Golf mk3 ravistaa tyhjäkäynnillä

skonenkingi

Golf mk3 ABS -koneella 1.8l yksipisteruisku täristää tyhjä käynnillä käydessä. Kierrokset ei vaeltele kovasti, ovat n. 750-800. Kun pistää vaihteen silmä ja lähtee menee täristys jatkuu noin 1200 kierrokseen. Muuten ajaminen käy normaalisti, tehot tallella, kuluttaa normaalisti yms. Pakoääni on yskivä pöristävä, liittyy täristämiseen.

9

4490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????

      ...välinen kumiliitin murtunut.

    • vw pappa

      siinä on reikä alapinnassa eli piilossa.vaihda se.90 asteen mutkaletku imusarjan ja alipaineputken välissä.

      • kai kaikissa

        III golfeissa mennyt, niin minullakin. Moottori on kai kuitenkin ADZ


      • skonenkingi
        kai kaikissa kirjoitti:

        III golfeissa mennyt, niin minullakin. Moottori on kai kuitenkin ADZ

        Kiitoksia vinkeistä!

        Pitää heti tänään tarkastaa tehostajalle menevä letku. Erkkaria päälle niin selviää onko murtunut vai ei.

        Ja mk2:ssa oli muistaakseni niin että koko kaasari heilui kun otti kiinni ja väänteli, kun kumi oli mennyt?


      • skonenkingi
        skonenkingi kirjoitti:

        Kiitoksia vinkeistä!

        Pitää heti tänään tarkastaa tehostajalle menevä letku. Erkkaria päälle niin selviää onko murtunut vai ei.

        Ja mk2:ssa oli muistaakseni niin että koko kaasari heilui kun otti kiinni ja väänteli, kun kumi oli mennyt?

        Alipaineletku oli näköjään jossain vaiheessa korjattu. Oli nyt vähän löysällä. Kiristin. Ei vaikutusta.

        Kun vääntelin letkua kuului pihinää sen kovan letkun juuresta, jarrutehostimen päästä. Vaikuttaisi siltä että vuotaa sieltä vai kuuluuko kovaa letkua käännellessä paineiden päästä pihistä tehostimen päästä?

        Tehostimen letkun vaihto onkin sitten varmaan eri juttu?

        Ja heiluttelin ruiskua imusarjan päällä, ei vaikutusta. Ja vaikutti kuin kumi olisi vaihdettu mikäli kumi näkyy päälle päin.

        Kumin vaihto ei ilmeisesti vaadi muuta kuin ruiskun irroittamisen imusarjasta neljällä pultilla. Pitääkö letkut ja muut ottaa irti vai pääseekö sujauttamaan sivusta?

        Kannattaako ensin käydä testauttamassa jossakin arvoja ja vikakoodeja vai vaihtaa kumi suoraan?


      • Taunovaan
        skonenkingi kirjoitti:

        Alipaineletku oli näköjään jossain vaiheessa korjattu. Oli nyt vähän löysällä. Kiristin. Ei vaikutusta.

        Kun vääntelin letkua kuului pihinää sen kovan letkun juuresta, jarrutehostimen päästä. Vaikuttaisi siltä että vuotaa sieltä vai kuuluuko kovaa letkua käännellessä paineiden päästä pihistä tehostimen päästä?

        Tehostimen letkun vaihto onkin sitten varmaan eri juttu?

        Ja heiluttelin ruiskua imusarjan päällä, ei vaikutusta. Ja vaikutti kuin kumi olisi vaihdettu mikäli kumi näkyy päälle päin.

        Kumin vaihto ei ilmeisesti vaadi muuta kuin ruiskun irroittamisen imusarjasta neljällä pultilla. Pitääkö letkut ja muut ottaa irti vai pääseekö sujauttamaan sivusta?

        Kannattaako ensin käydä testauttamassa jossakin arvoja ja vikakoodeja vai vaihtaa kumi suoraan?

        Se pihinä = vuoto. Samaa pihinää se pitää, jos sitä imusarjan puolen rikkinäistä kumiletkua painelee käydessä. Korjaa se!

        Jos autossa on imupuolen ilmavuoto, se näkyy päästötestissä kohonneina Hc -arvoina. Ei mene katsastuksesta läpi.


      • skonenkingi
        Taunovaan kirjoitti:

        Se pihinä = vuoto. Samaa pihinää se pitää, jos sitä imusarjan puolen rikkinäistä kumiletkua painelee käydessä. Korjaa se!

        Jos autossa on imupuolen ilmavuoto, se näkyy päästötestissä kohonneina Hc -arvoina. Ei mene katsastuksesta läpi.

        Nyt on letkut korjattu, jarrutehostajan alipaine imusarjalle asti, kumilimppu ruiskun ja imusarjan välillä, ruiskun kyljessä olevien pikkuletkujen letkut.

        Nyt käy edelleen pörpöttäen, tosin nyt kylmänä ihan kohtuullisesti, mutta kun kone lämpiää alkaa samanlainen, mutta vähäisempi pörpöttävä käynti.

        Pitää varmaan viedä päästötesteihin...


    • Pasaati sensijaan

      Eli tyhjäkäynti aaltoilee sammumisen rajamailla tiheään ja tasaiseen tahtiin. Tsekkasin sen kumiputken joka tulee imusarjaan ja reikähän siellä oli... käydessä imaisi sormeen kiinni niin siitä huomasin :D

      Vika ei kuitenkaan kadonnut! Seuraavaksi lienee vaihtokohteena ruiskun ja imusarjan välinen kumiläppä, ainakin se oli selvästi halki ja siitä oli valunut bensaa? ...ja tarvisin tietoa et onko vaikea vaihtaa? Pystyykö sen sujauttaa välistä ruisku irrottamalla?

    • Anonyymi

      Tuliko tähän selvyyttä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2493
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1728
    3. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1598
    4. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1559
    5. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      955
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      948
    7. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      881
    8. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      61
      846
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      834
    10. Milloin viimeksi

      Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    Aihe