Lenkkisauna

Bulla

Olin juuri muuttanut tyttöystäväni kanssa uuteen taloyhtiöön kaupungin ulkopuolelle. Paikka oli jotenkin omituisen maanläheinen tai jotenkin erikoisen pakkoidyllinen.Ihmiset olivat samanlaisia kuin entisellä paikkakunnallammekin,mutta heidän juttunsa ja puhetapansa oli varmaan se pointti sitten mikä töksähti.Mutta kuitenkin oli kulunut kuukausi siitä kun olimme saaneet muuttoruljanssin loppuun , ja sehän ei ole mitään mukavaa puuhaa.

Kolmikerroksinen kerrostalo oli tyypillisesti jonkun kälysen urheilukentän vieressä, jossa talojen penskat tuppaa leikkimään. Väriltään betonimöhkäle on aivan kaamean virheän värinen jotain 70 luvun omituisuuksia. Parvekeemme oli täynnä yläkerrasta tulevan pariskunnan tupakantuhkaa, jota tyttöystäväni Kata oli parasta aikaa siivoamassa. "Jos ei toi naapurin isäntä lopeta kohta tota tuhkan alas karistelua niin minä.." puheli Kata tavalliseen tapaansa. "Joo se on kyllä yhtä vittumaista toimintaa" sanoin ja kerroin että aion tehdä asialle jotain pikapuoliin. Olin nähnyt naapurin nuoren opikelija kaverin nimeltään Tuomas käytävällä aikaisemmin päivällä ja hän kertoi minulle että taloyhtiössä on lenkkisauna tänään. Mietin että jos saisi ensin vaikka noi tentti hässäkät tältä päivältä ohi niin voisi illalla palkita menemällä saunaan." Ajattelin jos sitä menisi poikeamaan tuolla lenkkisaunassa" sanoi katalle ja hän ei kaikuullut mitään kun ei vastannnut. "Mitä?" hän hihkaisi keittiöstä.Katselin kaunista tyttöystävääni ja hän olikyllä melkoinen saalis , Tumma, pitkä ja kiinteä oikeista paikoista. Kata oli tehnyt lapsena kuulemmma mallinhommia ja hän olikin pitempi kuin minä, itseasiassa 5 senttiä. Hän oli ajatellut että ehkä jonain päivänä kun töiltään ehtii niin alkaisi uudestaan mallinhommia tekemään.

No hän ei todellakaan ollut mikään tiedenainen, minä anakin tekisin juuri sitä mistä pitää ja jos niille markkinoille kuuluvat ihmiset soittavat päivittäin ja haluavat katan takaisin hommiin, niin kyllä minä menisin. se on varma. No joo otin kahvukupin ja huomasin että se oli tyhjä. Voi han vitjat sanoin jaajttelin että painun ulos vähän selventämään ajatuksiani. " KAta käyn tuolla pihalla vähän.." huusin ja Kata mumisi jotain mitä en kuullut. " Häh?" no joo mä meen nyt tuun kohta takaisin .Suljin oven ja painoin hissinnappia ja peltiromu jyrähti käyntiin. Avasin oven ja huomasin hissin lattialla jonkinlaisen flyerin tapasin tai jotain niitä lehtisiä. Siinä luki että Lenkkisauna 34th annivercity tai jotain englantia. "Häh " mikä vitun lankkisauna tää oikein oli täällä hevonkuusessa, kyllä mun mielestä lenkkisauna on se missä jengi relaa jonkun sauvakävelypaskan jälkeen, mutta en ollut kyllä ikinä kuullut että niitä laskettais jollain vuosijuhlilla.Painoin stop nappia ja hissin takaisin ylöspäin.

Jäin pois kolmannessa kerroksessa ja sitäkin ihmettelin että miksi tässä talossa ylipäätään on hissi kun kerroksia on vain kolme? No joo mikäpä oon siihen mitään sanomaan insinööri kun olen.

Hissi kolahti ja minä astuin ulos, Tumasksen kämppä oli kulmahuoneisto ja kaiken lisäksi isoin talossa. omituista opiskelija elämää. Ding dong ! soitin ovikelloa ja sisältä alkoi selvästi kuulua jatain supinaa ja ihme skitsoilu ääniä. Jaaha kaverit skitsoilee talonmiestä ja soitin ovikelloa niin kovaa kun jaksoin. DINGDOMGDINNNG DONG DING DONG kong kuului kun väänsin kelloa kuin hullu . Ovi aukesi ja pelästyneen näköinen Tuomas tuli avaamaan oven ."Jaa sää se oota mitä jelvettiä sää oikein touhuat" Tuomas ähisi hengästyneenä. "Häh" jaa mitä? sanoin ja nauroin HEHEHHEh Tuomas alkoi nauraa kanssa ja avasi oven . Sisällä oli enemmänkin porukkaa ja istuin sohvan reunalle. Tuomaksen kämpästä sai kyllä heti sellasen kuvan että ei hyvää päivää, seinillä oli tosin aika kivannäköinen pino euroja.

" No huh huh ooks sää liimannu sun rahat tohon seinään?" kysyin tirskuen jotain." Joo rupes vähän vituttaan kun kaikkia rahat menne johonkin turhuuksiin." No eipä tuomaksella niitä turhuuksia liiemmin ollut, pari kulunutta nojatuolia ja pahvilaatikon päällä oli joku 24 tuumanen televisio. Seinllä takana´ni oli iso kirjahylly joka näytti siltä että se voisi romahtaa moilloin tahansa. Joo tota moi mää olen Heiskasen Paula tuolta alakerrsta sanoi nainen edessäni. "Anteeksi en huomannut .. " Joo moi mä oon Ismo Puutala Tuolta ensimmäisestä sanoin ja nainen näytti olvan ehä hieman juoneen oloinen tai jotain muuta. Hän keinui oikean jalkansa varasssa nojatuolin kulmalla.

2

15240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BULLU

      JATKANKO??? HÄH JAA MITÄ?

      • arttur 88

        älä toki jatka.....Oli niin vitun tylsää luettavaa et huhhuh


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe