Luolakoirat

Piatro72

Moi!
Itselläni on 8v saksanmetsästysterrieri jonka kanssa ollaan ahkerasti luolilla käyty. Koira on äärimmäisen kovaluonteinen niin maalla kuin maan alla. Maan alla työskentely tapahtuu yleensä ilman haukkua suoraan kiinni menemällä ja sen jälkeen kaivetaan tai rassataan elukat pihalle.

Nyt minua kiinnostaisi kuinka eri koirarodut toimii maan alla?? Erityisen paljon kiinnostaa ns. ulosveto taipumus. Onko muita ulostuovia koiria kuin sakut?? Kyselen siksi, kun kohta olisi otettava pentu opiskelemaan ja tuon vanhuksen voisi jo laittaa ansaitulle eläkkeelle..

9

2084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kettari

      Oma narttu on luolassa järkevä, ei revitytä itseään vaan kuulostelee ensin, mutta käy kiinni ja hanakasti jos esim. supi kääntää persuksensa. Vetää ja vetää, sitten kaivetaan ja rassataan. Käy hengähtämässä välillä ulkona, oikein selväpäinen koira. Luonne mielestäni järkevämpi kuin saksanterrillä.

      • Piatro72

        kiitos vastauksesta. Sinun koira kuullostaa erinomaiselta luolakoiralta. Vetäminen ja välillä ulkona käynti on hienoja ominaisuuksia.
        Oma koira ei juuri ole revittänyt itseään mutta viipyy tuntikausia luolassa mikä on joskus aika ärsyttävätä...:)
        Supirikasta kevättä vaan sinnepäin!!


      • kettari
        Piatro72 kirjoitti:

        kiitos vastauksesta. Sinun koira kuullostaa erinomaiselta luolakoiralta. Vetäminen ja välillä ulkona käynti on hienoja ominaisuuksia.
        Oma koira ei juuri ole revittänyt itseään mutta viipyy tuntikausia luolassa mikä on joskus aika ärsyttävätä...:)
        Supirikasta kevättä vaan sinnepäin!!

        Hmm, emäntäänsä tullut :) kiitoksia! On mukava kuulla ettei koirasi ole näitä totaalisen järjen menettäneitä sakemanneja :D


      • TestoMan
        kettari kirjoitti:

        Hmm, emäntäänsä tullut :) kiitoksia! On mukava kuulla ettei koirasi ole näitä totaalisen järjen menettäneitä sakemanneja :D

        Jos koira ihan käyttökoirana niin tuolla meilläpäin on alettu suosimaan jackrusselin ja sakun sekoitusta. Ei niin kovapäisiä kuin sakut,(lue eivät aina sairaslomalla), mutta kovempia kuin jackit. Hyväksi havaittu yhdistelmä ja vetävät riistan ulos.
        Itse olen kyllä enemmän mieltynyt mäyräkoiriin. Itsellä 4 ja puoli kuukautta vanha uros. Siitä taitaa vain tulla vähän turhan iso luolahommiin. rinnan ympärys nyt 43cm ja painoa 8 kg.


      • kannattaisko
        TestoMan kirjoitti:

        Jos koira ihan käyttökoirana niin tuolla meilläpäin on alettu suosimaan jackrusselin ja sakun sekoitusta. Ei niin kovapäisiä kuin sakut,(lue eivät aina sairaslomalla), mutta kovempia kuin jackit. Hyväksi havaittu yhdistelmä ja vetävät riistan ulos.
        Itse olen kyllä enemmän mieltynyt mäyräkoiriin. Itsellä 4 ja puoli kuukautta vanha uros. Siitä taitaa vain tulla vähän turhan iso luolahommiin. rinnan ympärys nyt 43cm ja painoa 8 kg.

        itekki mäyräkoiralla luolastvana oon harkinnu mäykyn ja sakun risteytystä on kuulemma pirun hyviä käyttävät niitä tuolla saksanmaalla enemmänkin


    • Borderterrieri

      Moi! Itellä on kohta 2 vuotias borderterrieri jonka kans oon muutaman kerran päässyt supia pehmittämään. Hyvin näyttää toimivan ja kovasti koira vetää elukkaa luolasta pihalle. Haukkuminen on erikoista koska koira haukkuu myös purressaan elukkaa.. Onko muilla bortsuja luolakäytössä täällä?

      • Bordelliterrieri

        Kotoa löytyy pari Portteria, molemmilla 100 elukkaa täynnä. Toinen 75% haukkuva ja toinen sitten haukkuu vähän vähemmin... Nuoremmalta luonnistuu kanssa haukku turkkisordiinon kanssa, samalla saattaa tosin ote pettää ja sitten joskus kolisee...


    • parsonin kanssa mets

      Jos parsonrussellinterrierit kiinnostavat luolakoirarotuna niin www.huntingparsons.com

      • parsonin kanssa

        Niin ja sen verran voin vielä noista parsoneista sanoa, että monet taipumukset on ennemminkin yksilöllisiä. Toiset vetää, toiset ei. Toiset haukkuu, toiset taas ei. Toiset ramppaa, toiset pysyy sitkeästi riistalla. Jos parsonia metsästyskäyttöön haluaa niin kannattaa kysellä vanhempien tapaa työskennellä ja sitä kautta hakea se itselle sopivatapaisesti toimiva koira.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe