Yleistä

ohjetta matkaaville

Hei

palasin margaritalta melko vasta.

Alkuun sanottakoon että olen kierrellyt monissa maissa ja pystyn vertailemaan kohdetta mielestäni hyvin.

Matkahan on todella raskas, laskettuna minun liittymä lento mukaan. Köpiksessä ei sitte saa nousta koneesta, mikä tekee siitä raskaan ja meillähän se venähti kahteen tuntiin, sieltä otetaan tanskalaisia kyytiin. muuten tui nordikilla toimi palvelu ja ruokaa sai kolmeen kertaan. kotoa hotellille matkaa kertyi n.22h verran.

Kentällä ei kannate vaihtaa rahaa, kurssi oli 1e=3200bf. Bussien luona on heti tarjoilu pöytä mistä saa ottaa ja ottakaa ihmeessä virvokkeita. matka hotellille on lyhyt, n.30min riippuen hotellista. Opas jakaa brösyyrit ja kertoo pientä kivaa.

Hotelliin ilmottautumiseen kannattee varata hermoja mukaan, meillä oli vain yksi vastaanottovirkailija vastassa ja ei ollu muuten mihinkään kiire. muutenkin se kiireettömyys oli välillä ...seestä. ranneke ranteeseen, kamat huoneeseen ja menkää ihmeessä syömään. Ja tästähän päästään sitten siihen suureen miinukseen eli ruokaan. ruoka ei sitten kutkuta makunystyröitä. kerron sen minun, lukuisten muiden turistien puolesta ja jopa hotellin omahenkilökunta ei ruasta välitä. kuka nyt viileästä, puolikypsästä sitkeästä ruasta nyt tykkäis. tämä oli todennäköisesti lukuisten vatsatautien syy. mutta muistakaa hakea vaikka viiniä tiskiltä ruoka juomaksi se oli hyvää chileläistä. juomaa saatte kaikenlaisesta limukasta - chileläiseen puna tai valkoviiniin ja drinksuihin jotka tehtiin votkasta, rommista, likööreistä yms... maukkaita on. pyydä vaikka täys lasi votkaa ni sen saat. käykää ihmeessä oikeassa maksullisessa ravintolassa kokeilemassa, se oli ihan hyvää. esimerkkinä suosittelen la mama ravintolaa juan griegossa agualta sinne ehkä n.22km 30min, taksi sinne maksoi 35 000bf eli n.5.3e siellä kilo hummeria makso 150 000bf eli n.24e, joka valitaan itse elävänä ja se painoi 1.2kg ja pullo chileläistä viiniä maksoi 40 000bf n.6e eli yhteensä mainio ateria kahdelle veroineen 242 000bf n.38e. sieltä taksilla pois 40 000bf vanhalla jenkki raudalla, joka oli todella elämys. On siellä mäkkärikin jos sitä haluaa se löytyy ostoskeskus samblinista ja hintaa kahdelle bic mac aterialle tuli yhteensä 38 000bf eli n.5.8e. sieltä löytyy myös subway, kfc yms. sitten samblinissa on paljon merkkiliikkeitä, alle suomen hinnan, hard rock cafe yms. taksi samblinin ja kävelykadun välillä maksoi n.8000-10000bf eli n.1.2-1.5e eli ei mitään. taksi aguan ja porlamarin välillä n.30 000bf n.4.6e. taksilla kannattee kulkea, hinta sopia etukäteen ja maksu lopussa. sopikaa paikallisen taksin kanssa saari kierros päiväksi meille hinta oli 250 000bf n.38e eli ei mitään, meillä meni n.10h ja puoli päivää eli 6h tekee n.150 00bf n.23e. hinta sisältää taksin, kuskin ja bensan eli halpaa on. meillä oli taksi nro 36 aguan keskustasta adrian niminen joka puhui englantia ja vei kaikkialle ja kertoi kaikesta kaiken.

delfiinien kanssa kannattaa käydä uimassa. hintaa hotellista varattuna tuli 185 000bf per henkilö n.28e taksilla sinne. matka pitää varata päivää tai kahta ennen, on suosittu. uinti n.45-60min. aivan loistava saa koskea sitä ja uida sen kanssa. siellä mies ottaa kuvia, suosittelen ostamaan koko cd:n hinta 75 000bf n.11.5e siinä oli 164 kuvaa. jos ottaa paperisena hintaa tuli varmaan euron per kuva, ero oli kuitenkin huima.

Rahaa tosiaan ei kannata vaihtaa kentällä. myös tervetulotilaisuudessa on mahdollista vaihtaa, EI KANNATA, 1e=5800bf. vaihtakaa muualla. esim aguan internet kahvilassa keskustassa 1e=6500bf, hotelli 1e=6000bf yms. eli rahaa mukaan tilaisuuteen. voi tehdä ostoksia samalla, siihen on varattu vajaa tunti aikaa ennen kuin paluu kuljetus hotellille lähtee, toki sinne voi jäädäkin.

Emme tehneet retkiä finnmatkojen kautta koska he ottivat tupla hinnan. maksu visalla käsittelymaksu. häviätte kurssissa koska visalla saatte 1e=3200bf. esimerkkinä tuo hotellin delfiini: 185 000bf n.28e oli se muistaakseni finnmatkojen esitteen mukaan 193 000bf n.29.6 visalla maksettuna huono kurssi 3200bf tekee se 60e!!! per henkilö!!! en oikein tykkää tuosta finnmatkojen tavasta.

Mahataudin kuulosti suurimmanosan suomalaisista kokeneen. tohtorilla kuulosti olleen töitä. noh, hyvähän se on vakuutuksen olla kunnossa. meillä se yritti mutta imocuria naamaan märän pierasun jälkeen ja puoli lasia votkaa. muistakaa että pitää juoda paljon vettä ja syödä hyvin, elimistö reakoi kuivumiseen ripulilla. paljon vesimelonia, riisiä ja kuumaa ruokaa eiköhän se siitä. voitimme sen ottelun sillain. käsidesiäkin on hyvä olla mukana.

mallukartonki maksoi 75 000bf n.11.5e. sikarit on kalibialla maukkaita, mutta paikalliseen hintaan kalliita mutta muutamista euroista ylöspäin. litra romia 6500 n.1e, kalliimpi 17 900 n.2.7e. muistakaa mitä tummempi rommi sitä laadukkaampi. eipä nuita siellä tarvi kuin tulijaisiksi.

meillä satoi monena yönä. joskus päivälläkin. muistakaa rasvata itseänne, myös auringonoton jälkeen. jos yhtään tuntuu päivä pilviseltä ottakaa taksi ja menkää vaikka porlamariin, hinta riippuu hotellin sijainnista 30 000 - 35 000bf eli 5e pääsette kyllä.

ruan suuren miinuksen johdosta en todennäköisesti tule kyseiseen paikkaan koskaan palaamaan ja muutenkin aina eripaikkaan.

no mutta tulihan sitä nyt jotain. nyt täytyy jo mennä. kysykää jos jotain....

-elämä on elämistä varten-

47

10586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • margariitalle myös

      kerroppa se viel

    • v***sta

      "Alkuun sanottakoon että olen kierrellyt monissa maissa ja pystyn vertailemaan kohdetta mielestäni hyvin. "

      ...monissa maissa? Ja nyt kävit sitten Venetsuelassa? Mitä opit maasta? :-)

    • Mosfsjfskl
    • Margaritalle lähtijät.

      Luimme juuri monipuolisen kuvauksesi matkastasi. Kertoisitko vielä hotellisi nimen missä asuit.Kiitos etukäteen. Itse lähdemme Flamboyant hotelliin 10.03.08.

    • Matkailija Sede

      Huvittavaa,
      näkee, että et ole paljon matkustellut.
      Kiinnität huomiota jouatvanpäiväisyysksiin.
      Jos ruuan takia lähtee Etelä-Amerikkaan etsimään
      läskisoosia, kertoo henkilön kulttuurintuntemuksesta kaiken.

      Eikö se ole sama mitä joku mallukartonki maksaa Isla de Margaritalla. Kuka sellaisesta on kiinnosatunut.

      Kauniista maisemista ym et kertonut mitään, poistuitko hotellialueelta minnekään.

      Ei kannta tuollaisia kirjoituksia lukea ennen matkaa, vaan lähteä avoimin mielin reissuun.

      • Ketä mikäkin huvittaa... Uskonpa, että moni luki mielenkiinnolla tämän eka kirjoituksen. Tottakait tupakoiva henkilö on kiinnostunut tupakan hinnoista ja ruokakin kiinnostaa aika monia. Ei kukaan lähde läskisoosin takia Amerikkaan. Typerää arvostella tuolla tavalla!!


      • Matkailija Sede
        Tuuli49 kirjoitti:

        Ketä mikäkin huvittaa... Uskonpa, että moni luki mielenkiinnolla tämän eka kirjoituksen. Tottakait tupakoiva henkilö on kiinnostunut tupakan hinnoista ja ruokakin kiinnostaa aika monia. Ei kukaan lähde läskisoosin takia Amerikkaan. Typerää arvostella tuolla tavalla!!

        No, siinä toinen juntti. Mitä tietoa sait ko. kirjoitukesta Etelä-Amerikasta? Sait tupakan hinnan yms. Itse kävin ratsastamassa intiaanien omistamalla farmilla, sukeltamassa El Roquesissa ja laivamatkalla Cochella. Kaikki mahtavia luontoelämyksiä. No, kukin tyylillään.

        Mutta, ruokaa saa kotonakin. Ja tupakoitsijat saavat tupakkaa Suomestakin. Sitäpaitsi sen ravintolan nimi El Griegossa oli Mama Rosa. Kyseisen herran suomenkielikin on pahasti hukassa.


      • sultakaan
        Matkailija Sede kirjoitti:

        No, siinä toinen juntti. Mitä tietoa sait ko. kirjoitukesta Etelä-Amerikasta? Sait tupakan hinnan yms. Itse kävin ratsastamassa intiaanien omistamalla farmilla, sukeltamassa El Roquesissa ja laivamatkalla Cochella. Kaikki mahtavia luontoelämyksiä. No, kukin tyylillään.

        Mutta, ruokaa saa kotonakin. Ja tupakoitsijat saavat tupakkaa Suomestakin. Sitäpaitsi sen ravintolan nimi El Griegossa oli Mama Rosa. Kyseisen herran suomenkielikin on pahasti hukassa.

        Sitte pahemmin rakentavaa kommenttia löydy.
        Kaverihan kirjotti asiallisesti ja rakentavasti. Yleensä itketään miksi ei kukaan laita hintoja yms. kirjoituksiin. Ja nyt kun joku laittaa ja perusteellisesti, laittaa tällainen unto palautetta asiasta.
        Siinä oli asiaa, paljon. Olen samaa mieltä ruan laadusta, ei ollut hyvää.
        Ja sinulle Matkailija Sede, tarkistappas itse tietosi, minunkin mielestäni se oli La Mama Restaurat (ainakin kaikki siksi sitä kutsuivat) ja oli muuten Juan Griegossa (ainakin paikalliset näin sanoivat eikä El griego niin kuin sinä laitoit). Ja luitkos sitä kirjoitusta, hän laittoi selvästi mm. esim. yms... ja vertailuna siinä oli se delfiinijuttu.


      • Matkailija Sede
        Matkailija Sede kirjoitti:

        No, siinä toinen juntti. Mitä tietoa sait ko. kirjoitukesta Etelä-Amerikasta? Sait tupakan hinnan yms. Itse kävin ratsastamassa intiaanien omistamalla farmilla, sukeltamassa El Roquesissa ja laivamatkalla Cochella. Kaikki mahtavia luontoelämyksiä. No, kukin tyylillään.

        Mutta, ruokaa saa kotonakin. Ja tupakoitsijat saavat tupakkaa Suomestakin. Sitäpaitsi sen ravintolan nimi El Griegossa oli Mama Rosa. Kyseisen herran suomenkielikin on pahasti hukassa.

        Ehkä tuo Unto ei oikein istu minun persoonaani.
        Yritän juuri selittää, että pitäkää silmät auki
        maailmalla. Älkää etsikö yhtäläisyyksiä Suomeen.
        Sinunkin kirjoituksesi on kielioppivirheitä
        täynnä, vilkaise vähän. Viittasit kirjoitukseen.
        Kuka jaksaa tuollaista pötköä lukea. Kaikki erisnimet eli proprita on kirjoitettu pienellä.
        Eikö edes niitä osata kirjoittaa oikein.

        Että tällainen juristi-Unto, joka on vielä kaiken lisäksi nainen.


      • Matkailija Sede kirjoitti:

        No, siinä toinen juntti. Mitä tietoa sait ko. kirjoitukesta Etelä-Amerikasta? Sait tupakan hinnan yms. Itse kävin ratsastamassa intiaanien omistamalla farmilla, sukeltamassa El Roquesissa ja laivamatkalla Cochella. Kaikki mahtavia luontoelämyksiä. No, kukin tyylillään.

        Mutta, ruokaa saa kotonakin. Ja tupakoitsijat saavat tupakkaa Suomestakin. Sitäpaitsi sen ravintolan nimi El Griegossa oli Mama Rosa. Kyseisen herran suomenkielikin on pahasti hukassa.

        Vaikka kuinka luulet olevasi ainoa maailmanmatkaaja näillä palstoilla - voisit sinäkin opetella oikeinkirjoitusta ennen kuin alat arvostella muita!!


      • Matkailija Sede
        Tuuli49 kirjoitti:

        Vaikka kuinka luulet olevasi ainoa maailmanmatkaaja näillä palstoilla - voisit sinäkin opetella oikeinkirjoitusta ennen kuin alat arvostella muita!!

        On opeteltu, eikä vain äidinkieltä, vaan
        muitakin kieliä. Kuuluu koulutukseeni.


      • kaikkien kirjoittaa
        Matkailija Sede kirjoitti:

        On opeteltu, eikä vain äidinkieltä, vaan
        muitakin kieliä. Kuuluu koulutukseeni.

        No huh. Sedehän arvostelee. Joku vois arvostella sua, koska et tainnut opetella tarpeeksi. On se kumma ettet voi antaa hyvää kreedittiä, tässä sitä ois tarvinnu. Varmaankin itse kävit turvallisesti Finnmatkojen järjestelemillä retkillä ja pidithän turvallisesti oppaan kädestä kiinni. Hyvä vaan että joku uskaltaa avartaa maailmaansa muutenkin kuin massa turistina.
        Eli annetaan olla.


      • Matkailija Sede
        kaikkien kirjoittaa kirjoitti:

        No huh. Sedehän arvostelee. Joku vois arvostella sua, koska et tainnut opetella tarpeeksi. On se kumma ettet voi antaa hyvää kreedittiä, tässä sitä ois tarvinnu. Varmaankin itse kävit turvallisesti Finnmatkojen järjestelemillä retkillä ja pidithän turvallisesti oppaan kädestä kiinni. Hyvä vaan että joku uskaltaa avartaa maailmaansa muutenkin kuin massa turistina.
        Eli annetaan olla.

        Lue kirjoitukseni. Yritä ymmärtää, kuka on matkaillut ja kuka etsinyt tupakkakartonkia.
        Olen käynyt kaikissa maanosissa ja ihan ilman
        Finnmatkoja. Jos totta puhutaan ko. matkatoimistoa ei ollut olemassakaan kun minä matkailun aloitin. Että silleen... Sisälukutaito puuttuu sinultakin.


      • ruokaa + tupakkaa
        Matkailija Sede kirjoitti:

        No, siinä toinen juntti. Mitä tietoa sait ko. kirjoitukesta Etelä-Amerikasta? Sait tupakan hinnan yms. Itse kävin ratsastamassa intiaanien omistamalla farmilla, sukeltamassa El Roquesissa ja laivamatkalla Cochella. Kaikki mahtavia luontoelämyksiä. No, kukin tyylillään.

        Mutta, ruokaa saa kotonakin. Ja tupakoitsijat saavat tupakkaa Suomestakin. Sitäpaitsi sen ravintolan nimi El Griegossa oli Mama Rosa. Kyseisen herran suomenkielikin on pahasti hukassa.

        Juu, ruokaa saa kotonakin muttei välttämättä venezuelalaista, esim herkullisia arepoja tai aitoa criollo-ruokia. Onhan se tylsää jos toisella puolella mualimaa Amerikan mantereella täytyy tosiaan syödä jotain kylmää sitkeetä lihaa, Karibian alueen keittiö on aika kuuluisa.

        Jostain "malluaskin hinnasta" en mäkään tosiaan viittis mainita, mitä merkitystä sillä nyt on vaikka ois kaksinkertanen Suomeen verrattuna,kuka nyt Et.-Amerikkaan matkustaessa sille niin paljon painoa antaa...


      • rajaamaan
        ruokaa + tupakkaa kirjoitti:

        Juu, ruokaa saa kotonakin muttei välttämättä venezuelalaista, esim herkullisia arepoja tai aitoa criollo-ruokia. Onhan se tylsää jos toisella puolella mualimaa Amerikan mantereella täytyy tosiaan syödä jotain kylmää sitkeetä lihaa, Karibian alueen keittiö on aika kuuluisa.

        Jostain "malluaskin hinnasta" en mäkään tosiaan viittis mainita, mitä merkitystä sillä nyt on vaikka ois kaksinkertanen Suomeen verrattuna,kuka nyt Et.-Amerikkaan matkustaessa sille niin paljon painoa antaa...

        No, no niin. annetaan kaikkien kirjoittaa mitä kirjoittaa. hyvähän se on jos tulee kaikki julki, minä ainakin pidin hyödyllisenä tupukin hintoja

        mertsi


      • Paljon myös matkustellut

        Niinpä oot ihan oikeessa ketä kiinostaa röökin hinta???? J mä kävin ja samass paikassa ja nautin ihanista maisemista ja erillaisesta kulttuurista!!! Ei tod kiinnosta missä on mäkkärit ym hah hah ruoka mun mielestä ja perheeni 8v lapsi oli aivan mainiot ei vatsatautia ja syötiin kaikkea...


      • Paljon myös matkustellut
        sultakaan kirjoitti:

        Sitte pahemmin rakentavaa kommenttia löydy.
        Kaverihan kirjotti asiallisesti ja rakentavasti. Yleensä itketään miksi ei kukaan laita hintoja yms. kirjoituksiin. Ja nyt kun joku laittaa ja perusteellisesti, laittaa tällainen unto palautetta asiasta.
        Siinä oli asiaa, paljon. Olen samaa mieltä ruan laadusta, ei ollut hyvää.
        Ja sinulle Matkailija Sede, tarkistappas itse tietosi, minunkin mielestäni se oli La Mama Restaurat (ainakin kaikki siksi sitä kutsuivat) ja oli muuten Juan Griegossa (ainakin paikalliset näin sanoivat eikä El griego niin kuin sinä laitoit). Ja luitkos sitä kirjoitusta, hän laittoi selvästi mm. esim. yms... ja vertailuna siinä oli se delfiinijuttu.

        NIINPÄ ketä kiinnostaa etutkäteen hinnat ym en mä lähde ainakaan matkalle jonkun hallvan röökin takia en edes polta vaan historian maisemien ja kulttuurin vuoksi joten voit pysyä kotoa jos olet noin typerys


    • Santra

      Kiitos paljon tiedoistasi. Olemme lähdössä Margaritalle muutaman viikon päästä. Meidän hotellimme on Costa Caribe. Tuliko sinulle mitään kokemuksia tästä hotellista? Siis, mikä on sellainen paikka, jossa meidän käytännössä kannattaa vaihtaa rahaa? Meidän hotellimme sijaitsee tietääkseni jossakin syrjemmässä...
      Ostoksista sen verran, että näitkö missään myytävän tauluja? Mitään muuta tuliaisia emme kaipaa kuin jonkun taulun... - kehystämme Suomessa. Olisin todella kiitollinen vastauksistasi!

      • hepetus

        mie tulin kans pariviikkoa sitten. Tauluja oli myytävänä aguan rantakadulla. Hienoja maisema tauluja. Hinnat vaihteli paljon mut ite ostettii sellane n.60x30cm ni makso n.30e


      • pian lähdössä
        hepetus kirjoitti:

        mie tulin kans pariviikkoa sitten. Tauluja oli myytävänä aguan rantakadulla. Hienoja maisema tauluja. Hinnat vaihteli paljon mut ite ostettii sellane n.60x30cm ni makso n.30e

        Ei kai Isla Margaritalle tarvita viisumia? Onko kokemuksia Laguna Mar -hotellista?


      • lähdössä myös
        pian lähdössä kirjoitti:

        Ei kai Isla Margaritalle tarvita viisumia? Onko kokemuksia Laguna Mar -hotellista?

        Ei siis tarvita viisumia! Itsekin olen piakkoin lähdössä, mutta hotelli on Costa Caribe...


      • viikko
        lähdössä myös kirjoitti:

        Ei siis tarvita viisumia! Itsekin olen piakkoin lähdössä, mutta hotelli on Costa Caribe...

        Onko Sinulla aiempia kokemuksia Islalta? Kuinka kannattaa varautua vaatetuksen suhteen esim? Onko siellä illalla viileää jne?


      • reissuliisa

        Hei Santra ja muut! Olimme pari viikkoa takaperin 2 viikkoa kyseisessä hotellissa, ja nyt on jo kova ikävä takaisin!! Hotelli oli aivan ihana, tosi siisti, ja ihmiset ihania! Me vaihdoimme kentällä enshätiin 20 euroa, ja sitten otimme Costa Caribesta taksin Juan Griegoon (n. 12 bolivaria suuntaansa) ja vaihdoimme siellä rahaa. Kaupoissa tulevat kysymään, että haluatko vaihtaa. Kaupoissa on ihan turvallista vaihtaa, ÄLÄ VAIHDA KADULLA!!!! etenkin Porlamarissa kadulla vaihtaminen on vaarallista, kaupoissa ok. Costa Caribe on tosiaan erillään Aguasta jne, mutta meistä se oli vain hyvä asia. paikka oli tosi rauhallinen, ja taksilla pääsee sitten hulinaan ja vilinään jos siltä tuntuu että haluaa. Hotellin ranta on minusta ihana, ja se kuten koko hotelli alue on vartioitu. Kysele toki, jos tulee jotain mieleen. Voin vakuuttaa, että et tule pettymään, ainakaan hotelliin. mä olen jo alkanut säästää uutta reissua varten, ja EHDOTTOMASTI takaisin Costa Caribeen. :)


      • reissuliisa
        viikko kirjoitti:

        Onko Sinulla aiempia kokemuksia Islalta? Kuinka kannattaa varautua vaatetuksen suhteen esim? Onko siellä illalla viileää jne?

        Itselläni oli joinain iltoina ohut bashmina huivi olkapäillä, mutta pääsääntöisesti illat on ihanan lämpimiä, etkä lämmikettä tarvi. Jos haluat käydä kirkoissa jne, on hyvä ottaa pitkä híaista ja -lahkeista kampetta mukaan, et pääse sisään jos polvet ja olkapäät on paljaana.


      • reissuun minäkin
        reissuliisa kirjoitti:

        Hei Santra ja muut! Olimme pari viikkoa takaperin 2 viikkoa kyseisessä hotellissa, ja nyt on jo kova ikävä takaisin!! Hotelli oli aivan ihana, tosi siisti, ja ihmiset ihania! Me vaihdoimme kentällä enshätiin 20 euroa, ja sitten otimme Costa Caribesta taksin Juan Griegoon (n. 12 bolivaria suuntaansa) ja vaihdoimme siellä rahaa. Kaupoissa tulevat kysymään, että haluatko vaihtaa. Kaupoissa on ihan turvallista vaihtaa, ÄLÄ VAIHDA KADULLA!!!! etenkin Porlamarissa kadulla vaihtaminen on vaarallista, kaupoissa ok. Costa Caribe on tosiaan erillään Aguasta jne, mutta meistä se oli vain hyvä asia. paikka oli tosi rauhallinen, ja taksilla pääsee sitten hulinaan ja vilinään jos siltä tuntuu että haluaa. Hotellin ranta on minusta ihana, ja se kuten koko hotelli alue on vartioitu. Kysele toki, jos tulee jotain mieleen. Voin vakuuttaa, että et tule pettymään, ainakaan hotelliin. mä olen jo alkanut säästää uutta reissua varten, ja EHDOTTOMASTI takaisin Costa Caribeen. :)

        Onpa kiva kuulla positiivisia kokemuksia matkalta. Siis euroja kannattaa olla mukana, kuinkas on Visan käyttö siellä?


      • Santra
        reissuliisa kirjoitti:

        Hei Santra ja muut! Olimme pari viikkoa takaperin 2 viikkoa kyseisessä hotellissa, ja nyt on jo kova ikävä takaisin!! Hotelli oli aivan ihana, tosi siisti, ja ihmiset ihania! Me vaihdoimme kentällä enshätiin 20 euroa, ja sitten otimme Costa Caribesta taksin Juan Griegoon (n. 12 bolivaria suuntaansa) ja vaihdoimme siellä rahaa. Kaupoissa tulevat kysymään, että haluatko vaihtaa. Kaupoissa on ihan turvallista vaihtaa, ÄLÄ VAIHDA KADULLA!!!! etenkin Porlamarissa kadulla vaihtaminen on vaarallista, kaupoissa ok. Costa Caribe on tosiaan erillään Aguasta jne, mutta meistä se oli vain hyvä asia. paikka oli tosi rauhallinen, ja taksilla pääsee sitten hulinaan ja vilinään jos siltä tuntuu että haluaa. Hotellin ranta on minusta ihana, ja se kuten koko hotelli alue on vartioitu. Kysele toki, jos tulee jotain mieleen. Voin vakuuttaa, että et tule pettymään, ainakaan hotelliin. mä olen jo alkanut säästää uutta reissua varten, ja EHDOTTOMASTI takaisin Costa Caribeen. :)

        Suuri kiitos jo nyt vastauksistasi. Matkakuume alkaa jo nousta korkealle...
        Minkälaiselle kurssilla te vaihdoitte rahaa?
        Olitteko Orinogo-retkellä?
        Kävittekö jeeppisafarilla? Kokemuksia...
        Onko tässä hotellissa kylppärissä shamppoot, saippuat, kosteusvoiteet vai tarviiko ottaa omat mukaan?
        Onko hotellissa sellaista ravintolameininkiä, että tarvitsee ottaa jotain vähän parempaa päälle laitettavaa, vai?
        Kiitos jo etukäteen Sinulle Reissuliisa!


      • ...
        Santra kirjoitti:

        Suuri kiitos jo nyt vastauksistasi. Matkakuume alkaa jo nousta korkealle...
        Minkälaiselle kurssilla te vaihdoitte rahaa?
        Olitteko Orinogo-retkellä?
        Kävittekö jeeppisafarilla? Kokemuksia...
        Onko tässä hotellissa kylppärissä shamppoot, saippuat, kosteusvoiteet vai tarviiko ottaa omat mukaan?
        Onko hotellissa sellaista ravintolameininkiä, että tarvitsee ottaa jotain vähän parempaa päälle laitettavaa, vai?
        Kiitos jo etukäteen Sinulle Reissuliisa!

        Ei kannata odottaa matkalta liikoja, margarita on tylsä paikka enkä ymmärrä miksi joku menee sinne takaisin, ja vielä samaan hotelliin. Paljon parempia paikkoja on.

        Hyvää matkaa. Toivottavasti te pidätte paikasta.


      • turiset
        ... kirjoitti:

        Ei kannata odottaa matkalta liikoja, margarita on tylsä paikka enkä ymmärrä miksi joku menee sinne takaisin, ja vielä samaan hotelliin. Paljon parempia paikkoja on.

        Hyvää matkaa. Toivottavasti te pidätte paikasta.

        Samaa mieltä kanssasi. Kiva oli käydä, mutta takaisin ei ole kaipuu. Tietenkin aurinko, palmu ja meri tekevät mukavan coctailin. Kuitenkin pitää muistaa että toiset tykkää tytöistä ja toiset äiteistä eli jotkut voikin tykätä kohteesta ja paljon. Minunkin mielestäni hotellin ruoka oli huonoa.


      • Odottelen matkaa
        turiset kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi. Kiva oli käydä, mutta takaisin ei ole kaipuu. Tietenkin aurinko, palmu ja meri tekevät mukavan coctailin. Kuitenkin pitää muistaa että toiset tykkää tytöistä ja toiset äiteistä eli jotkut voikin tykätä kohteesta ja paljon. Minunkin mielestäni hotellin ruoka oli huonoa.

        Hyvä toteamus Sinulta, että toiset tykkää... jne.
        Itse uskon ja luotan vain siihen, mitä omin silmin näen ja omin kehoin kohen...
        Täältä olen lukenut todella monia kommentteja,joista useimmat ovat selkeästi vaan katkeroituneiden kateellisten kirjoittamia juttuja. Välillä ihan naurattaa nämä kommentit...ja ne raukat luulevat pilaavansa meidän matkamme!!!! Toisilla on niin älyttömän halvat huvit. Niillä, kun ei ole varaa muuhun! Lupaan tulla näille sivuille kirjoittamaan kunhan olen kotiutunut tuolta Isla de Margariltan matkalta ja Costa Cariben hotellista.. Vapiskaa kaikki te, jotka ette ole sinne juuri nyt lähdössä... heh, heh, minua te katkeroituneet kateelliset ette voi lannistaa!


      • ota mukaan
        reissuun minäkin kirjoitti:

        Onpa kiva kuulla positiivisia kokemuksia matkalta. Siis euroja kannattaa olla mukana, kuinkas on Visan käyttö siellä?

        käteistä. Käteisellä saat hyvän vaihtokurssin kun taas luottokorteilla ym. menee virallisen mukaan. Ja se on perseestä. Just tultiin reissusta (2vko) ja käteistä meni noin 400€ / kärsä joista tuliaisiin melkein puolet.


      • Santra
        reissuliisa kirjoitti:

        Hei Santra ja muut! Olimme pari viikkoa takaperin 2 viikkoa kyseisessä hotellissa, ja nyt on jo kova ikävä takaisin!! Hotelli oli aivan ihana, tosi siisti, ja ihmiset ihania! Me vaihdoimme kentällä enshätiin 20 euroa, ja sitten otimme Costa Caribesta taksin Juan Griegoon (n. 12 bolivaria suuntaansa) ja vaihdoimme siellä rahaa. Kaupoissa tulevat kysymään, että haluatko vaihtaa. Kaupoissa on ihan turvallista vaihtaa, ÄLÄ VAIHDA KADULLA!!!! etenkin Porlamarissa kadulla vaihtaminen on vaarallista, kaupoissa ok. Costa Caribe on tosiaan erillään Aguasta jne, mutta meistä se oli vain hyvä asia. paikka oli tosi rauhallinen, ja taksilla pääsee sitten hulinaan ja vilinään jos siltä tuntuu että haluaa. Hotellin ranta on minusta ihana, ja se kuten koko hotelli alue on vartioitu. Kysele toki, jos tulee jotain mieleen. Voin vakuuttaa, että et tule pettymään, ainakaan hotelliin. mä olen jo alkanut säästää uutta reissua varten, ja EHDOTTOMASTI takaisin Costa Caribeen. :)

        Voi reissuliisa, kuinka kaipaankaan vastauksiasi!
        Näillä sivustoilla tuntuu törmäävään niin monenmoisiin "hiihtäjiin" ja mielestäni heistä suuri osa on vaan niin älyttömän kateellisia, että luulevat pilaavansa kommenteillaan toisten loman. Heh, heh, mutta kohdallani he eivät onnistu... Toiset ovat niin lapsellisen tyhmiä, mutta toiset eivät..Toivon, että vastaat aikaisempiin kysymyksiini..
        t. eräs, jolla on varaa reissata Margaritalle(ps. edellinen kommentti vain ärsyttääkseni niitä "kateellisia köyhiä".... - ja kohta tähän viestiin vastaa jokin sellainen, heh, heh, mutta ei välitetä heistä..)


      • toiset tykkää
        ... kirjoitti:

        Ei kannata odottaa matkalta liikoja, margarita on tylsä paikka enkä ymmärrä miksi joku menee sinne takaisin, ja vielä samaan hotelliin. Paljon parempia paikkoja on.

        Hyvää matkaa. Toivottavasti te pidätte paikasta.

        toiset ei...


      • MAHTAVA reissu!
        Santra kirjoitti:

        Voi reissuliisa, kuinka kaipaankaan vastauksiasi!
        Näillä sivustoilla tuntuu törmäävään niin monenmoisiin "hiihtäjiin" ja mielestäni heistä suuri osa on vaan niin älyttömän kateellisia, että luulevat pilaavansa kommenteillaan toisten loman. Heh, heh, mutta kohdallani he eivät onnistu... Toiset ovat niin lapsellisen tyhmiä, mutta toiset eivät..Toivon, että vastaat aikaisempiin kysymyksiini..
        t. eräs, jolla on varaa reissata Margaritalle(ps. edellinen kommentti vain ärsyttääkseni niitä "kateellisia köyhiä".... - ja kohta tähän viestiin vastaa jokin sellainen, heh, heh, mutta ei välitetä heistä..)

        Kateelliset saa puhua paskaa jos haluaa! Eikä toi meidän reissu tullut kyllä yhtään kalliimmaksi kuin pari viikkoa jossain välimerellä. Itse viihdyn ihan hyvin vähän nuhjuisemmassakin paikassa. Yleensä oon saanut joka reissulta ripulin mutta nyt en saanut kuin ummetusta. Johtui varmaan siitä etten pitänyt nestetasapainosta tarpeeksi huolta ekoina päivinä. Syötiin muuten aivan kaikki salaatit ja majot ym. ekal viikol oltiin vähän arempia.


      • tä....
        Odottelen matkaa kirjoitti:

        Hyvä toteamus Sinulta, että toiset tykkää... jne.
        Itse uskon ja luotan vain siihen, mitä omin silmin näen ja omin kehoin kohen...
        Täältä olen lukenut todella monia kommentteja,joista useimmat ovat selkeästi vaan katkeroituneiden kateellisten kirjoittamia juttuja. Välillä ihan naurattaa nämä kommentit...ja ne raukat luulevat pilaavansa meidän matkamme!!!! Toisilla on niin älyttömän halvat huvit. Niillä, kun ei ole varaa muuhun! Lupaan tulla näille sivuille kirjoittamaan kunhan olen kotiutunut tuolta Isla de Margariltan matkalta ja Costa Cariben hotellista.. Vapiskaa kaikki te, jotka ette ole sinne juuri nyt lähdössä... heh, heh, minua te katkeroituneet kateelliset ette voi lannistaa!

        Mitä oikeen sössötät? Mistä pilaamisesta puhut? Mitkä huvit? Ei ole varaa muuhun? Katkeroituneet kateelliset? Kateuteen ei kyllä ole aihetta jos olet margaritalle menossa.

        Toin vain ilmi oman mielipiteeni paikasta josta juuri olen palannut, ja johon en toista kertaa palaa.

        Toivon toki että matkasi on onnistunut. Mutta jos yhtään olet maailmaa nähnyt niin tuskin menet toista kertaa.


      • SAANKO KYSYÄ ENEMMÄN?
        MAHTAVA reissu! kirjoitti:

        Kateelliset saa puhua paskaa jos haluaa! Eikä toi meidän reissu tullut kyllä yhtään kalliimmaksi kuin pari viikkoa jossain välimerellä. Itse viihdyn ihan hyvin vähän nuhjuisemmassakin paikassa. Yleensä oon saanut joka reissulta ripulin mutta nyt en saanut kuin ummetusta. Johtui varmaan siitä etten pitänyt nestetasapainosta tarpeeksi huolta ekoina päivinä. Syötiin muuten aivan kaikki salaatit ja majot ym. ekal viikol oltiin vähän arempia.

        Kiitos Sinulle!´Voinko minäkin kysyä lisää...?"
        Ei välitetä noista säälittävistä kirjoittajista, jotka sivustoilla kirjoittelevat.... Onneksi olen löytänyt paikan, jossa asiallisesti voidaan kirjoitella kokemuksistamme, mutta en kerro sitä, jotta sitä palstaa ei pilattaisi tällasilla kateellisilla "moukilla"...


      • niinpä....
        SAANKO KYSYÄ ENEMMÄN? kirjoitti:

        Kiitos Sinulle!´Voinko minäkin kysyä lisää...?"
        Ei välitetä noista säälittävistä kirjoittajista, jotka sivustoilla kirjoittelevat.... Onneksi olen löytänyt paikan, jossa asiallisesti voidaan kirjoitella kokemuksistamme, mutta en kerro sitä, jotta sitä palstaa ei pilattaisi tällasilla kateellisilla "moukilla"...

        Kerrohan nyt meille kaikille mitä tarkoitat tällä kateellisella moukilla??

        Miksi täällä olisi kateellisia moukkia?


      • ei tarvetta
        niinpä.... kirjoitti:

        Kerrohan nyt meille kaikille mitä tarkoitat tällä kateellisella moukilla??

        Miksi täällä olisi kateellisia moukkia?

        Juh, eivät kirjoittajat kateellisilta kuulostaneet. Ovat käyneet ja maininneet etteivät pitäneet. Elkää ottako herneitä nenään. Toiset tykkäävät ja toiset eivät. Juuri sinulle se voi olla elämäsi matka. Minulle ei ollut ja kaukomatkoja takana vasta kuusi kappaletta. Parempiakin on. Kevättä odotellessa.


      • ihan
        ei tarvetta kirjoitti:

        Juh, eivät kirjoittajat kateellisilta kuulostaneet. Ovat käyneet ja maininneet etteivät pitäneet. Elkää ottako herneitä nenään. Toiset tykkäävät ja toiset eivät. Juuri sinulle se voi olla elämäsi matka. Minulle ei ollut ja kaukomatkoja takana vasta kuusi kappaletta. Parempiakin on. Kevättä odotellessa.

        Näin on, jokainen käsittelee omalla tavallaan reissunsa. Joku ihastelee päättömästi kaikkea mikä poikkeaa kotimaasta, joku taas peilaa kaiken Suomea vastaan. Oikeassa molemmat, makuasioista ei voi kiistellä


      • Matkailija Sede
        ihan kirjoitti:

        Näin on, jokainen käsittelee omalla tavallaan reissunsa. Joku ihastelee päättömästi kaikkea mikä poikkeaa kotimaasta, joku taas peilaa kaiken Suomea vastaan. Oikeassa molemmat, makuasioista ei voi kiistellä

        Miksi turhaan matkustaa, jos Suomi on paras paikka olla. Säästyy rahat.


      • reissuliisa
        Santra kirjoitti:

        Suuri kiitos jo nyt vastauksistasi. Matkakuume alkaa jo nousta korkealle...
        Minkälaiselle kurssilla te vaihdoitte rahaa?
        Olitteko Orinogo-retkellä?
        Kävittekö jeeppisafarilla? Kokemuksia...
        Onko tässä hotellissa kylppärissä shamppoot, saippuat, kosteusvoiteet vai tarviiko ottaa omat mukaan?
        Onko hotellissa sellaista ravintolameininkiä, että tarvitsee ottaa jotain vähän parempaa päälle laitettavaa, vai?
        Kiitos jo etukäteen Sinulle Reissuliisa!

        Hei Santra ja muut, me vaihdoimme Juan Griegossa kurssilla 6500 Bolivaria euroa kohti, ja meille oli erittäin ok! Hotellissa on saippuaa kyllä, mutta muita tököttejä ei sitten olekaan, joten ota vain omat ainekset mukaan. Hotellissa on buffet ravintola, jossa tarjoillaan päivällä lounas ja illalla illalinen, pukeutuminen myös illalla välitön ja vapaa. Meksikolainen illalla on myös aika vapaa, mutta sinne italialaiseen toivoivat vähän siistimpää päälle. eli ei shortseissa, vaan mielellään miehille siistit housut ja kauluspaita. Itsestäni oli mukavaa pukeutua vähän "paremmin" aina iltaisin, joten minulla oli hametta ja juhlavampaa toppia mukana kyllä, miehelläni suorat housut ja kauluspaitoja.

        Orinoco-retkellä ei käyty, mutta jeeppisafarilla käytiin, hotelllilla käy päivisin aulassa myymässä retkiä iso kokoinen mies MARCO, häneltä ostimme jeeppiretken, ja oli TOSI HIENO reissu!!! suosittelen ehdottomasti! mutta hattu päähän, itsellä meinas iskeä auringonpistos. jeeppisafarilla tosiaan näkee saaren erilaisuuden, kuinka luonnon olosuhteet muuttuu saaren toisesta päästä toiseen kuljettaessa. Kävimme myös Finnmatkojen ratsastusreissulla, ja sitäkin voin lämpimästi suositella. Mieheni on aloittelija, itse olen kokenut ratsastaja, mutta molemmille reissu oli hieno elämys. Kysele toki lisää jos tulee mieleen... Kateeksi käy edelleen, kun pääset sinne ihanaan lämpöön. Avoimin mielin lähde reissuun, ei kannata kuunnella ketää muita, kuten täällä sanottu: toiset tykkää, toiset ei, minä tykkäsin ja piste! :)


      • reissuliisa
        Santra kirjoitti:

        Voi reissuliisa, kuinka kaipaankaan vastauksiasi!
        Näillä sivustoilla tuntuu törmäävään niin monenmoisiin "hiihtäjiin" ja mielestäni heistä suuri osa on vaan niin älyttömän kateellisia, että luulevat pilaavansa kommenteillaan toisten loman. Heh, heh, mutta kohdallani he eivät onnistu... Toiset ovat niin lapsellisen tyhmiä, mutta toiset eivät..Toivon, että vastaat aikaisempiin kysymyksiini..
        t. eräs, jolla on varaa reissata Margaritalle(ps. edellinen kommentti vain ärsyttääkseni niitä "kateellisia köyhiä".... - ja kohta tähän viestiin vastaa jokin sellainen, heh, heh, mutta ei välitetä heistä..)

        Näihän se on että makuja on yhtä monia kuin reissaajia, ja kuten kaikissa muissakin elämän asioissa, yleensä ne negatiiviset asiat kerrotaan julkisesti, ja hyvät asiat pidetään omana tietona..

        Meillä ei ole kuin hyvää sanottavaa, se taitaa olla omista odotuksista ja asenteista kiinni, kyllähän vaikka reissusta lähikauppaan saa ahdistavan ja tylsän, jos niin haluaa... meillä oli hieno reissu, ei mitään ongelmia matkalla, ihmiset olivat ystävällisiä (olimme itsekin heille ystävällisiä ja kohteliaita), emme saaneet mitään vatsavaivoja tms.... nappireissu siis!


      • Santra
        reissuliisa kirjoitti:

        Hei Santra ja muut, me vaihdoimme Juan Griegossa kurssilla 6500 Bolivaria euroa kohti, ja meille oli erittäin ok! Hotellissa on saippuaa kyllä, mutta muita tököttejä ei sitten olekaan, joten ota vain omat ainekset mukaan. Hotellissa on buffet ravintola, jossa tarjoillaan päivällä lounas ja illalla illalinen, pukeutuminen myös illalla välitön ja vapaa. Meksikolainen illalla on myös aika vapaa, mutta sinne italialaiseen toivoivat vähän siistimpää päälle. eli ei shortseissa, vaan mielellään miehille siistit housut ja kauluspaita. Itsestäni oli mukavaa pukeutua vähän "paremmin" aina iltaisin, joten minulla oli hametta ja juhlavampaa toppia mukana kyllä, miehelläni suorat housut ja kauluspaitoja.

        Orinoco-retkellä ei käyty, mutta jeeppisafarilla käytiin, hotelllilla käy päivisin aulassa myymässä retkiä iso kokoinen mies MARCO, häneltä ostimme jeeppiretken, ja oli TOSI HIENO reissu!!! suosittelen ehdottomasti! mutta hattu päähän, itsellä meinas iskeä auringonpistos. jeeppisafarilla tosiaan näkee saaren erilaisuuden, kuinka luonnon olosuhteet muuttuu saaren toisesta päästä toiseen kuljettaessa. Kävimme myös Finnmatkojen ratsastusreissulla, ja sitäkin voin lämpimästi suositella. Mieheni on aloittelija, itse olen kokenut ratsastaja, mutta molemmille reissu oli hieno elämys. Kysele toki lisää jos tulee mieleen... Kateeksi käy edelleen, kun pääset sinne ihanaan lämpöön. Avoimin mielin lähde reissuun, ei kannata kuunnella ketää muita, kuten täällä sanottu: toiset tykkää, toiset ei, minä tykkäsin ja piste! :)

        Hei reissuliisa ja kiitos jälleen!
        Kuule, mikä mahtoi olla paikka, jossa vaihdoitte noinkin hyvällä kurssilla siellä Juan Griegossa?
        Tuo vinkki iso kokoisesta Marcosta, joka myy jeeppisafaria oli kiva! Eli ei kannata ottaa ko. matkaa Finnmatkoilta... Ja "parini" on kiinnostunut lähtemään patikoimaan, joten sellaistakin retkeä voimme varmaan kysellä Marcolta.. - minä ajattelin pysyä sen aikaa hotellilla ja mennä mukaan vaikka hotellin tarjoamille ajanvietteille.(Katsoin hotellin nettisivulta, että siellä voi mennä mukaan harjoittelemaan vaikka sambaa:)
        Voi että, olen innoissani lähdössä. Olemme kovin paljon kyllä matkustaneet, mutta aina se on vaan niin upeeta lähteä katsomaan "maailmaa". Toivomme vaan, ettei tuo tilanne tuolla päin johda sotatoimiin; siellä kun tuntuu nyt olevan sellainenkin vaara... (Kolumbian kanssa on erimielisyyksiä, oletko lukenut..)
        Ehkä se saattaisi ainakin peruuttaa meidän Orinogo-retken sinne mantereelle...
        Hei tuli mieleen vielä yksi kysymys; minkälainen safety-boxi systeemi meidän hotellissa tulee olemaan? Huoneessa varmaankin ja minkähän verran maksaa?
        Kiitos Sinulle TOSI TOSI paljon!
        Tulen aikanaan kommentoimaan näille sivuille meidän matkastamme. Jos olet kiinnostunut niin voisin laittaa sitten aikanaan vaikka otsikon: Kokemuksemme Costa Caribesta!


      • reissuliisa
        Santra kirjoitti:

        Hei reissuliisa ja kiitos jälleen!
        Kuule, mikä mahtoi olla paikka, jossa vaihdoitte noinkin hyvällä kurssilla siellä Juan Griegossa?
        Tuo vinkki iso kokoisesta Marcosta, joka myy jeeppisafaria oli kiva! Eli ei kannata ottaa ko. matkaa Finnmatkoilta... Ja "parini" on kiinnostunut lähtemään patikoimaan, joten sellaistakin retkeä voimme varmaan kysellä Marcolta.. - minä ajattelin pysyä sen aikaa hotellilla ja mennä mukaan vaikka hotellin tarjoamille ajanvietteille.(Katsoin hotellin nettisivulta, että siellä voi mennä mukaan harjoittelemaan vaikka sambaa:)
        Voi että, olen innoissani lähdössä. Olemme kovin paljon kyllä matkustaneet, mutta aina se on vaan niin upeeta lähteä katsomaan "maailmaa". Toivomme vaan, ettei tuo tilanne tuolla päin johda sotatoimiin; siellä kun tuntuu nyt olevan sellainenkin vaara... (Kolumbian kanssa on erimielisyyksiä, oletko lukenut..)
        Ehkä se saattaisi ainakin peruuttaa meidän Orinogo-retken sinne mantereelle...
        Hei tuli mieleen vielä yksi kysymys; minkälainen safety-boxi systeemi meidän hotellissa tulee olemaan? Huoneessa varmaankin ja minkähän verran maksaa?
        Kiitos Sinulle TOSI TOSI paljon!
        Tulen aikanaan kommentoimaan näille sivuille meidän matkastamme. Jos olet kiinnostunut niin voisin laittaa sitten aikanaan vaikka otsikon: Kokemuksemme Costa Caribesta!

        Hei taas! En muista mikä oli paikan nimi, mutta taksikuski jättää teidät aukiolle, mistä alkaa ostoskatu Juan Griegossa. Vasemmalla puolen tietä on pari oikein siistin näköistä vaatekauppaa, joissa vaihdoimme ko. kurssilla. Muistaakseni kaverin nimi oli Ali, joten voitte kysellä häntä. asiallinen kaveri, ja turvallisesti sujui vaihto. Hotellilla on tosiaan paljon aktiviteettejä: tanssikurssia, vesijumppaa, espajan tunteja... me emme juuri osallistuneet noille, nautiskelimme baarien ja ravintoloiden antimista, ja rantaelämästä. aallot on hotellin rannalla tosi hurjat, joten uimista ei suositella, mutta aaltoja on kiva ottaa vastaan polvivedessä, mutta olkaa varovaisia :) En tiedä oletteko koiraihmisiä (me olemme henkeen ja vereen) mutta meillä oli tapana juottaa hotelli ja ranta-alueella asustavaa 4 koiran laumaa. kannoimme myös ruokaa heille ranta-ravintolasta (nakkeja ja lihapullia), mutta ovat monesti tosi janoisia!! joten jos teillä on sydäntä, niin antakaa kertakäyttökupista näille raasuille vettä. ovat tosi kilttejä kyllä! Jotkut hotellivieraat esim. heittivät niiden päälle hiekkaa (mm. lapset) joten reippaasti sanoin heile, että ei kuulu hyviin tapoihin, antakaa koirien olla rauhassa kun eivät häiritse ketään. itse aion viedä seuraavalla kerralla sinnekin eläinlääkkeitä mukanani. me annoimme kaikille koirille nimetkin :)

        safetyboxi on joka huoneessa, ja avaimen siihen saa vuokrattua vastaanotosta, ja se kannattaa ottaa ehdottomasti! se oli muistaakseni 10 euroa/viikko. joten ihan ok hinta. säilytimme siellä passeja ja muita arvotavaroita. kuulimme, että esim. digikamera oli varastettu jonkun huonesta, kun ei ollut ollut tallelokerossa. muistakaa ottaa kopiot passeista mukaan, venezuelan laki määrää, että henkilötodistusta tai vähintään passinkopiota pidetään koko ajan mukana. meiltä sitä ei kukaan kysynyt, mutta pidettiin sitä koko ajan mukana. meillä oli koko ajan käytössä myös käsidesi-aine, sitä kun muistaa käyttää WC käynnin jälkeen, ruokailua ennen ja rahojen kanssa pelaamisen jälkeen, niin ei tule ongelmaa, ei ainakaan meillä tullut.

        tule ilman muuta kommentoimaan tänne, ja kysele vain lisää, jos tulee jotain mieleen! :)


      • samaa mieltä
        reissuliisa kirjoitti:

        Näihän se on että makuja on yhtä monia kuin reissaajia, ja kuten kaikissa muissakin elämän asioissa, yleensä ne negatiiviset asiat kerrotaan julkisesti, ja hyvät asiat pidetään omana tietona..

        Meillä ei ole kuin hyvää sanottavaa, se taitaa olla omista odotuksista ja asenteista kiinni, kyllähän vaikka reissusta lähikauppaan saa ahdistavan ja tylsän, jos niin haluaa... meillä oli hieno reissu, ei mitään ongelmia matkalla, ihmiset olivat ystävällisiä (olimme itsekin heille ystävällisiä ja kohteliaita), emme saaneet mitään vatsavaivoja tms.... nappireissu siis!

        Just noin. Jos on matkaseura kohdallaan ja iloinen, avoin mieli niin jo vain reissu onnistuu. Pienistä vastoinkäymisistä selvitään huumorilla ja nautitaan elämästä niissä puitteissa mitkä kohdalle sattuu ;0)
        Tsemppiä kaikille matkalaisille!


      • Sinnu

        Santra - jos et ole vielä lähtenyt, niin tässä infoa sinulle:

        Olimme Isla Margaritalla maalis-huhtikuun vaihteessa 2007. Ajankohdasta voin kertoa, ettei ole pääsiäisen takia paras mahdollinen. Pääsiäinen on paikallisten The Loma, jolloin kaikki kynnelle kykenevät tulevat mantereelta Margaritan saarelle ja tavallisesti ihanan rauhallinen saari on viikon verran täynnä (lomakausi alkaa viikkoa ennen pääsiäistä ja päättyy pääsiäissunnuntaihin). Mutta ei tuo pääsiäinen sentään niin paha ollut, mitä pelkäsimme, sillä paikalliset hokivat, että se tulee olemaan ihan “crazy crazy” aikaa ja että he haluavat vain sulkeutua omaan kämppäänsä ja olla peiton alla pääsiäisen yli.
        Kyllä hotellissa lisääntyneen väkimäärän huomasi, mutta oli siellä silti tilaa olla rauhassa ja ruokaa riitti, eikä pahemmin tarvinnut jonotellakaan jne.
        Tosin Hugo Chavez pisti oman lisänsä pääsiäiseen, joka on paikallisille biletysjuhla, vaikka katolisessa maassa voisi toisin kuvitella: Hugo siis määräsi alkoholilain, joka kielsi alkoholin ostamisen ja julkisesti nauttimisen kello 17 jälkeen. Hotelleilla tama näkyi vaihtelevasti; meillä oli pari iltaa ilman illallisviinejä, mutta sitten lakia alettiin tulkita toisin ja tarjoilu palautui ennalleen. Joissakin hotelleissa taas oli koko ajan tulkittu lakia löysemmin.
        Saarelaisille tuo uusi laki aiheutti paljon pahaa mieltä, koska Margarita elää matkailusta ja turistien sinne tuomasta rahasta.

        Hotellimme oli LTI Costa Caribe, joka sijaitsee lähellä Juan Griegon kaupunkia (autolla matkaa 7 km, pyörällä pääsee toista reittiä 20 minuutissa). Juan Griego on saaren toiseksi suurin kaupunki ja mielestäni todella viehättävä. Siellä oli paljon kauppoja, joissa kierrellä ja pitkä ranta ja rantakatu, jossa puistossa oli mukava kävellä tai istua katselemassa.
        Itse olimme todella tyytyväisiä hotellivalintaamme; huoneet olivat pienehköt (meillä oli merinäköala ja parveke), mutta siistit ja toimivat. Ei mitään luksusta ja kyllä siellä kulumisen huomasi, mutta mielestäni ihan hyvää tasoa ja vastasi odotuksia. Huoneissa ilmastointi ja kattotuuletin, jääkaappi, TV, hiustenkuivain. Kaikki toimi ihan moitteettomasti (ellei sattunut sähkökatkosta)
        Hotellin uima-allasalua oli iso ja valtavan ihana :) Paljon matalaa allasaluetta lapsille taikka aikuisillekin, missä voi vilvoitella vedessä lojuen. Ranta-tuoleja oli allas-alueella paljon, sekä auringossa että varjossa, samoin hotellin omalla rannalla. Ja hiukan allas-alueen ulkopuolella oli rauhallinen nurmikenttä, jonne jotkut veivät rantatuoleja, kun halusivat olla vielä enemmän rauhassa.
        Ranta oli pitkä hiekkaranta, aallokko oli melko kovaa (ja vesi yllättävän kylmää!); eli ei ihan pienille lapsille soveltuva uintipaikka.
        Rannan molemmissa päissä oli kukkulat, joiden rinteillä oli vartijoiden kopit. Ilta-aikaan he tulivat tarkistamaan, että kaikki on kunnossa, kun käveltiin kukkulalle auringonlaskua ihailemaan. Kukkulan toisella puolella on Playa Caribe, paikallisten suosiossa oleva ranta.
        Ruokaa oli hotellilla tarjolla paljon ja se oli maittavaa ja monipuolista. Oli valtvan hyvää kalaa, kanaa, lihaa eri muodoissa, riisiä, perunoita (keitettynä/ paistettuna), vihanneksia, tuoreita hedelmiä jne.
        Aamiaisaika oli 7-10.30 (ennen seitsemää oli tarjolla kahvia ja croissantteja, jos oli aikainen lähtö retkelle), klo 10 alkaen baareista sai juomaa (limsaa, jota sai rantabaarista myös automaatista, drinkkejä, sekä alkoholittomia että alkoholillisia, olutta jne). Lounas seisovasta pöydästä oli 12- 14 ja 12-17 sai rantabaarista snacksejä (hampurilaisia, ranskalaisia, hot dogeja). Illallinen seisovasta pöydästä oli 18-21 ja yöllä oli vielä yöpalaa tarjolla (muistaakseni klo 23 alkaen). Hotellilla oli kaksi ála carte ravintolaa, joihin piti tehdä pöytävaraus. Mutta Finnmatkojen ohjeista poiketen seisovan pöydän sai vaihtaa näihin niin usein kuin halusi (Finnmatkat infosi, että vain kerran viikossa…). Italialaisen ravintolan ruoka oli hyvää, perus ravintola-annoksia. Meksikolaisessa ravintolassa sai todella ihania tuoreita nachoja :)
        Vesikannua taikka pulloja sai täyttää ravintoloissa/ baareissa ja itsellä oli tapana täyttää vesipullot aina aamiaisella.
        Söimme hotellissa ja retkillä aivan kaikkea tarjolla olevaa, eikä meille kummallekaan tullut mitään vatsavaivoja (mistä olin todella positiivisesti yllättynyt, sillä minulla on todella herkkä vatsa, joka Suomessakin saattaa oireilla erikoisista ruuista). Aluksi oli tarkoituksena vältellä majoneesia, mutta sukellusreissulla tarjottavien voileipien välissä oli heti toisena päivänä majoneesia ja kun muuta ei ollut tarjolla, niin tuli syötyä.
        Maitotuotteita ei ollut hotellissa ollenkaan (jogurtteja) eikä muroja tullut otettua, joten ehkä siinä syy.

        Vakitajoilijalle jätimme välillä tippiä (1-1.5€) ja palvelu oli sitten sen mukaista; hauska heppu – huitoi meitä aina omiin pöytiinsä, laseja täytti todella vikkelästi (välillä liiankin :).
        Muuten ei hotellilla kulunut rahaa mihinkään. Tietty aina piti ottaa taksi, jos johonkin halusi lähteä.
        Sambil ostoskeskukseen on hotellilta ilmainen kuljetus 9.30 päivittäin (pitää varata etukäteen) ja paluu muistaakseni puoli viiden aikaan.

        Rahaa kannattaa tosiaan vaihtaa jossain muualla kuin virallisissa paikoissa, itse vaihdomme paikallisessa matkatoimistossa ja sitten kaupassa, josta ostimme kameraan muistikortin. Eurolla sai 4000-4100 bolivaria, dollareilla sai 3200 bolivaria. Retket maksoimme dollareissa.

        Los roquesin retken otimme Finnmatkojen kautta (koska se oli ainoa, mistä pääsiäisen aikaan sen sai; kuulemma osa Los Roquesin lentopaikoista on varattu TUI:n asiakkaille ja niitä ei voi muut matkanjärjestäjät käyttää), mutta paikallisilta senkin olisi saanut hiukan edullisemmin (ja reissuna aivan sama, koska Los Roquesille kuulemma liikennöi vain yksi lentoyhtiö, joka myös järjesti siellä katamaraanireissun ja majoitusta).
        Mutta suosittelen todella!


      • Santra
        Sinnu kirjoitti:

        Santra - jos et ole vielä lähtenyt, niin tässä infoa sinulle:

        Olimme Isla Margaritalla maalis-huhtikuun vaihteessa 2007. Ajankohdasta voin kertoa, ettei ole pääsiäisen takia paras mahdollinen. Pääsiäinen on paikallisten The Loma, jolloin kaikki kynnelle kykenevät tulevat mantereelta Margaritan saarelle ja tavallisesti ihanan rauhallinen saari on viikon verran täynnä (lomakausi alkaa viikkoa ennen pääsiäistä ja päättyy pääsiäissunnuntaihin). Mutta ei tuo pääsiäinen sentään niin paha ollut, mitä pelkäsimme, sillä paikalliset hokivat, että se tulee olemaan ihan “crazy crazy” aikaa ja että he haluavat vain sulkeutua omaan kämppäänsä ja olla peiton alla pääsiäisen yli.
        Kyllä hotellissa lisääntyneen väkimäärän huomasi, mutta oli siellä silti tilaa olla rauhassa ja ruokaa riitti, eikä pahemmin tarvinnut jonotellakaan jne.
        Tosin Hugo Chavez pisti oman lisänsä pääsiäiseen, joka on paikallisille biletysjuhla, vaikka katolisessa maassa voisi toisin kuvitella: Hugo siis määräsi alkoholilain, joka kielsi alkoholin ostamisen ja julkisesti nauttimisen kello 17 jälkeen. Hotelleilla tama näkyi vaihtelevasti; meillä oli pari iltaa ilman illallisviinejä, mutta sitten lakia alettiin tulkita toisin ja tarjoilu palautui ennalleen. Joissakin hotelleissa taas oli koko ajan tulkittu lakia löysemmin.
        Saarelaisille tuo uusi laki aiheutti paljon pahaa mieltä, koska Margarita elää matkailusta ja turistien sinne tuomasta rahasta.

        Hotellimme oli LTI Costa Caribe, joka sijaitsee lähellä Juan Griegon kaupunkia (autolla matkaa 7 km, pyörällä pääsee toista reittiä 20 minuutissa). Juan Griego on saaren toiseksi suurin kaupunki ja mielestäni todella viehättävä. Siellä oli paljon kauppoja, joissa kierrellä ja pitkä ranta ja rantakatu, jossa puistossa oli mukava kävellä tai istua katselemassa.
        Itse olimme todella tyytyväisiä hotellivalintaamme; huoneet olivat pienehköt (meillä oli merinäköala ja parveke), mutta siistit ja toimivat. Ei mitään luksusta ja kyllä siellä kulumisen huomasi, mutta mielestäni ihan hyvää tasoa ja vastasi odotuksia. Huoneissa ilmastointi ja kattotuuletin, jääkaappi, TV, hiustenkuivain. Kaikki toimi ihan moitteettomasti (ellei sattunut sähkökatkosta)
        Hotellin uima-allasalua oli iso ja valtavan ihana :) Paljon matalaa allasaluetta lapsille taikka aikuisillekin, missä voi vilvoitella vedessä lojuen. Ranta-tuoleja oli allas-alueella paljon, sekä auringossa että varjossa, samoin hotellin omalla rannalla. Ja hiukan allas-alueen ulkopuolella oli rauhallinen nurmikenttä, jonne jotkut veivät rantatuoleja, kun halusivat olla vielä enemmän rauhassa.
        Ranta oli pitkä hiekkaranta, aallokko oli melko kovaa (ja vesi yllättävän kylmää!); eli ei ihan pienille lapsille soveltuva uintipaikka.
        Rannan molemmissa päissä oli kukkulat, joiden rinteillä oli vartijoiden kopit. Ilta-aikaan he tulivat tarkistamaan, että kaikki on kunnossa, kun käveltiin kukkulalle auringonlaskua ihailemaan. Kukkulan toisella puolella on Playa Caribe, paikallisten suosiossa oleva ranta.
        Ruokaa oli hotellilla tarjolla paljon ja se oli maittavaa ja monipuolista. Oli valtvan hyvää kalaa, kanaa, lihaa eri muodoissa, riisiä, perunoita (keitettynä/ paistettuna), vihanneksia, tuoreita hedelmiä jne.
        Aamiaisaika oli 7-10.30 (ennen seitsemää oli tarjolla kahvia ja croissantteja, jos oli aikainen lähtö retkelle), klo 10 alkaen baareista sai juomaa (limsaa, jota sai rantabaarista myös automaatista, drinkkejä, sekä alkoholittomia että alkoholillisia, olutta jne). Lounas seisovasta pöydästä oli 12- 14 ja 12-17 sai rantabaarista snacksejä (hampurilaisia, ranskalaisia, hot dogeja). Illallinen seisovasta pöydästä oli 18-21 ja yöllä oli vielä yöpalaa tarjolla (muistaakseni klo 23 alkaen). Hotellilla oli kaksi ála carte ravintolaa, joihin piti tehdä pöytävaraus. Mutta Finnmatkojen ohjeista poiketen seisovan pöydän sai vaihtaa näihin niin usein kuin halusi (Finnmatkat infosi, että vain kerran viikossa…). Italialaisen ravintolan ruoka oli hyvää, perus ravintola-annoksia. Meksikolaisessa ravintolassa sai todella ihania tuoreita nachoja :)
        Vesikannua taikka pulloja sai täyttää ravintoloissa/ baareissa ja itsellä oli tapana täyttää vesipullot aina aamiaisella.
        Söimme hotellissa ja retkillä aivan kaikkea tarjolla olevaa, eikä meille kummallekaan tullut mitään vatsavaivoja (mistä olin todella positiivisesti yllättynyt, sillä minulla on todella herkkä vatsa, joka Suomessakin saattaa oireilla erikoisista ruuista). Aluksi oli tarkoituksena vältellä majoneesia, mutta sukellusreissulla tarjottavien voileipien välissä oli heti toisena päivänä majoneesia ja kun muuta ei ollut tarjolla, niin tuli syötyä.
        Maitotuotteita ei ollut hotellissa ollenkaan (jogurtteja) eikä muroja tullut otettua, joten ehkä siinä syy.

        Vakitajoilijalle jätimme välillä tippiä (1-1.5€) ja palvelu oli sitten sen mukaista; hauska heppu – huitoi meitä aina omiin pöytiinsä, laseja täytti todella vikkelästi (välillä liiankin :).
        Muuten ei hotellilla kulunut rahaa mihinkään. Tietty aina piti ottaa taksi, jos johonkin halusi lähteä.
        Sambil ostoskeskukseen on hotellilta ilmainen kuljetus 9.30 päivittäin (pitää varata etukäteen) ja paluu muistaakseni puoli viiden aikaan.

        Rahaa kannattaa tosiaan vaihtaa jossain muualla kuin virallisissa paikoissa, itse vaihdomme paikallisessa matkatoimistossa ja sitten kaupassa, josta ostimme kameraan muistikortin. Eurolla sai 4000-4100 bolivaria, dollareilla sai 3200 bolivaria. Retket maksoimme dollareissa.

        Los roquesin retken otimme Finnmatkojen kautta (koska se oli ainoa, mistä pääsiäisen aikaan sen sai; kuulemma osa Los Roquesin lentopaikoista on varattu TUI:n asiakkaille ja niitä ei voi muut matkanjärjestäjät käyttää), mutta paikallisilta senkin olisi saanut hiukan edullisemmin (ja reissuna aivan sama, koska Los Roquesille kuulemma liikennöi vain yksi lentoyhtiö, joka myös järjesti siellä katamaraanireissun ja majoitusta).
        Mutta suosittelen todella!

        Kävi Sinnu niin, että ehdimme lähteä reissuun jo 10.3.2008 eli ennenkuin olit tämän kirjoittanut, mutta kiitos kuitenkin. Tästä tekstistäsi on varmasti apua ja vinkkiä todella monelle muulle jatkossa Isla de Margaritalle ja Costa Caribeen menijälle! Olit jaksanut kirjoittaa todella kattavasti. Nyt siellä käyneenä voin kyllä allekirjoittaa myös lukemani.
        Meillekin presidentti määräsi tämän samaisen alkoholilain pääsiäisen ajaksi, mutta se ei meillä näkynyt millään lailla, onneksi :)
        Me teimme Delta-Canaima-retken ja uskallan sanoa (aika paljonkin matkustaneena) että se oli tähän mennessä koetuista retkistä parhain. Jeeppisafari oli meille turha...Kävimme myös katsomassa delfiinien kanssa uintia, enkä siitäkään maksaisi Finnmatkoille niin suuria summia. Sen saa TOSI paljon halvemmalla varaamalla itse ja menemällä esim. ilmaisella SAMBIL-kyydillä ostoskeskukseen ja ottamalla siitä taksin. (Huom: uinti pitää varata etukäteen!)
        Joo, huoneet olivat pienet, mutta meille kahdelle aivan sopiva kuitenkin, sillä eihän sitä huoneessa käydä kuin nukkumassa ja suihkussa... - meillä ei ollut edes parveketta eikä merinäköalaa.
        Juan Griegossa kävimme hieman kävelemässä eräänä aamupäivänä ja yhtenä iltana kävimme ravintola MAMA:ssa syömässä ja samalla ihailemassa auringonlaskua.
        Tällä hetkellä me saimme eurolla 5.5 bolivaria, mutta se tuntui kovasti vaihtelevan... me vaihdoimme Miraquassa, jossa on myös se Finnmatkojen toimipiste..

        Tällaista...
        - nyt taas odotellaan seuraavaa matkaa (ja lomaa)
        Tiedoistasi jokatapauksessa kiittäen ja kaikille Isla Margaritalle menijöille oikein hyvää matkaa toivotellen,
        Santra

        PS.Jos joku haluaa kysyä minulta matkaan liittyen jotain, niin laittaa vaan juuri tähän viestiin kysymyksiä, niin minä koitan vastata parhaimpani mukaan....


    • dunesissa

      Ollaan Dunesissa parhaillaan. Ei nakynyt Finnmatkojen opasta vaikka piti tulla klo 17.45 paikallista aikaa. Olisimme kysynyneet yleista yms tuliaispullojen kohtaloa jatkolentoja varten. Emme saaneet edes guideonelinea vastaamaan... ei sahkopostitse eika siis puhelimitse varsinkaan eika onlineguidepalvelu toiminut 2 vkoa ennen matkaa. Hotelli on ok, ruoka ok, palvelu ok. Drinkit on (varit paalle laittavia), vitsi vitsina

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3389
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1992
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1901
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1395
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe