Sysmä!!!!!!!!!!!!

Ehkä Sysmään!

Joudun ehkä muuttamaan Sysmään!
Se ei siis ole vielä ihan 100% varmaa mutta lähes.
Ajattelin vaan että minkälainen tämä Sysmä on?
Mitä siellä on?
Mitä siellä ei ole?
Onko viihtyisä paikka?
Missä viettää aikaa 18-25 v. miehet ja myös naiset?
Onko se ihan joku kylä?
Mikä lähin kaupunki?
Tarviiko sinne kaupunkiin mennä vai löytyykö itse Sysmästä kaikki tarpeellinen?
Ja kertokaa myös muuta Sysmästä!
Kaikkea mitä tiedätte!

16

4797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puupää

      Kirjoituksessasi oli kohta: "Joudun ehkä muuttamaan Sysmään!" Onko sinulla kuitenkin joku ennakkokäsitys tai epäilys Sysmästä, vai olisitko voinut ilmaista asian aivan yhtä hyvin joko: "Muutan ehkä Sysmään" tai "Pääsen ehkä muuttamaan Sysmään."

    • irene

      Sysmä on laaja, mutta siellei asu just ketään - kts faktoja www.sysma.fi
      Talvella se on ihan dead, tuskin siellä asuu ketään sun ikäistä? Mut Sysmä on tosi kaunista seutua ja siks siellä onkin kesällä siellä on ihan jees, koska siellä on mökkiläisiä ja kaikenmaailman tapahtumia. Mee sinne nyt ens vkonloppuna ku on Uotinpäivä, niin näet jopa ruuhkia. Jos tykkäät ulkoiluharrastuksista, niin siellä on kyllä luontoa missä kirmailla ja vesiä missä pulikoida. Mäoon ollut siellä kesällä ja musta se on ihan ihana paikka, mutta ehkä ois rankka ASUA siellä, en tiedä.
      Lahti on kai lähin kaupunki, ehkä joku 70km, dösiä kulkee. Sysmässä ei ole mitään kauppoja tms, joku kirjakauppa ja maatalouskauppa. Eikä todellakaan siis mitään menomestoja, lavatansseja ja kaljabaareja..

    • sysmäläinen

      kannattais kirjotella tollasia juttuja sen perusteella, että on jossain paikassa kerran kesällä käynyt. Kyllä täällä on ihan oikeita kauppoja ja niissä käy asiakkaita ja on ihan oikeita ravintoloita joissa saa ihan oikeeta alkoholia, on täällä maatalous/rautakauppojakin, mutta on niitä varmaan sielläkin missä tämä hieno irene asuu. Täällä ei ole jäähalleja eikä Mcdonaldsia, mutta nekin löytyy puolen tunnin ajomatkan päästä, täällä kun ajellaan omilla autoilla, ajelkoon irene dösillään. tervetuloa vaan tänne maalle, täällä on hyvä ja turvallinen asua. Ja olis vielä parempi, jos hesalaiset idiootti-kesäasukkaat puuttuis kokonaan.

      • irene

        vedit herneet siitä dösästä?? joopa.. no anteeksi! kato ku ei ole omaa autoa joten joudun käyttämään julkisia kulkuneuvoja ja tiedän niitä kulkevan Sysmäänkin (=positiivista). Mutta vastaa sitten tulevalle naapurilles mitä nuoret tekee Sysmässä? ja saako kaikkee? joo, "alkoholia saa", mutta kaikille se ei edusta ehkä ainutta vapaa-ajanviettotapaa (mä sentään mainitsin ulkoilun). Sysmässä on paljon (=Suomen keskiarvoa enemmän) työttömiä ja luulempa, että "hesalaiset idiootti-kesäasukkaat" tuovat ihan tarpeellisen lisäansion monelle sunkin kaverilles (esim niille ravintoloitsijoille), joten harkitsepa sanojasi. Aurinkoista loppukesää vaan - pianhan saatte taas olla siellä ihan keskenänne ;-)


      • sysmäläinen
        irene kirjoitti:

        vedit herneet siitä dösästä?? joopa.. no anteeksi! kato ku ei ole omaa autoa joten joudun käyttämään julkisia kulkuneuvoja ja tiedän niitä kulkevan Sysmäänkin (=positiivista). Mutta vastaa sitten tulevalle naapurilles mitä nuoret tekee Sysmässä? ja saako kaikkee? joo, "alkoholia saa", mutta kaikille se ei edusta ehkä ainutta vapaa-ajanviettotapaa (mä sentään mainitsin ulkoilun). Sysmässä on paljon (=Suomen keskiarvoa enemmän) työttömiä ja luulempa, että "hesalaiset idiootti-kesäasukkaat" tuovat ihan tarpeellisen lisäansion monelle sunkin kaverilles (esim niille ravintoloitsijoille), joten harkitsepa sanojasi. Aurinkoista loppukesää vaan - pianhan saatte taas olla siellä ihan keskenänne ;-)

        mä mitään herneitä vetäny, mut on se aika hyvin sultakin sanottu, ettei täällä ole edes mitään kauppoja. Ja monellako tän kokosella paikalla on jotain sun kaipaamias menomestoja? Eiköhän täältäkin nuoret käy Lahdessa ym. jos menomestoja kaipaavat. Eiköhän se kaupunkien nuorisokin ihan samaa harrastele kuin nuoret täälläkin, ryyppäävät, ajavat pillurallia(anteeks ruma sana), skeittaavat ym. Mulla on itelläni 3 pientä lasta ja minä pidän tärkeimpänä sitä, että niillä olis turvallinen ympäristö asua ja kasvaa. Täällä on vaan pitkän aikaa tuntunu siltä, että tärkein asia kunnan päättäjille on kesä-asukkaiden hyvinvointi ja aivan oikein raha siinä ratkaisee. Niistä työttömistä vielä: niitä on kyl paljon, mut suurin osa on aivan spurguja, jotka mielestäni kuuluis johonkin muualle kuin kortistoon, ei niitä voi laittaa mihinkään töihin vaikka hommia oliskin. Kommentoi jos haluut, ei minun ole tarkoitus kanssasi riitelemään alkaa.


      • irene
        sysmäläinen kirjoitti:

        mä mitään herneitä vetäny, mut on se aika hyvin sultakin sanottu, ettei täällä ole edes mitään kauppoja. Ja monellako tän kokosella paikalla on jotain sun kaipaamias menomestoja? Eiköhän täältäkin nuoret käy Lahdessa ym. jos menomestoja kaipaavat. Eiköhän se kaupunkien nuorisokin ihan samaa harrastele kuin nuoret täälläkin, ryyppäävät, ajavat pillurallia(anteeks ruma sana), skeittaavat ym. Mulla on itelläni 3 pientä lasta ja minä pidän tärkeimpänä sitä, että niillä olis turvallinen ympäristö asua ja kasvaa. Täällä on vaan pitkän aikaa tuntunu siltä, että tärkein asia kunnan päättäjille on kesä-asukkaiden hyvinvointi ja aivan oikein raha siinä ratkaisee. Niistä työttömistä vielä: niitä on kyl paljon, mut suurin osa on aivan spurguja, jotka mielestäni kuuluis johonkin muualle kuin kortistoon, ei niitä voi laittaa mihinkään töihin vaikka hommia oliskin. Kommentoi jos haluut, ei minun ole tarkoitus kanssasi riitelemään alkaa.

        Toi mahd.tuleva sysmäläinenhän ei alunalkaen ees tienny Sysmästä mitään, ei ees minkä kokonen paikka se on - nyt hänkin on jo varmaan kartalla? Aika moni 18-25 v alkaa olla jo pilluralli- & skeitti-iän ohi ja sitä alkaa funtsaa, että mitä muuta voi tehdä. Ja sustakin tuntuu, että se muu löytyy Lahdesta? Ton nuoren pitää löytää ensin se tyyppi kenen kanssa saada lapsia, joita sitten turvallisessa ja kauniissa maalaiskylässä kasvattaa.
        Tosta kunnan päättäjäasiasta vielä, että itehän oot ollut omalta osalta niitä valitsemassa ja ehkä nekin tajuaa, että ilman kesäasukkaita teillä ois vielä hiljasempaa talvella. Spurguja nyt on joka paikassa - enköhän saa jonkun muunkin vetämään herneet, jos väitän, että aikamoni Stadin kortistossakin kupittaa ihan kiitettävästi.


    • Lantasaapas

      Jos tykkää asua maalla keskellä ei mitää niin silloin kai Sysmä on ihan ok.
      Itse en muuttaisi mistään hinnasta noin korpeen.Eihän siellä ole kuin jotain pahaisia kyläkauppoja.
      Siellä on keski-ikä joku 40v.Ja naapuriksi voit saada jonkun erakoituneen skitson!!!
      Jos et viihdy maalla ,ÄLÄ MUUTA!!!

      • rauha1

        Ihan selkeesti tarkoitat meidän mökkinaapuria, Artoa! Tai sit vastaava on Sysmäs enemmänkin:)


    • Ehkä Sysmään!

      Kiitos kaikista vastauksista!
      Mä asun nyt jo aika korvessa ja maalla joten ei se haittaa. Tässä on kyllä ihan lähellä kaupunki että ei haittaa vaikka täällä ei olisi mitään kauppoja ym.
      Ja jos paikka on kerran turvallinen niin sehän on todella hyvä!
      Mitens nämä terveyskeskus asiat?
      Onko oma terveyskeskus?
      Vai pitääkö ajella Lahteen?
      Onko Sysmässä ambulanssia jos tarvii sairaalaan päästä?
      Oma palolaitos?Onko?

      • Ihme

        No on sulla kysymyksiä!

        On terveyskeskus, on palokunta, on ambulanssikin! Eli sikäli olet kyllä turvassa...


    • nro 8

      muuta....muuta vaikka Hartolaan...siellä on ainakin...hmm...ööö....nakkikiska.
      Itse asustelin noissa maisemissa 1,5 v ja mua ei sais takaisin edes rantatontilla Päijänteen rannasta , oli miten rauhallinen paikka tahansa.
      Mut terveisiä SySin lätkäjengille,kivaa oli pelailla kanssanne 2 talvea.

    • Anonyymi

      Otan osaa

    • Anonyymi

      iso korvaisia lihatilallisia mitkä haisee paskalle ja kulkee vihreissä haalareissa, esittäen että ymmärtäisivät oman tilansa ulkopuolisesta elämästä yhtään mitään-
      täälläkin yksi haiseva jönni on tehnyt mukuloita jopa lapsenpiikojen kanssa, eipä se kyllä omiakaan ole kerennyt kasvattaan ku ne on mielummin olleet äitillänsä

    • Anonyymi

      Sysmä on isänmaallista aluetta. Huumeasioista en tiedä mutta Lukiossa on hyvä koulutus ja paikalliset maanpuolustajat oivaa sakkia!

    • Anonyymi

      Joo. Kaikki mitä tarvitaan elossa pysymiseen kyllä löytyy arkena. Muusta pitää Sysmän inside huolen.

    • Anonyymi

      Ulkopaikkakuntalaisia sinne ei haluta. Sisäsiittoista menoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe