Golf mk3 ABS -koneella 1.8l yksipisteruisku täristää tyhjä käynnillä käydessä. Kierrokset ei vaeltele kovasti, ovat n. 750-800. Kun pistää vaihteen silmä ja lähtee menee täristys jatkuu noin 1200 kierrokseen. Muuten ajaminen käy normaalisti, tehot tallella, kuluttaa normaalisti yms. Pakoääni on yskivä pöristävä, liittyy täristämiseen.
Golf mk3 ravistaa tyhjäkäynnillä
9
4711
Vastaukset
- ?????
...välinen kumiliitin murtunut.
- vw pappa
siinä on reikä alapinnassa eli piilossa.vaihda se.90 asteen mutkaletku imusarjan ja alipaineputken välissä.
- kai kaikissa
III golfeissa mennyt, niin minullakin. Moottori on kai kuitenkin ADZ
- skonenkingi
kai kaikissa kirjoitti:
III golfeissa mennyt, niin minullakin. Moottori on kai kuitenkin ADZ
Kiitoksia vinkeistä!
Pitää heti tänään tarkastaa tehostajalle menevä letku. Erkkaria päälle niin selviää onko murtunut vai ei.
Ja mk2:ssa oli muistaakseni niin että koko kaasari heilui kun otti kiinni ja väänteli, kun kumi oli mennyt? - skonenkingi
skonenkingi kirjoitti:
Kiitoksia vinkeistä!
Pitää heti tänään tarkastaa tehostajalle menevä letku. Erkkaria päälle niin selviää onko murtunut vai ei.
Ja mk2:ssa oli muistaakseni niin että koko kaasari heilui kun otti kiinni ja väänteli, kun kumi oli mennyt?Alipaineletku oli näköjään jossain vaiheessa korjattu. Oli nyt vähän löysällä. Kiristin. Ei vaikutusta.
Kun vääntelin letkua kuului pihinää sen kovan letkun juuresta, jarrutehostimen päästä. Vaikuttaisi siltä että vuotaa sieltä vai kuuluuko kovaa letkua käännellessä paineiden päästä pihistä tehostimen päästä?
Tehostimen letkun vaihto onkin sitten varmaan eri juttu?
Ja heiluttelin ruiskua imusarjan päällä, ei vaikutusta. Ja vaikutti kuin kumi olisi vaihdettu mikäli kumi näkyy päälle päin.
Kumin vaihto ei ilmeisesti vaadi muuta kuin ruiskun irroittamisen imusarjasta neljällä pultilla. Pitääkö letkut ja muut ottaa irti vai pääseekö sujauttamaan sivusta?
Kannattaako ensin käydä testauttamassa jossakin arvoja ja vikakoodeja vai vaihtaa kumi suoraan? - Taunovaan
skonenkingi kirjoitti:
Alipaineletku oli näköjään jossain vaiheessa korjattu. Oli nyt vähän löysällä. Kiristin. Ei vaikutusta.
Kun vääntelin letkua kuului pihinää sen kovan letkun juuresta, jarrutehostimen päästä. Vaikuttaisi siltä että vuotaa sieltä vai kuuluuko kovaa letkua käännellessä paineiden päästä pihistä tehostimen päästä?
Tehostimen letkun vaihto onkin sitten varmaan eri juttu?
Ja heiluttelin ruiskua imusarjan päällä, ei vaikutusta. Ja vaikutti kuin kumi olisi vaihdettu mikäli kumi näkyy päälle päin.
Kumin vaihto ei ilmeisesti vaadi muuta kuin ruiskun irroittamisen imusarjasta neljällä pultilla. Pitääkö letkut ja muut ottaa irti vai pääseekö sujauttamaan sivusta?
Kannattaako ensin käydä testauttamassa jossakin arvoja ja vikakoodeja vai vaihtaa kumi suoraan?Se pihinä = vuoto. Samaa pihinää se pitää, jos sitä imusarjan puolen rikkinäistä kumiletkua painelee käydessä. Korjaa se!
Jos autossa on imupuolen ilmavuoto, se näkyy päästötestissä kohonneina Hc -arvoina. Ei mene katsastuksesta läpi. - skonenkingi
Taunovaan kirjoitti:
Se pihinä = vuoto. Samaa pihinää se pitää, jos sitä imusarjan puolen rikkinäistä kumiletkua painelee käydessä. Korjaa se!
Jos autossa on imupuolen ilmavuoto, se näkyy päästötestissä kohonneina Hc -arvoina. Ei mene katsastuksesta läpi.Nyt on letkut korjattu, jarrutehostajan alipaine imusarjalle asti, kumilimppu ruiskun ja imusarjan välillä, ruiskun kyljessä olevien pikkuletkujen letkut.
Nyt käy edelleen pörpöttäen, tosin nyt kylmänä ihan kohtuullisesti, mutta kun kone lämpiää alkaa samanlainen, mutta vähäisempi pörpöttävä käynti.
Pitää varmaan viedä päästötesteihin...
- Pasaati sensijaan
Eli tyhjäkäynti aaltoilee sammumisen rajamailla tiheään ja tasaiseen tahtiin. Tsekkasin sen kumiputken joka tulee imusarjaan ja reikähän siellä oli... käydessä imaisi sormeen kiinni niin siitä huomasin :D
Vika ei kuitenkaan kadonnut! Seuraavaksi lienee vaihtokohteena ruiskun ja imusarjan välinen kumiläppä, ainakin se oli selvästi halki ja siitä oli valunut bensaa? ...ja tarvisin tietoa et onko vaikea vaihtaa? Pystyykö sen sujauttaa välistä ruisku irrottamalla? - Anonyymi
Tuliko tähän selvyyttä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude14913158Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729601Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h949094Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k187734Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk386714Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1476134Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri153114En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3911189Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71133YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet
www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutosneuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl84980