Hymiöt kehiin

olisiko ideaa

Tulee mieleen tääällä kun melkein kaikki ketjut päätyy riitelyyn.
Olisiko syytä ottaa hymiöt käyttöön, jotta kävisi ilmi onko juttu kirjoitettu "pilke" silmäkulmassa
vaiko kyynelehtien, jotta ei tule väärinkäsityksiä.
Samanlaiset kuin sätissä.
OLis niitä ruusuja, risuja tai peräti nyrkkeilyhanskat jotta ei kukaan sortuisi sanoin asiattomuuksiin.

19

916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joka ei suutu :)

      Niin tahtoo olla et sanaharkkaa tuleepi täällä,mutta jos on niin herkkä eikä kestä vähän kritiikkiä ottaa niin olkoon sit lukematta tai tulematta tähän keskustelupalstaan. Eiks vaan?

      • kuitenkin on

        monenlaista tapaa esittää sitä kritiikkiä.
        On pehmoinen ja diplomaattinen tapa ja sit se toinen = kovan linjan sellainen, joka tahtoo mennä mauttomuuksiin joillakin.


    • Hymyiötön vai hymytön

      Enpä ole kiinnittänyt huomioita ns. hymiöihin koskaan. Onko niillä jokin merkitys? Jos on niin sitten jokin hymiö-sanakirja olisi myös tarpeen.

      • hymiöt ovat nimenomaa niitä ilmeitä ja asenteita kuvaavia merkkejä, jotka eivät muuten välity sanallisesta viestinnässä samoin, kuin kasvotusten tai sanallisessa viestimissä äänenpainot, nauru, alakuo ym ilmenee.

        Hymiöt suurinpiirtein ymmärrän, mutta olen huono niitä viljelemään.

        Sanakirja olisi hyvä, olla vaikka ylläpidon toimesta esillä keskustelun yleisten ohjeiden joukossa.
        Sieltä voi uusi kirjoittaja katsoa, mitä mikin tarkoittaa!

        Nuoret viljelevät ja laajasti käyttävät ko. koodikieltä ja ovat myös niiden 'oikean' käyttötarkoituksen sisäistänet netti/ tekstiviestintään kuuluvana osana.


    • paljon kuittaa

      sanoja, ihan hyvä käyttää. Soneran sähköpostissa se ei oikein onnistu. Ei ole omasta koneestani kiinni, vaan palvelimesta, lajittelee heti roskapostiin, jos erehtyy joku iskemään :)

      Sieltä spämmeistä saa sitten kaivaa milloin kullanmurun, isännöitsijän tai oman kansanedustajan viestit ja muut asialliset, joihin on heitetty vitsi väliin hymiöllä.

      Varsinaiset spämmit eli tarjoukset englanniksi peniksen venyttäjistä tai osakkeista tulevat kyllä hyvin läpi. Mitenkähän päin ovat roskapostisuodattimen laittaneet?

      • enkelitrio

        :) Näinkö lähel luurasit...ja mää ettisi ja kahlasi
        vaiks kui mont sivuu taakseppäi.
        Pst.Käyppä postilaatikollas.
        Kiitti hymiöist,ossaispa napata niit vaa tost,mutku
        ei ossaa !


      • Pirre*
        enkelitrio kirjoitti:

        :) Näinkö lähel luurasit...ja mää ettisi ja kahlasi
        vaiks kui mont sivuu taakseppäi.
        Pst.Käyppä postilaatikollas.
        Kiitti hymiöist,ossaispa napata niit vaa tost,mutku
        ei ossaa !

        Hymiöiden kirjoitushan on helppoa, valitset vain vastaavan merkin näppäimistöltä :)

        Kiitos vielä, ja toivon lohtua...


    • meidän pitää

      taantua lapsen asteelle?
      Ei tapa muuta sanomaa miksikään.

      • suttura_sanoo*

        Siis hymiöt.

        Näitä uusia välimerkkejä voisi viljellä enemmänkin
        vanhojen tuttujen huutomerkkien, kysymysmerkkien, pisteitten, pilkkujen y.m.
        lisäksi!
        :)


      • niitä on
        suttura_sanoo* kirjoitti:

        Siis hymiöt.

        Näitä uusia välimerkkejä voisi viljellä enemmänkin
        vanhojen tuttujen huutomerkkien, kysymysmerkkien, pisteitten, pilkkujen y.m.
        lisäksi!
        :)

        tähänkään mennessä estänyt käyttämästä? :=O
        Lapsihan on terve :)) kun se leikkii. ;)


      • sanoo_suttura*
        niitä on kirjoitti:

        tähänkään mennessä estänyt käyttämästä? :=O
        Lapsihan on terve :)) kun se leikkii. ;)

        Hymy sopii myös aikuisen naamaan! :) :)


      • numero näppäimistöltä
        sanoo_suttura* kirjoitti:

        Hymy sopii myös aikuisen naamaan! :) :)

        löytyy merkkejä lisää kun alt ja numero yth´aikaa niin sieltä löytyy vaikka ja mitä.


      • muutenkin
        numero näppäimistöltä kirjoitti:

        löytyy merkkejä lisää kun alt ja numero yth´aikaa niin sieltä löytyy vaikka ja mitä.

        ☺☻☼♀♂♠♣♥♦♪♫◊.........


      • RosaLiiin

        ...hymiöiden lähettäminen on taantumista, niin olkoon.
        On hauskaa olla lapsellinen ja taantua.

        Mielelläni lähettelen kunnon pumputtavan sydämen kun rakastan.
        Kukkaa, pystypeukaloa ja aurinkoa on mukava käyttää,
        niin ja nalle on kiva kun halittaa oikein.

        Kannatan hymiöitä, jes jes


      • se runo
        RosaLiiin kirjoitti:

        ...hymiöiden lähettäminen on taantumista, niin olkoon.
        On hauskaa olla lapsellinen ja taantua.

        Mielelläni lähettelen kunnon pumputtavan sydämen kun rakastan.
        Kukkaa, pystypeukaloa ja aurinkoa on mukava käyttää,
        niin ja nalle on kiva kun halittaa oikein.

        Kannatan hymiöitä, jes jes

        särkynestä palapelistä uudelleen kehiin, se oli niin koskettava aikoinaan.
        Moneskos viinilasillinen menossa jo systerisi kanssa vintillä?


      • RosaLiiin
        se runo kirjoitti:

        särkynestä palapelistä uudelleen kehiin, se oli niin koskettava aikoinaan.
        Moneskos viinilasillinen menossa jo systerisi kanssa vintillä?

        ...olet hieman erehtynyt.

        Mutta ei se mitään.

        Ehkäpä joskus vielä kirjoitan runon särkyneestä palapelistä.

        Pidän viinistä, tuskin juon sitä vintissä, minulla ei ole vinttiä.
        En ainakaan koskaan sisareni kanssa, koska valitettavasti minulle ei ole sellaista onnea suotu.

        Ihminen on erehtyväinen, joskus.


    • Toi olisi tosi kiva juttu :)

      • samanlainen*********

        kuin sätissä, pusuja, ruusuja , itkukasvoja , nauravia jne...........


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      40
      428
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe