Timanttien laadusta

Pohtija

Eli kumpi tuntuu järkevämmältä???
Ostaako samalla rahalla pienemmät timantit puhtaudella vs, vaiko suuremmat timantit puhtaudella si?
Tokihan liikkeissä painotetaan puhtautta, mutta samalla sanotaan, ettei paljaalla silmällä huomaa eroa halvemman ja kalliimman välillä.

6

2191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veitikka1

      Kyseessä on sellaiset puhtausluokat, joita kumpiakaan ei paljaalla silmällä näe. Eniten katsoisin siis tässä tapauksessa timantin säihkettä. Kummat säihkyy paremmin, ne ottasin. Säihke=timantin hionta. Jos ei säihkeessä eroa, niin sitten ehottomasti isommat ja näyttävämmät.

    • ----

      Minulla on sormuksessa timantit puhtausluokkaa vvs. Ja kyllä eron huomaa paljaalla silmällä verrattuna vähemmän laadukkaisiin. Timantit kiiltävät paljon enemmän. Tosin siihen kiiltoon vaikuttaa myös timantin hionta, ja sormukseni timantit eivät myöskään ihan pikkuriikkisiä.

      Muut ihmiset eivät kyllä välttämättä osaa edes eroon kiinnittää huomiota, elleivät tiedä timanteista jotain.

      • veitikka1

        tässä tapauksessa on timantin värissä eikä puhtaudessa. Nimittäin minkään näiden kyseessä olleiden timanttien sulkeumia ei näe paljaalla silmällä. Eli olet löytänyt kirkkaat kivet. Suosittelen alkulukemistoksi ap:lle www.timantit.com sivustoa, erityisesti ostosvinkkejä. Ei tee pahitteeksi muillekaan tutustua ko. sivuihin, niin tietää, mistä puhuu.


      • Kulta Seppo

        www.timanti.com osoitteesta näet kuinka olemattomista eroista on kysymys.

        Alle 5 millin luokissa ei kannata luottaa arviointeihin ihan liian tarkkaa kun ne ovat kuitekin niin olemattoman pieniä ne virheet. Virheet arvioidaan silmämääräisesti ja monet kaunistelevat kiven laatua, kun se on vähän katsojan silmästä kiinni. Vs laatu on jo paljaalla silmällä täysin virheetön.

        Kiilto on vähän väärä sana, sillä valo heijastuu oikeankulmaisista viisteistä kivestä takaisin (siis kiven sisälläkin takaviisteistä) ja saa kiven loistamaan. Jos kivi näyttää vaikka lasiselle niin että sen läpi näkee jotenkin on viisteet hiottu päin persettä jotta kivestä saadaan panavampi (ja siis hintavampi).


      • Pixo
        veitikka1 kirjoitti:

        tässä tapauksessa on timantin värissä eikä puhtaudessa. Nimittäin minkään näiden kyseessä olleiden timanttien sulkeumia ei näe paljaalla silmällä. Eli olet löytänyt kirkkaat kivet. Suosittelen alkulukemistoksi ap:lle www.timantit.com sivustoa, erityisesti ostosvinkkejä. Ei tee pahitteeksi muillekaan tutustua ko. sivuihin, niin tietää, mistä puhuu.

        Veitikalla tuntuu olevan aiheesta täysin faktaa kerrottavana. Omasta mielestäni et sitä todellakaan paljaalla silmällä näe onko kyseessä puhtausluokka vvs vai si. Itse ostin morsiammelleni hieman epäpuhtaamman kiven mutta toisaalta isompi kokoisen ja näytti kyllä tulevalla rouvalla olevan suu messingillä kun sen näki :) Sen vähän mitä itse olen kerinnyt timanteista opiskelemaan www.timantit.com -sivuilta, suosittelisin ehkä hearts&arrows hiontaa (jos siis kyseessä briljantti hiottu kivi).


    • ne jotka paremmalta näyttää

      Tuntuu hullulta tää keskustelu. Otat sen sormuksen, joka tuntuu enemmän omalta. Ainakin itse tunsin sormuksen valittuani, että just tämä on se, vaikka puhtausaste olikin ko. sormuksessa vvs. Mutta vaikka olisi ollut vs tai si, niin ei väliä, oisin valinnut ko. sormuksen silti. Eli unohda puhtausasteet, valitse se, joka tuntuu hyvältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3115
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2341
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1710
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      856
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe