onko täällä pohjois-savossa jotakin mp-kerhoa

vastasavolaistunut

vai uskaltaakohan näiden savolaisten kanssa kaveerata ollenkaan........?

14

1087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmot..hei!

      Muishta nyt sihtten,että vastuu on kuulijalla, kun savolainen puhuu !
      Tulitäshä miäleen,etä muishtaatko kaikki ...vai pithääkö aamulla käyvä katsomasa mitä on kiirjoitttanut tänne?

    • vaan varoa

      niitä kanuunankuulia, ettei käy huonosti.

    • maan mukavimmat

      mp-kerhot.
      Itsekin muutin tänne 2005 ja en ole katunut.
      Ei mitään selkään puukottajia kuten kehän
      sisällä oli.

    • Liikutaan

      Jos käyt kaveeraamaan savolaisen kanssa niin se teettää kaikki hommat sulla.Savolainen on olevinaan luontaisesti päällysmies ja sen roolin ne luontaisesti ottaa vaikka kyvyt eivät riittäisikään. Vastuu lopputuloksesta on sinulla,mutta kunnia ottaa savolainen.Harkitse tarkkaan mihin liemeen itsesi saatat.

    • Talitintti eksyi muuttomatkalla yöllä savoon.
      Aamulla sitten katseli ympärilleen ja ihmetteli että mihinkä sitä oikein on jouduttu.
      Alkoi sitten huudella josko olisi kavereita lähistöllä tietä neuvomaan,TITITYY,TITITYY.
      Kohta kuuluikin jo vastaus,TITIPÄ HYVINNII TYY.

      • Enska-setä

        Savon muakuntalintu on kaakana. Siellähän lauletaannii "kukkuu, kukkuu, kaakana kukkuu". Ystäväni Kauppinen muutti Kuopijoon ja koska häntä aina kutsui paikalliset nimellä Kaappinen, muutti hän virallisestikin nimensä Kaappiseksi. Nyt häntä puhutellaan nimellä Kuappinen. Ai että minä tykkeen Savosta! Kerran kesässä on pakko piästä rouvan kanssa haistelemmaan Kallavein raekkaita tuulia. Ja maistelemmaan Satamakapakka Sampon muikkuja. Ravintolan, jonka henkilökunta ilmoittaa iloitsevansa jokaisesta asiakkaasta, toisista heidän suapuessa ja toisista poistuessa.


      • seon!
        Enska-setä kirjoitti:

        Savon muakuntalintu on kaakana. Siellähän lauletaannii "kukkuu, kukkuu, kaakana kukkuu". Ystäväni Kauppinen muutti Kuopijoon ja koska häntä aina kutsui paikalliset nimellä Kaappinen, muutti hän virallisestikin nimensä Kaappiseksi. Nyt häntä puhutellaan nimellä Kuappinen. Ai että minä tykkeen Savosta! Kerran kesässä on pakko piästä rouvan kanssa haistelemmaan Kallavein raekkaita tuulia. Ja maistelemmaan Satamakapakka Sampon muikkuja. Ravintolan, jonka henkilökunta ilmoittaa iloitsevansa jokaisesta asiakkaasta, toisista heidän suapuessa ja toisista poistuessa.

        Jos ies joku joskus jossai jottai vuan ku ei kukkaa koskaa missää mittää, ja jos joku joskus kuitennii jossai jottai - nii ainavuan !


    • pärjää kunhan ensin

      oppii tulkitsemaan niitä.
      Tästä tulikin hauska juttu mieleen jo vuosien takaa.
      Matkustin junassa pasilasta kuopioon ja sieltä
      tahkolle laskettelemaan.
      Juna oli jo tietysti täpötäysi ja minä kysäisin kondittööriltä onko takana vapaata tilaa."On onpa
      hyvinnii" kuului vastaus.
      No minä raahauduin suksineen ja monine kassine kohti junan takaosaa.Per..... sielä mitään vapaita paikkoja ollut,joten seisoin mikkeliin asti.
      Lähellä kuopiota huomautin ukolle asiasta niin tämä tokasi: Minähän sanoin jotta siellä takana on tilloo mut et sie junasta mittää kysynny.


      junnoo

      • LångvikinMotörhed

        te ootte hullunhauskaa porukkaa

        lisää vitsejä!
        meitsin täytyy nyt vihdoin alkaa treenata kylkiluiden joustavuutta ja nauru auttaa parhaiten


    • Enska-setä

      Savolaeset on reiluu väkkee! Ite en oo ies savolaenen, mutta oon suorittanna yljopistossa savonkielen diplomin ja siihen kuuluu savolaesen kulttuurin hallihteminen. Savolaeset arvostaa reilluu ja avvointa pellii. Senhän näkkee niihen jiäkiekkojoukkuvveen mualjtilastoistahhii. Tää minun savon ihhailu on monjmutkanen assii, mutta siihen liittyy yks haaskan näkönen naenen. Savolaesuuven syvin olemus näkkyy jopa saunan lauveratkasuissa. Savossa tehhään lauteet silleesä, että ukkoloihen (ja miksei akkoloihennii) nuamat on vastakkain. On rattosampi huastella, ku näkköö kaverin ilmeet ja voip tulukita onko se tosissaan. Ala vuan het rohkeesti kavveeraamaan! Piätin muuten just, jotta minun palstakielj on jonnii aikoo savo!

    • kaupunki on Helsinki

      • Savolaane

        Yksi savolainen on eksoottinen lisä cocktail-kutsuilla. Kaksi savolaista on sosiaalinen ongelma. Kolme savolaista on jo Seppo Kääriäisen tupailta.

        Kun savolaisia tuli enemmän kuin kolme, heitä varten piti rakentaa Jakomäki.


    • tulee olemaan...

      nimittäin kaveraaminen savolaisten kanssa. Itse olen asustellut puolisen vuotta savossa, työpaikka muuton syy. Voin sanoa että nämä sanonnat pitävät 100 % paikkaansa : "kierot savolaiset tai savolaisten puheet on kuulijan omalla vastuulla". Löytyy täältä hyviäkin tyyppejä mutta paljon riittää kaksinaamaisuuttakin ja se ei ole hyväksi ainakaan kaverisuhteissa saati sitten prätkä porukoissa.

      • sitä

        vakavasti, kaikkialta löytyy kaksinaamaisuutta ja kaikkia puheita ei pidä ottaa vakavasti tai sanotaanko pitää yrittää suodattaa asiat esille varsinkin savossa. Voi olla että olen liian läheinen sanomaan näin kun olen koko ikäni Ylä-Savossa asunut. Niin ja sitten motoristi vitsi!!
        Poika talutti tiellä isoa lehmää ja paikalle tuli motoristi, joka kysyi pojalta: "Minnekkäs sitä lehmää ollaan viemässä", johon poika sanoi: "Naapurin sonnin luo". Motoristi kysyi: "Eikö isäsi olisi sitä voinut hoitaa". Poika mietti hetken ja sanoi: "Kyllä minä luulen että sonni siihen tarvitaan".


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe