Eli kumpi tuntuu järkevämmältä???
Ostaako samalla rahalla pienemmät timantit puhtaudella vs, vaiko suuremmat timantit puhtaudella si?
Tokihan liikkeissä painotetaan puhtautta, mutta samalla sanotaan, ettei paljaalla silmällä huomaa eroa halvemman ja kalliimman välillä.
Timanttien laadusta
6
2242
Vastaukset
- veitikka1
Kyseessä on sellaiset puhtausluokat, joita kumpiakaan ei paljaalla silmällä näe. Eniten katsoisin siis tässä tapauksessa timantin säihkettä. Kummat säihkyy paremmin, ne ottasin. Säihke=timantin hionta. Jos ei säihkeessä eroa, niin sitten ehottomasti isommat ja näyttävämmät.
- ----
Minulla on sormuksessa timantit puhtausluokkaa vvs. Ja kyllä eron huomaa paljaalla silmällä verrattuna vähemmän laadukkaisiin. Timantit kiiltävät paljon enemmän. Tosin siihen kiiltoon vaikuttaa myös timantin hionta, ja sormukseni timantit eivät myöskään ihan pikkuriikkisiä.
Muut ihmiset eivät kyllä välttämättä osaa edes eroon kiinnittää huomiota, elleivät tiedä timanteista jotain.- veitikka1
tässä tapauksessa on timantin värissä eikä puhtaudessa. Nimittäin minkään näiden kyseessä olleiden timanttien sulkeumia ei näe paljaalla silmällä. Eli olet löytänyt kirkkaat kivet. Suosittelen alkulukemistoksi ap:lle www.timantit.com sivustoa, erityisesti ostosvinkkejä. Ei tee pahitteeksi muillekaan tutustua ko. sivuihin, niin tietää, mistä puhuu.
- Kulta Seppo
www.timanti.com osoitteesta näet kuinka olemattomista eroista on kysymys.
Alle 5 millin luokissa ei kannata luottaa arviointeihin ihan liian tarkkaa kun ne ovat kuitekin niin olemattoman pieniä ne virheet. Virheet arvioidaan silmämääräisesti ja monet kaunistelevat kiven laatua, kun se on vähän katsojan silmästä kiinni. Vs laatu on jo paljaalla silmällä täysin virheetön.
Kiilto on vähän väärä sana, sillä valo heijastuu oikeankulmaisista viisteistä kivestä takaisin (siis kiven sisälläkin takaviisteistä) ja saa kiven loistamaan. Jos kivi näyttää vaikka lasiselle niin että sen läpi näkee jotenkin on viisteet hiottu päin persettä jotta kivestä saadaan panavampi (ja siis hintavampi). - Pixo
veitikka1 kirjoitti:
tässä tapauksessa on timantin värissä eikä puhtaudessa. Nimittäin minkään näiden kyseessä olleiden timanttien sulkeumia ei näe paljaalla silmällä. Eli olet löytänyt kirkkaat kivet. Suosittelen alkulukemistoksi ap:lle www.timantit.com sivustoa, erityisesti ostosvinkkejä. Ei tee pahitteeksi muillekaan tutustua ko. sivuihin, niin tietää, mistä puhuu.
Veitikalla tuntuu olevan aiheesta täysin faktaa kerrottavana. Omasta mielestäni et sitä todellakaan paljaalla silmällä näe onko kyseessä puhtausluokka vvs vai si. Itse ostin morsiammelleni hieman epäpuhtaamman kiven mutta toisaalta isompi kokoisen ja näytti kyllä tulevalla rouvalla olevan suu messingillä kun sen näki :) Sen vähän mitä itse olen kerinnyt timanteista opiskelemaan www.timantit.com -sivuilta, suosittelisin ehkä hearts&arrows hiontaa (jos siis kyseessä briljantti hiottu kivi).
- ne jotka paremmalta näyttää
Tuntuu hullulta tää keskustelu. Otat sen sormuksen, joka tuntuu enemmän omalta. Ainakin itse tunsin sormuksen valittuani, että just tämä on se, vaikka puhtausaste olikin ko. sormuksessa vvs. Mutta vaikka olisi ollut vs tai si, niin ei väliä, oisin valinnut ko. sormuksen silti. Eli unohda puhtausasteet, valitse se, joka tuntuu hyvältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1982528
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021967En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761527Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718