Jos on käynyt catering-alan komivuotisen koulutuksen, niin onko henkilö pätevä tarjoilemaan alkoholia ravintoloissa? Tarviiko erillisen "passin" viinojen myyntityöhön?
Anniskelu
5
2212
Vastaukset
- -miqu-
Alkoholia voi tarjoilla ravintolassa kuka tahansa täysi-ikäinen työntekijä ilman mitään koulutusta tai anniskelupassia kunhan paikalla on anniskelusta vastaava hoitaja tai varavastaava. Vastaavan/varavastaavan hoitajan pätevyysvaatimukset löytyvät: sttv:fi -> alkoholi -> alkoholiasiat ravintolassa
- tekils
mul lukee ainaki tokarin takana et oon pätevä varavastaavaks ja anniskelupassit suoritettu
- Dana
Lukekaahan vaikka "Onko järkee vai ei?."
Paljon kannanottoja alkoholi- ja hygienipassista.
Ja toinen asia:
Vuorossa on aina oltava henkilö jolla on anniskelusta vastaavan henkilön pätevyys, joka on hankittu joko koulutuksen kautta tai 2 vuoden työkokemuksella. Muilla oltava anniskelupassi. Siitä en tiedä, pitääkö passi hankkia jonkin ajan kuluttua töiden aloittamisesta, mutta ilman sitä ei kovin pitkään voi töitä tehdä.
Mutta, lukekaa "Onko järkee vai ei?"
- avaragane-84
Ite kävin pakollisena valinnaisena koulussa alkoholikurssin, tehtiin alkoholinlainsäädännön tentti ja opiskeltiin sttv:n sivuilta löytyvä matsku. KYsyin opettajalta voinko nyt toimia varavastaavana ja opettaja sanoi että kyllä, siitä päivästä lähtien ollut 5vuotta varavastaavan.. :)
- anonyyyyyymi
pelkkä alkoholipassi ei anna lupaa toimia varavastaavana, mutta jos sinulla on lisänä alan koulutus tai kaksi vuotta työkokemusta nimenomaan anniskelussa (ja täydet tunnit oltava) niin sitten voit toimia varavastaavana. Mutta itse haluaisinkin tietää että kauanko minun on vielä tehtävä töitä saadakseni pätevyyden, koska olen tehnyt töitä kolme vuotta, mutta minulla ei ole ollut täysiä tunteja? työnantaja sanoo että yhteensä neljä vuotta, mutta jos tunnit ovat olleet lähes täydet jo parivuotta, niin eikö ne tunnit jotenkin lasketa niin että kolme vuotta voisi riittää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838