttaa paljon siihen kuinka "oikea jatkoportti" löytyy. Suosittelisin valitsemaan joko tuon aiemminkin mainostetun Munchenin tai sitten Frankfurtin kentän. Amsterdam ja erityisesti Pariisi voivat aiheuttaa ylimääräisiä sydämenlyöntejä, mikäli muutenkin jännittää. Itse käytän lähes pääsääntöisesti Frankfurtia Etelä-Afrikan reissuilla ja ainakin minun mielestäni se on kohtuullisen selkeä. Tosin kävelemään siinä kyllä joutuu mikäli lennät Helsingistä (Suomesta tulevat koneet ovat pieniä ja sijoittuvat aina melko kauas enemmän liikennöiviltä porteilta).

      Vinkki, mikäli joudut lähtemään matkalle yksin niin kannattaa ilmoittaa jo koneessa (tai jo matkaa varatessa) lentoemoille se että sinua hieman jännittää tuo portin löytäminen. He varmasti auttavat mielellään ja voivat jopa olla yhteydessä lentohenkilökuntaankin ja saada sinulle saattajan/neuvojan vastaanottajaksi. Toinen vaihtoehto on, että lentoemot näkevät matkustusasiakirjoista jonkun toisen E-Afrikkaan menevän henkilön, jonka he voivat pyytää opastamaan sinua. Kannattaa siis kysyä rohkeasti.

      Kun varaat lentoja, huomioi myös se että onko kyseessä päivä- vai yölento Jburgiin. Yölentojen aikaan välilaskukentät ovat melko hiljaisia, jopa baarin löytäminen voi olla vaikeaa ellet matkusta businessluokassa. Itse suosittelen lämpimästi päivälentoa, silloin näet myös mm. mahtavan Saharan alueen matkallasi. Yölennon jälkeen olo on usein naatti, vaikka koneessa saisikin jotenkin nukuttua.

      Oikein ihanaa Etelä-Afrikan matkaa, itse olen menettänyt sydämeni kyseiselle maalle vaikka toki sieltä niitä nurja puoliakin löytyy (niinkuin kaikkialta).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2211
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      64
      1866
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1685
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1612
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1584
    6. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      143
      1516
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1504
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1208
    Aihe