Pöydälläni on nykyaikainen vekotin, joka kai hankitaan silloin kun ei mitään muuta keksitä.
Joulupukki sen toi. Liikelahja joltakin varmaan.
Siinä on kampi, jota veivattaessa laitteen sisältä kuuluu generaattorin vinkunaa. Genraattori lataa akkua.
Akun latauduttua laitteessa olevaa radiota voi kuunnella.
Laitteessa olevaan lamppuun saa valon.
Hälytysnappia painamalla tulee voimakas halytysääni.
Lisäksi laitteessa on pistokepaikka esimerkiksi kännykän lataamiseen.
Niin, onkö tämä laite turhuutta, vai tulevaisuuden skenaario?
Voi turhuuksien turhuus
17
841
Vastaukset
Ajattele olevasi pimeässä, vain kännykkä mukanasi. Kännykässäkin akku tyhjä ja sijaintisi etäisyyksien päässä nyky-yhteiskunnistasta.
Tämä laite saattaa olla korvaamaton.Liikelahjana sain sellaisen veivattavan jo vuosia sitten enkä tiennyt pakettia avatessani mikä se on.
On niin vanhaa mallia ettei ole kuin valo, mutta ajatellaanpa kehitellympää versiota.
Pitäisi nähdä, ei ole paristoja taskulamppuun, eikä sähköa mailla halmeilla. Puhelimen akkukin tyhjä ja pitäisi soittaa... radiossa luetaan hätätiedotetta atomivoimalassa sattuneesta vuodosta.... päällekatkaaja pelästyy ulisevaa hälyytystä ja luikkii karkuun.
Skenaarioita tulevasta.
Uhkakuvia joita voi olla edessä, ja silloin tuo siunattu tyhjänpäiväinen vekotin voi pelastaa omistajansa hengen.- Hintriika*
Noilla em. argumenteilla voisi kuvitella, että se on tarpeellisempi kuin nenäkarvanpoistolaite. Tai samppanjavispilä.
Jäi askarruttamaan, kuinka iso ja painava se on. Viitsiikö erämaamatkailija tunkea sen reppuunsa? Jos ei, niin se on aika tarpeeton. Ns. sivityksen parissa tarve lienee minimaalista.
Jos rakentavat naapurikuntaan ydinvoimalan ja se räjähtää, niin luultavasti generaattoreista ei ole paljon apua. Silloin on parasta vetää valkoinen lakana päähän ja lähteä konttaamaan kohti hautausmaata. Hintriika* kirjoitti:
Noilla em. argumenteilla voisi kuvitella, että se on tarpeellisempi kuin nenäkarvanpoistolaite. Tai samppanjavispilä.
Jäi askarruttamaan, kuinka iso ja painava se on. Viitsiikö erämaamatkailija tunkea sen reppuunsa? Jos ei, niin se on aika tarpeeton. Ns. sivityksen parissa tarve lienee minimaalista.
Jos rakentavat naapurikuntaan ydinvoimalan ja se räjähtää, niin luultavasti generaattoreista ei ole paljon apua. Silloin on parasta vetää valkoinen lakana päähän ja lähteä konttaamaan kohti hautausmaata.taskulampun kokoinen.
Eräretkelle otan sen ehdottomasti mukaan, ei lopu paristo.
- Turisija
ovat jo muutamia vuosia suunnitelleet kevyttä PC:tä (kannettavaa), johon sähkö saadaan ulkoisen virtalähteen puuttuessa kammella veivaten. Ajatuksena on jakaa Mikrosoftin uskontoa sinne, missä sille on muun koulutuksen puuttuessa hyvä maaperä.
Viimeinen väitteeni saattaa olla pahansuopaa panettelua, luulisi kehitysmaavempaimeen ladattavan ilmainen Linuxin käyttöjärjestelmä. Toisaalta, Microsoftin omistaja Bill Gates tunnetaan lahjoituksistaan kehitysmaille - bisnestä se on sekin, kun osa mainosrahoituksesta käytetään hyväntekeväisyyteen ;-)
Tästä laitteesta piti tulla hinnaltaan alle sadan dollarin vempain, jota jaettaisiin kyliin. Valmistuskustannukset ovat kuitenkin revenneet eikä rahoittajia idealle tahdo enää löytyä. Muistaakseni jossakin laitetta on kysynnän puutteessa tarjottu tavallisille tallaajille.- aikana
Jopel kirjoitti:
Eikös sen värikin ole vähän outo Pc:lle.
Marjapuuron punainen? Vai onko?olen usein miettinyt, miten hyvä olisi saada generaattori kytketyksi pyörään! Siitähän sitä energiaa riittäisi päivittäiseen tarpeeseeni.
:) - Hintriika*
aikana kirjoitti:
olen usein miettinyt, miten hyvä olisi saada generaattori kytketyksi pyörään! Siitähän sitä energiaa riittäisi päivittäiseen tarpeeseeni.
:)Just eilen näin pitkästä aikaa sellaisen rungoltaan tavallisen polkupyörän, johon oli laitettu moottori, siis todellinen moottoripolkupyörä (=mo-po).
Laita sellainen kuntopyörääsi, pakokaasut letkulla tuuletusikkunasta naapurin iloksi! Kyllä kunto kovvoo, kun juokset sitten naapuria pakoon. - En ajatellut kuluttaa
Hintriika* kirjoitti:
Just eilen näin pitkästä aikaa sellaisen rungoltaan tavallisen polkupyörän, johon oli laitettu moottori, siis todellinen moottoripolkupyörä (=mo-po).
Laita sellainen kuntopyörääsi, pakokaasut letkulla tuuletusikkunasta naapurin iloksi! Kyllä kunto kovvoo, kun juokset sitten naapuria pakoon.vaan tuottaa sähköä.
- Turisija
Jopel kirjoitti:
Eikös sen värikin ole vähän outo Pc:lle.
Marjapuuron punainen? Vai onko?Onhan siitä veivattavasta PeeCeestä ollut jossain kuviakin, mutta olen kiinnittänyt huomioni vain tekstiin.
- Hintriika*
En ajatellut kuluttaa kirjoitti:
vaan tuottaa sähköä.
Tavallaan jo tuotit energiaa, kun minulla syttyi lamppu pään päällä!
aikana kirjoitti:
olen usein miettinyt, miten hyvä olisi saada generaattori kytketyksi pyörään! Siitähän sitä energiaa riittäisi päivittäiseen tarpeeseeni.
:)Jos todella tulisi tilanne, että sähköä ei olisi saatavana, niin varmaan nuo kuntopyörätkin sähköntuotantoon liitettäisiin.
Toisaalta, miksikäs ei nyt.
Kaikkiin kuntosalien tuhansiin pyöriin generaattori jarruremmin sijaan ja kytketään ne valtakunnan verkkoon. Hyötyliikuntaa parhaimmillaan.
Kenellä olikaan Pekkarisen puhelinnumero. Vinkki liikenteeseen ja tuulimyllyt voidaan unohtaa.- Katicat2
Jopel kirjoitti:
Jos todella tulisi tilanne, että sähköä ei olisi saatavana, niin varmaan nuo kuntopyörätkin sähköntuotantoon liitettäisiin.
Kaikkiin kuntosalien tuhansiin pyöriin generaattori jarruremmin sijaan ja kytketään ne valtakunnan verkkoon. Hyötyliikuntaa parhaimmillaan.
Kenellä olikaan Pekkarisen puhelinnumero. Vinkki liikenteeseen ja tuulimyllyt voidaan unohtaa.Jos katsoitte telkkarista ohjelman Apinadieetti, siinä kerättiin koehenkilöiltä suolistokaasua (pi..ua)talteen. Aikamoinen ilmapallo tuli päivässä. Voisi korvata ainakin osan maakaasusta, jota idästä ostetaan. Viisaammat keksikööt talteenotolle kunnon systeemit.
- Satu*
Jopel kirjoitti:
Jos todella tulisi tilanne, että sähköä ei olisi saatavana, niin varmaan nuo kuntopyörätkin sähköntuotantoon liitettäisiin.
Kenellä olikaan Pekkarisen puhelinnumero. Vinkki liikenteeseen ja tuulimyllyt voidaan unohtaa.Tuon edellä esittämäniidean esitin lankomiehelle jo
kolme vuosikymmentä sitten, mutta ei ottanut tulta.
Minä olin kyllä leikkisenä, mutta tositarkoituksella. - Satu*
Satu* kirjoitti:
Tuon edellä esittämäniidean esitin lankomiehelle jo
kolme vuosikymmentä sitten, mutta ei ottanut tulta.
Minä olin kyllä leikkisenä, mutta tositarkoituksella.Todellakin nuo suuret kuntosalit ja kuntopyörien magneettivastukset!
aikana kirjoitti:
:)Ennenhän polkupyörissä oli dynamo, ja mitä kiivaammin polki, sitä kirkkaammin valaisi lyhty.
- dynamovalolla tietään
Venlastiina kirjoitti:
Ennenhän polkupyörissä oli dynamo, ja mitä kiivaammin polki, sitä kirkkaammin valaisi lyhty.
valaisseilla.
Kalorit kuluvat ja valoa syntyy
siis läski muuttuu valoksi.
Energian häviämättömyyden laki tässäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1559127Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492779Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312547- 572521
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971905- 971847
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231783Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä481326Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207- 281191